Jump to content
Sign in to follow this  
rait000

randmed

Recommended Posts

tahaks teada kas randme treening teeb randme liigutused ja näpud aeglasemaks,kuna mängi kitarri siis on vaja kiireid näppe ja head painduvust jne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teeb küll. Ma ise mängin ka kitarri ja rannet tavaliselt ei treeni. Aga sa võid ise ka proovida ega see mingeid püsivaid kahjustusi ei peaks tegema. Ära kindlasti kohe maksimumraskustega tee, kordustearvu ei oeka öelda.. küllap midagi üle kümne. Pärast märkad, et sõrmed ja eriti parem käsi (kui mängida medikaga) ei liigu nii kiirest kui tavaliselt.

Foorumikasutaja Archangel on ka kitarrist (kui ma midagi segamini ei aja), tema peaks sellest rohkem teadma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teeb küll. Ma ise mängin ka kitarri ja rannet tavaliselt ei treeni. Aga sa võid ise ka proovida ega see mingeid püsivaid kahjustusi ei peaks tegema. Ära kindlasti kohe maksimumraskustega tee, kordustearvu ei oeka öelda.. küllap midagi üle kümne. Pärast märkad, et sõrmed ja eriti parem käsi (kui mängida medikaga) ei liigu nii kiirest kui tavaliselt.

Foorumikasutaja Archangel on ka kitarrist (kui ma midagi segamini ei aja), tema peaks sellest rohkem teadma.

natuke jama küll siis jh...aga õnneks ma treenin randmeid suht harva..ei julge palju treenida.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõigepealt tuleb jälgida tehnika puhtust, sest ranne on kerge viga saama - kasutada kergemat raskust ja suuremat korduste arvu.

Kuigi järgmine päev võib kitarrimäng olla raskendatud siis teoorias ei peaks sõrmed küll kannatama.

Parimate soovidega...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kõigepealt tuleb jälgida tehnika puhtust, sest ranne on kerge viga saama - kasutada kergemat raskust ja suuremat korduste arvu.

Kuigi järgmine päev võib kitarrimäng olla raskendatud siis teoorias ei peaks sõrmed küll kannatama.

Parimate soovidega...

Mina mängin põhiliselt midagi death metali stiilis, selleks on vajalik kiire downpickingu oskus. See tähendab, et mitte sõrmed ei tee tööd vaid just ranne.

See tsaka-tsaka heli on just peoga summutamisel down pickinguga tehtud.

http://youtube.com/watch?v=ZOV9jGIhd58

Edited by Transparent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tasu suurt karta midagi.

Kui ikka piiri pidada siis ei juhtu midagi. Nädalas korra randme treenimist peaks pigem kaasa aitama kitarrimängule, kui et asja raskemaks tegema. Soovitan kindlasti enne ja peale trenni korralikult venitusi teha, ning kindlasti teha venitusi ka enne ja peale kitarrimängu. Vastasel juhul muudab trennitegemine sind tõesti aeglasemaks. Ning kõige tipuks võid mõne haiguse ka veel saada nagu kurikuulus "carpal tunnel" sündroom.

Korralikult soojaks tehtud ja venitatud randmetel on oht vigastustele palju väiksem. See kehtib muidugi iga kehaosa kohta.

Ainuke asi mida ise olen täheldanud, et teatud aja jooksul peale trenni on kitarri raskem mängida, kuigi käed on soojad ja pulss kõrgem. Arvan, et see tuleneb sellest, et keha on just läbinud kerge shoki, treeningu tulemusena ning käed koos ülejäänud kehaga ei ole veel valmis end uuesti proovile panema. Ja iga kitarrimängu harjutamise mõte peaks olema just sama nagu trenni tegemisel. Ikka see, et oma keha suht viimase piirini viia ning sundida ennast arenema.

Aga ütleme nii, et nagu trenni tegemises on tähtsus 80% toitumine ja 20% trenn siis kitarrimängus on tähtsus 80% teadmised ja anne, ning 20% oskused.

Ma võin vabalt mängida 16-ndik noote kiirusega 220+ bpm. Aga pean tunnistama, et nooruses omandatud oskused on kasutud kui pole teadmisi ning musikaalset annet sellega midagi peale hakata.

Edu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tasu suurt karta midagi.

Kui ikka piiri pidada siis ei juhtu midagi. Nädalas korra randme treenimist peaks pigem kaasa aitama kitarrimängule, kui et asja raskemaks tegema. Soovitan kindlasti enne ja peale trenni korralikult venitusi teha, ning kindlasti teha venitusi ka enne ja peale kitarrimängu. Vastasel juhul muudab trennitegemine sind tõesti aeglasemaks. Ning kõige tipuks võid mõne haiguse ka veel saada nagu kurikuulus "carpal tunnel" sündroom.

Korralikult soojaks tehtud ja venitatud randmetel on oht vigastustele palju väiksem. See kehtib muidugi iga kehaosa kohta.

