Jump to content
FitnessG

Paksust tagasi peenikeseks

Recommended Posts

Tere , olen 18 a tütarlaps , 163 cm pikk ja kaalun 97 kg .

Minu lugu on siis selline , 4 a tagasi sain teada et mul on Scleroosis Multiplex ( närvisüsteemi haigus ) , millepärast olin pime ja sain haiglas hormoonravi . Millega kahjuks kaasnes 23 kg , ja haiglast välja saades hiljem 10 kilo ( kuna olin veel ravi mõju all , sõna otseses mõttes ei jõudnud teha midagi . Enne seda ravi ja haigust kaalusin 63 kg ( olin tehaga rahul , liikusin väga palju , toitusin korralikult . Ühe sõnaga olin püsimatu ) . Kui kaalusin 63 kg kaalusin juba siis endajaoks palju , kuid kuna käisin kergejõustikus , käisin ujumas , mängisin korv- ja jalgpalli ning sõitsin rattaga , ja kõndisin palju ( vahest toidule ei olnud aega üldse ) oli lihasmass suur .
Kui hakkate küsima et mida ma tegin see 4 a , kolisin välismaale , sain karmid rohud( hormoonrohud haigusetõttu peale ) ja kool . Ei olnud aega ega jaksu teha midagi .
Nüüd kui uued , paremad , rohud peal on jõud tagasi ja tahtmine se 37 kg seljast maha saada .

Tean et :

* 5 korda päevas tuleb süüa ( 3 põhirooga ja 2 vahepala ) ,

* 2-3 liitrit vett päevas ,

* 3-4 tundi toidukordade vahe ( vahepalasid sisse ei loe ) ,
* Jahu ja suhkru tooted mängust välja ,
* Palju salatit , puu- ja juurvilju ,
* Palju trenni/liikumist , vähem istumist .
* Hommiku söök on tähtis !!!
* Toitumis kellaajad paikka !

Tekib küsimus , et palju tuleks mul süüa päevas kaloreid ja palju päevas kaotada , et 1,5-2 kg läheks alguses nädalas ?
Mis harjutusi soovitate ja kui palju ?

Suur suuur aitäh teile juba ette ära !

Mustavalge triibulise särgiga olin 4 a tagasi , mustakleidiga oli pea aasta tagasi ja musta valgega oli poolaastat tagasipost-34480-0-42255400-1409654705_thumb.jpost-34480-0-31360600-1409655162_thumb.jpost-34480-0-19250000-1409655208_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tean et :

* 5 korda päevas tuleb süüa ( 3 põhirooga ja 2 vahepala ) , - Ei ole mingi kohustus. Kui sa sööd 2500 kalorit 5. korraga või 3. korraga teeb sama välja. Kõik on enesetunde ja harjumuse asi.

* 2-3 liitrit vett päevas ,

* 3-4 tundi toidukordade vahe ( vahepalasid sisse ei loe ) , - Oleneb palju on sul toidukordi ja oleneb päevast. Kui töö/kooli/muu asja pärast ei saa nii teha, ei juhtu mitte midagi

* Jahu ja suhkru tooted mängust välja , - Kõike võib süüa mõistlikes kogustes. Ei ole olemas toiduainet, mis kaalu tõstab. Üks kaneelisaiake enne trenni annab ilusti energiat, et trennis kõvasti pingutada. Aju tuleb ka vahest toita

* Palju salatit , puu- ja juurvilju , - puuviljades on ju palju suhkrut, kui sa eelmises lauses tahtsid suhkru eemaldada mängust??? Juurviljad ja köögiviljad on kalorivaesemad ja vitamiinirikkamad. Puu ja juurvilju peab ikka sööma, aga mitte palju MÕISTLIKULT. Õun ei ole mingi tervisenäitaja. Ka õuntest ja maasikatest saab end vabalt paksuks süüa.

* Palju trenni/liikumist , vähem istumist . - see on hea, tervislikel põhjustel. Ja süda on korras

* Hommiku söök on tähtis !!! - LIHTSALT on välja kujunenud niimoodi, et kui hommikusöök on rikkalik siis kipub inimene päeva jooksul vähem sööma. Hommikusöök on sama tähtis/tähtsusetu kui iga teinegi toidukord. Ära tähtsusta mingit toidukorda üle. Minu jaoks on nt õhtu viimane toidukord kõige tähtsam, sest sellest sõltub minu unekvaliteet.

* Toitumis kellaajad paikka ! - MIKS? lihtsalt siis tekib olukord kus sa ei näksi päevläbi, vaid sööd kindlal ajal - väldid tavalist ülesöömist

Tekib küsimus , et palju tuleks mul süüa päevas kaloreid ja palju päevas kaotada , et 1,5-2 kg läheks alguses nädalas ? Proovi alguses süüa nt 2200 kalorit päevas. Kui nädala kahega hakkab kaal tõusma/langema saad kaloraaži liigutada 200-300 kalorit üles-alla. Keegi ei tea su kulutusi ja päevast aktiivsust.

Mis harjutusi soovitate ja kui palju ? Tee sellist trenni, mis sind rõõmsaks teeb ja sunnib sind ka järgmine päev trenni minema. Lõbus peab olema. Endale peab asi meeldima, siis tekib ka järjepidevus, mitte enese sundimine

Suur suuur aitäh teile juba ette ära !

Paljud asjad on sul ligadi-logadi. Jälgi ja loe rohkem siinset foorumi ja erinevaid uudiseid ja artikleid ja saad pildi natuke selgemaks.

Natuke ka meelelahutust

post-29847-0-76717400-1409657034_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekib küsimus , et palju tuleks mul süüa päevas kaloreid ja palju päevas kaotada , et 1,5-2 kg läheks alguses nädalas ?

