Jump to content
RiinaSolo

Mida arvate Nutridata toitumispäevikust?

Recommended Posts

Terviseprobleemide kohta ei oska sa ise väljaspool arsti kabinette ja analüüse ise suurt midagi arvata. Seega spekuleerid kellegi tervise kohta, baseerudes oma puudulikele teadmistele, mis jätavad sulle mulje nagu nende tervis peaks korrast ära olema vms. :)

Sinu linke loen nõksa hiljem. Tööga läks kiireks vahepeal. :)

Aga kust ma siis oma teadmised ammutama peaksin?Ainult Sinu jutust?

Ei ma ei tea, kas nende tervis on korrast ära või mitte, aga tean et mäki toidust see ka ei tule.... :rolleyes:

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kust ma siis oma teadmised ammutama peaksin?Ainult Sinu jutust?

Ei ma ei tea, kas nende tervis on korrast ära või mitte, aga tean et mäki toidust see ka ei tule.... :rolleyes:

Ma ergutan kõiki ise otsima erinevaid informatsiooni allikaid silmas pidades eelkõige seda, et pakutav informatsioon oleks toetatud teaduslike uuringutega mida sa saad ka ise lugeda. Seega ei pea jääma lootma teiste arvamustele vaid võid ka ise algmaterjali lugeda ning enda arvamuse kujundada faktide baasil.

Näiteks:

http://www.alanaragon.com/research-review-entrance.html

Kahjuks tõesti enamik inimesi sellega hakkama ei saa ning ongi palju loota. Seega jah.

Jään vastuse võlgu. Ma proovin lihtsalt võimalikult palju inimeste ajutööd ergutada, isegi kui see piirdub sellega et otsitakse materjali millega minu väiteid ümber lükata :D

Mis puutub mäki toitudesse siis mõõdukuse piires halba ei tee see midagi. Võib isegi head teha kuna stressis keha on alati suht halb nähtus ning paljude jaoks lõpneb toiduvaliku piiramine just stressiga kuna ei saa süüa asju mida nauditakse.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ergutan kõiki ise otsima erinevaid informatsiooni allikaid silmas pidades eelkõige seda, et pakutav informatsioon oleks toetatud teaduslike uuringutega mida sa saad ka ise lugeda. Seega ei pea jääma lootma teiste arvamustele vaid võid ka ise algmaterjali lugeda ning enda arvamuse kujundada faktide baasil.

Aga ma olengi ju seda teinud... :blink: Iseasi, kas need lähevad sinu tõekspidamistega kooskõlla või ei... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mida mul ette näidata pole? Sadu inimesi, kes sarnaselt minu toitumisele end võistlusvormi ajavad? Lugematu arv teaduslikke viiteid minu väidete tõestamiseks.

Oh jah. Ei mul ei ole mitte midagi ette näidata. :rolleyes::blink:

Ota ...

mis sa ole 'akanud äkki viitama anekdootilistele üksikjuhtumitele või, B)

Kus ma soovitan koogikesi kellegil süüa?

Mida ma soovitan on süüa nii nagu meeldib, mõningate pidepunktidega. Kui sulle maitseb koogike, siis on lihtne seda endal menüüsse lisada ilma, et see midagi negatiivset kaasa tooks. Lihtne.

Ei ole lihtne.Ühestki sõltuvusest vabanemine ei ole lihtne.Lihtne on sel teemal sõna võtta neil, kes ise asjaga ei ole kokku puutunud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle teema jätkuks lisaksin, et kui inimene hoolib enda tervisest ja kehast, siis valib ta näiteks sellise menüü, mis esimeses postituses. Kui minna "rämpstoidudieedile" võib väliselt tulemus mingite erandite puhul olla sama aga kullakesed, me räägime ka ju sisemisest tervisest. See rasv, mis Sinu organite vahel, ka sellele tuleb tähelepanu pöörata. Tuleb olla vormis nii seest- kui ka väljapoolt. Seega minu soovitus: toituge mõistlikult ning HOIDUGE kiirtoidust, transrasvadest ja lihtsuhkrutest nii palju, kui võimalik, aitäh :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siit tuli nüüd päris mitu päris pädevat maksahaaki järjest. ^_^

Archangel, sulle siit midagi, nii teema kuumana hoidmise mõttes: :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siit tuli nüüd päris mitu päris pädevat maksahaaki järjest. ^_^

Archangel, sulle siit midagi, nii teema kuumana hoidmise mõttes: :D :D :D

Tänud, aga see video on ammu juba playlistis. ;)

Eks tehku mu juttu maha, kahju saavad ainult nemad mitte mina. Minul midagi investeeritud ei ole. Ei ärilises ega personaalses mõttes. Vormi tegemine lihtsalt hobi mille võin silma pilgutamata ka pooleli jätta - ning isegi tahaks pooleli jätta, sest siis oleks rohkem aega mujale pühandada.

