Jump to content

Sarge

Kasutajad
  • Content count

    3,386
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    49

Everything posted by Sarge

  1. Vegani teekond suuremaks saamiseks

    Võiks tabelisse kaloraažid ka juurde liita, et inimene kaloraaži mitteületades saaks valgud kätte. Kuna tegemist on blogiga, siis kuidas Sul protsess läinud on? Palju kehakaalu juurde tulnud on? Mis on jõunäitajate areng? Palju on kaloraaž ja millised on makrod?
  2. Vegani teekond suuremaks saamiseks

    https://www.biolayne.com/articles/research/the-game-changers-review-a-scientific-analysis
  3. Vegani teekond suuremaks saamiseks

    Vaatasin ka Sinu toitumise üle ja seal on ka ainult 100g valku. Algajal tõesti kasvab lihas ka madala kaloraaži ja madala valgukoguse peal. Mingi hetk tuleb piir ette. Uurisin ka vegan.ee lehel toitumist ja seal samuti on näha, et valgud on üsna madalad (ühel naisel isegi oli OK) 55-108g. Kaloraaž 2000-2700kcal.
  4. Vegani teekond suuremaks saamiseks

    Lihasööjate suur viga on mittepiisav juur-, aed-ja puuviljade söömine. Ükski omivoor ei söö neid piisavalt. Kui inimene sööks liha + piisavalt juur-, aed- ja puuvilju, siis tema verenäitajad oleksid paremad kui veganil. Kristjan-Johannes Konsap tegi ettepaneku kõikidele veganitele, et kui nende verenäitajad on temast paremad, siis.... (ma ei mäleta, mis ta vahele pani). Veganlus ei olegi halb, kui seda õigesti teha. Sportlastel on see üsna keeruline, sest valkude kättesaamiseks on vaja süüa üsna suur kogus toitu ja kaloraaž võib kergelt lõhki minna. Arvestades veel seda, et taimne valk ei ole inimese jaoks täisväärtuslik ning osad uuringud ütlevad tänu sellele, et veganid võiksid 10-20% rohkem valke süüa kui omnivoorid. Oletame, et nüüd keegi, kes tegeleb kulturismiga ja tahab lavale minna. Siis tema päevane kaloraaž võistlusdieedi ajal on ~2500-2700kcal ja negatiivses kaloraažis on vajalik lihasmassi säilitamiseks süüa rohkem valke kui offseasoni ajal (offseasoni ajal 1,7-2,2g/kg). Sellisel juhul ~85kg mehel on vaja süüa umbes 2,2-2,5g/kg ehk 187 - 213g valku päevas. Kui inimene oleks vegan, siis tõuseks valguvajadus 200g - 250g peale. Nüüd kuidas saada veganlusega need 200-250g valku kätte nii, et kaloraaž püsiks 2500 raames, rasvad jääksid ~80g juurde ja süsivesikuid ~300g? Üks võimalus oleks muidugi valgupulbrite kasutuselevõtt, aga arvestades, et võistlusdieet on niigi jõhker piinlemine tühja kõhuga, siis eelistaks iga inimene valgupulbrile korralikku toitu. Lõpetan positiivse noodiga ning ütlen, et vegan-toitumisel ei olegi midagi viga. Mõned puudujäävad vitamiinid saab toidulisandite näol tarvitada. Murekohaks peaksingi valkude kättesaamist madalal kaloraažil. Mul oli üks klient, kes on 10+ aastat taimsel toidul olnud ja oma lastel annab valida, kas tahavad liha või mitte. Ei sunni neile oma maailmavaadet ja toitumisharjumusi peale. Mulle trennis ütles, et ta saab täiesti aru, miks ma söön loomseid valke, sest minu valguvajadus on niivõrd suur, siis ongi raske valke toidust kätte saada. Tema suurimaks probleemiks oli ka see, et ta ei saanud toidust piisavalt valke kätte, sest kaloraaž läheb liiga suureks muidu.
  5. Vegani teekond suuremaks saamiseks

    https://www.menshealth.com/nutrition/a29067926/the-game-changers-movie-fact-check/
  6. Trenni seerjad

    Labori tingimustes on võimalik lihast kasvatada ka 50 kordust tehes. Põhiline on progressioon ja korralik pingutus.
  7. Valkude kogus

