Jump to content

elfriide

Kasutajad
  • Content count

    142
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

elfriide last won the day on September 26 2016

elfriide had the most liked content!

Community Reputation

10 Natuke juba nagu teab midagi

About elfriide

  • Rank
    Kasutaja

Recent Profile Visitors

2,706 profile views
  1. no kui leida põhjusi, miks ei saa, siis kindlasti ei saa. mde, ma ei teagi, kas riiklikus meditsiinis on mõni väga hea füsio, kuid arvan, et kui ikka tõeline tahtmine, siis leiab üheks konsultatsiooniks raha ka erapraksise jaoks. aga eks igaüks teeb oma otsused ise.
  2. ega sina ei peagi midagi peale hakkama. tema peab
  3. SKG transformation journey

    Palju õnne teile! Ohmisnunnu! Kasvagu põnn terve ja tugev ja olgu teil kõigil palju rõõmu! ja edu! aasta teisel poolel tulemas üks konverents üle lombi, kus kohtun praeguse info kohaselt ka ühe trt spetsialistiga. kavas veidi mõtteid temaga vahetada.
  4. Annika Pärteli BLOGI

    Palju õnne!
  5. HEA füsio kõige esmalt.
  6. Põnevaid leide toidupoest.

    pole küll ise proovinud, aga jäi silma (lingile klikkides avaneb ikka tumedas shokolaadis, kuigi piimashokolaadis on ka): http://siwiratrading.eu/http-siwiratrading-eu-magusad-ampsud-html/valgukommid-piimasokolaadis-80g.html
  7. Kas kaalu langetada või lihast kasvatada

    ära sa siin küll enam midagi langeta! tee mõistuse piires trenni ja kasvata lihast - ka mõistuse piires. toiduvaliku võid üle vaadata selles osas, millest see koosneb, aga kaloraazhi langetamine on kasvava organismi ja sellise pildi puhul küll kurjast. söö ja puhka korralikult ja tee normaalses mahus trenni.
  8. Kükkida või .. !?

    kui sul on süvenenud lordoos e nimmenõgusus, siis võib eeldada (ei pruugi tõsi olla), et sul on a) nõrgad kõhulihased ja tuharalihased ning b ) ületoonuses selgroosirgestajad ja puusapainutajad (niude - nimmelihas). sellega kaasneb nn anterior pelvic tilt, s.t. lihaste düsbalansi tulemusena kaldub vaagen ettepoole ja põhjustab omakorda lihaspingeid. kükk iseenesest ei too puusi esile, kuid vaja oleks pigem a) treenida tuharalihaseid ja kõhulihaseid (aga mitte kaelalihaseid seejuures) ning b ) lõõgastada (kuid mitte venitada) puusapainutajaid ja seljasirutajaid. pigem ütleks, et korrektselt sooritatud kükk peaks tuharalihast ka aktiveerima, kuid parem oleks glute bridge tüüpi harjutused. jalapress korrektselt sooritatuna (tuharalihast aktiveerides ja mitte nõgusaks keeratud seljaga) peaks ka väga hea olema. kõhulihase treenimisel pea silmas, et teeksid seda kõhulihaste, mitte puusapainutajatega (nagu suur osa inimesi teeb). alaselga peaks hiljem ka treenima hakkama. iseenesest on ntx jõutõmme tulevikus hea harjutus, kuid kindlasti mitte praegu, kui eelduslikult on alaselg nagunii pinges. niude-nimmelihase ja nimmepiirkonna seljalihaste dünaamilised venitusharjutused võivad olla ok, kuid staatiline venitus peaks olema välistatud (vähemasti uuemate teadusuuringute valguses ei venitata pinges lihaskiude), kuid kasuta lõõgastamiseks rulli ja massaazhipalli. Lauri Rannama koostatud oli netis kunagi kättesaadav üks materjal, proovi otsida. pakun, et otsingusõnaks võiks olla ntx lihaste düsbalanss. ja otsi netist nii anterior pelvic tilt kui ka lower cross syndrome.
  9. sest on vaja püüda mulle "ära panna", saamata aru, et igaüks võiks jääda omade liistude juurde :). aga ma nüüd ka eemaldun oma liistudest ja lähen trenni koha pealt nõu andma
  10. ja mida sellega siis nüüd öeldud sai seoses südame taastusraviks muuhulgas kasutatava pananginiga :). või mida uut või seniteadmatut? mde, lisaks neerudele võiks ka näiteks maksa teemasse arutamiseks tuua. igatahes - jõudu diskuteerimisel :). seda on alati huvitav kõrvalt jälgida.
  11. Mõnda aega pärast põletikulisi protsesse, ka alaägedaid (ja eriti nende viimaste ajal), püsib organismi koormustaluvus tihti madal ja seega pulss kõrge. samamoodi mõjub reeglina antibiootikumiravi. mis vereanalüüs näitas, kas põletikunäitajad tulid alla? kas vererõhu näitajad on samad v muutunud? jälgi ennast (mõistuse piires ) ja vähenda koormust mõnda aega, pigem võiks kasutada organismi taastamiseks kerget aeroobset värskes õhus - kõnd, kiirkõnd, edasi sörk. kui mõne nädalaga olukord ei muutu, tee uus vereanalüüs ja võiks ka kardioloogi juures käia. viirushaiguste ja sinusiidi järgselt võib tüsistusena ka müokardiit tekkida. loodetavasti ei ole muretsemiseks siiski põhjust ja taastud ise, seda siiski toetades. võid teha b-kompleksvitamiini kuuri ja ka ntx panangin'i (käsimüügiravim) kuur oleks asjakohane. seda ei ole vaja karta, toimeaineteks kaaliumaspartaat ja magneesiumaspartaat, kasutatakse südamelihase ja - funktsiooni toetamiseks ja taastamiseks.
  12. skinny fat

