Jump to content
Katja

Superseeriad ja antagonistid

Recommended Posts

Soovin oma treeninguid võimalikult kiiresti ja tõhusalt teha. Siit siis küsimus--kas võin ühe harjutuse puhkepausi ajal teha mõnd vastandharjutust (nt. reie esimeste lihaste järel kohe tagumised ja siis jälle esimesed puhkuseta)? Sellega seoses jääb puhkamine trenni ajal üldse ära. Kas nii tehakse ja kas see võib midagi halba teha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võid uurida selliseid asju nagu superseeriad või ringtreening.

Superseeriate puhul tehakse mitu harjutust ilma puhkuseta järjest, aga seeriate vahel siiski puhkus. Ringtreeningu puhul (nii nagu mina teinud olen) ei puhata üldse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

võid, superseeriad on vahelduse mõttes täitsa hea asi, aga ma nendega üle ei pingutaks kui alles alustad. Kiiret pole kuhugi <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaslihaste kombineerimine on üks paremaid treeningmeetodeid!Kes tahab alla võtta,tehku minimaalseid pause,kes aga jõudu või massi,puhaku pausi ajal täielikult välja.

Seda treeningmeetodit on kasutatud aastakümneid.

Võib vormi ainult paremaks teha!

Tõenäoliselt vajad ikkagi kuni pooleminutilisi pause seeriate vahel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas ükskõik, missugust kaht lihasgruppi, mis pole teineteisega seotud, võib vaheldumisi treenida või on olemas mingid lihasgruppide paarid selliselt treenimise jaoks? Justnimelt, tahaks ka pekki vähemaks saada ja seega pulssi mitte liialt alla lasta. Lisaks käin trennis tööajast ja on ikka kiiret küll... Jõusaalis olen käinud küll ja küll, lihtsalt kolm titeaastat jäi vahele. Nüüd olen jälle paar kuud trenni teinud (ja kolm-neli kilo seega juurde võtnud...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis siis küsimus kumba tüüpi superseeria oleks parem lihasmassi kasvatamise eesmärgil:

1)selline, kus algul tehakse isoleeriv harjutus ja siis baasharjutus samale lihasgrupile

2)selline, kus algul tehakse baasharjutus ja siis isoleeriv samale lihasgrupile

Või siis üldse agonist/antagonist tüüpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui nendest kahest, siis 1. variant (pre-exhaust põhimõttel)

Vastandlihasega ei ole mõtet võrrelda seda, need nii erinevad iseloomult kui ka tulemustelt - ei saa mõõta mitu kg kumbki sulle lihast annab. Proovi, katseta, kasuta mõlemaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere Fred, mul oleks selline küsimus, et kui hea on järgmine treeningutüüp lihaskasvu seisukohast.

põhimõte on siis antagonistitreening, rind-selg näiteks, aga nii, et harjutused on lihastele kordamööda?

näiteks

1) rinnalt surumine 2)lõuatõmbed 3) kaldpingil hantlid 4)seljamasinal kukla taha 5) lamades hantlitega 6)kang kõhuni jne

mis on sellise treeningu plussid ja miinused? sest niiviisi treenides saan ma kasutada tunduvalt suuremaid raskuseid ja ma väsin tunduvalt aeglasemalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavaliselt kasutatakse sellist võttet väiksemal piirkonnal, nt. biitseps ja tiitrseps. Mõte on selles, et veri oleks ühes piirkonnas, antud juhul kätes. Kunagi oli selle kohta siin artikel ja keegi küsis sama asja (rind/selg) aga see laideti maha, kuna ei pidavat olema eriti kasurikas. Enda arvates võiks vahel proovida ka sellist varianti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma tean, aga ma mõtlen seda just mitte vahelduse ega superseeriana, vaid treeningtüübina

mulle jäi mulje et Fred just veidi kiitis seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intesnsiivsust saab kõrgel hoida, ehk siis süda saab parema koormuse

ühe harjutuse seeriate vahel tee puhkepaus nagu sa tavaliselt teed, aga enne uuele harjutusele minekut ära pausi tee

Arthur Jones propageeris sellist treenimisviisi

ise olen ka proovinud, toimis väga hästi, eriti hea oli õlatõmmet teha vaheldumisi sesistes surumisega(y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tere, olen frediga samal teemal juba rääkinud ja see peaks siin olemas ka olema! Seisukoht on positiivne, ise kasutasin ka seda vahepal ning toimis!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tere, olen frediga samal teemal juba rääkinud ja see peaks siin olemas ka olema! Seisukoht on positiivne, ise kasutasin ka seda vahepal ning toimis!

