Jump to content
ylr

Hüppevõime ja sprindikiiruse arendamine

Recommended Posts

hüppevõime arendamiseks on üldiselt 3 etappi mida tippsportlased kasutavad

1. hüppeharjutused

2. kükid kangiga

3. sügavhüpped

viimane neist kõige effektiivsem kuid siiski ei tasu kasutada enne kui eelmiste harjutuste potensiaal on kasutamata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tere! ise olen mänginud klubikorvpalli ja võrkpalli ning treeninud oma hüppevõimet päris palju (kohapealt1m)! kui sind huvitab täpsemalt, siis ma ei hakka siin foorumis oma kava välja tooma, läheks pikaks... nii et jäta oma email siia või võta minuga ühendust! saad hea kava, aga samas see raske ka, vajab kõva tahtmist!

paigalt üleshüpe kätehooga 1m ?!?

pealtpanekutega ei olnud (?) Sul siis arvatavasti probleeme korvpallis, isegi kui Sa oleksid minu pikkune (1,74 m); oleneb muidugi kui hästi Sa hoogu ära kasutad üleshüppel, sest hooga saab hüppe kõrgusele juurde rohkem kui kolmandiku (näiteks 1m paigalt üleshüppe puhul peaks Sul hoolt olema põrge 1,30m!!!, mida mina igatahes ei ole Eestis küll kohanud; seega sellisel juhul kui oletame, et oled 1,95m pikk siis vastavalt 1,30m kõrgusele hüppele (sirgete jalgadega mõõdetuna maapinnast) kerkiksid Sa 3,25m kõrgusele peaga!?! ehk siis üle korvirõnga peaga!?! - vot seda tahaks ikka oma silmaga näha, sest olen taolisi lende kõigest videodest näinud...)

Edited by argonaut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere!

Olen suur korvpallifänn ja samas käin ka jõusaalis. Mind huvitab, mis harjutustega saaks oma hüppevõimet efektiivselt treenida. Praegu olen lühikest aega ainult kangiga kükke teinud. Loodan lugejate abile. Ette tänades, Hannu!

Tere, loikam!

Tooksin Sinu jutust välja sõna "ainult", sest kindlasti ei tohi piirduda ainult kangitreeninguga - see on kõigest üks osa hüppevõime arendamisest.

Esmalt oleneb, milline on sinu eelnev sportlik taust, kui vana sa oled, milline on sinu hetke tervislik seisund. Vastavalt sellele tuleb alustada harmoonilise, tasakaalustatud treeninguga, mis kätkeb endas üldkehalist ettevalmistust. Treeningprotsess on nagu maja ehitamine - see saab alguse projekteerimisest, seejärel vundamendi ehitamisest kuni katuseni välja.

Kuna mul endal on tegemist küllaga, siis pikema ja põhjalikuma jutu kirjutamine eeldaks seda, et mul jääks ajast puudu arendamaks iseenda kehalisi võimeid, nimelt iga on selline hetkel... seega soovitan Sul põgusalt tegeleda ja uurida kirjandust, võiksin Sulle ka nõu anda kui satuksid Tartus Spordihoonesse, selleks piisab vaid minu poole pöörduda... kirjutamine jääb ootama oma aega...

Üht-teist võid lugeda näiteks StreetBall.ee foorumist, kus olen ühtteist kirjutanud oma arvamusi hüppevõimest, Air Alert hüppetreeningprogrammi puudulikkusest ja üldistest teguritest, mis on olulised mitte üksnes hea hüppevõime aluseks, vaid tervikliku tugeva üldkehalise füüsise aluseks...

Kindlasti tasub uurida erinevaid allikaid ja andmeid ning võrrelda saadud tulemusi ja analüüsida neid oma peas - kindlasti ei soovita asuda koheselt mõnda kommerts-hüppeprogrammi tegema hakata, sest see on ilmselgelt ju puhtalt rahateenimise eesmärgil valmistatud!

Edited by argonaut

Share this post


Link to post
Share on other sites

et siis selline küsimus et kuidas saaks kiirelt ja tõhusalt hüppevõimet suurendada et nagu mängin kossu ja tahaks rohkem põrgata :D

et ma ei tea mingeid kükke ja treppi või mis asi see on no seda ikka teen ,ja jooksmas käin aga äkki on veel mõni hea moodus kuidas saaks häid tulemusi

tänud :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõige parema hüppevõimega atleedid on teatavasti TÕSTJAD.

Seega "power clean" e. rebimine maast rinnale ilma kükita ja "power snatch" e. rebimine maast kätele ilma kükita (aga see väga edasijõudnud harjutus, milleks palju vaja tehnikat harjutada) väikeste raskustega on sinu sõbrad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõukamine, rebimine, kükk, jõutõmme. Väikesed raskused palju kordusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hüppevõimele on omaette treeningmetoodika...

