Jump to content
desade

-40 kg omal käel, edasi vajan abi

Recommended Posts

Ma olen lihtsalt valmis proovima. Kui see tõesti täielik jama siis pikemas perspektiivis ma seda ei jätka. Ja nõu küsingi just sellepärast, et ise ei tea enam kuidas asjale läheneda. Ilmselge on see, et midagi peab muutma aga kui viia toidu kogust veel väiksemaks järgneb nälgimine ja see pole minu meelest kuigi meeldiv viis kaalu langetada, pealegi kaasneb nälgimisega ka kaalulangus lihasmassi arvelt ja seda ma ka ei taha. Seega ongi vaja abi, et viia kooskõlla 2 toidukorda päevas ja treeningud, et kaal enam ei püsiks vaid jälle langema hakkaks ja seda rasva mitte lihaste arvelt. Sest hetkel totaalne seisak ja see ei vii eesmärgile grammigi lähemale. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söö ükspäev 3000 ja siis lase oma kaloraažiga edasi. Toitu vähemaks ära mingil juhul võta. Lihaseid hoiab alles vastav jõutrenn. Aeroobset lisa natuke.

Trenn, toitumine puhkus - viga on kuskil neis kolmes. Ära otsi mingit imedieeti. Söö normaalselt (vähem kui kulutad) ja kõik ongi hea. Ei ole mõtet üle mõelda pisiasjadega - kas ma võin küpsist süüa või mitte. Kõik sõltub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enne kui edasi läheme, äkki ka veel siiski see:

Kui julged proovida ja usaldad selliseid vaateid valkudele toidus, siis võib see sind aidata: http://michaelbluejay.com/veg/protein.html

Mul toimis.

MIS SUL TOIMIS ?

Toimis see, et pärast samuti pikki imedieetide otsinguid jms. peale -40kg kätte saamist oli taimedele üle minek ja kahest peamisest müüdist "2g valku/kg kohta päevas või muidu kaotad lihased" ja "taimede valguline koostis ei ole täisväärtuslik" lahti laskmist ei ole eriti muret toidu jälgimisega. Midagi lugeda pole vaja, sest seni kuni normaalselt liikuda (nagu kirjutasin, meeste puhul siis ca 3000kcal, naistel 2500kcal) ei saa end taimsest toidust (välja arvatud puuviljad) ümaraks süüa.

Selle abil sain hakkama ka viimase 5 kiloga, mis lahutas mind rasvaprotsendist 8-9.

Teema algataja puhul julgen pakkuda, et seda kirjeldatud liikumist on siis vähe. Kui just töökoht ei ole 15km kaugusel, koeraga ei jalutata 5km ja trennis ei käida absoluutselt iga päev.

Ma ei irvita, mu minimaalne liikumine selline ongi. Tööpäevadel lõunapausi ajal kiire trenn (teen läbi BodyPump esimesed 5 lugu, kuid suurte raskustega - 30,60,50,50 kg). Õhtul on veel 1 korralike raskustega BodyPump + GRIT. (kang keskmiselt 40kg).

Nädalavahetusel alati rattaga suvilasse ja tagasi (34km) + päev otsa tööd. Kord nädalas õnnestub teha mõni suurem kalorikulutus ka - näiteks möödunud pühapäev koosnes 3 tundi trenni Tallinnas + kojusõit rattaga 100km. Paar nädalat tagasi nt. firma suvepäevadele ja tagasi rattaga 240km.

Nii et keskmine päev püüan hoida kulu 3000 kandis, heal päeval saab teha 5500kcal kulu, millest tagasi söön 4000. Ja halb päev on 2500 kuluga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Junga, see ei saa olla ühestki vaatenurgast "normaalne" "keskmine", et keegi teeb selliseid "trenne" nagu sa kirjeldad - ning seeläbi saavutad oma "minimaalselt 3000 kcal" energiavajaduse. Kui see oleks nii, siis inimeste ainuke tegevus olekski omale selle "normi" jaoks energiakulu tekitamine.

