Jump to content
Sign in to follow this  
hedi22

Sooviks abi/nõuandeid

Recommended Posts

Tere. Olen 23 aastane. Pikkus 165,5 ja kaal 65. Sooviks kaalu alandada. Trenni hakkan tegema siis nii et esmasp. kolmap. ja reede 30 minutit sörgin hommikul peale ärkamist (ennem ei söö). Teisipäev ja neljapäev kõnnin hommikul peale sööki tempokalt 40-50minutit ja päeval kõnnin sama palju. Toon ühe päeva menüü näiteks.

Hommik (peale sörki) 6.40 200g keefirit sinna lisaks umbes 20 g mingeid maisi hommikuhelbeid, kohvi piima ja tl suhkur, 16g juustu

vahepala 10.00 apselisn, 16g juustu

lõunasöök 13.15 umbes 40 g rukkileiba , kaks viilu juustu ja kaks viilu suitsusinki, tomat

vahepala 16.30 1 praetud muna, umbes 3-4 sp hapukoort kurgiga, 16g juustu

õhtusöök 21.15 umbes 100g praetud sealiha, tass keefirit, tomati-kurgi salat, 2 sp hapukoort

Palun abi ja nõuandeid:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löö kalorikalkulaatorisse ja saad juba sealt omad järeldused teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hiljuti lõin oma päevamenüü sisse ampser.ee, tap.nutridata.ee ja siis siia ja nad kõik näitavad mulle erinevalt. Mida keda uskuda. Ja kui ma söön nt oma BAV täis ja rohkem ei söö kas see on okei? Mul nõuab väga suurt pigutust et süüa täis üldse oma BAV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitaks kasutada oma mõistust makrode kokkulöömisel (nt. teed excelis ise valemid vms) :)

1g valku annab 4kcal, 1g süsivesikuid annab 4kcal, 1g rasvu annab 9kcal.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitaks kasutada oma mõistust makrode kokkulöömisel (nt. teed excelis ise valemid vms) :)

1g valku annab 4kcal, 1g süsivesikuid annab 4kcal, 1g rasvu annab 9kcal.

Okei ma teen tabelid ja värgid aga nt kuidas ma arvutan siis nt täna söödud pizza. Kas kodune pizza on väga hull kui mul sellega kokku on söödud 1230 kcal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei ma teen tabelid ja värgid aga nt kuidas ma arvutan siis nt täna söödud pizza. Kas kodune pizza on väga hull kui mul sellega kokku on söödud 1230 kcal ?

Võtad komponentide järgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võtad komponentide järgi.

struktuur.neti järgi kaalu alandamiseks pean söömas 1-4 nädal 1990-1790 . Kas siis ma söön ükskõik mida peaasi et selle summa täis saaks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tap.nutridata.ee on üsna hea asi, ise kasutan seda.

BAV-ist võiks ikka natuke rohkem süüa, kui vähegi liigutad. Kas sul praegu muidu kaal langeb? Kui sööd ainult oma BAV-i jagu ja kaal langeb, siis tõenäoliselt varsti enam ei lange. Loogika on ikka see, et süüa nii palju kui vaja. Kalkulaatorid on muidugi erinevad ja võivad mõnikord aiateibaid ka näidata, aga minu meelest ei kaota sa midagi, kui proovid kõigepealt kalkulaatori soovituste järgi ja siis timmid ise edasi.

Võib tõesti olla, et kaalu alandamiseks on vaja rohkem süüa kui harjunud oled (ise läksin 1500 pealt 1800 peale ka kaal hakkas kohe langema). Küll aga ei tähenda see seda, et mingit saasta peaks sööma. Kui toitu tundub liiga palju, söö rasvasemaid asju, pähkleid näiteks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tap.nutridata.ee on üsna hea asi, ise kasutan seda.

BAV-ist võiks ikka natuke rohkem süüa, kui vähegi liigutad. Kas sul praegu muidu kaal langeb? Kui sööd ainult oma BAV-i jagu ja kaal langeb, siis tõenäoliselt varsti enam ei lange. Loogika on ikka see, et süüa nii palju kui vaja. Kalkulaatorid on muidugi erinevad ja võivad mõnikord aiateibaid ka näidata, aga minu meelest ei kaota sa midagi, kui proovid kõigepealt kalkulaatori soovituste järgi ja siis timmid ise edasi.

Võib tõesti olla, et kaalu alandamiseks on vaja rohkem süüa kui harjunud oled (ise läksin 1500 pealt 1800 peale ka kaal hakkas kohe langema). Küll aga ei tähenda see seda, et mingit saasta peaks sööma. Kui toitu tundub liiga palju, söö rasvasemaid asju, pähkleid näiteks.

Ma alles see nädal alustasin siis põhjalikumalt oma kaalulangetamisega ja kaalu ei ole et saaks kaaluda kas langeb. Ma ise olen ka kasutanud seda tap.nutridata.ee . ja no nt eile ma sain tereve päeva peale söödud midagi 800-ga ja siis õhtulpoole sõin küpsist ja kohupiima pannkooke(õunamoosiga) siis tuli täis mul 1720.On see väga väga hull? Muidu ma niimoodi magusat ei söö aega vahest ikka viskab sisse Mind ajab segadusse see et siin foorumis osad räägivad et sv võimalikult madalal hoida ja siis mõned ütlevad et eieiei sv peab sööma. Kunagi oli muloli treeneri poolt tehtud toitumiskava millest ma loobusin kuna lõpuks käisin tööl ainult selleks et süüa osta. Aga seal oli ka mul nii et sv kõige rohkem siis rasvad siis valgud . Siin enamus ikka räägivad et ikka valgud ja rasvad ja sv pm pole vajagi . No nii ma olen pragu proovinud ka et sv võimalikult madalal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui alles alustasid, siis soovitan soojalt lähtuda nendest numbritest, mida kalkulaator näitab (kuigi 1990 tundub natuke palju). Esialgu. Vaata, kuidas kaal reageerib (NB! kui hakkad järsku rohkem sööma, on väike tõus normaalne) ja siis vähenda mingi 100kcal kaupa. Vähemaks võtta saab alati.

