Jump to content
ylr

Hüppevõime ja sprindikiiruse arendamine

Recommended Posts

Tänud!

Ma ise mõtlesin endale nüüd sellise programmi: jooksmine ja hüppenöör (pehmema pinnase peal) ja kükke..

Aga kui tihti oleks okei neid teha? iga päev või üle päeva? või hoopis kuidagi tsükliliselt? kolm päeva teen ja üks päev puhkan?

Ja üks väike kõrvalepõige, mis ei lähe küll hüppamise alla aga seostub hästi korvpalli teemaga..

Milliseid harjutusi ma peaks tegema, et saada sitkust ja jõudu (kasvatamata oluliselt keha massi ja kaotamata kiirust)

Ei tahaks valida kiiruse ja jõu vahel:D

Edited by wannabee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!

tegelen juba pikemalt rattatrialiga ja parema arengu jaoks olen käinud jooksmas ja talvel teinud ka veidike jõutrenni, kuid mitte midagi eriti tõsist.

nüüd tahaks hakata väheke rohkem midagi tegema hakata, et saada paremaid tulemusi. kõigepealt ma näitan paari lühikest videot rattatrialist, et saaks aimu milliseid lihaseid oleks vaja tõsisemalt treenida.

http://fr.youtube.com/watch?v=VaIZ7Qoibqg

ja

http://fr.youtube.com/watch?v=GahfauKw_cU

viimases videos olev mees on hetkel 18 aastane kõigest ja rääkisin temaga ta treening plaanist, ta võttis algul ette air alerti ja hakkas seda täiendama vaikselt ja tegi veel raskustega trenni.

Mõtlesin võtta temast eeskuju ja teha sama aga lisaks sõita natuke tavalise rattaga, et põlved haigeks ei jääks ja paar korda nädalas kergelt joosta, et mitte südamele liiga teha ja võistluste jaoks vastupidavust saada.

Äkki on kellegil näpunäited milliseid harjutusi peaks rohkem tegema ja milliseid vähem? kindlasti teen ka ülakeha ning selga ja kõhtu et keha ikka tasakaalus oleks ja nõrkadele lihastele viga ei teeks.

http://fr.youtube.com/watch?v=Ct5_ypdf95k üks harjutus veel mis silma hakkas ühe tippsõitja poolt tehtuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui neid videosid vaadata, siis väga hästi peaks sinu eesmärkidele kaasa aitama klassikaline tõstmine (tõukamine ja rebimine). Aga selle õppimiseks katsu leida korralik treener, kes alguses su tehnikat jälgib ning alusta väga kergete raskustega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rebimine ja tõukamine mulle eriti ei meeldi, äkki sobib ka sangpommiga kükid või raskete hantlitega?

selles videos 7.00 näitab kuidas üks tippsõitja teeb jõutrenni, sealsed harjutused peaks kõik vägagi sobivad olema? mulle isiklikult meeldivad need rohkem kui näiteks rebimine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnaltsurumine ma arvan on selle ala jaoks täiesti mõttetu harjutus:)

Kükid suure raskusega on kindlasti head - maksimaaljõu arendamiseks. Aga vaadates su ala, siis rebimine ja tõukamine peaksid olema sulle üsna asendamatud, meeldib see või mitte - terve keha kasutamine plahvatuslikus liigutuses - just see, mida vajad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hakkasin vaikselt trenniga pihta, proovin nüüd kusagil kuu aega ja kui arenguga rahul pole lähen proovin rebimist. hetkel teen sangpommiga kükke 3 seeriat 15 kükki ja tõmban sangpommi kätega üles 3x10 korda. lisaks veel ilma raskusteta plyometricsit.

raskused peaks andma jõu ja plyometrics kiiruse ja nendest kokku siis tulebki maksimaalne plahvatuslik hüppejõud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tean ainult oma sprintimise aegadest, et jõutrenn ja kiiruslikud harjutused kombineerituna annavad selle plahvatuse jah.

Aga kui sul on tõesti olemas sangpomm, siis ära piirdu vaid kükkidega. Ka sangpommiga saab minu arvates jõudu ja plahvatust vägagi hästi arendada. Kasvõi uuri youtubest erinevaid harjutusi "kettlebell" märksõna all.

edu =).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plahvatuslikkuse arendamiseks on pigem parim seeriate ja korduste suhe 5*6 ringis, 60% maksimaalsest raskusest. Ja harjutus peaks välja nägema plahvatuslik, näiteks kükis lased aeglaselt alla ja siis "plahvatad" üles ehk tõused kiiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Negatiive faas 5 sekundit ja positiivne nii kiiresti kui võimalik.

ehk 5 sekundit "laen" lihaseid (lasen kükki vms) ja siis plaksti üles?

tänud kõigile kes aitasid <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna tegelen ise lisaks jõusaalile aktiivselt ka korvpalliga, siis olen antud teemat uurinud.