Ainuke asi mida ise olen täheldanud, et teatud aja jooksul peale trenni on kitarri raskem mängida, kuigi käed on soojad ja pulss kõrgem. Arvan, et see tuleneb sellest, et keha on just läbinud kerge shoki, treeningu tulemusena ning käed koos ülejäänud kehaga ei ole veel valmis end uuesti proovile panema. Ja iga kitarrimängu harjutamise mõte peaks olema just sama nagu trenni tegemisel. Ikka see, et oma keha suht viimase piirini viia ning sundida ennast arenema.

Aga ütleme nii, et nagu trenni tegemises on tähtsus 80% toitumine ja 20% trenn siis kitarrimängus on tähtsus 80% teadmised ja anne, ning 20% oskused.

Ma võin vabalt mängida 16-ndik noote kiirusega 220+ bpm. Aga pean tunnistama, et nooruses omandatud oskused on kasutud kui pole teadmisi ning musikaalset annet sellega midagi peale hakata.

Edu!

mul just nii et on oskust ja teooriat tunnen vähe..aga noh eks teooria jõuab pikapeale kah järgi..aga tänud igatahes vastuste eest.kidramehed ja jõukamehe ruulivad :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pärast trenni hakkavad lihased taastuma. Inimese lihastel on üks loll omadus: need kipuvad lühenema taastumise ajal. Selle vältimiseks tuleb neid venitada. Kui venitad pärast trenni ja ka järgnevatel päevadel randmeid, siis ei kanata näppude kiirus selle all. Tegelikult kiirus kasvab, sest lihaste jõud on kasvab ning lihased suuudavad näppe paremini kiirendada. Kui ei venitaks, siis hakkaksid teised lihased oma lühenenud olekuga piirama esimeste tööd. Kiirusalade sportlaste kiiruse arendamine on sellele ülesehitatud. Näiteks sprinterite jalalihaste treening.

Oluline on, et liigest venitad kõigis suundades, sest randmeliigest treenides hakkavad arenema kõik seda toestavad lihased. Selle tegemata jätmine on tüüpviga sportlasel. Neil muidugi lõpeb see vigastusega, kuid sinu puhul lihtsalt jäigemate sõrmedega :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võtan siis teadmiseks. Ise ma pole seni randmeid treeninud, kuid venitan neid lihaseid pidevalt (mingi harjumus juba).

Natuke offtopic: Et kui kitarridest juba juttu tuli siis huvitav oleks teada kui palju siin foorumis on pikajuukselisi, peaks vist mingi uue teema tegema :lol:

Edited by Transparent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuke offtopic: Et kui kitarridest juba juttu tuli siis huvitav oleks teada kui palju siin foorumis on pikajuukselisi, peaks vist mingi uue teema tegema :D

pikajuukseline = naine

metalist = lauskarvane ;)

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võtan siis teadmiseks. Ise ma pole seni randmeid treeninud, kuid venitan neid lihaseid pidevalt (mingi harjumus juba).

Natuke offtopic: Et kui kitarridest juba juttu tuli siis huvitav oleks teada kui palju siin foorumis on pikajuukselisi, peaks vist mingi uue teema tegema :D

ma ise pole küll pikajuukseline kuigi tahaks..mul juuksed lähevad nii imeliklt lokki kui neid kasvatan ja siis ma näenvälja nagu kloun :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikajuukseline = naine

metalist = lauskarvane :D

:lol:

kui armas sinust

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikajuukseline = naine

metalist = lauskarvane :D

;)

Eesti ühe tuntuima lühifimi "Tulnukas 2006" järgi on karvastel ja nendel metalistidel üks päris hea nimi veel :huh: , mida parem siinkohal nimetama ei hakka ;).

Edited by rainisk

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikajuukseline = naine

metalist = lauskarvane ;)

:huh:

Noh... kulturismiga tegelevad metallistid ei tohiks nüüd väga karvased olla ma arvan... (kuigi ma pole kunagi näinud ühtegi profesionaalset mees-kulturisti, kellel oleksid pikad juuksed)

Tagasi teemasse:

Tegin esmaspäeval ja kolmapäeval randmeid. Korduseid seeriates 20 ning täna kitarri mängides oli tunda, et eelkirjeldatud downpicking on kiirem.

(kitarristidele: kuueteistkümnendik noodid tulevad tempol 95 väga vabalt aga varsti ka tempol 100, mis olekski eesmärk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise tegelen mustkunstiga ja seal tuleb kasuks sõrmede tugevus ja kiirus. Aga kas keegi oskab öelda mõnda venitusharjutust randmele? Ise tean ühte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noh... kulturismiga tegelevad metallistid ei tohiks nüüd väga karvased olla ma arvan... (kuigi ma pole kunagi näinud ühtegi profesionaalset mees-kulturisti, kellel oleksid pikad juuksed)

sa vist pole väga jälginud.

ma olen ühel eesti võistlusel 2 patsiga laval näind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×