Jump to content

kalmer87

Kasutajad
  • Content count

    220
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by kalmer87

  1. Jooksmine

    Ei maksa lihtsat asja liialt keeruliseks ajada. Lihtsalt jookse, vahel kiiremini vahel aeglasemini, vahel pikemalt vahel lühemalt. Anna endale aega areneda, järjekindlus viib eesmärgini. Need, kes numbrites liiga kinni on lähevad ükshetk lihtsalt lolliks.
  2. Vormi saamine

    Probleem on minumeelest pigem selles, et see foorum on selliseid nö. "ärapanijaid" täis, kes lausa proovivad igast teemast algatada vaidlust. Tuuakse alati välja eelneva(te) postitanu(te) postitus(t)e vähegi kahtlased kohad ja siis hakatakse pihta. See on nagu Aamen kirikus. Lõpuks on enamasti selline olukord, kus teemaalgataja on juba ammu antud teema vastu huvi kaotanud aga 2-3 kasutajat lasevad ikka edasi - kas nii või pigem naa. Mõistagi on kõik siin maailmas suhteline ja ühtegi asja ei saagi faktina öelda. See mis nõu antakse või mis välja tuuakse on pigem oma kogemustest tulenev soovitus või kõige üldlevinum arusaam, kui kindel faktiline teadmine. Iga uuringuga lisandub uut materjali, mis sageli vähemalt osaliselt võib eelnevat ümber lükata. Minu jaoks üsna loomulik, kuid mõne jaoks vist väga mitte, on asjaolu, et kõik ei peagi sinuga samat arvamust jagama ja igaühele sa ei peagi enda arvamust alati peale suruma.
  3. "Rambo valem"

    See on statistiline analüüs - on välja töötatud mingi mudel mille järgi on teatud alustel võimalik inimesi võrrelda ja siis proovitaksegi välja selgitada kas, kuidas ja mis määral see mudel töötab ning kuidas ja kuipalju ta reaalsust peegeldab. Muidugi ilmne on see, et füüsiline ilu ei ole tegelikult adekvaatselt võrreldav suurus aga sellist asja ei peagi võtma nii tõsiselt, see on lihtsalt omamoodi huvitav (nagu näha siis mitte just väga paljudele ).
  4. "Rambo valem"

    Talve poole olid kõhulihased päris hästi välja joonistunud, nüüd olen veidi massi kogunud ja tõesti alakõht on ka veidi pehmemaks läinud. Lihaste struktuur ja asetus on üldiselt näha. Kui aga oletada, et rasvaprotsent on 15-16% siis indeks oleks umbes 740000, niiet tõenäoliselt see "näitaja" minu puhul ümmarguselt 7,5k kanti kanti jääb.
  5. "Rambo valem"

    Miks sa nii arvad?
  6. "Rambo valem"

    Tehete järjekorra mõttes on arvuline vahe. Ühel juhul sa võtad kahe väärtuse keskmise aga teisel juhul sa võtad poole ühest väärtusest ja liidad selle teisele otsa (näiteks (10+8)/2=9 aga 10+8/2=14 või (2^2+4^2)/2*5=(4+16)/10=2 aga 2^2+4^2/2*5=4+16/10=4+1,6=5,6). Samuti on problemaatiline jagatise koht, kui sa jagad korrutisega siis seda saab kaheti mõista - kas jagad enne ja siis korrutad või korrutad enne ja siis jagad ((2^2+4^2)/2*5=(4+16)/2*5=10*5=50 aga (2^2+4^2)/(2*5)=(4+16)/(2*5)=20/10=2 või 2^2+4^2/2*5=4+16/2*5=4+8*5=4+40=44 aga 2^2+4^2/(2*5)=4+16/(2*5)=4+1,6=5,6). Ühesõnaga väga palju segadust, kui valem ei ole täpselt paigas ja on kaheti mõistmise võimalus. Loodan et said pihta. Omalt poolt võin anda enda MS Exceli faili: LINK. Tarvitseb ainult näitajad ära vahetada ja tekibki uus indeks.
  7. Ujumine

    Minumeelest on see natukene naljakas, et igaüks kes vähegi on jõusaali nina pistnud arvab, et peab kohe hakkama kilode viisi erinevaid pulbreid ja tablette neelama. See, et proffesionaalsed kulturistid seda teevad ei tähenda, et "normaalsed inimesed" seda tegema peaksid. Usu mind, küll tuleb aeg kui sa tunned, et neid tõeliselt vajad. Seniks aga lase emal poest kohupiima ja kodujuustu osta ja söö korralikult.
  8. "Rambo valem"