1. hüppeharjutused

2. kükid kangiga

3. sügavhüpped

treeningvahendeid (harjutusi) tuleb kasutada järjest (n. kuu või 2 ja alles siis võtta järgmine) ja mitte suures mahus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaata foorumis küsimused Fred Antsonile, seal oli sellest kunagi juttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervist. Olen 17 a, 190 cm ja 85-87 kg. Soov oleks enda hüppevõimet arendada(võrkpalli jaoks). Aga kuna mul on põlveliigesehõrenemine(kerge) siis ma ei tea, milliseid harjutusi tohin teha. Söön iga päev kolm kapslit Glükosamiini(vist sai õigesti). Iseenesest põlved ei valuta enam, raksuvad ikka, kuid nüüd siis tahaks jalgu treenima hakata,

Soov oleks siis hüppevõime ja siis ka kiirus. Mida peaks tegema, kui palju, kas masinad, kangiga kükki, kiirendustega jooksud?

Rõhk eelkõige hüppevõimele, mitte kiirusele, kuid ka kiirus vajaks paranemist. Loodan, et saite mu segasest tekstist aru, ootan vastuseid, Ette tänades!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olles ka ise nõrkade põlvede omanik,siis ma seda Air Alerti niiväga ei soovitaks.Liigselt põrutab ja tulemus ei pruugi olla hüppevõime suurenemine vaid põlvede valulikkuse kasv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sul on ligipääsu mingitele mattidele? Heitematid, judomatid, kõrgushüppematid vms?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seal üks selline kahtlane harjutus võib-olla on, kus peab põlvedest ära lukustama ja siis hüppama. Aga teistes harjutustes nagu põlvedest läbi ei pea laskma. Eks see selline üles-alla hüppamine on lihtsalt.. ma ei kujuta ette, kuidas haiged põlved seda kannatavad. Tean ainult seda, et neid hüppeid saab edukalt teha ka ilma erilise põrutuse ja mürtsuta, kuna ise tegin Air Alerti hilisõhtul kortermajas ja üritasin naabreid mitte segada :D

Minu arust ei mõju ta põlvedele nii hullusti kui jõusaalis mingite raskustega rassimine..

Ja tahtsin veel seda ka lisada, et lisaks hüppele parandab ta üli hästi kiirust ka!

Edited by tarmzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas sul on ligipääsu mingitele mattidele? Heitematid, judomatid, kõrgushüppematid vms?

põhimõtteliselt on, judomatid, hästi õhukesed, aga neid on nagu mingi miljon tükki( mingi 5cm paksusest pehme materjal) lisaks on ka pehmemapoolsed kõrgushüppematid..

kas siis sügavushüppeid nende peal või mis Te mõtlesite?

Edited by past

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oskab keegi aidata kuidas saaks kõige tõhusamini ja kiiremini arendada/parandada hüppevõimet.

Olen küll kuulnud ja aru saanud,et kükid kang turja peal,pidi olema üks parimaid variante.

Aga mure on selles,et kuna treeningud on iga päev,siis pole aega jõusaalis käia.

Oskaks keegi öelda parimaid nippe või harjutusi saali-siseselt ?

Ise mängin korvpalli juba väga pikka aega,ent eriti just 2elt jalalt hüpe jätab pisut soovida... :)

Ette tänades..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tee hüppenööriga, kahe jala pealt hüppeid (võiksid näiteks pallid ritta panna ja nende vahele hüpata või võtad pingi ning hüppad kahe jalaga pingi peale, siis maha). Ise kergejõustiklasena näen kogu aeg korvpallureid kergejõustiku hallis, teevad seal samuti kangi, hüppeid jne. Kord nädalas tavaliselt üks rühm käib, äkki saad ise ka organiseerida ühe korra nädalas jõusaali. Parim oleks vist võistlusvälisel hooajal endale natuke lihast koguda, pärast võistlushooajal hakkad uuesti 100% mängima ja tehnikat arendama, kiirust treenima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuule hüüumärkidega air alert. See ei ole üldse nii hea programm. Intensiivsus on päris kõrge ja põlvedele väga halb. Tegin muidugi kunagi läbi. Sain sama tulemuse lihtsalt kükki tehes ja säärt treenides ning korralikult venitades. Trenni lõpus mõned kükkishüpped, kusjuures intensiivsus oluliselt väiksem kui selles programmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuulda on olnud, et need airalert programmid on suht põlvede lõhkumine..

kas oleks võimalik oma hüppevõimet nii parandada, et ei koormaks või põrutaks oluliselt põlvi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuulda on olnud, et need airalert programmid on suht põlvede lõhkumine..

kas oleks võimalik oma hüppevõimet nii parandada, et ei koormaks või põrutaks oluliselt põlvi?

Jrx just sinu ees kirjutas ju neid harjutusi, mis hüppevõimet arendavad ja põlvi need harjutused küll ei lõhu :rolleyes: .

Ise soovitan kindlasti ka kükki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×