Jump to content
asdfghjkl

kükkimine- raskem kang teeb turjale valu

Recommended Posts

Vaatasin Kiivikase blogist, et kükitakse väga raskete kangidega, 170 kg mäletamsitmööda. Ja ei kujuta ette, mis tunne võiks olla turjal, kuhu raske kang asetatakse?

Praegu kükin 95kg kangiga, ja kui ma kangi alla turjale ei paneks 4jaks volditud treeningmatti, siis oleks ikka väga valus turjal ja harjutust ei saaks üldse sooritada. Aga tunnen, et ka 4jaks volditud matt jääb juba väheseks, et kui kang sellele survet avaldab, ka siis on kergelt ebameeldivalt valus turjal.

Kaheksaks matti voltides on see nii paks, et tekib ebastabiilne tunne, et kang võib maha veereda.

Teen kükke kükipuuris, mitte torude-masinal.

Tahaks jõudlsalt edasi arenenda, aga praegu tundub, et juba takistab kergelt see, et turjal on valus, kui kang sellele survet avaldab. On kellegil mingeid soovitusi mulle? Ja arusaamatuks jääb, kuidas siis 170 kg kükkijad turjal segavat valu ei tunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma usun et lihtsalt nii palju tehtud et enam valu ei ole nii tugev ja mul leevendas see valu kui pingutasin trapetsit siis kang ei ole ühegi kondi peal, samas see küsimus huvitab mindki :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul oli ka 95 kg trapetsi peal. Mis seal ikka... Harjud 2ra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See tõesti harjumise asi, mul oli alguses valus, siis panin rätiku ümber selle koha, mis turjale toetus, nii tasapisi hakkas ära harjuma. Nüüd ple enam üldse valus. Mõtle sellele valule, kui massaazile väga tugeva inimese poolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muidu on olemas ka sellised spetsid junnid, mis käivad kangi keskosa ümber, et oleks parem toetada.

Kahjuks aga ei ole Eestis veel neid kuskil leidnud. (Pole ka eriti otsinud)

Ise lihtsalt hoian kangi kätega rohkem õla- ja trapetslihase peal. Mis sa tast sinna kuklale ikka punnitad, kui valus on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et siis aeg parandab seda probleemi? Loodan...

Asi selles, et kergema kangiga pole eriti probleemi, aga jah, minu jaoks suurema raskusega juba annab ebameeldivalt tunda. Lasen seni siis 4jaks volditud treeningmatiga edasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleb siis lihtsalt nüüd mõned korrad teha umbes 70-80 kg, et turi harjuks raskusega ja vaikselt hakkad kilosid tõstma. Tee ikka trapsi ka siis tsapsi lihas suur hea sinna taha kang panna. Küll sa hiljem saad aru, et sellega harjub kiiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nõrk oled lihtsalt.... kui sa jõuad 170ga seeriaid teha siis ei tee ta enam ammu mingit valu :rolleyes:

Nii et tee trenni ja ära proovi üle oma varju hüpata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaatasin Kiivikase blogist, et kükitakse väga raskete kangidega, 170 kg mäletamsitmööda. Ja ei kujuta ette, mis tunne võiks olla turjal, kuhu raske kang asetatakse?

Praegu kükin 95kg kangiga, ja kui ma kangi alla turjale ei paneks 4jaks volditud treeningmatti, siis oleks ikka väga valus turjal ja harjutust ei saaks üldse sooritada. Aga tunnen, et ka 4jaks volditud matt jääb juba väheseks, et kui kang sellele survet avaldab, ka siis on kergelt ebameeldivalt valus turjal.

Kaheksaks matti voltides on see nii paks, et tekib ebastabiilne tunne, et kang võib maha veereda.

Teen kükke kükipuuris, mitte torude-masinal.

Tahaks jõudlsalt edasi arenenda, aga praegu tundub, et juba takistab kergelt see, et turjal on valus, kui kang sellele survet avaldab. On kellegil mingeid soovitusi mulle? Ja arusaamatuks jääb, kuidas siis 170 kg kükkijad turjal segavat valu ei tunne.

arvatavasti hoiad kangi liiga kaela peal ..lase kang allapoole trapetsi peale, kui on peeglit kust vaadata ,siis lase kang nii alla et kangi natuke õlgade taga näha oleks. samuti hoia kätega kitsamalt ..see aitab trapetsit pingul hoida ja nö punnitab kangi luupealt lahti :rolleyes:

aa no see muidugi harjumise asi ka <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
arvatavasti hoiad kangi liiga kaela peal ..lase kang allapoole trapetsi peale, kui on peeglit kust vaadata ,siis lase kang nii alla et kangi natuke õlgade taga näha oleks. samuti hoia kätega kitsamalt ..see aitab trapetsit pingul hoida ja nö punnitab kangi luupealt lahti :rolleyes:

aa no see muidugi harjumise asi ka <_<

Väga kitsalt kangi hoida ei saa, siis kaob kangi tasakaal ära, aga proovin järele hoida võimalikult kitsalt. Vaatan tehnika üle...

Aitäh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina soovitaks just laiemalt hoida, kuna kitsama haardega on õlavars kehale lähemal ja trapets rohkem venitatud kui kokku tõmmatud ning ei teki kangile patja alla. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kangi ja selja vahele ei tasu midagi panna, liiga ebastabiilne ja ohtlik.

Kui on valus siis pole õige koht. Otsi kõige loomulikum koht, suru õlad taga kokku ja peaks trapetsile ilusti minema. Otsi ideaalne koht, see on kuskil olemas sul!

Edited by Czar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen samuti selle poolt, et tuleks hoiduda kangi ja keha vahele mingi pehmenduse panemisest.

Kui rääkida konkreetselt nendest pehmenduspatjadest, mida ümber kangi keskosa saab kinnitada, siis neid kasutades ei jagune kangi raskus turjal enam nii ühtlaselt kui muidu. Ja näiteks plahvatuslikku jõudu treenides või ka igasugu muid selliseid kükke tehes, kus küki lõpus sooritatakse hüpe, muutub selline vahelüli kangi ja turja vahel ohtlikuks, kuna kang võib selle peal enda asendit muuta ning hullemal juhul ka sind ennast taasakaalust välja viia. See kehtibki just suuremate raskuste puhul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mina panes mite trapetsi peale vaid rohkem ikka seljale sinna trapetsi alla.seal nagu pole valus ja just mugav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muidugi on valus, kui liiga kaela lähedal hoiad, seal ju kaelalülid. Ma ise hoidsin ka ennem valesti, liiga kaela lähedal - kang tuleb asetada just trapetsi peale või noh, et ta ei veereks sealt alla, seal pehme koht ja ei tunne mingit valu. Asi lihtsalt tehnikas jällegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mina panes mite trapetsi peale vaid rohkem ikka seljale sinna trapetsi alla.seal nagu pole valus ja just mugav.

Trapetsi alla e siis alaseljale?

250px-Trapezius.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trapetsi alla e siis alaseljale?

250px-Trapezius.png

:rolleyes: Ega jah, trapetsi alla vist natuke raske panna kuna terve selg seda täis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle pärast sul ongi valus hoida, et sa igasuguseid asju sinna alla topid (matt vms). Kui sa seda ei teeks, oleks juba ammu parem. Kangi hoidmine turjal on täiesti harjumuse asi. Alguses on kõigil valus, pärast harjud ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eks suurtel meestel on sel turjal ka kõvasti lihast ja siis pole nii valus.

Pealegi, mis valu? Me liidu aegadel tegime raud vastu jalga trenni ja keegi ei nutnud.

Tegid liidu ajal jalaraudades trenni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×