Mulle meeldib liigutada, jah, aga annan ka endale aru, et see on tihtipeale psühholoogiline vajadus. Keskmisega ei ole siin midagi pistmist.

Ja ei ole ka suur osa mitte kunagi end liigutavatest inimestest nii lössis, nagu sa väidad neid olevat - kui nad ei tee nii palju füüsilist, et saaks 3000 kcal sisse toidu näol IGAPÄEVASELT ajada.

See ei tundu päris õige teooria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga mis lahustoitumisse puutub - selle kohta ei ole tõenäoliselt ühtegi põhjendust, mis kvalifitseeruks. Levin ei ole kunagi oma sõnadele toeks pakkunud mingeidki teaduslikke tõendeid. Mull. Kahjuks olen ise ka kunagi selle nalja läbi teinud... noor, murelik ja rumal - sellel nende müügiedu baseerubki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

desade,

kõige õigema vastuse enda jaoks saadki siis, kui ise katsetad. mitte keegi teine ei saa sulle tegelikult öelda, mis sinu jaoks õige on ja sulle sobib. :). ei need, kes laidavad, ega ka need, kes kiidavad. muidugi on hea nende arvamus ära kuulata/lugeda, kuid siis igal juhul ise proovida ja enda isikliku enesetunde ja tulemuste põhjal otsustada.

mitte keegi ei alahinda teadust :).. paraku teadus ei tea veel paljutki. väga ilmekas oli selle teise inimese blogi - sealt näedki, et teadus on teinud pea kõikvõimaliku, kuid abi ei saa ja lahendused tulevad mujalt. ma olen ise palju selles osas läbi teinud (küll hoopis teiste probleemidega, kuid siiski nendega, mis liigituvad laias laastus autoimmuunhäirete alla)ja samuti leidnud lahenduse liikumises + toitumises. toitumise muutmine, täpsemalt teatud toiduainetest loobumine tegi suisa imet mu enesetunde ja tervisega. kusjuures ma otsisin üsna pikka aega ega leidnud sugugi kusagilt kellegi "imeretseptist" seda, mis konkreetselt mulle sobib ja mis mitte. huvitav oli muidugi see, et seda, milleni ma ise olin peale pikki katsetamisi jõudnud, kinnitas suures osas hiljem seesama levini toidutalumatuse analüüs :). ja konkreetselt lahustoitumine minu puhul töötab hästi - mitte milleski muus, kui subjektiivses väsimuse/energia tasemes ja gaaside tekkes.

kui inimeste isiklikke kogemusi lugeda/kuulata, siis tundub, et suurt leevendust saadakse valgest lisatud suhkrust (oh, nimetatagu seda kuidas tahes, kuid usun, et saad aru, mida ma silmas pean) ja nisust loobumisega. paljudele mõjub hästi pestitsiidide-herbitsiiditeta kasvatud toidule üleminek.

muide, mis puutub teadusesse, siis ntx kuulus usa/kanada näitleja jennifer beals (noh, et võrdluseks oleks tuua keegi, kellel pole rahamuresid, et kallite uuringute eest maksta ja kellele on kättesaadav kõrgetasemeline teaduslik meditsiiniabi) oli oma tervisega sellises seisus, et ükski arst ei osanud teda aidata - tal olid diagnoositud erinevad autoimmuunhäired, sealh krooniline väsimus, lupus (sic!!!), depressioon jmt. peale aastatepikkust kannatamist sattus talle kätte ühe jaapani arsti raamat toitumisest... ja ta lendas tema vastuvõtule. tulemuseks pidi loobuma suhkrust, nisust, kohvist ja mingi asi oli veel, mida ma ei mäleta. mis edasi sai? sai see, et tervis sai korda ja 49-aastasena läbis ta ntx triatloni (kusjuures varem ei jaksanud eriti kõndidagi. seejuures ei olnud ta ülekaaluline). osa inimesi läheb selle peale närvi ja ütleb, et pole olemas ja teadus ei kinnita ja... so what? :). mulle kord üks vana tark arst ütles, et kui ka teadus ei kinnita, aga teie isiklik kogemus kinnitab, siis ainukeseks oluliseks kriteeriumiks ongi teie enda tervis ja enesetunne ja kõik muu unustage ära. wise words!

