Jump to content
Sign in to follow this  
Skinny15

Lihasmass alakaalulisele

Recommended Posts

Tervist!

Olen 15 aastane, kaalun u. 54kg ning olen 178cm pikk.

Ma olen oma vanuse kohta alakaaluline ning tahaks seda asja muuta ning hakata tekitama lihasmassi, kuid ei tea normaalset treeningkava ning toitumiskava minu sugusele algajale, sama kaalulisele.

Kas keegi oskaks soovitada treeningkava & toitumiskava minu sugusele? ^_^ (Ei tahaks eriti treeningkava & toitumiskava algajana olles kohe tellida)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Alguses alusta kerge koormusega ja õpi saalis tehnikat ning tutvu vahenditega. Kui saalis on treener, siis küsi nõu. Õpi selgeks küki, jõutõmbe ja lamades surumise tehnika.

Toitumisega nii, et söö, söö ja söö! Noor organism vajab palju toitu. Lisa menüüsse kohupiima, jogurtit, liha jne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 tundi tagasi, Skinny15 ütles:

Tänud nõuande eest, kuid kuidas jääb valkude, toidulisandite jms? :)

 


Eelkõige proovi toitumine paika saada ja siis kui ei jõua ära piisavalt süüa, siis hakka vaatama, mida täpsemalt vaja on.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

äkki selles ongi viga, et sa "tead" ette. proovi parem uut moodi :). mis sind söömas takistab? söö juustu, peekonit, kohukesi, ohtralt võid jmt. kui sobib, siis saia ja pastat ka. praekartulit peekoniga. variante ju palju, lihtsalt ära niisama paljast suhkrut sisse aja.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sul on kiire ainevahetus sp. ka raske kaalu juurde saada. Enne kui hakkad kasutama mass gainereid ja muid toidulisandeid soovitan sul nagu ennegi öeldi, saa tuttavaks jõusaaliga ja tehnikaga. 

 

Söögi poole pealt, söö süsivesikuid palju ! Pudru, kartul, pasta jne.

Jõusaalis alusta kergemate kaaludega ja rep jäta sinna 10-12 kanti. Vali selline kaal, et viimased repid failiks.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.9.2016 at 11:09, elfriide ütles:

äkki selles ongi viga, et sa "tead" ette. proovi parem uut moodi :). mis sind söömas takistab? söö juustu, peekonit, kohukesi, ohtralt võid jmt. kui sobib, siis saia ja pastat ka. praekartulit peekoniga. variante ju palju, lihtsalt ära niisama paljast suhkrut sisse aja.

 

 

Ei ole väga mõistlik soovitada ohtrate loomsete rasvade söömist, isegi selle valguses mitte, et "rasvad on rehabiliteeritud" ja paleorahvas teeb omale või-kohvi. Liigsed loomsed rasvad jäävad siiski põhilisteks südame-veresoonkonna haiguste tekitajateks, mida iganes low-carb promojad ka ei räägiks. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, MaPo said:

Ei ole väga mõistlik soovitada ohtrate loomsete rasvade söömist, isegi selle valguses mitte, et "rasvad on rehabiliteeritud" ja paleorahvas teeb omale või-kohvi. Liigsed loomsed rasvad jäävad siiski põhilisteks südame-veresoonkonna haiguste tekitajateks, mida iganes low-carb promojad ka ei räägiks.

 

Noeitea. Või kohta olen näinud vähemalt üht südamesurmade tillukest vähenemist näitavat vaatlusuuringut.

Taimetoitlasegeeni ApoE4 kandjatel võib ehk loomsete rasvadega probleeme olla. Mainitud uuringus ilmselt mattusid ApoE4 kandjad statistiliselt mittekandjate alla.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 tundi tagasi, AlanBStard ütles:

 

Noeitea. Või kohta olen näinud vähemalt üht südamesurmade tillukest vähenemist näitavat vaatlusuuringut.

Taimetoitlasegeeni ApoE4 kandjatel võib ehk loomsete rasvadega probleeme olla. Mainitud uuringus ilmselt mattusid ApoE4 kandjad statistiliselt mittekandjate alla.

 

Aga näita siis ka, kus on "mida rohkem võid, seda suurem vähenemine" (olgu siis tilluke, aga kogust suurendades peaks ju selle loogika põhjal ka see tilluke suurenema)

 

Ning samas - 1 vaatlev või-uuring? Selle põhjal?

 

Ning loodan, et nii tähelepanelik kommenteerija ei jätnud märkamata rõhuasetust "OHTRATE loomsete rasvade..". See ei ole päris sama kui "jäta need välja"

Edited by MaPo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ise oma esialgset väidet küll ühegi uuringuga ei kinnitanud:D
Kui pärast meelde tuleb siis vb otsin üles.

 

See Sciencealerti artikkel on hiireuuring. Hiir on minu teada kohastunud süsivesikutel elama, see on üks põhjus, miks hiire toitumisuuringuid ei saa inimesele ekstrapoleerida.

