Jump to content
Sign in to follow this  
Jooksualustaja

Enne treeningut ergutav sheik?

Recommended Posts

Olen 14 aastane, kehalt teistest arenenum ja annan välja täismehe mõõdu, niiet ei soovi teilt postitusi ''oled veel liiga noor toidulisandi jaoks''.

Käin E K R korvpalli trennis mis kestab tund aega. Enne seda olen värskelt koolist tulnud. Pärast trenni teen 10 minutit pausi ja lähen jõusaali. Jõusaalis kasutan algajate kava http://www.fitness.ee/treeningkavad/19 , mis võtab mul aega umbes 1.5-2 tundi. Kokku siis 3 tundi treeningut üle päeva.

Hommikul söön kiirelt midagi, jogurt sisse, võileib, vms... samas oleks võimalik ka putru teha ja korralikult hommikul süüa... tegelen sellega.

Lõunat saan kell 12 koolis ja kell 4 hakkab juba trenn...

Õhtusöök on üldiselt kell 8-9 kodus.

Minu eesmärk on saavutada võimalikult väikene rasvaprotsent ja väljapaistvad lihased. Olen kursis, et tegu on aeganõudva protsessiga ja mul on kannatust. Siin kohal tahaksin teada, et mida süüa koolilõuna ja õhtusöögi vahepeal, et jõusaalis ära ei sureks, võibolla kasutada mõnda sheiki, mis tõstaks töövõimet ja kiirendaks protsessi?

Silma jäi http://fitshop.fitness.ee/energia/1/readmore/564/Pro%20Series-%20Workout%20Shock/

Palun infot selle koha pealt. Aitäh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shock - pigem praegu mitte.

Tegelikult oleks tarvis teada kogu su päevast toitumist, et mingit objekti süsteemi asetada. Aga no ma arvan, et vast väga mööda ei pane kui soovitada näiteks seda:

980x500-p2ts-vanilli2.jpg

Edited by htilga
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommikuti üldiselt kas siis midagi kohupiima toodetest, ehk siis kohupiima kreem, kohuke vms. Või siis jogurtitooted. Vahel satub ka võileib hommikul hamba alla.

Lõunaks saame koolis lõunasööki, see on üldiselt vägagi tervislik. Korralik söögikord. Supp või siis praad. Kõrvale piim vms. Hiljem ka köögivili/puuvili kui sööklast lahkud.

Õhtul söön seda mida ema teeb... praad, supp vms... makaronid hakkligaga, kartul kaste, liha... kõike sellist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toitumine on hetkel ilmselgelt "puder ja kapsad". Sellises vanuses tuleks vanemaid mõjutada (informeerida toitumisest), et toidumenüü korda saada, kuna oled tõenäoliselt neist sõltuv. Näiteks teed endale põhimõtted selgeks ja siis seletad neile. Lihtsalt ja odavalt saab seda korraldada toitumiskava tellides.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

MInuteada piisab sellest, kui toitumiskorrad on õigele ajale määratud, ja välditakse üldtuntud tegureid nagu krõpsud, magusad joogid, rasvased toidud, McDonaldsid Hesburgerid jne...

See ei ole ju eriti oluline, mida mu pere sööb õhtusöögiks? Ema teeb söögiks mitmekesiseid sööke... Alati on liha, juurvilja, kõrvale leiba. See ei ole ju mingi probleem hetkel? Pigem on see probleem, et ma peaksin mahutama oma praeguste toidukordade vahele mingi elemendi, mis annab mulle energiat et trenni teha ja et trennist ka kasu oleks.

(Hommikusöögi kohapealt võin ma vabalt hommikul pool tundi varem tõusta ja putru teha, või korralikku sööki teha. Näiteks Puder meega ja piim. Keedumuna võileivad vms)

Edited by Jooksualustaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et oleks energiat trennis võta enne trenni üks banaan ja üks tass kanget kohvi, võib ka teed. Saad samad ergutavad ained kätte, ainult odavamalt ja vähem erutavas pakendis! Peale trenni kohupiim näiteks ei teeks ka paha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommikusöök korralikumaks ja vbl mingi kerge toidukord seal 3 ajal.. mis võib olla ka mingi shake, aga pigem mitte shock, vaid mingi valgukas (kui just päristoitu ei saa)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

MInuteada piisab sellest, kui toitumiskorrad on õigele ajale määratud, ja välditakse üldtuntud tegureid nagu krõpsud, magusad joogid, rasvased toidud, McDonaldsid Hesburgerid jne...

