Jump to content

belvedere

Kasutajad
  • Content count

    171
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by belvedere


  1. Hei

    Olen umbes viimased 10a olnud hädas vana vigastusega, mis ei taha lõplikult paraneda. Välja näeb nii, et näiteks lamades kangi surudes lööb vasakusse õlga kõrvetav valu, mis annab tunda õlaliigesest läbi küünarliigese kuni sõrmeotsteni välja. Natuke nagu oleks hõõguv traat läbi käe aetud. Valu saab alguses ignoreerida, aga selle käigus muutub käsivars üha nõrgemaks, kuni umbes tunni aja pärast ei jaksa enam isegi millestki hoida. Pärast paari nädalat ja valuvaigisteid on kõik mõneks ajaks jälle korras, aga niipea kui raskused lähevad vähegi suuremaks (100kg kanti), on põhimõtteliselt garanteeritud, et kirjeldatu juhtub uuesti. Rikub ära nii lamades surumise, kus ainus variant rinda koormata on teha lasteraskustega lõputuid seeriaid, kui ka õlaharjutused (püsti surudes õlad ragisevad, hantlitega lennates hakkab vasak õlg valutama). 

     

    Surumistehnikat olen asjatundjatel lasknud kontrollida -- on puhas. Lisaks teen enne surumist alati rotator cuff'ile soojendusharjutusi + harjutuste kavas on face pull'id ja muud õla tagaosa harjutused, et ei tekiks düsbalanssi. 

     

    Paari aasta eest käisin TÜ kliinikumis ja lasin röntgeni teha, seal mingi vanamehest arst kehitas õlgu, et "mida ma Teie arvates ütlema pean? võtke ibuprofeeni ja tehke mingit muud sporti" ja võttis päris pikaks ajaks tahtmise uuesti arsti poole pöörduda. Aga teeks nüüd siiski uue katse. Oleks tänulik, kui keegi oskaks Tartus soovitada head spordiarsti, kes oskaks reaalselt sellise probleemiga abi anda.

    Aitäh!


  2. Küsimus on selles, et kumb küki variant siis siiski põlvedele kahjulikum on?

    Mul käskis traumatoloog sügavkükist loobuda, kui tahan oma põlvi veel kasutada. Argumentatsioon oli umbes selline, et põhja kükkides läheb liiges asendisse, kus piltlikult öeldes kahe liikuva osa vahel ei ole enam pehmendavat kudet ja liiges hakkab kuluma.


  3. Ma näen ühisjooni selle artikli sihtgrupil ja arvututel foorumikasutajatel, kes vigisevad, et nad ei kasva kuidagi, kuigi ometi söövad hommikuks lausa ühe võileiva ja tassi kohvi.

    Hommikusööki tuleb end lihtsalt harjutada sööma, niisama võib seda isu jäädagi ootama. Kui ära harjuda, siis pole probleem ka 5 minutit pärast ärkamist endale korralik ports sisse keerata (eelistatult rohkesti rasva ja valku ja vähe süsikaid, et insuliini mitte lakke lüüa). Tulemuseks on täis kõht enne tööpäeva algust, hulk energiat ilma uimasuseta ja päeva esimesed 500+ cal kohe kirjas.


  4. Üks artikkel ketogeensest dieedist ja tegelikult sellest, miks seda mitte pidada: http://www.nutritionandmetabolism.com/content/1/1/2

    Seda artiklit võib näidata "Pere ja Kodu" foorumis. B) Bodybuildingu kontekstis ei hakka ju ilmselgelt keegi standardset ketodieeti (SKD) pidama -- tehakse kas CKD või harvemini TKD. Õigesti tehtuna on CKD peal lihasmassi kergemgi säilitada kui low-fat dieedil.


  5. OttTV jäädvustas ühe käega T-kangi tõmbed, video siis siin (paljud ei tea kuidas seda harjutust sooritada, siis nüüd saab mingigi pildi ette)

    On sellel mingit eelist ühe käega 'traktori' ees? Liigutuse mehaanika tundub sama (lihtsalt tõmbe suund on teine), lõppfaasis saab ühtemoodi venituse, 'traktori' puhul on lisaks alaseljal väiksem koormus.


  6. Palju siis ka päkaletõusu jaksad teha ja mis su biitsakõverduse max on?

    Et wtf see asjasse puutub?

    Aga miks on vaja mainida toitumisküsimuses, palju sa surud?


  7. Raamatut lugedes või youtube'i vaadates laskma ei õpi.

    Kui sportpüssi lased, siis reaalselt aitab vaid see, kui treener on varustuse sättimisel ja asendi võtmisel kõrval ning oskab kohe vead kätte näidata. Raamat ei ütle, milline on Sinu jaoks individuaalselt õige rihma asend, põsetoe asend, õige suurusega jakk (kui varustusega lased), küünarnuki asend jne, kuidas hingamist reguleerida, kuidas lõdvestuda, ja millised laskevead tähendavad vale asendit, millised aga vajavad lihtsalt dioptri korrigeerimist.


  8. Kui lolliks teema autor teisi peab, et loodab ise sõrmegi liigutamata koolitööle vastuseid saada? Eriti hea on ka suhtumine, et "vastake küsimustele, aga ega ma kõiki ilmselt ei arvesta". Rääkimata sellest, et vastused *kõigile* küsimustele on siinsamas fitnessi lehel või foorumis olemas, kui vaid viitsiks pool tundi vaeva näha. Nõrk!

    P.S. Ja küsimused on jaburad, et mitte öelda halvema sõnaga. Esiteks -- enamikule on minimaalne vastus pigem 5-10 lk kui paar lauset. Teiseks, mis üldistav "inimene" see on, kellest küsimused räägivad? "Milline on õige toitumis- ja treeningkava inimesele, kes käib jõusaalis" -- inimene nagu algaja bodyfitnessist või kogenud jõutõstja, 60-kilone naine või 100-kilone mees -- ja 100-kilone mees, kes tahab veel kasvada või 100-kilone mees, kes tahab alla võtta? Ehk annab mõtlemisainet.


  9. Et noh näiteks kui mul on plaanis teha kükki 4x5 90kg(see on tõesti maksimumraskus, millega suudan 4x5 ära teha), siis kui palju ja mis raskustega enne sooja oleks mõttekas teha? Siiani olen teinud sooja 6 min rattatrenažööril ja siis kükkinud 40kg 1x5 ja 50kg 1x5, aga tunnen, et ma ei saa aru, kas see pole piisav või on just äkki liiga palju.

    Tänan!

    Kui tavainimese näide tuua, siis enne 130-ga tööseeriate kükkimist näiteks: ratas/ergomeeter 3-4 minutit + põlveringid + 50x10 + 80x5 + 100x3 + 110x3.

×