Jump to content
Sign in to follow this  
p2rt

toitumise spetsialistid kommenterige seda teksti

Recommended Posts

Tegu siis ühe toidulisandite manustamise tekstiga jõutõstmises:

3. 30 min pärast trenni lõppu on kindlasti vaja süüa midagi süsivesikuterikast (kasvõi näiteks 2 peotäit rosinaid). See on väga oluline! Teadus räägib, et just selles ajavahemikus, kui glükogeeni varud on tühjad, on organism võimeline omastama kaks korda enam süsivesikuid kui tavalises olekus. See nn. süsivesikute aken hakkab sulguma ~ 45 min pärast treeningute lõppu. Selleks, et seda nn. akent ära kasutada, on vaja kõigest 50-100 gr. süsivesikuid (kogus oleneb atleedi raskusest). Sellise võimaluse käestlaskmine võib traumeerida lihaseid ja jätta organismi ilma glükogeenist, mida on organismil vaja selleks, et omandada valke ja täita järgmiseks treeninguks vajalikke energiavarusid. Sellised toiduained nagu kartul, riis, makaronid või banaanid on muidugi head, kuid eraldi müügil olevatest süsivesikute pulbritest valmistatud kokteilid on paremad, kuna nad võtavad kõhus vähem ruumi ja organism omastab nad paremini.

Kas polegi mõtet siis proteiini, süsivesikut ja kreatiini kohe peale trenni lõppu võtta ? - vaid esimese 30 minuti jooksul süsivesik ja kreatiin, tunni pärast proteiin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

see 30 mintsa on jama mu meelest. ikka kohe on vaja võtta, et võimalikult kiiresti kataboolseid protsesse ära hoida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pigem on seal arvatavasti mõeldud: 30-ne minuti jooksul peale trenni na-na-na ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasutan oma loogikat: kui peale trenni kohe - ~ 30 min. tarbida mingit taastajat siis loogiliselt võttes orgamism ise ei vaevugi mingit süsteemi tööle lülitamast, et ise taastuda ja nii kaua kui sul on kõik taastajad ja muu kraam juures, siis on kõik Ok! aga kui sa oled näiteks sõjaväes ja õppustel mida sa siis teed?? Muidugi kui nüüd jällegi aus siis selleks ajaks kui te lähete sõjaväkke vaevalt te siis seal eriti võistlusi peate - et nn tippvormis olla. Mina ise arvan, et päris kohe ei ole mõttet võtta - las lihased mingil määral taastuvad, see aeg peaks olema 15 -20 min. peale treeeningut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×