    ma ei kommenteeri ei konkreetselt trenni ega toitumise osas, vaid veidi teise nurga alt. neurobiokeemia aspektist on 100 päeva või veel väiksem ajapiirang hea, eeldusel, et ei seata mingeid numbrilisi eesmärke. s.t. kui see on nii, nagu ütlesid, et proovid vaadata, mida suudad 100 päevaga, siis see on ok, eeldusel, et sa ei tee korraga liiga suuri ja enda keha jaoks raskeid muudatusi. sellises olukorras ei ole mõistlik seada kohe eluaegset eesmärki või teha väga suuri muudatusi, vaid lihtsalt proovida a) püsida "reel" b ) lühem konkreetne aeg c) mõistlike muudatuste piires. oluline ka, et protsess oleks "trackitav", s.t. et paned asjad vähemalt üldplaanis kirja (kasvõi kirjutad kalendrisse iga päeva kohta "trenn ok, toit ok" ntx). s.t. muuda oma eesmärk ka reaalselt saavutatavaks enda jaoks. s.t. kui eesmärk on ebareaalne konkreetselt sinu jaoks, siis sa seda ei saavuta. seega kui võtad mingi lühema, s.t. mõõdetava ja saavutava ajahorisondi (või jagad pikema, ntx 100-päevase tsükli lühemateks juppideks, kasvõi nädalasteks) ja sisustad selle mitte väga ränkade, vaid enda jaoks talutavate muudatustega, siis: - suudad seda järgida; - tekib väike tulemus; - see tulemus motiveerib edasiseks; - suureneb tahtejõud (mis on biokeemiline ajuressurss tegelikult utreeritult). lühemad ajaühikud on paremini talutavad, s.t. kui meil ei ole eriti tahtejõudu, siis on ajul lihtsam tulla toime ntx eesmärgiga, et "ma ei söö kommi 7 päeva" kui sellega, et "ma ei söö kommi 100 päeva". viimane variant võib tunduda meie aju jaoks liiga ränk ja ta ei püüagi sellega hakkama saada. s.t. lihtsalt ja utreeritult: kõik muudatused on võimalikud, kui inime neisse usub. liiga suur muudatus tundub reeglina uskumatu (ka siis, kui me emotsiooni kõrglainel seda justkui usuks), seega aju "ei tule selle eesmärgiga kaasa" ja muutust tegelikult ei järgne. kui aga võtad korraga liiga suure ülesande - kas püstitad eesmärgi liiga suure (ntx kaalulanguse number), liiga ebamäärase, s.t. mõõtmatu (eluaegne) ajaga või liiga ränkade piirangutega, siis sisuliselt ammendad oma tahtejõuressursi ning ei suuda enam ennast ei motiveerida ega distsiplineerida. s.t. inimene ei saa reeglina võidelda oma biokeemiaga. küll aga saab seda teadlikult arvesse võttes suunata. sama on alkohoolikuga - kui alkohoolik seab eesmärgiks "ma täna ei tarvita alkoholi", siis on see reeglina saavutatav. kuid eesmärgiga "ma ei joo enam kunagi" saabub komistus varem või hiljem... reeglina varem. seega, kui sa võtad lihtsalt eesmärgiks a) mõned korrad nädalas trenni teha (pane ka konkreetsed päevad paika, sest "2-4 korda nädalas" on liiga ebamäärane) ja suhkru asemel ntx süüa valgurikkamat ja heade rasvadega toitu, siis see on esialgu piisav. ja kindlasti pane asjad enda jaoks kirja, siis näed, mis toimub ja kus oled edusamme teinud - see kõik suurendab tahtejõuressurssi ehk nn motivatsiooni. kui need sammud on muutunud püsivaks harjumuseks ega nõua enam spetsiaalset jõupingutust, alles astu järgmine samm. jõudu!
  13. Põnevaid leide toidupoest.

    soovitan sellistel juhtudel tarbijakaitset teavitada. ega kellegi kohalik nördimus pane tootjaid pingutama, kuid vastava ametkonna tähelepanujuhtimine küll.
  14. mde, halvaa algses tähenduses on tegelikult täiesti naturaalne toiduaine - koosnedes algselt jahvatatud seesamiseemnetest (tahini) ja meest/suhkrust. teine versioon on jahu + õli + suhkur (mis on ka naturaalsed toiduained). mis tast tänaseks masstarbimises saanud on, on iseasi.
  15. Reie vigastus

    köhömm. neuralgiat peaks ikka ravima olenevalt selle põhjustest. kui on närvi pitsumine, siis võib neid valuvaigisteid sööma jäädagi.
×