See ei ole ju eriti oluline, mida mu pere sööb õhtusöögiks? Ema teeb söögiks mitmekesiseid sööke... Alati on liha, juurvilja, kõrvale leiba. See ei ole ju mingi probleem hetkel? Pigem on see probleem, et ma peaksin mahutama oma praeguste toidukordade vahele mingi elemendi, mis annab mulle energiat et trenni teha ja et trennist ka kasu oleks.

(Hommikusöögi kohapealt võin ma vabalt hommikul pool tundi varem tõusta ja putru teha, või korralikku sööki teha. Näiteks Puder meega ja piim. Keedumuna võileivad vms)

Kui sul on 8-tundi söögist pausi ja selle 8 tunni sisse kuulub veel 3h trenni, siis jah ... Korras toitumisest on asi kaugel.

4-5 söögikorda. 3-4h vahedega. Enne trenni kindlasti vaja midagi tankida . . .

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitada süüa midagi on ju iseenesest hea mõte...aga:

ei tea kas küsijal on üldse võimalus kooli ja trenni vahel poes käia ja soovitus toit kaasa võtta on ka nii ja naa. Koolis pole ju võimalust oma kohupiima külmkappi panna eksole ja päev otsa kotis olnud kohupiim ei pruugi isegi söögikõlblik olla. Mõelge selle peale ka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitada süüa midagi on ju iseenesest hea mõte...aga:

ei tea kas küsijal on üldse võimalus kooli ja trenni vahel poes käia ja soovitus toit kaasa võtta on ka nii ja naa. Koolis pole ju võimalust oma kohupiima külmkappi panna eksole ja päev otsa kotis olnud kohupiim ei pruugi isegi söögikõlblik olla. Mõelge selle peale ka ;)

Pole mingi vaev kohupiim(atoru) kaasa võtta. Selle poole päevaga hommikust trennini ei juhtu kohupiimaga ka midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et oleks energiat trennis võta enne trenni üks banaan ja üks tass kanget kohvi, võib ka teed. Saad samad ergutavad ained kätte, ainult odavamalt ja vähem erutavas pakendis! Peale trenni kohupiim näiteks ei teeks ka paha!

Ära nüüd seda küll tõepähe võta. Kui enne trenni tarbid suhkruid/süsivesikuid, siis selle asemel, et energiat saada, viib see su energia hoopis alla, sest veresuhkru tase langeb!

Ehk siis ära banaani küll enne trenni söö. Kohvi võid juua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole mingi vaev kohupiim(atoru) kaasa võtta. Selle poole päevaga hommikust trennini ei juhtu kohupiimaga ka midagi.

Vana hea kohupiimamees räägib, kes unustab need endale trennikotti haisvate sokkide vahele nädalaks. :lol:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära nüüd seda küll tõepähe võta. Kui enne trenni tarbid suhkruid/süsivesikuid, siis selle asemel, et energiat saada, viib see su energia hoopis alla, sest veresuhkru tase langeb!

Ehk siis ära banaani küll enne trenni söö. Kohvi võid juua.

Suhkrute söömine viib veresuhkru alla? väga huvitav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suhkrute söömine viib veresuhkru alla? väga huvitav!

Ma usun, et sa saad aru küll mida mõtlesin. Lühidalt: kiirelt üles ja kiirelt alla = uimasus trennis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära nüüd seda küll tõepähe võta. Kui enne trenni tarbid suhkruid/süsivesikuid, siis selle asemel, et energiat saada, viib see su energia hoopis alla, sest veresuhkru tase langeb!

Ehk siis ära banaani küll enne trenni söö. Kohvi võid juua.

Sa olid siis vist trennis, kui sellest ülikoolis räägiti:

http://www.vireo.ee/tervis/toitumine/vastupidavustreening-ja-toitumine/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kooli ja trenni vahel on võimalus poes käia ja midagi osta... nüüd tekibki siit küsimus... et mida seal 15:00-16:00 vahel osta ja alla neelata? Ja mida peale trenni võtta?

