Jump to content

JungaTroll

Kasutajad
  • Sisu loend

    815
  • Liitus

  • Viimati külastanud

  • Päevavõidud

    9

JungaTroll viimane päevavõit oli January 7

JungaTroll's oli kõige populaarsem sisu!

Kogukonna Reputatsioon

79 Tasub teda kuulata

JungaTroll

  • Tase
    Tegija
  • Sünnipäev 23.01.1973

Viimase Profiili Külastajad

7 276 profile views
  1. Betoonpõrand

    Inimorganism ei ole kohastunud hakkama saama ainult uue, modernse mikroskoopilise tolmuga (nanomaterjalid), või nt. kiulised - asbest. Kuid tavalises betoonis midagi sellist ei ole. Õues on samuti tolmu, rohkem või vähem. On palju teisi palju rohkem elu pikkust mõjutavaid tegureid kui mingi tolm.
  2. Vaadates selle kalkulaatori lähtekoodi, tundub olevat tegu nn. "U.S. Navy Bodyfat" kalkulaatoriga. Selle järgi saab Googlest otsida. Kuid üks hea diskussioon koos muude linkidega on siin: https://fitness.stackexchange.com/questions/1660/how-accurate-is-the-navy-body-fat-calculator Kuid tundub olevat konsensus, et eeldusel et mõõdad enam-vähem korrektselt ei tohiks viga olla suurem kui 3%. KMI-le viitamine ei anna palju, sest KMI järgi võib veel asi ok olla, kuid naiste puhul KMI ülemises otsas olles saabki rasvaprotsent olla 33. Nii et üsna tõenäoliselt ongi rasvaprotsent 30-36. Naiste puhul on tervislikuks peetav protsendi alumine number 20 juures, ülemine piir 30. Nii et hetkel on keharasv nibin-nabin normi ülemises otsas.
  3. Mida sa täpselt soovid? Kas arsti kinnitust, et "ei ole väga hullu, rasvaprotsent on tegelikult 32%" või ei ole rahul enda pildiga mis peeglist vastu vaatab? Protsent ei määra ju midagi. Ja nii mööda see kalkulaator ei arvuta, et tegelikult on protsent 20, kuid ütleb 33. Nii et kui ka ise pole rahul, siis ei ole suurt mõtet minna seda mõõtma. Pigem võta midagi ette. Või siis rahusta ennast edasi ja kinnita, et kõik on parimas korras, viga on peeglis ja kalkulaatoris. Ma suhtusin kunagi asja samamoodi - need aparaadid on kõik vigased, mina olen mees parimas vormis. Midagi ei muutunud enne kui tõele näkku vaatasin.
  4. Mina küll ei pidanud silmas, et sellest lingist kohe see hommikusöögi jutt välja nokitakse. Ma tean, mind ennast häirib ka see pidev toidukordade ja nende tähtsuse korrutamine. Algataja küsis toitainete ja/või toiduainete vahekorra kohta. Alustamiseks on hea ehk lugeda midagi oma keeles
  5. Kui sa eestlasi usaldad, siis http://toitumine.ee/
  6. Saalitreeningust taastumine

    Pigem on erandlik see, et peale tunnist pallimängu nii läbi oled, et järgmisel päeval tunda annab. Sellise koormusega harjub küll keha lõpuks ära ja ei tohiks probleem olla. Nii et pole vist vaja väga üle mõelda. Asi laheneb iseenesest ja mingit "kiirendamist" vaja pole. Telekas oli hiljuti lõuna-eesti Hunduks kutsutav 70 aastane vanamees, kes sõidab iga päev vana meestekaga 30km. Ja ei pane seda ise tähelegi. Mõni linnamees aga paneb 20km rattasõidu FB-sse kui saavutuse.
  7. Ma ei tea, mida ma valesti teen

    Siin viidatus väidetakse ju lihsalt seda, et EPOC ei ole väga erinev alakeha ja ülakeha puhul. Kuid jutt käib ikkagi suhtelistest väärtustest. Seda enam, et kujutle tüüpilist jõusaalis "rassivat" naisterahvast. Ma ei pretendeeri absoluutselt šovinistliku sea tiitlile, kuid fakt on see, et esiteks naiste ja meeste eesmärgid jõusaalis on veidi erinevad. Ja üsna erinev on ka naiste ja meeste ülakeha-alakeha lihaste suhe. Siin ei ole midagi parata. Sa ju siiski ei väida, et käsivarre kõverdamine (biitseps) hantliga kulutab sama palju kui kükist üles hüpped? Ma soovitan võtta ülakeha kalorikulu nulli selle pärast, et üldiselt ei teadvustata endale kui vähe kulub energiat jõusaalis tehes mõned seeriad biitsa vahepeal ehk ka veel sõbraga lobisedes või lihtsalt minutike ringi jalutades seeriate vahel. Kiputakse vaatama kella ja pannakse foorumisse kirja "tund aega jõusaalis". Parem end mitte petta.
  8. Ma ei tea, mida ma valesti teen