tänks, nüüd leidsin sinu postide järgi üles

ega siin polegi muud enam arutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui mul õlg ja triitseps ühelpäeval siis on nii mõtekam et

1 õla harjutus siis 1 triitsepsile

siis 2 õla harjutus siis 2 harjutus triitsepsile

et nii kordamööda siis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ega peabki kasutama ja proovima, see mis ühele ei sobi ja arengut ei taga, on teisele vastupidine. Sellised eriprintisiibid on väga head kui areng hakkab seiskuma! Samas algajatel pole eriti selge agonist-antagonist, teatakse ainult et rind-selg ja biitseps-triitseps. Kahjuks on selliseid tüüpe veel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui mul õlg ja triitseps ühelpäeval siis on nii mõtekam et

1 õla harjutus siis 1 triitsepsile

siis 2 õla harjutus siis 2 harjutus triitsepsile

et nii kordamööda siis ;)

Õlg ja triitseps ei ole vastaslihased!

Üldse on lihaste järgi määratlemine ebasobiv lähenemine - tuleb hoopis vaadelda vastandlikke liigutustüüpe:

horisontaalne surumine ja tõmme,

vertikaalne surumine ja tõmme,

eemaldamine ja lähendamine,

sirutus ja painutus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusjuures lõuatõmbed treenivad mingil määral rinnalihast samuti. Ehk siis selle väliskülge ja venitusmoment on selleks stiimuliks.

Üldiselt olen samuti katsetanud ja proovind,olen võtnud siit mingi kava ja seda käänannud ja pööranud nii harjutuste kui lihastüübi suhtes. Ja katsetamine mõjub alati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Õlg ja triitseps ei ole vastaslihased!

Üldse on lihaste järgi määratlemine ebasobiv lähenemine - tuleb hoopis vaadelda vastandlikke liigutustüüpe:

horisontaalne surumine ja tõmme,

vertikaalne surumine ja tõmme,

eemaldamine ja lähendamine,

sirutus ja painutus.

ega te mõnda näidiskava tuua saa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kusjuures lõuatõmbed treenivad mingil määral rinnalihast samuti. Ehk siis selle väliskülge ja venitusmoment on selleks stiimuliks.

Üldiselt olen samuti katsetanud ja proovind,olen võtnud siit mingi kava ja seda käänannud ja pööranud nii harjutuste kui lihastüübi suhtes. Ja katsetamine mõjub alati.

Eks paljudel harjutustel on abistajaid lihaseid, kuid lähtuda tuleks ikka lihastest, mis teevad antud harjutuses põhitöö. Katsetamine on hea õppimisvariant küll!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üldse on lihaste järgi määratlemine ebasobiv lähenemine - tuleb hoopis vaadelda vastandlikke liigutustüüpe:

horisontaalne surumine ja tõmme,

vertikaalne surumine ja tõmme,

eemaldamine ja lähendamine,

sirutus ja painutus.

See on ka funktsionaalselt väga mõistlik lahendus. Aga kuidas käituda jala puhul, millele tõmbavaid harjutusi on vähe (eriti vabade raskustega)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on ka funktsionaalselt väga mõistlik lahendus. Aga kuidas käituda jala puhul, millele tõmbavaid harjutusi on vähe (eriti vabade raskustega)?

näiteks võib teha vaheldumisi säärte sirutusi ja säärte painutusi pingil,see oleks ehk jalale parim,kui tahta võimalikult antagonistlikke liigutusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eks paljudel harjutustel on abistajaid lihaseid, kuid lähtuda tuleks ikka lihastest, mis teevad antud harjutuses põhitöö. Katsetamine on hea õppimisvariant küll!

Parem on lähtuda liigutustüübist, mis paneb tööle vastavad lihased! Kuid lihaste järgi jaotamine kulturismis kasutatava treeningmeetodina on kahjuks nii sisse juurdunud, et enamus inimesi ei saaks üldse aru, mida tahetakse öelda ning koormab end mittefunktsionaalset edasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on ka funktsionaalselt väga mõistlik lahendus. Aga kuidas käituda jala puhul, millele tõmbavaid harjutusi on vähe (eriti vabade raskustega)?

Vähe!?

Rumeenia tõmme kangi või hantlitega, rumeenia tõmme 2 või 1 hantliga ühel jalal, good morning, pakule astumine, jõutõmme ja tema variandid, Ben Johnsoni harjutus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×