Jump to content

Recommended Posts

Eip. Pole aimugi ja pole ka kuulnud varem sellist asja. Võibolla see kehtib mõrumandlite kohta, milles on tsüaniidi?

Inimene võib surmaannuse saada 50-60 mõrumandlist. Mürgitust põhjustab seemneis sisalduv amügdaliin. Viimast on mõrumandlis 2,5-3,5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inimene võib surmaannuse saada 50-60 mõrumandlist. Mürgitust põhjustab seemneis sisalduv amügdaliin. Viimast on mõrumandlis 2,5-3,5%.

Pole küll pähkliteema, aga ma küsin ikkagi. Ma olen kuulnud sellist teooriat, et kui süüa klaasitäis õunaseemneid ära, siis pidi haigeks jääma või koguni ära surema. Oskab mõni pädev isik, nt Oldman, kommentaarida?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pole küll pähkliteema, aga ma küsin ikkagi. Ma olen kuulnud sellist teooriat, et kui süüa klaasitäis õunaseemneid ära, siis pidi haigeks jääma või koguni ära surema. Oskab mõni pädev isik, nt Oldman, kommentaarida?

Mürgitust põhjustab seemneis sisalduv amügdaliin. Viimast on mõrumandlis 2,5-3,5%, virsikuseemneis 2-3%, aprikoosi- ja ploomiseemneis 1-1,8%, kirsiseemneis 0,8%. Veelgi vähem on amügdaliini õuna- ja pirniseemneis, toomingamarjades ja loorberilehtedes. Inimene võib surmaannuse saada 50-60 mõrumandlist ja 100 ploomi- või aprikoosiseemnest. Seepärast ei tohi luuviljade seemneid süüa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mürgitust põhjustab seemneis sisalduv amügdaliin. Viimast on mõrumandlis 2,5-3,5%, virsikuseemneis 2-3%, aprikoosi- ja ploomiseemneis 1-1,8%, kirsiseemneis 0,8%. Veelgi vähem on amügdaliini õuna- ja pirniseemneis, toomingamarjades ja loorberilehtedes. Inimene võib surmaannuse saada 50-60 mõrumandlist ja 100 ploomi- või aprikoosiseemnest. Seepärast ei tohi luuviljade seemneid süüa.

aga kui süüa neid näiteks 10.... Mõjub pigem positiivselt ? või ikkagi kahjulikult ?

Edited by 54321

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pähkleid on väga erinevaid. Selle väite illustreerimiseks väike väljavõte siinsest kaloriarvutist:

pitsaatsiapähkel (100 g):

- 331 Kcal, 31 g rasva, 10 g valgud, 5 g süsivesikud, 0 g kiudaineid

Siin on 10% taimset valku koorimata pistaatsia pähklite kohta öeldud, koorteta on pistaatsias valku ca 20%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RIMI müügikett on letile paisanud uue toote- kooritud pekaanipähklid pakendatuld 150g kottidesse. Pähklid on RIMI eritellimusel Leedus toodetud ja tooraine pärit USA-st. Välimuselt ja maitselt sarnased kreekapähklitega.

Fred- oled varasemalt kirjutanud, et kreekapähkel rääsub kiiresti. Tuleks tarvitada ainult värskelt müügile saabunud partiid, mille tunneb ära pähklite heleda värvuse poolest. Rääsunud kreekapähklid pole mitte ainult ebasoovitavad, vaid lausa kahjulikud inimestele.

Kuidas on lood pekaanipähklitega? Kas rääsuvad samuti kiiresti (kreekapähklitele omast kibedat maitset pole mina veel tunda saanud)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RIMI müügikett on letile paisanud uue toote- kooritud pekaanipähklid pakendatuld 150g kottidesse. Pähklid on RIMI eritellimusel Leedus toodetud ja tooraine pärit USA-st. Välimuselt ja maitselt sarnased kreekapähklitega.

Fred- oled varasemalt kirjutanud, et kreekapähkel rääsub kiiresti. Tuleks tarvitada ainult värskelt müügile saabunud partiid, mille tunneb ära pähklite heleda värvuse poolest. Rääsunud kreekapähklid pole mitte ainult ebasoovitavad, vaid lausa kahjulikud inimestele.