    Valemis on paar kohta natukene segased: 1. Valemis on (Pr^2 + lo^2/2Pv) aga sammulises kirjelduses on ((Pr^2+Io^2)/2Pv) 2. Valemis on (Pb +Pk/2)^2 aga sammulises kirjelduses on ((Pb+Pk)/2)^2 Tegin nii nagu sammulises kirjelduses oli öeldud ja sain Rambo indeksiks 773972. Kasutasin järgmiseid mõõte: I Pikkus 185 m Mass 84 R Rasvaprotsent 12 Pr Rinnaümbermõõt 104 Io Õlgade laius 40 Pv Vööümbermõõt 88 Pj Reie ümbermõõt 56 Pb Biitsepsi ümbermõõt 34 Pk Käsivarre ümbermõõt 28 Ps Sääre ümbermõõt 38 Pka Kaela ümbermõõt 40 Kehaehituse iseloomustus: Keskmist kasvu noormees, jõusaalis regulaarselt käinud alla aasta. Ei ole paks aga mitte ka väga kleenuke. Kõhulihaste peal väike pehmem kiht (talvevorm ). Kehatüübilt pakuks, et pigem mesomorf.
  9. Tervislik toitumine ja halb enesetunne.

    Sul on vist veidi selline äärmustesse kalduv suhtumine - kas kõik või mitte midagi. Proovi leida just enda jaoks see õige toitumine niiet enesetunne oleks hea aga ka füüsiline vorm püsiks. Eks ta selline eksperimenteerimine on.
  10. Trenn ja kaalutõus

    Mõni ei tee 5x nädalas jõusaalitrenni, et ta vajaks 2g valku keha kilogrammi kohta päevas. Eks sa söö 10 aastat järjest ainult valku ja rasva siis vaatame kui häid tulemusi see sulle andis.
  11. Kaloririkkad toidud

    Esmane on kindlasti igasugune rämpstoit, maiustused (ka. saiakesed, kohukesed jms), krõpsud, limonaadid ja magusad "mahlad". Söö seda mida vanaema oleks ka nõus sööma.
  12. Trenn ja kaalutõus

    Sina ära üldse pabista selle 400g pärast. Kui sa ainult ühe korra nädalas kaalud esmaspäeva hommikuti siis see on täiesti normaalne. Inimese kaal muutub tundidega ja võib kõikuda 24 tunni jooksul lausa paar kilo või rohkemgi. Paljud ei mõtle sellele nii, kuid kui sa ostad poest näiteks 400g süüa, kasvõi toorsalatit ja sööd selle ära ja siis kaalud ennast siis sa kaaludki 400g rohkem, kuna see toorsalat on su kaalul juures. Niiet toidu kogus maos ja soolestikus mõjutab kehakaalu otseselt. Kui see toorsalat pärast välja tuleb siis sa kaalud jälle vähem. Samamoodi mõjutab kaalu ka vedeliku hulk kehas. Joo liiter vett ära ja oledki 1kg raskem kui enne. Kaal on suhteline ja et sealt üldse mingit adekvaatset tulemust saada siis kaalu ennast igal hommikul (mitte ainult esmaspäeviti) ja kindlasti samades tingimustes. Kõige parem on näiteks kohe peale ärkamist käid WC's ära ja enne riidesse panekut kaalud ennast ja kirjutad kaalu kuhugi ülesse ja siis võta nädala ja kuu keskmised ja võrdle neid.
  13. Trenn ja kaalutõus

    Noh kui rasva juurde väga ei tohiks tulla siis sa tahad öelda, et aastaga on võimalik 12 kuud * 3 kg kuus = 36 kg lihast kasvatada? Nagu mina olen aru saanud on isegi algaja puhul mingi 3-4 kg aastas lihasmassi juurdekasvu juba väga hea, see teeks 300-400g kuus ehk alla 100g nädalas. Ja ütleme, et kui ka teine samapalju on rasva siis mingi 200g nädalas on normaalne ja 300-400g hakkab juba ideaaljuhul paljuks kisukma...või olen ma valesti aru saanud?
  14. Trenn ja kaalutõus

    Kasutaksin teemat ära ja küsiksin, et kui palju olete märganud enda puhul keskmise kaalu tõusu nädalas või kuus lihastreeningu ajal? Selles mõttes, et mis numbritest alles tasuks hakata häirekella lööma kas keskmiselt sada-kakssada grammi nädalas on normaalne või on isegi veel 300-400g nädalas normaalne, kui tuleb juurde (jutt on pigem algajatasemest või nii). Mille järgi otsustate, et nüüd on õige aeg rasva vahepeal vähendada, kas voltide paksuse järgi või käite rasvaprotsenti määramas või enesetunde järgi vms?
  15. kas kaks korda võib