Laadisin üles ühe raamatu, Vertical Jump Bible. LINK

Sealt leiad kõike vajaliku informatsiooni, ka harjutusi mida teha jõusaali ning polymetricsi kohta ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna tegelen ise lisaks jõusaalile aktiivselt ka korvpalliga, siis olen antud teemat uurinud.

Laadisin üles ühe raamatu, Vertical Jump Bible. LINK

Sealt leiad kõike vajaliku informatsiooni, ka harjutusi mida teha jõusaali ning polymetricsi kohta ka.

suur tänu sulle, olen seda otsinud kuna olen palju head selle kohta kuulnud.

lugesin juba mingi osa läbi ja päris huvitav tekst on seal, seletab kõik pikalt lahti jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

üks kiire küsimus veel, kui räägitakse näiteks, et peaksid suutma 1.5-2 korda oma keharaskust suruda siis see on kangi raskus ikka jah? mitte koos keharaskusega

näiteks ma kaalun 84kg siis peaksin suutma teha kükke 120-160kg kangiga või käib see 40-80kg kangi kohta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

120-160 ikka. Mina kükin 1.5 keharaskusest ära, aga sügavushüppeid korra proovides hakkasid ikka põlved valutama. Ei taha selle harjutusega jamada enam ausalt öeldes, on räägitud, et sprinteritel pidavat suhteliselt noorelt põlved läbi olema, sügavushüppeid harrastades võivad põlvega mured ma arvan väga kähku tulla ja kust sa nendest enam lahti saad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
äkki oskab keegi veel soovitada kust osta kükipuuri? võiks olla selline kus on lõuatõmbe kang ka üleval

http://www.mma.ee/?p=6&id=5&item=10 siit äkki?

kõige parem oleks muidugi kui oleks pood kuhu saab ise kohale minna

Selliste hinnad on kuskil 10 tonni... kas käib üle jõu?

Edit: Aok... mma.ee pakub neljaga... need asjad mis me neilt saanud oleme on igati korralikud olnud, nii et vast on puur ka.

Edited by jrx

Share this post


Link to post
Share on other sites

nii olen nüüd viis nädalat trenni teinud, hüppevõime on tõusnud 15cm (pikk tee on veel ees)

olen päris palju uurinud nüüd selle kohta aga mõni küsimus on ikka.

kas maksimaalse arengu jaoks tuleks kasvatada lihaseid, ehk sellega kaasneks ka massi lisa rasvade pealt või on ka võimalik arendada jõudu ka rasva protsenti hoides või kergelt langetades.

algselt oli mul kusagil 10-11% bodyfat oleneb millal mõõta, nüüd on 9-10%

teen ka intervall jooksutrenni paar korda nädalas, sealt ilmselt põhiline rasva kaotus

niisiis, peaks enne jõu ära treenima ja pärast rasva langetama või saab koos ka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

proovin küsimust veidi paremini sõnastada

kui lihasmass kasvab ja kaal tõuseb, siis tuleb ka rasva juurde

kas rasva tuleb grammides juurde ja protsent kogukehakaaluga jääb samaks või tõuseb ka rasva protsent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere. Mäletan, et keegi küsis siin kunagi, et kuidas hüppevõimet suurendada ning talle anti mingi kava vms, kahjuks ei leia ma seda teemat. Probleem selline, et tahaks enda hüppevõimet suurendada (võrkpall). Kes oskab aidata, võiks seda teha. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere. Mäletan, et keegi küsis siin kunagi, et kuidas hüppevõimet suurendada ning talle anti mingi kava vms, kahjuks ei leia ma seda teemat. Probleem selline, et tahaks enda hüppevõimet suurendada (võrkpall). Kes oskab aidata, võiks seda teha. :D

www.streetball.ee/downloads/airalert.doc

Korvpallurite seas väga populaarne kava.. (Räägitakse, et Riis ja Dorbek võlgnevad oma hea hüppevõime osaliselt sellele programmile.. Riisil on küll lisaks ka mingi suurus 50 jalg :D)

Ise olen proovinud seda 4 nädalat.. peale seda läks liiga aeganõudvaks ja kuidagi jäi sinnapaika. Aga 4 nädalaga läks hüppevõime juba lakke ka.. kiirus ka... (sellest ajast pärinevad nii mu kiiruslikud- kui hüpperekordid :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muide see treeningkava, mis eelpool viidatud artiklis sisaldub, ei ole üldse hüppevõime arendamiseks. See on lihtsalt jõusaali kava üldfüüsilise tõstmiseks korvpalluritele!!! Pealegi veel üks paljudest võimalustest, see ei ole kaugeltki "the one and only"!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muide see treeningkava, mis eelpool viidatud artiklis sisaldub, ei ole üldse hüppevõime arendamiseks. See on lihtsalt jõusaali kava üldfüüsilise tõstmiseks korvpalluritele!!! Pealegi veel üks paljudest võimalustest, see ei ole kaugeltki "the one and only"!!!

Jah kuigi ma otseselt ei öelnudki, et just too sama kava on...Artikli andsin selleks, et seal on juttu kuidas Hüppevõimet parandada...kava ma mainisin lihtsalt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×