Aga jah. Edu kõigile, kes arvavad, et absoluutselt iga viimanegi asi peab elus kätte tulema niivõrd raskelt kui vähegi võimalik. Et jumale eest mingit asja ei võiks veidikenegi kergemaks teha enda jaoks.

Ikka orjame ja orjame, sest mida "Hardcorimad" oleme seda enam saame tulemusi eksole... naljahambad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kui insulin korraks põhjustabki täiskõhutunnet, siis:

1. Põhjustab ka kiiret veresuhkru langust, mis põhjustab suuremat nälga.

2. Veresuhkru kõikumine kutsub esile insuliniresistentsuse, mis omakorda 2. Astme diabeeti.

Kokkuvõtteks kahju palju rohkem kui hetkeline täiskõhutunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kui insulin korraks põhjustabki täiskõhutunnet, siis:

1. Põhjustab ka kiiret veresuhkru langust, mis põhjustab suuremat nälga.

2. Veresuhkru kõikumine kutsub esile insuliniresistentsuse, mis omakorda 2. Astme diabeeti.

Kokkuvõtteks kahju palju rohkem kui hetkeline täiskõhutunne.

1. Oleneb toitumisest ja aktiivsusest. Väga väikene osa inimestest kogeb tuntavat hüpoglükeemiat. Kui ma söön liitri jäätist ära näiteks, siis on mul kõht ca. 5 tundi täis. Anekdotaalne näide, aga väga lihtne.

Arvan, et sa võid siinkohal ajada sassi Fruktoosi ja glükoosi kasutamise igasugu süskareid täis toodetes. Fruktoos ei tõsta insuliini ja ei mässa ka märgatavalt veresuhkruga. Seega ei rahulda ka nälga. Kui sööd süsivesikuid, mis on suures osas fruktoos siis tõesti - nälga eriti ei rahulda.

Mõni on vbl jõudnud sellise arusaamani, et kõik süsikud põhjustavad insuliini vallandamist ja seega seostatakse seda näljatundega peale tegelikult hoopiski fruktoosirikaste snäkkide söömist. :) - Kaudselt põhjus, miks kõik seda HFCS-i kardavad. Sest jah, nälga hästi ei rahulda, seega põhjustab kergelt ülesöömist.

2. Ei

Õpi asjad lähemalt selgeks. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

No olgu siis liiter jäätist. See on u. 1000kcal.

See on omakorda 300g riisi. Kui see ära keeta on seda pea 1,5kg millest oled kordades kauem söönud.

Igaljuhul süües maiustusi läheb kõht kiiremini tühjaks ja pärast näljatunne on suurem.

Pealegi on vist pooled maiustused juba fruktoosisiirupiga. Ja tavainimene seda ei jälgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ise igapäevaselt treenerina kogu selle toitumise ja treeningu sees olnud nüüdseks 16 aastat ja võin öelda julgelt, et ülekaaluline hakkaks lihtsalt kehakaalust alla võtma, siis polegi erilist tähtsust milliseid toiduaineid ta sööb. Peamine, et sööb väheb kui ennem ja liigub rohkem kui ennem. Ja see toimib eranditult kõigi puhul, kui just pole tegemist terviserikkega mis otseselt seda mõjutab.

Teine asi on kuidas ta ennast tunneb sellel allavõtmise perioodil. Kui ikka toitainete vahekord on paigast ära ja ei teata millal, mida võiks süüa, siis üldjuhul selliselt toitudes pikalt vastu ei pea. Mitte, et selle järgimine oleks niivõrd raske, vaid enesetunne mis sellega seoses tekib, ehk füüsilisele ja eriti vaimsele pingele ei pea inimene vastu lihtsalt.

Kui aga rääkida tippvormi tegemisest, siis see on väga individuaalne, eriti mis seda mõjutab on insullini tundlikus.