Edited by Jooksualustaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kooli ja trenni vahel on võimalus poes käia ja midagi osta... nüüd tekibki siit küsimus... et mida seal 15:00-16:00 vahel osta ja alla neelata? Ja mida peale trenni võtta?

Mina eelistaksin midagi kergestiseeditavat, mis annaks samas nii valku kui süsivesikut. Mingi kohupiim/kohupiimatoru nt.

Pärast trenni võib võtta sama või siis valgu-süsivesiku sheigi. Kui mingit toidulisandit kasutada, siis ma alustakski taastusjoogist, millest saad kergelt kätte täpselt nii palju valku ja süsivesikuid kui parajasti vaja.

Kui energiat pole, siis soovitaksin kõigepealt korralikumalt süüa.

Mitte hommikuks mingid võileivad vaid nt putru+munad+...

Lõunaooteks on hea võtta taaskord mingi piimatoode.

Lõunal nt mingi liha+salatit+süsivesikuid(riis/pasta vms)

Enen trenni kerge piimatoode.

Pärast trenni sheik.

Õhtusöögiks taaskord liha/kala või muna+ vastavalt kaloraazile salat või süsivesikuid veelkord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa olid siis vist trennis, kui sellest ülikoolis räägiti:

http://www.vireo.ee/...g-ja-toitumine/

Vahur Ööpik andis meile selle teksti ja see oli meil kohustuslik lugemine.

Veel hullem on magusa joogi (ka väga magusa söögi) tarbimine vahetult enne treeninguid. Selle asemel, et energiat anda, viib see magus jook koos veresuhkrutaseme langusega selle viimasegi. Ja treeningus tunned „energialaksu“ asemel „energialangust“.

http://www.kaalustalla.ee/blogi/palun-ara-sina-seda-viga-tee/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina eelistaksin midagi kergestiseeditavat, mis annaks samas nii valku kui süsivesikut. Mingi kohupiim/kohupiimatoru nt.

Pärast trenni võib võtta sama või siis valgu-süsivesiku sheigi. Kui mingit toidulisandit kasutada, siis ma alustakski taastusjoogist, millest saad kergelt kätte täpselt nii palju valku ja süsivesikuid kui parajasti vaja.

Kui energiat pole, siis soovitaksin kõigepealt korralikumalt süüa.

Mitte hommikuks mingid võileivad vaid nt putru+munad+...

Lõunaooteks on hea võtta taaskord mingi piimatoode.

Lõunal nt mingi liha+salatit+süsivesikuid(riis/pasta vms)

Enen trenni kerge piimatoode.

Pärast trenni sheik.

Õhtusöögiks taaskord liha/kala või muna+ vastavalt kaloraazile salat või süsivesikuid veelkord.

Millist sheiki üks 14 aastane kasutada võiks peale trenni taastumiseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millist sheiki üks 14 aastane kasutada võiks peale trenni taastumiseks?

Piim + kohupiim + mahl, blenderisse ja olemas. Võid lisada ka jääkuubikuid, et jahedam oleks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piim + kohupiim + mahl, blenderisse ja olemas. Võid lisada ka jääkuubikuid, et jahedam oleks.

Aga kui mu trenn lõppeb 7 umbes, ja bussiga jõuan koju alles 8... siis tuleb juba õhtusöök, kas enne õhtusööki poest midagi kiiret poleks vaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vahur Ööpik andis meile selle teksti ja see oli meil kohustuslik lugemine.

http://www.kaalustal...-seda-viga-tee/

Tegelikult oleksid pidanud sa rohkem trennis käima. :)

* A small number of people experience an extreme reaction following the intake of carbohydrate in the hour prior to exercise.

http://www.ausport.gov.au/ais/nutrition/factsheets/competition_and_training2/eating_before_exercise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui mu trenn lõppeb 7 umbes, ja bussiga jõuan koju alles 8... siis tuleb juba õhtusöök, kas enne õhtusööki poest midagi kiiret poleks vaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga kui mu trenn lõppeb 7 umbes, ja bussiga jõuan koju alles 8... siis tuleb juba õhtusöök, kas enne õhtusööki poest midagi kiiret poleks vaja?

980x500-p2ts-vanilli2.jpg

Edited by htilga
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×