Jump to content
Kristjan-Johannes Konsap

Siim Kelner Team FAST - kelner paks näitab vormi omg omg

Recommended Posts

Pole pikalt kirjutanud. Põhjus selles, et sattusin vahepeal päris korralikku ületreeningusse. Põhjus selles, et muutusin ahneks ning püüdsin Otiga sammu pidada :D Nüüdseks on trenniisu tagasi ja treenin täie auruga edasi. Lihtsalt olen mõned muudatused treeningusse sisse viinud. Nimelt suurendanud treeningmahtu ning vähendanud intensiivsust. Tunnen, et see on igati mõistlik olnud just ületreeningust välja tulemiseks ning baasi ladumiseks, kuna püramiidiga kippusid baasharjutustes näitajad toppama jääma. Tundsin, et ei suutnud ennast ühe seeriaga niivõrd realiseerida, samuti oli psühholoogiline pinge ja läbikukkumishirm lõppseeria ees see, mis viis treeninguid moraalselt alla. Vaatame, mis selle lähenemisega saab, hetkel tunnen end hästi ja pilt on samuti peeglist vaadates lopsakam.

Kuna teen enamjaolt baasharjutustes 5x8 ja 5x10 ja needki hetkel kõik varuga, siis on raskus suhteliselt maas võrreldes eelnevaga.

Olen ka alustanud ettevalmistust kevadiseks hooajaks ning hetkeseisuga 101 kg pealt tulnud alla ~97,5kg peale.

Täna tegime Kirbuga sellist lollust :)

Homme lähen Bodypumpi treenerite koolitusele, mis teiste treenerite sõnul on paras katsumus. Ega seal midagi lillelist ei saagi olla kui 3 päeva järjest 7-9 tundi järest lahmida. Üritan ka põhjalikuma ülevaate teha, mitu kilo Rushi selle nalja üleelamiseks kulub. Ega siis üks tõsine kulturist saa katabolismusesse laskuda sel dissimilatsioonirohkel teekonnal :P

Milles see ületreening veel täpsemalt avaldus?

Endal on samamoodi püramiidi skeem enamjaolt kasutuses, ja pean tõdema, et tunnen täpselt samamoodi koguaeg psühholoogilist pinget ja läbikukkumishirmu lõppseeria ees. Eriti kükitrennis. Ja see tõesti mõjub moraalselt laastavalt. On ka tehtud väga palju rekordeid nõnda, kuid lõpuks hakkab see juba sellist stressi tekitama, et krt täna on vaja kindlalt jälle nii ja niipalju trennis peale panna ja kindlalt ära teha, muidu olen a la nõrk mees. Mõnes harjutuses ika kobistan veel uusi viieseid ja kolmeseid rekordeid aga tegelt oli selline hea tippvorm juba tükk aega tagasi. Ehk siis keskendun hetkel jõutõstmisele aga jõudsin enda kohta liiga heasse vormi juba novembris ja siis püüdsin sealt veel edasi liikuda, ehkki võistlused oleks olnud alles märstsis. See aga on röövinud mult täielikult normaalse une, mis teebki asja kõige hullemaks. See omakorda võimendab depressiooni ja teeb väga lihtsaks ületreeningusse sattumise, milles ma vist juba tegelikutl olen. Ehkki näitajad otseselt pole langenud trennis.

Enam ma ei oskagi midagi teha, kui, et tuleb perearsti juurde minna vist varsti ja lasta kõik proovid teha. Sellise unegraafiku pealt nagu minul ( loe : ööotsa voodis siplemine), pole võimalik enam trenni korralikult teha. Siis peale võistlusi on kavas pikem treeningpaus, kui peale seda ka asjad ei muutu, olen vist ikkagi mingit moodi haige. Ärevushäired vms.

Varasemast ajast ma unehäireid väga ei mäleta. Enne tegelesin korvpalliga rohkem, ja jõusaal oli selline hobi.

Vahepeal olen vahetanud töökohta, nüüd on õhtused ja hommikused vahetused. Sain 2 a tagasi isaks. Aga mäletan, et unejamad hakkasid ammu enne neid asju, seega sealt ei saa põhjusi otsida.

Kas saab põhjusteks olla:

Pidev õhtusel ajal ja enne magamaminektu söömine?

Valgurikas toitumine ja pidev pealesunnitud plusskaloraaz, et kaalus juurde võtta? (seda enne jõutreenigute alustamist polnud )

Vähene aeroobne tegevus?

Pidev stress selle pärast, et trennis on vaja koguaeg uusi rekordeid teha muidu ei saa teistest paremaks?