    Ma olen ka pigem nii teinud, et lihastreening ja aeroobne samal päeval aga kahte sama asja pole proovind. Kuskilt kunagi juhtusin lugema, et kahe trenni vahele võiks vähemalt 5-6 tundi pausi jääda. Ei tea kas seal mingi teaduslik põhjendus ka aga eks ta vist õige on.
  16. Jooksmine

    Loen mis ma loen ja oleks nagu täpselt minu treening-ajaloost maha kirjutatud. Ise alustasin sarnaselt jooksmisega 2009 aasta sügisel. Jaksasin ka kuskil 1-1,5km korraga joosta siis vahepeal kõndisin veidi ja jooksin tasakesi edasi. Tuleb tunnistada, et pärast polnud jalgades lihast mis ei oleks valutanud. Talve poole asendasin jooksmise lihtsalt jalutamisega - 1-2,5h korraga ja kevadel hakkasin jälle jooksma. Aasta ajaga (2011 aasta talveks) jõudsin sellisele tasemele, et jooksin iga nädal regulaarselt 3 korda ja korraga tavaliselt kuskil 15km aga ka pikemaid ringe (21-24 km ja nii). Nii et omast kogemusest soovitaks mina sul tühiste pisiasjade pärast mitte niipalju põdeda ja lihtsalt lase edasi. Põikpäiselt ja järjekindlalt, küll need kilomeetrid kogunevad ja vorm paraneb. Teegi lihtsalt asja asja enda pärast ja pane tähele ükskord heal päeval taipad, et jooksmine ei ole enam sinu jaoks mitte midagi erilist. Palju edu!
  17. miks mina peaks tablette ja toidulisandeid võtma

    Ei peagi. Samas see "vanasti..." pole ka põhjendus. Vanasti sai rongiga ka igalpool käidud, polnud lennukeid kuskil. Vanasti sõideti hobusega, milleks nüüd autosid vaja on. Vanasti sai kõik peeru valgel tehtud, milleks see elekter. Vanasti said kõik samblaga p***e pühitud, milleks sulle paber. Jne...
  18. Suveks vormi kodustes tingimustes.

    Lihast sa päris 1 kuuga ei kasvata, kaalu saad alandada küll.
  19. Millal trenni teha

    Mina olen hommikul energilisem, selleks üritan teha hommiku poole. Õhtul ilmuvad aga enamik pökke kohale, siis on õhkkond sobilikum.
  20. Suveks vormi!

    Ja sa väidad, et alkohoolsetes jookides (näiteks punane vein) on just nimelt alkohol see, mis vähendab südameintsidentide arvu (on kasulik südamele). Kui ei siis ei ole see adekvaatne põhjendus õigustamaks alkoholi tarbimist.
  21. Suveks vormi!

    Väidetakse, et punane vein on küll tervisele (südamele) mõõdukas koguses tarbides kasulik aga sama kasu pidavat olema kusjuures ka näiteks greibi mahlal...niiet see ei vabanda alkoholi joomist.
  22. Jalgratta sadula asend

    Youtube'st leiab neid seadistamise õpetusi päris mitmeid .
  23. Suveks vormi!

    Oled sa vähemalt ise uhke enda käitumise üle?
  24. Suveks vormi!

    Kõik alkohoolsed joogid annavad kaloreid, nimelt 1g alkoholi = ~ 7kcal. Tõenäoliselt on see erinevus peale trenni söömise ja mittesöömise vahel tulnud just treeningu tüübi erinevusest. Neile kes tahavad rohkem rasva põletada võib koheselt peale trenni kiiremate süsivesikute manustamine karuteene osutuda. Neile kes tahavad aga rohkem lihast kasvatada võib see just kasulik olla - keha ei hakka treeningjärgses energiapuuduses lihaseid liialt lagundama ja treeningjärgne taastumine algab rutem. Üldiselt ma arvan, et sel pole aga nii määravat vahet. Vaevalt jõusaali-pökk, kes sööb alles 1 tund peale trenni sellest oluliselt kaotab ja jooksja kes sööb kohe peale trenni samuti. Oht on ainult suures näljahoos üle süüa ja sellega trennis kulutatud kalorid kohe tasa teha. Üldiselt tundud sa juba teadvat, kuidas asjad käivad - tee seda mida sa oled enda peal kogenud, et tulemusi annab. Kui olid aktiivne ja heas vormis siis hakka jälle aktiivseks ja saad oma hea vormi tagasi. Lihtne ja loogiline. Edu!
  25. Probleem Rindkerega

    Käi jõusaalis ja söö korralikult küll tuleb hetk kui lihasmass nad kinni katab. Või lihtsalt harju oma keha eripäradega ja ära pööra liialt tähelepanu mõttetutele pisiasjadele.
×