    Aeroobse trenni puhul võid proovida, kas pulsikell kajastab seda õigesti, võrreldes seda jooksmisel kulutatud kaloritega. Jooksmise ja kõndimise puhul nimelt on leitud hea korrelatsioon. Sõltumata tempost kulutatakse sörkjooksul 1km kohta kehakaaluga võrdne arv kaloreid. Vaata, mida su pulsikell näitab kui jooksed 40 minutit. Ja siis vaata joostud maa järgi, palju näitab valem kehakaal*km. Üldiselt pulsikellad kipuvad häbematult numbrit üles valetama. Teine mõttekoht on jõuharjutuste puhul energiakulu. Kõik ülakeha harjutused võib kalorikulu mõttes nulliks võtta. Need võivad tunduda rasked, kuid liigutusi teevad väikesed lihased võrreldes jalgadega. Mõtle kasvõi nii - mitu kätekõverdust jõuad teha? Kas jõuaksid teha neid 5 minutit järjes? Ilmselt mitte ... Aga käia kätel 5 minutit? Ammugi mitte. Kuid jalutada 5 minutit - lihtne, ei pane tähelegi. Point selles, et see mis lihtne jalgadele, on raske kätele. Kuid kalorikulu sõltub ikkagi töö mahust. Kätega ei tee palju ära energia kulutamise mõttes ...
  9. Ma ei tea, mida ma valesti teen

    Kui 1770 on aus number ja nälg silme eest mustaks veel ei võta, siis tulebki vähemaks võtta. Tegelikult ei olegi tähtis, mida mingi kalkulaator näitab lõpuks. Võta midagi siis lihtsalt vähemaks. Kuigi, 1500-1700 puhul peab juba praegu su kehakaal väga väike olema. Nii madala kaloraazi puhul võib parem olla pigem kaloraazi veidi tõsta, kuid selle arvelt end rohkem liigutada. See on ilmselt asi, millest soovitajad räägivad, et liiga madal kaloraaz paneb "rasva kinni hoidma". Pigem on asi selles, et madala kaloraazi puhul hakkab mõistus trikke mängima ja hakkad end alateadlikult või teadlikult vähem liigutama. Trepi asemel lähed liftiga, 10 kilomeetri asemel jooksed 8 jne. Nii et mõnikord võib pigem olla parem tõesti rohkem süüa ja samas ka rohkem liigutada kui vähem süüa ja kukkuda nõiaringi - vähem süüa - vähem liikumist - veel vähem süüa - veel vähem jaksu liigutada. Ja väga väikese kaloraazi puhul on raskem kokku panna ka menüüd, kus kõiki toitaineid ja mikroelemente oleks piisavalt.
  10. Ma ei tea, mida ma valesti teen

    Kogu kaklus käib siin selle üle tegelikult, et ära: 1. eelda, et BAV on midagi, mis on alati sama ja/või täpselt arvutatav. 2. usu neid, kes väidavad, et vähem süües lähed mingil hetkel näljareziimile ja keha hoiab rasva kinni Räägi pigem lihtsalt sellest, et "hetkel söön X kalorit, midagi ei muutu". Seega tuleb lihtsalt vähemaks võtta. Kuid vaata siiski ka MaPo viidatud artikleid - väga tihti on tegemist sellega, et väga madalat kaloraazi raporteerivad inimesed loevad oma tarbitava energia valesti kokku. Mingid asjad jäetakse lugemata sest "ah seda on nii vähe" või saadakse valesti aru, mis üldse "kaloreid" sisaldab. Nt. kaalujälgijatel õun = 0 punkti, kuid siit ei järeldu, et õun = 0 kalorit ja seega võib neid päevas 20 ära süüa ja midagi ei muutu. 1500 kcal puhul ma kahtlustan küll, et siin on tegelikkusega vahe sees. Oled ikka täiesti aus enda suhtes ja ei lõika nurki?
  11. skinny fat

    Minus on alati küsimusi tekitanud, kuidas suudetakse adekvaatselt tuvastada vööümbermõõdu 1cm muudatusi või siis kehakaalu puhul 200g tõusu või langust. Iseenesest oleks see ju väga vajalik info, sest võimaldaks nt. toitumiskava puhul kiirelt teada saada, kas toimib või ei. Kuid minu arvates ei ole vööümbermõõtu võimalik isegi 1cm täpsusega mõõta erinevalt kaalust, mis on objektiivne reaalsus eeldusel, et kasutad sama kaalu. Kuid vöö puhul hinga veidi sisse-välja või muuda asendit ja asi muutub veidi?
  12. Kükkida või .. !?