Oskus ennast mitte tagasihoida trennis?

Paar aastat tagasi käisin samasuguses olukorras perearsti juures, kõik tavalised näitajad ( veri, uriin, vererõhk, südamefilm) olid ok. Enam ei oskagi midagi teha....

Sorry, Siim, et oma mure sinu blogis kõik välja valasin, aga tundus, et sa olid justkui samas olukorras.

Kas sul endal polnud unehäireid sellel perioodil ?

Edited by rait83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Need viited mis sul Rait on - on seotud otseselt ületreeningu nähtudega ja sellest väljatulekuks on ei olegi muud võimalust kui lasta lahti sellest trenniplaanist mis sul hetkel on ja võtta vabamalt, minna trenni teha pikemaid seeriaid ja mitte mõleda raskustele. See laseb närvisüsteemil taastuda. Teine asi on kannatada ära kuni võistlusteni ja peale seda võtta korralik paus, kuni tekkib uuesti soov trenni teha ja minna nö lammutama. Trenniplaanist lahtilaskmine on keeruline enne võistlusi tean seada omast käest - kuid jõunäitajatega ei pruugi seejuures midagi katastroofilist juhtuda. Elu on näidanud, et baasjõud ei kao nii kähku seest....rohkem on see psühholoogilist laadi probleem, et loobuda suurtest raskustest enne võisltusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuleb tõde tunnistada, et ongi ületreening siis

Oluline on see, et kui sa saad aru ,et nii edasi minnes sa vaid süvendad ületreeningut, mis lõpuks viib ka tulemuste langemiseni, siis proovi ja nö riski koormuse vähendamisega, mis vähemasti teoorias peaks aitama välja tulla august kuhu langenud oled. Edasiste treeningute käigus õpi selgeks taastava treeningu mõte ja hakka ka seda rakendama, see aitab vältida ületreeninfut. Samuti taastavate tsüklite kasutamist enne kui ületreening tuleb, st. et näiteks iga 8 nädalase kõva tsükli järel tuleb 2 nädalat kerget trenni sõltumata sellest mis seisus oled. Tean kui raske seda teha, on kuid olen õppinud seda tegema ja see on aidanud tulemusi parandada.

Olen ka ise 2,5 kuud juba lõhkunud ja jõudnud ka märki ,kus peaksin tegema taastavad nädalad, vaatan järgmisel nädalal veel ära mis seis on ja siis võtan vastu otsused, praegu on veel nö soov minna lammutama, mis on hea märk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tänan hüva nõu eest

asja juures on imelik see, et ma jõuan tegelt teha trennis, aga loomulikult on see mõttetu kui ööde kaupa on uni kehv

ma loodan, et kehva une põhjuseks on ainult ületreening, et mingeid muid tõsiseid häireid pole tekkinud

Share this post


Link to post
Share on other sites

tänan hüva nõu eest

asja juures on imelik see, et ma jõuan tegelt teha trennis, aga loomulikult on see mõttetu kui ööde kaupa on uni kehv

ma loodan, et kehva une põhjuseks on ainult ületreening, et mingeid muid tõsiseid häireid pole tekkinud

Olen tähele pannud oma kogemuse juures, et mida suuremaks muutub hirm trenni ebaõnnestumise ees, seda suurema tõenäosusega asi varsti kokku jookseb....ehk kui toimub korralik ületaastumine, siis sellist tunnet ei ole, pigem vastupidi oled mõtetega juba uute raskuste juures kartmata ebaõnnestuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teen vahepeal kerge sissekande,

Kõik kulgeb väga tempokalt, tegemisi on palju ja kõik tuleb märkmikku üles kirjutada. Inimesed on agaralt hakanud personaaltrenne võtma, mis on väga positiivne. Näitab see ju seda, et oma tervise ja heaolu suhtes ollakse aina tähelepanelikumad.

Istun ikka vaikselt dieedil ja üritan ennast kerges miinuses hoida. Kui jaanuari alguses olin veel 101 kg, siis hetkel võib pärast pikka-pikka kooli-töö-trennipäeva kaalul näha õhtuti selliseid numbreid nagu 96,5 kg. Valgud hoian mõistuse piires, 2-2,5g/kg rasvad umbkaudu 70-90 ja ülejäänu katavad süsivesikud. Hoolimata viimasel ajal populaarseks saanud IIFYM lähenemesisest ammutan peamise energia ikkagi komplekssüsivesikutest, olgugi, et glükeemiline indeks ei oma osade sõnul tähtsust, kuna niikuinii süsivesikuid isoleerituna ei tarvitata. Samas on tunda, et kui pidevalt komplekssüsivesikuid süüa ja vahest enne trenni midagi magusat saad, siis hoia alt, sest võimas trenn on garanteeritud. Rasvadest rääkides olen kasutusele võtnud kookosõli, mida kasutan kõige praadimiseks (enamjaolt siiski kanafilee :D).