    Rasvad jah aeglustavad imendumist, aga see sheik pärast trenni ei ole üldse oluline, kui tegemist ei ole tippsportlasega, kes teeb mitu trenni päevas. Seega pane ainult rõhku sellele, et päeva peale oleks enam-vähem kogus jaotatud ja saaksid päeva lõpuks oma vajaduse kätte.
  8. Valkude kogus

    Miks peaks olema pärast trenni toidukorras rasvu vähe? See sheigi imendumine võtab niikuinii tunde, mitte ei lähe kohe lihase kasvamiseks. Viis toidukorda päevas, siis "(kehakaal x 2g)/5 = valgu kogus ühes toidukorras". Ehk kui kaalud 75kg, siis ühes toidukorras ~30g valku.
  9. Talisuplus krüoteraapia asemel?

    Vastus Sinu küsimusele. https://link.springer.com/article/10.1007/s00421-018-4008-7
  10. Vend Vähk veab seanahka

    See number 3 kutt on 185,5cm ja kaalub laval 102kg.
  11. Vend Vähk veab seanahka

    Klassikalisse ei mahuks ükski mees ära neist.
  12. Vend Vähk veab seanahka

    Iga aasta seda oodanud ja nüüd lõpuks tuli ära. Minu meelest kõige esteetilisem ja sümpaatsem kutt laval.
  13. 2003 aastal Esta võitis Eesti karikavõistlused ning nüüd 15 (töö)aastat hiljem sai Euroopa meistriks. Esta on tõestus, et järjepidevalt aastaid tööd tehes alles saab medaleid, mitte ei tehta aasta aega trenni ja kohe loodetakse maailmameistriks saada.
  14. Jõutreening

    Nii nagu Arnold juba ütles, et toituma peab iga päev. Valgud on inimesele ehitusmaterjaliks ja mitte ainult neile, kes jõusaalis treenivad. Ainuke erinevus on see, et raskejõustiklastel on valguvajadus suurem. Seega lühidalt vastan, et jah, iga päev pead sööma valgurikast toitu (muna, kala jms) ja ~1,7-2g/kg kohta. Ehk kui kaalud 70kg, siis võiksid iga päev 120-140g valku süüa.
  15. HelenaMangFitness.com

    Kui juba IFBB amatöörliigas ei tehta neid proove kulturism 85+ kg, siis vaevalt Elite Pro liigas üldse neid tehakse.
  16. Hei Loogiline oleks, et see harjutus:
  17. Ma olen erinevaid variante proovinud ettevalmistusperioodidel. Üks, mis aitas paremini magada oligi see, kui 50% kogu päevasest toidust tund aega enne magamaminekut ära sõin. Sel ettevalmistusel sõingi 3x päevas: hommikul 25%, enne trenni 25% ja enne magamaminekut 50%. Kellaajaliselt: hommikusöök umbes 8 ajal, enne trenni söök oli umbes 16 paiku ja viimane toidukord 22 paiku. Kõikide toitude puhul oli makrotoitainete jaotus võrdne.
  18. Super! Terve päev käisin telefon käes - nii tööl kui trennis, et seda näha. Asi oli õnneks seda väärt.
  19. Sama siin. Kädyga vaatasime, et top 3 on 100% kindel, aga kas 1., 2. või 3. koht - see on juba kohtunike maitse asi. Mina oleks selle pronksmedali võitja paigutanud 5.-6. koha peale.
  20. Arida 4. koht. Minu meelest oli raudselt top 3-vääriline. :/
  21. Hei Kas jõutõstmine võib mõjutada naiste viljakust? - Libiidot võib tõsta. Viljakus vast jääb samaks. Kas tehakse eraldi päevadel lisaks rinnalt surumisele, kükkimisele ja jõutõmbele veel eraldi harjutusi(vist ja?)? - See nii must ja valge ka ei ole. Aga ikka tehakse. Kas vigastuste oht on suur? - Alati on oht ennast vigastada. Aga kindlasti väiksem kui kontaktalade puhul. Palju trenne nädalas umbes? - Minimaalselt 3. Kus Tartus sel aastal võiks selline trenn toimuda? - Tartu Ülikooli Akadeemilises spordiklubis. Võta julgelt Peebu või Kauriga ühendust.
×