Magusat selleks süüa, et kaloreid täis saada, pole väga mõistlik. Varu endale pähkleid või midagi tervislikumat edaspidiseks :)

Süsivesikute, valkude ja rasvadega ongi nii et sõltub paljudest asjadest. Ma ise arvan, et kõige rohkem liikumisviisist. Näiteks kui tegeled palju jooksmisega ja oled üldse väga aktiivne, siis minu arvates võib rohkem süsivesikuid süüa. Aga kui liigutad vähem, pole neid süsivesikuid ka nii palju vaja. Noh enda näitel: kui palju jooksmas käisin, sõin mingi 50-55% süsivesikuid, nüüd rohkem vähem liikudes ja rohkem jõutrenni tehes pigem 40-50%. Aga eks see on selline timmimise asi, pead oma kogused ise leidma. Keskendu enesetundele ja toidu kvaliteedile :) Ja süsivesikuid on vaja küll!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui alles alustasid, siis soovitan soojalt lähtuda nendest numbritest, mida kalkulaator näitab (kuigi 1990 tundub natuke palju). Esialgu. Vaata, kuidas kaal reageerib (NB! kui hakkad järsku rohkem sööma, on väike tõus normaalne) ja siis vähenda mingi 100kcal kaupa. Vähemaks võtta saab alati.

Magusat selleks süüa, et kaloreid täis saada, pole väga mõistlik. Varu endale pähkleid või midagi tervislikumat edaspidiseks :)

Süsivesikute, valkude ja rasvadega ongi nii et sõltub paljudest asjadest. Ma ise arvan, et kõige rohkem liikumisviisist. Näiteks kui tegeled palju jooksmisega ja oled üldse väga aktiivne, siis minu arvates võib rohkem süsivesikuid süüa. Aga kui liigutad vähem, pole neid süsivesikuid ka nii palju vaja. Noh enda näitel: kui palju jooksmas käisin, sõin mingi 50-55% süsivesikuid, nüüd rohkem vähem liikudes ja rohkem jõutrenni tehes pigem 40-50%. Aga eks see on selline timmimise asi, pead oma kogused ise leidma. Keskendu enesetundele ja toidu kvaliteedile :) Ja süsivesikuid on vaja küll!

Kas ma pean mitte trenni päeval ka sööma sama palju kui ma siis trenni päeval söön? Pähkleid hakkan jah varuma siis ei pea väga palju pingutama et kaloreid täis saaks:) Aga kuidas kastmed mõjuvad. Nt ketšup,majonees ja veel igasugused sellised????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas ma pean mitte trenni päeval ka sööma sama palju kui ma siis trenni päeval söön? Pähkleid hakkan jah varuma siis ei pea väga palju pingutama et kaloreid täis saaks:) Aga kuidas kastmed mõjuvad. Nt ketšup,majonees ja veel igasugused sellised????

Loe pakilt rasvade, süsivesikute, valkude kogused? Ketsup nt. tüüpiliselt suhkrupomm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks pole need kastmed eriliselt kvaliteetsed toidud. Samas ma kasutan mõnikord seda 3% majoneesi ainult maitse pärast, sest noh lihtsalt on mõni toit, mis ilma majoneesita pole õige.. Ma ei tea, palju sa neid sööd. Kui sööd neid nii palju, et see su menüüd mõjutab, siis äkki ei peaks sööma..

Sellele küsimusele ma ei oska vastata, kas peaks trennipäevadel rohkem sööma. Mõned soovitavad seda teha, eriti kui trennipäevadel on kalorikulu oluliselt suurem. Ise pole vaevunud, aga ma liigutan ka iga päev suhteliselt sama palju. Lähtu enesetundest. Mul näiteks jõuab näljatunne väikse hilinemisega, sest pärast trenni tavaliselt süüa ei taha, aga järgmine päev võtab nälg silme eest mustaks, kui pole normaalselt söönud ja siis on tunduvalt raskem piiri pidada. Aga seda siis mingi ilge trenniga..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks pole need kastmed eriliselt kvaliteetsed toidud. Samas ma kasutan mõnikord seda 3% majoneesi ainult maitse pärast, sest noh lihtsalt on mõni toit, mis ilma majoneesita pole õige.. Ma ei tea, palju sa neid sööd. Kui sööd neid nii palju, et see su menüüd mõjutab, siis äkki ei peaks sööma..

Sellele küsimusele ma ei oska vastata, kas peaks trennipäevadel rohkem sööma. Mõned soovitavad seda teha, eriti kui trennipäevadel on kalorikulu oluliselt suurem. Ise pole vaevunud, aga ma liigutan ka iga päev suhteliselt sama palju. Lähtu enesetundest. Mul näiteks jõuab näljatunne väikse hilinemisega, sest pärast trenni tavaliselt süüa ei taha, aga järgmine päev võtab nälg silme eest mustaks, kui pole normaalselt söönud ja siis on tunduvalt raskem piiri pidada. Aga seda siis mingi ilge trenniga..

Ma olen neid lisanud tavaliselt siis kui väga palju on puudu päevasest kcal. Aga eks ma üritan piiri pidada:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×