mõned konkreetsed nopped, mis mind aitasid (ei ole universaalsed, s.t ei pruugi sind aidata), lihtsalt näiteks.

ma tarvitan väga vähe teravilja, praktiliselt mitte. vahel riisi, vahel kaera. kui ma söön muud, siis olen pärast mitu päeva väsinud + ntx rukkist saan seedehäired. kui söön nisu, siis sisuliselt ainult vegeteerin, energiat ega jaksu millekski ei ole.

ma ei tarvita reeglina piimatooteid - tekitavad totaalse väsimuse + samuti seedehäired. ka läheb veresuhkur piimatoodete tarvitamisel üles. kuidas ma selle üldse leidsin, et piimatoodetel ja veresuhkrul seos oli, on omaette ooper. aga ntx glükomeetrite maaletooja ütles mulle, et jah, talle on paljud öelnud, et piimatoodetega läheb veresuhkur üles (ta küll ütles, et paljudel ka teraviljatoodetega). ka hakkavad pikema piimatoodete tarvitamise tulemusel liigesed märku andma.

ja mis huvitav, piimatooted ajavad mind paksuks. s.t. ma ei kaalu ennast, aga riietest on hästi tunda ja no näha on ka väga ilmekalt. selline "paistesoleku" väljanägemine tekib. samas ei saa seda ajada valgu kraesse, sest liha võin ma kilode viisi süüa ja ma ei lähe üleni "õhku täis"

liigne suhkur (sealh liiast puuvilju) mulle ka hästi ei mõju.

samas ma aeg-ajalt ikkagi söön neid... õnneks on pärast nii niru olla, et siis pean veidi aega jälle rahulikult vahet :)

mis aga mulle sinu lugu lugedes veel pähe tuli, oli see, et mina sinu asemel sööks veidi rohkem head rasva (või, oliiviõli, kookosrasv, avokaado, kalamaksaõli). eriti, kui söömasööstud tekivad seoses hormonaalse tsükliga! ja võimalik, et B grupi vitamiine on ka puudu.

mde, kuidas sa magad, s.t. milline su unevajadus ja - rezhiim on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei taju seda millegi erilisena. Mõtlen kasvõi omaenda vanematele maal. Nad käisid iga päev lapsest peale jala kooli 12km. Ja talvel hommikuti küll ei olnud garanteeritud et tee on siledaks lükatud. Tegid maal tööd nagunii lisaks.
Mu kogu muu päev on nagunii üks istumine. Ma ei arva, et päevas end 1,5 tundi jalgel liigutada + 1,5 tundi veidi rassimist midagi erilist oleks. See on vaid 3-4 tundi päevas.
Piisab minna ajas tagasi 100 aastat ja see kõik on täiesti norm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jungatroll, kui kaua sa oled taimetoidul olnud?

ma oma pikkade otsingute käigus (terviseprobleemid) jõudsin kunagi taimetoitluseni ja olin 5 a taimetoitlane (kusjuures ma ei sundinud ennast, s.t. ma ei tahtnud liha v kala). erinevalt sinust võtsin ma kaalus ikka oluliselt juurde. lõpuks tekkis lihaisu ja siis hakkasin uuesti sööma. huvitav oli siis see, et kuigi ma liha tahtsin, siis oli algul seda väga raske seedida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma tarvitan väga vähe teravilja, praktiliselt mitte. vahel riisi, vahel kaera. kui ma söön muud, siis olen pärast mitu päeva väsinud + ntx rukkist saan seedehäired. kui söön nisu, siis sisuliselt ainult vegeteerin, energiat ega jaksu millekski ei ole.