Tahtsin midagi sarnast õelda Archangelile, aga M.M ütles täpselt ära. Kui ma söön liitri jäätist õhtul ära, siis teen ma seda kaks nädalat jutti, mingist kolmandast päevast lisan õlled ja küüslauguleivad juurde, siis juustu ja veini. See lööb veresuhkru nii hullult kõikuma, et täiesti võimatu on isudest lahti saada. See söö vähem kui kulutad on ilus loosung küll, aga ainult hullult tugevate tahtejõuga inimestele, me tavainimesed peame ikka mingit kindlamat kava jälgima, et söömasöösatudest hoiduda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahtsin midagi sarnast õelda Archangelile, aga M.M ütles täpselt ära. Kui ma söön liitri jäätist õhtul ära, siis teen ma seda kaks nädalat jutti, mingist kolmandast päevast lisan õlled ja küüslauguleivad juurde, siis juustu ja veini. See lööb veresuhkru nii hullult kõikuma, et täiesti võimatu on isudest lahti saada. See söö vähem kui kulutad on ilus loosung küll, aga ainult hullult tugevate tahtejõuga inimestele, me tavainimesed peame ikka mingit kindlamat kava jälgima, et söömasöösatudest hoiduda.

Oleneb inimesest. Kõigile muidugi ei sobi. Pole seda ka väitnud. Olen väitnud vaid seda, et teatud inimestele sobib selline "Flexible" dieting palju paremini. Kus ei ole niivõrd rangeid piiranguid.

Uurige veidi teaduslikku kirjandust sellel teemal. Flexible Dieting - ehk painduvate toidumiskavade järgimine on suurema tõenäosusega pikemajaliselt edukas, kui seda on väga rangetes piirides kavade järgimine. Ei muud. :)

Olen söönud enna magamaminekut jäätist, shokolaadi, kooke, pizzasid jms juba viimased 3 kuud. Ning eilse seisuga jõudsin oma elu kõige kuivemasse perioodi, kus hakkavad veresooned sealt välja tulema, kus kunagi varem pole isegi näinud.

Seega mnjah. Ei eelda, et kõik ainult minu sõna võtaksid - aga ise võiks veidi ringi vaadata küll. Vbl leiate ka laiast maailmast midagi uut ja huvitavat, mis seniseid arusaamu ümber lükkab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eile võtsin huvi pärast ette ja sõin liitri (480g) jäätist. Sellest sai 1050kcal.

Vähem kui 3h pärast oli kõht tühi.

Kui ma nüüd iga 3h tagant sööks ~1050kcal, et kõhtu täis hoida,

siis päevas teeks see 6300kcal.

valku - 115g

süsiv - 691g

rasva - 345g

Aga ilmselt tuleks nipet-näpet veel juurde.

Kui nii pikemalt teha, siis võiks varsti juba sumos võistelda.

Edited by -TANK-
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur täna vastajatele! Menüüs oli tõesti natuke vähe valku. Suurendasin valgu koguseid ja vähendasin ka soola tarbimist, eilse seisuga on saavutatud 46 kg, Vaja seda nüüd järgmise nädalani hoida, edaspidi isegi tõstaks natuke kg-d aga lihasmassiga siis. Vaatab kuivõrd tõenäoline see baka kirjutamise kõrvalt on, praegu aega trenniks napib, seepärast hakkasingi jooksmas käima, et teed on 24/7 lahti, mine või öösel pärast õppimist.

Veelkord aitäh vastajatele ja pärsi huvitav oli lugeda teie omavahelisi sõnavõtte, sain veel natuke targemaks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parimad kellaajad (meie ajavööndi järgi) treenimiseks on hommikul 10st 12ni ja õhtupoolikul 16st 18ni :)

Parim kellaaeg on individuaalne asi. Mul pole hommikuti näiteks energiat ega jõudu, et üldse trennile

mõeldagi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen mitu nädalat nüüdseks puhtalt toitunud, ilma alko, suhkru, teraviljata, transrasvata. Reedel mõtlesin, et teen väikse preemia, ostsin liitrise jäätise, šokolaadi oma, šokolaadi tükkidega. Ootamatult vastik oli, 300g võibolla suutsin ära süüa.

Hommikul oli otsaesine punne täis. But it fit my macros, so I ate it?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen mitu nädalat nüüdseks puhtalt toitunud, ilma alko, suhkru, teraviljata, transrasvata. Reedel mõtlesin, et teen väikse preemia, ostsin liitrise jäätise, šokolaadi oma, šokolaadi tükkidega. Ootamatult vastik oli, 300g võibolla suutsin ära süüa.

Hommikul oli otsaesine punne täis. But it fit my macros, so I ate it?

Ega nüüd vist rohkem rämpstoidu kallale ei kipu? Täida oma makrod ikka millegi mõistlikuga :) Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ei sobi, siis ei sobi. Keegi ei käsi, keegi ei sunni. ;)

Eelkõige toituda ikka sellest, mis sobib nii tervise, kui enesetunde koha pealt. Mõne jaoks on Beef Jerky maailma parim "snäkk" ning mingitest magusatest asjadest ei tahetagi kuulda.

Igaühele oma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×