1,5 - 2kg nädalas??? Siin on ikka vist trükiviga, 1,5-2kg kuus, eks?

Alguses võib küll kiiremini minna, kuid üldiselt on 37kg maha saamine ikka 2 aasta projekt. 6 kuuga oleks küll ilus saada maha 37kg kuid see ei ole praktikas reaalne.

Isegi kui täieliku näljaga on, siis ei jõua nahk nii kiirelt kokku tõmbuda ja jääb lotendama. Teiseks korralik põnts toitainete puudusest tingituna kogu muule tervisele - juhul kui nälgid.

Harju keskmine on siiani olnud 1,5kg kuus neil, kes on võtnud eesmärgiks saavutada langus 2kg kuus ja teevad selle nimel enam-vähem väga korralikult tööd. Reaalsuses kujuneb välja 1,5 kg kuus, sest tavaline inimene päris mungadieedile ei lähe ja mõnel nädalavahetusel tuleb ikka ette mõni väiksem/suurem söömine sõpradega vms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

37 kg poole aastaga kaotada on paras müstika, enda kogemus on näitand seda, et natukene rohkem kui yhe aastaga( sealsees ka 3 kuune suvi, kus trenni ei teinud koguaeg ja toitumine ei olnudkorras ) on täiesti võimalik kaotada 40 kg. Alustasin eelmise aasta suvel, algul ratas, vaikselt jooksmine ja siis sygisel jõusaal. Seda kõike peab toetama õige toitumine, ei saa minna mingile rangelw dieedile. Korraliku ja aktiivse trenni kõrval mittesöömine kurnab sind lihtsalt nii ära ja soov alla anda on kiire tulema. Siinkohal räägivadki pea kõik siin foorumis olevad jõusaali ja trennijõmmid et unistuste keha saavutamisega ( olgu see lihase pumpamine või kaalu langetamine) on suur osa siiski toitumisel aga sa võid aeg ajalt ikka lubada endale yht teist ( vahest premeerida kui liigud õiges rütmis) ja selle tagasi teha lisa või pikema trenniga.

Kõik on võimalik kui endal on piisavalt tahtmist ja jõudu töötada millegi nimel.

Ise alusasin trenni 115 kilokandis, trenni polnud aastaid teinud ja teadmised trenni ja toitunise kohta puudusid. rohkem kui aastaga suutsin jõuda 73,5 peale. Lihtsalt pead meelespidama et trenn ja korralik toitumine on asja põhi. Nii et kui tahad kiirelt kaotada 37 kg pead varuma natukene rohkem kui pool aastat kannatust, tean seda kui asja korralikult käsile võtnd, siis poole aastaga on suur tulemus ja kõva töö tehtud, mis lisab sulle veelgi rohkem motivatsiooni :). Igatahes jõudu tööle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul oli eelmine aasta 2013 mai alg kaal 125kg - 2013 jaanuar - 90kg :)

Kuna elu muutus natukene välismaale tööle, siis seal nagu seda trenni asja ei saanud teha palju, samas söömine oli ikka ok. Aga nüüd selle suvega asi käest läinud. Ja nüüd asi uuesti käsile võetud, ütleme kui üks kord oled selle suurema kadalipu läbi käinud, siis teine kord on lihtsam sa tead täpselt mis ees ootab sind.

Samas, 1.5 - 2kg nagu nädalas oleks ilmselt vist palju ? Samas siin lugenud netis Erik Orgu vms pakub siin, nädalaga 2 kilo, et see on päris palju minu arvateski? Sest endal esimene kava oli kaloraas 1700 kus tekkis väsimuse tunne, jõuetus jms . Aga vahetades kava tõsteti kaloraas 2500 peale ja ütleme siis oli jõudu jaksu trennis ka raskused tõusid, et energiat rohkem.

Pigem, kui ise hakkama ei saa siis ju oleks mõistlikum mõne inimese poole pöörduda kes teab ja tunneb seda asja.

Igatahes jõudu ja jaksu kindlasti ! ;)

Panen sulle endast ka pildi, siis saad aru millest rääkisin :)

1467353_10151708470210964_932557567_n.jp

Edited by priibe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samas, 1.5 - 2kg nagu nädalas oleks ilmselt vist palju ? Samas siin lugenud netis Erik Orgu vms pakub siin, nädalaga 2 kilo, et see on päris palju minu arvateski? Sest endal esimene kava oli kaloraas 1700 kus tekkis väsimuse tunne, jõuetus jms . Aga vahetades kava tõsteti kaloraas 2500 peale ja ütleme siis oli jõudu jaksu trennis ka raskused tõusid, et energiat rohkem.

Vahepeal tõstsime isegi 2700-2800kcal peale. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paksust peenikeseks on pikem teem kui peenikesest paksust. vähemalt minu puhul see nii olnud. 2011 a kaal 120 kg pikkus 170 cm. Praegu kaal 78 kg ja seatud eesmärgini - normaalkaal, pole ikka veel jõudnud. Lisaks tean nüüd väga hästi, mis tähendab kui nahk ei tõmba enam tagasi. Niiet selle kaalulangusega on kaasnenud veel muid tüsistusi. Peegelpilt pole üldse see mida näha tahaks ja ega teistelegi ennast väga näidata ei julge (inetud kommentaarid vastassoo poolt on enesekindluse kõikuma löönud), seega ära kiirusta kaalu langetamisel, võta aega ja lase kehal uute mõõtudega kohaneda. Kui juba soov ja tahtmine on, siis tuleb tegutsema asuda. Loodan, et sul nö tüsistusi ei teki ja saad oma kauni figuuri taastatud. Edu igaljuhul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×