Kuidas on lood pekaanipähklitega? Kas rääsuvad samuti kiiresti (kreekapähklitele omast kibedat maitset pole mina veel tunda saanud)?

Elu on näidanud, et säilivad hästi ja on ka väga maitsvad, ka koostis on hea! Söö julgesti!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mis oleks toitumisreeglid, et o3 ja o6 võimalikult tasakaalus hoida?

Tasakaal on oluline, aga o-6 absoluutne kogus on ka. Parem o-6 võimalikult vältida, vajaliku koguse saad niikuinii kätte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mürgitust põhjustab seemneis sisalduv amügdaliin. Viimast on mõrumandlis 2,5-3,5%, virsikuseemneis 2-3%, aprikoosi- ja ploomiseemneis 1-1,8%, kirsiseemneis 0,8%. Veelgi vähem on amügdaliini õuna- ja pirniseemneis, toomingamarjades ja loorberilehtedes. Inimene võib surmaannuse saada 50-60 mõrumandlist ja 100 ploomi- või aprikoosiseemnest. Seepärast ei tohi luuviljade seemneid süüa.

Amügdaliin pidavat vähki eemal hoidma, kui mõõdukalt tarbida. Osad söövad 7-8 virsikuseemet päevas ja mitmedki olevat paranenud lootusetust vähist. Kui tõde see on, enne ei tea kui omal nahal läbi ei ela ilmselt. Loodan et seda ei juhtu kunagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui palju oleks kasulik päevas kookost süüa?

Sooviks ka teada :angry: . Ma siiamaani mingi 50-80g pähklite segu päevas umbes sisse valanud. Aga peaks ka proovima kookose peale üle minna.

Edited by Arx07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna te neid pähkleid endale sisse sööte?? ma söön iga kolme tunni tagant korralikke portse ja kohe ei sobi see pähkel kuskile vahele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna te neid pähkleid endale sisse sööte?? ma söön iga kolme tunni tagant korralikke portse ja kohe ei sobi see pähkel kuskile vahele.

koolis vahetundide ajal . :angry:

seal aega napib

hommikul kell 7 sööd siis koolis lõuna kell 12 ja peale kooli kell 4 alles uus söögikord nii et vahentundide ajal mahuvad nad ilusti =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
koolis vahetundide ajal . :angry:

seal aega napib

hommikul kell 7 sööd siis koolis lõuna kell 12 ja peale kooli kell 4 alles uus söögikord nii et vahentundide ajal mahuvad nad ilusti =)

Sama dela siin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maapähklid nagu ei pidanud kõige paremad pähklid olema, aga muidu pähkli kohta pool kilo nädalas on normaalne(kui igaäev enam vähem võrdselt).

Ja ma söön pähkleid tavaliselt toidukordade vahele, muidu piimatoodete ja munaga pidid ka pähklid kokku sobima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maapähklid nagu ei pidanud kõige paremad pähklid olema, aga muidu pähkli kohta pool kilo nädalas on normaalne(kui igaäev enam vähem võrdselt).

Ja ma söön pähkleid tavaliselt toidukordade vahele, muidu piimatoodete ja munaga pidid ka pähklid kokku sobima.

Täpselt, pähklid sisaldavad häid rasvu. Maapähkel pole jah eriti hea, parimad pähklid on kookospähkel, sarapuupähkel, kreekapähkel. Neid pähkleid võiks eelistada teistele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varem sõin ka heameelega kõiki pähkleid, lemmikud olid maa- ja sarapuu pähklid. Hiljuti lugesin, et minu veregrupiga tuleks neid aga vältida ja asendada kreekapähklitega!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mis juhtub kui söön päevas 70g ? Kõik on suhteline.

Oli üks inglisekeelne artikkel, kust hiljuti pähklite kohta lugesin. Täpselt kahjuks ei mäleta, mida seda kirjutati, samas kogus oli välja toodud, palju võiks regulaarselt süüa. Pole kahjuks biokeemias väga tugev, et oskaks seletada, mis hakkab toimuma, kui liiga palju pähkleid süüa. Suhteline tõesti, nagu ütlesid...suuresti oleneb, kas inimene on massiperioodil või dieedil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×