Lisanditest on hetkel lemmik loomulikult uus Protein Pudding, mida söön hommikuti koos pudruga. Teen keefiriga pudingu valmis ja siis kühveldan kuuma pudru peale. Nii on tunduvalt parem, kui lihtsalt pulber pudru sisse segada. Tõenäoliselt jäängi seda sööma ning ootan juba huviga uusi maitseid. Lisaks on veel menüüs RUSH, ja HT-R ja Dextro - Tšempionide eine :D

Treeningust juba eelmises sissekandes mainisin, et läksin üle mahu peale ja võtsin tuure vähemaks. Baasharjutustele teen 5x8 ja "abiharjutustele tunde järgi 4-6 seeriat 8-12 kordust. Progresseerumiseks kasutan mitut viisi: lisan 2,5 kg, 2 kordust igas seerias või ühe lisaseeria. Kuna hakkasin selle aasta algusest treeningpäevikut pidama siis vaatan alati eelmise trenni tulemusi ja teen need eelmainitud variante kasutades üle. Kükki olen hakanud tegema laiema jalgade asetusega (umbes õlgade laiuselt) ning varbad ja põlved rohkem välja suunatud. Nii saan minna põhja välja võimalikult sirge seljaga. Hooaja parimast 170x3 rawist on raskus ikka oma mitukümmend kilo kergem, kuid ega 5x8 kasutades see ei saagi sama olla, samuti hetkel kükin ilma vööta. Surumise olen saanud korda, tunnen, et ka siin mahuga lähenemine toimib, lisan iga trenn 2,5 ja õlad on ka okeid, kindlasti on siin oma osa ka sise- ja välisrotatsioonidel mida ma igal rind-õlg-triits päeval teen.

Üks asi veel, eelmisel nädalavahetusel käisin Bodypumpi instruktorite baaskoolitusel, mis kestis kolm päeva ning iga päev keskeltläbi 7-9 tundi. Iga päev tegime poolteist kava kaks korda läbi, millele lisandus laupäeval veel spetsiaalne instruktoritele mõeldud challange. Ütlen ausalt, et sel päeval ma end laadimisega tagasi ei hoidnud, kuid lõpptulemus oli ikkagi see, et esmaspäevaks olin poolteist kilo kuskile kaotanud. Hetkel harjutan usinasti kava vähemalt kolm korda päevas läbi ning juba 25. veebruarist on kell 21:00 Revalis esimene tund ja nii hakkab olema igal esmaspäeval ja kolmapäeval. Kindlasti tuleb selline lisakulutus kasuks, kuna hetkel ei ole eraldi aeroobset üldse teinud ega leiakski selleks hetkel aega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otsustasin tänases seljatrennis "Kirbu" ära proovida. Olgugi, et viimastes trennides pole minekut olnud - tunnen, et on kergem tsükkel vaja vahele teha - suutsin sellegi poolest 12 suhteliselt viisakat kordust ära tõmmata. "Kaidot" veel torkima ei hakanaud.

63270_541993189179450_1240760719_n.jpg

Kaal on 2 toidukorraga täpselt 95 kg. Hetkel aeroobset ei tee, bodypump võtab oma. Toiduga hoian tagasi ja pilt on juba märgatavalt teravnenud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilusat naitsepäeva! :)

Ka minul oli täna ilus naistepäev. Sai mõõdetud naistepäeva raames vähemalt sajal naisel ja mõnel mehel rasvaprotsenti - saavutus omaette. :D

Kaal on juba alla 94 numbreid näidanud.Samas on tunda ka jõukadu, koormus on suur, nii vaimselt kooli poole pealt, kui ka füüsiliselt trenni ja töö poole pealt. Hiljuti lülitasin sisse Olimp vitamiinide ja mineraalide kompleksi ja reaalselt on tunda kuidas olek on tunduvalt reipam.

Õhtul saabus ka selline tore uudis:

post-8977-0-49977400-1362769855.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõesti hea kaameratöö, tegid ise?

Mul oli sõjaväes leitnant, kel oli ka palju vaba aega ja kes viitsis natuke arvutis istuda. Suurepäraseid filme pani kokku meie ajateenistusest. Kui video on hästi tehtud jääb see paremini meelde ka.

Vägev värk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×