    Aga kui räägid tavainimese seisukohast, siis miks on vajalik nn. ilumudeli saavutamine? Tavainimesele võiks ju olla eesmärgiks harmooniline, tasakaalus terve keha? Jooksmise ja kükkimise mõju jalgadele on küll väga erinev. Ja minu arvates nn. tavainimese jaoks ei ole küll mõeldav või siis mõistlik teha sellises mahus õlatreeningut, et muu jaoks enam energiat ei jätku. PS. millised need seljaharjutused välja võiks näha, mis jalad täielikult välja jätavad? Enamasti on ikka vaja baasjõudu jalgades nt. jõutõmbe jaoks?
  13. pulsikell kepikõndijale

    Ilmselt saab kõndimise puhul hakkama ka lihtsalt GPS telefoniga, mõõdab maa ja tempo. Käimise puhul on kalorikulu nagunii lihtsalt arvutatav kehakaalu ja maa pikkuse järgi.
  14. Ülesöömine

    Ei, ma ei öelnud et see peab olema üksluine või fantaasiavaene. Kuid paratamatu on ilmselt see, et praegust "üksluist" ja "fantaasiavaest" toitu tuleb veidi rohkem hakata armastama ja "häid asju" tuleb veidi püüda unustada. See on harjutamise küsimus. Naturaalsed toiduained naturaalsel kujul võivad olla üksluised vaid harjumatule. Kuid bioloogiliselt nimetatakse üksluiseks pigem toitainevaest, rafineeritud, pidevalt sama retseptuuriga toitu. Kui iga päev varieerida naturaalseid toiduaineid, siis ma küll seda toitumist üksluiseks ei nimetaks. Sellised toidud tunduvad kahtlemata alguses (ja üsna pikka aega) maitsetud, sest meeled on mürgitatud tugevate maitsetega. Mingil hetkel aga hakkad eristama ka naturaalsete toiduainete maitsenüansse ja need ei ole siis sugugi halvemad. Kõik see on harjutamise küsimus ja ma või julgustada, et see vahetus ei tundu tagantjärele üldsegi halb diil. Või mis halba peaks seal olema, kui kartulikrõpsud ja coca-cola hiljem enam ei maitse, sest tunduvad räigelt ülemaitsestatud ja samas nii "tühjad"?
  15. Ülesöömine

    Vabalt saab end üle süüa ka tervislikust toidust. Ja ma ei räägi siin mingites pähkli-kaloripommidest. Tavalist keedetud kartulit ja toorest hiina kapsast saab ka nii palju süüa, et paksuks lähed. Ma ei taha blokeerida kõikvõimalikke toitumiskavade koostajaid, kuid võin mürki võtta, et see ei aita siin. Ma olin ja olen ise täpselt samasugune nagu teema algataja. Kuid sain kaalu ja tervise korda ja olen suutnud seda nüüd aastaid hoida. Aga kindlasti ei ole see mingi "tellin-toitumiskava-ja-hakkan-homme-pihta" teekond. Enamik toitumiskavade koostajaid ei saa aru ja ei hakka ilmselt ka kunagi aru saama sellistest inimestest. Nende jaoks on loomulik, et süües alustassi salatit, 3 kartulit ja tüki kanafileed on kõht täis ja hea olla. Ja kogu kaalu langetamine ja hoidmine seisneb nädalamenüü koostamises ja siis sellest ilma probleemideta kinni pidamises. See on pigem pikk ja vaevarikas teekond ja stabiilsuse hoidmine on igapäevane pingutus nagu s...ga hammaste pesu. Enese pidev pidurdamine, enesele igaks päevaks piisava lisaliikumise leidmine. Ja kui sünnipäeval või jõulude ajal on end korraks vabaks lastud, siis mitu nädalat pärast tagantjärgi kaalu uuesti alla saamine. Võib-olla juhtub ime ja mingi toitumiskava päästab su kirjeldatud põrgust, kuid minu puhul oli see küll kõikide nende toitude armastama õppimine mis kunagi ei meeldinud. Siin on Tammsaarel õigus, lõpuks see armastus tuleb. Nüüd ma sööngi salatit nagu jänes ja see maitseb mulle. Aga ka seda saab ikkagi süüa sinu ja minu mõistes kõhu täis siis, kui päeva jooksul on selja taga mitu tundi lihtsalt liikumist + 1 intensiivne trenn ja päeval on piirdutud 1-2 õunaga. Kindlasti saan kohe piki päid ja jalgu selle eest, et ma olen oma ainevahetuse tuksi keeranud jne. Võib-olla tõesti. Seetõttu ma ei ütlegi, et teema algataja peaks sama rada käima. Aga brokkolit, tatart, neljaviljaputru ja vett võiksid küll armastama hakata ja unustada ära kohukesed, müsli, võileivad. Ühel hetkel nad lähevad meelest ära küll.
×