Ja teiseks vaatleb ainult üht killukest tuhandetest tervist mõjutavatest asjaoludest, üht kasvutegurit FGF21. Mis iseenesest tundub olevat tore asi, aga analoogselt leptiiniga ütleb probleemide korral kiirelt üles, http://pmid.us/21505329


(see FGF21 paistab üldse funktsionaalsuselt ja käitumiselt ja resistentsusetekkelt väga leptiinisarnane olevat)

Edited by AlanBStard
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei usu, et sa seda tõsiselt mõtlesid. neid on liiga suur hulk, et siia ära tuua. Kindlasti on palju ka selliseid, mis nagu näiliselt soosiks või lubaks loomseid rasvu suhteliselt suures koguses toiduks tarvitada.. aga no unusta korraks et "ma pean vastu vaidlema" ja tõde, et see ei ole mõistlik. On neid, keda see ei mõjutagi, aga uuringud on siiski "keskmiste" tarvis ja seal domineerib * rohkem loomset rasva = suurem risk cvd *. 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2016 at 2:35 PM, MaPo said:

 

Ei ole väga mõistlik soovitada ohtrate loomsete rasvade söömist, isegi selle valguses mitte, et "rasvad on rehabiliteeritud" ja paleorahvas teeb omale või-kohvi. Liigsed loomsed rasvad jäävad siiski põhilisteks südame-veresoonkonna haiguste tekitajateks, mida iganes low-carb promojad ka ei räägiks. 

 

 

 Intake of saturated fat was not associated with an increased risk of CHD, stroke, or CVD. 

http://ajcn.nutrition.org/content/early/2010/01/13/ajcn.2009.27725.abstract

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja siin leidub veel ka selline https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27692243, ja kindlasti on neid veel ja veel, aga kõige peale kokku näib õige vastus olevat:

 

 “We contend that it is the interaction between many lifestyle factors that determines whether [saturated fatty acids], and as a matter of fact any nutrient, contributes to systemic low-grade inflammation, changes in lipoprotein metabolism and ultimately CVD risk (Fig. 7). The dysbalance between proinflammatory and antiinflammatory stimuli in our Western society does not originate from a single cause and, consequently, may also not become solved by a single “magic bullet”. Resolution of the conflict between our self-made environment and our ancient genome may rather rely on returning to the lifestyle of the Paleolithic era according to the culture of the 21st century [3] and [68]. Accordingly, dietary guidelines might reconsider recommendations for replacing [saturated fatty acids], since “food, not nutrients, is the fundamental unit in nutrition” [311]. Researching the entire diet and, even better, diet in a broader context together with nondietary lifestyle factors, is a clear research priority, as opposed to the reductionist approach of studying the effects of single nutrients such as [saturated fat, carbohydrates, or polyunsaturated fat], even if they have been conducted in a [randomized controlled trial] design.”

 

Tegelikult - kes soovib, söögu võid, nii palju kui saia (oihh, sai on rämpstoit..) .. lusika peale mahub. Head isu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign Up
 
 
 
 
 
 
 

High Fat Diets & Sporting Performance: Do they Work?

This is a topic that I discussed very recently on the Iraki Nutrition Podcast (link - https://goo.gl/GvRkOX).

The short answer: probably not. The reason being is that possibly the biggest drawback of high-fat, low-carbohydrate diets are their ability to impair glycolysis, despite the attempt to restore carbohydrate availability. What this means is that for any sport or event that requires high intensity efforts, you probably won't be able to get out of fourth gear.

The long asnwer: I'd encourage you to check out this free full-text review paper by Louise Burke called, "Re-Examining High-Fat Diets for Sports Performance: Did We Call the ‘Nail in the Coffin’ Too Soon?".

Here's a 'key point' summary:

"The current interest in low carbohydrate high fat (LCHF) diets for sports performance is based on enthusiastic claims and testimonials rather than a strong evidence base. Although adaptation to a LCHF (whether ketogenic or not) increases the muscle’s capacity to utilize fat as an exercise substrate, there is no proof that this leads to a clear performance advantage. In fact, there is a risk of impairing the capacity for high intensity exercise.
The current guidelines for carbohydrate intake in the athlete’s training diet appear to be poorly understood. Sports nutrition experts do not promote a ‘‘high carbohydrate diet’’ for all athletes. Rather, the evolving model is that athletes should follow an individualized approach, whereby carbohydrate intake is periodized throughout the training cycle according to the fuel needs of each workout, the importance of performing well in the session and/or the potential to amplify the adaptive response to exercise via exposure to low carbohydrate availability. There is a need for ongoing research and practice to identify a range of approaches to optimal training and competition diets according to the specific requirements of an event and the experience of the individual athlete."

Full-text link: https://goo.gl/E3WuW6

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×