ma ei tarvita reeglina piimatooteid - tekitavad totaalse väsimuse + samuti seedehäired. ka läheb veresuhkur piimatoodete tarvitamisel üles. kuidas ma selle üldse leidsin, et piimatoodetel ja veresuhkrul seos oli, on omaette ooper. aga ntx glükomeetrite maaletooja ütles mulle, et jah, talle on paljud öelnud, et piimatoodetega läheb veresuhkur üles (ta küll ütles, et paljudel ka teraviljatoodetega). ka hakkavad pikema piimatoodete tarvitamise tulemusel liigesed märku andma.

ja mis huvitav, piimatooted ajavad mind paksuks. s.t. ma ei kaalu ennast, aga riietest on hästi tunda ja no näha on ka väga ilmekalt. selline "paistesoleku" väljanägemine tekib. samas ei saa seda ajada valgu kraesse, sest liha võin ma kilode viisi süüa ja ma ei lähe üleni "õhku täis"

liigne suhkur (sealh liiast puuvilju) mulle ka hästi ei mõju.

Täpselt siia olengi samuti jõudnud. Enamik söödavast on ise kasvatatud juurviljad, rohelised asjad. Teravilja väga vähe, peamiselt kliidena. Pähkleid. Merevetika salateid (oomega-3). Piimatooteid enam mitte, liha enam mitte. Ja midagi lugeda pole enam vaja (kaloreid).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jungatroll, kui kaua sa oled taimetoidul olnud?

ma oma pikkade otsingute käigus (terviseprobleemid) jõudsin kunagi taimetoitluseni ja olin 5 a taimetoitlane (kusjuures ma ei sundinud ennast, s.t. ma ei tahtnud liha v kala). erinevalt sinust võtsin ma kaalus ikka oluliselt juurde. lõpuks tekkis lihaisu ja siis hakkasin uuesti sööma. huvitav oli siis see, et kuigi ma liha tahtsin, siis oli algul seda väga raske seedida.

Puhtalt mitte väga kaua veel. Kuid see protsess on minu puhul läinud väga sujuvalt ja aastate jooksul (6-7a) muutudes. Lihatoodete kogused vähenesid aegamööda, suhkrukogused vähenesid aegamööda. Tulid samasugused "mis pulbrit nüüd peaks sööma" perioodid. Tuli rohkem juurikaid. Lihatooted, piimatooted asendusid järjest naturaalsematega. Kadus valge sai. Lõpuks hakkasid vähenema ka need viimased piimatooted ja lihad. Ja juurviljade ja rohelise valik laienes järjest enam. Ja nii ta on edasi läinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mis aga mulle sinu lugu lugedes veel pähe tuli, oli see, et mina sinu asemel sööks veidi rohkem head rasva (või, oliiviõli, kookosrasv, avokaado, kalamaksaõli). eriti, kui söömasööstud tekivad seoses hormonaalse tsükliga! j

Kes liigitab kookoserasva heaks: Mille põhjal. Mille poolest. Mis on selles konteksis halb rasv: Sea, lamba või kana?

Või - hea rasv? Aga see on ju eriti kontsentreeritud piimatoode.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovida ju ikka võib. Mul tuttav tegi veredieedi läbi ja see lähtus enamvähem samadest põhimõtetest. Ja tulemus - 50 kg. Seega päris rumalaks ma seda ei liigitaks. :)

See kaalulangus ei tulnud tanu nn. veredieedile, vaid suurenenud fyysilisele aktiivsusele ja energiadefitsiidile.

Siin just moni aeg tagasi oli ka teema, kus keegi yritas seletada, et vottis tanu rohelise tee joomisele 20kg kaalust alla vms....

Share this post


Link to post
Share on other sites

“Forgotten were the elementary rules of logic, that extraordinary claims require extraordinary evidence and that what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence.”

post-34137-0-81896700-1411751021_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on üks moment päevas, kus ma saan oma enesetunnet täpselt hinnata ja võrrelda, see on hommikul ärgates. Kui söön hilja õhtul, on hommikul halvem olla, kui söön hiljemalt 6-7, siis on parem. Minujaoks on kellaaegadel tähtsus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×