Jump to content
Sign in to follow this  
palmiall

Värsked-kuivatatud puuviljad-marjad, mahlad, nende süsivesikud, fruktoos

Recommended Posts

Ma olen üsna kindel, et peedi ja peedimahla glükeemilisel koormusel on päris päris suur vahe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väga armas.

Loodan, et te mitte-mitte kunagi ei satu mu juurde finantsalastes küsimustes, kui seal vihjamisi ümbernurga juttu rääkida, siis võiks nii mõndagi korraldada :P

Aga loogiline küll jah, eks igas valdkonnas peabki olema spetsialiste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervel juurviljal/puuviljal ja juurvilja-/puuviljamahlal on suur erinevus toiteväärtuse tõttu.

- Koor/nahk sisaldab palju vitamiine, mineraale. Ma ei tea, kui hästi see nüüd peedi kohta käib - kas peeti süüakse koorega? -, aga enamike viljade kohta ikka.

- Mahlas on vähem kiudaineid.

- Mahlas on vähem aineid, mis on seedimiseks vajalikud.

- Mahl tõstab veresuhkrut kiiremini. (Paljudele poemahladele pannakse veel juurde suhkrut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

olgu, me kõik teame et rosinatest saab kiireid süsivesikuid. kuid mul tekkis probleem sellest, mis "edasi":

banaan on kiire süsivesik, seega kuivatatud banaaniviilakad on samasugune optimaalne kiire süsivesiku allikas nagu rosin?

kuivatatud ploomid: kas ka kiire süsivesik? mustikad?

kuivatatud pirnid, aprikoosid, virsikud, ananassitropsid, maasikad, kirsid jnejne...

olen üritanud netist korralikku, AMMENDAVAT vastust saada, kui pole õnnestunud:

millised kuivatatud marjad/puuviljad on head kiirete ja millised head aeglaste süsivesikute allikad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
olgu, me kõik teame et rosinatest saab kiireid süsivesikuid. kuid mul tekkis probleem sellest, mis "edasi":

banaan on kiire süsivesik, seega kuivatatud banaaniviilakad on samasugune optimaalne kiire süsivesiku allikas nagu rosin?

kuivatatud ploomid: kas ka kiire süsivesik? mustikad?

kuivatatud pirnid, aprikoosid, virsikud, ananassitropsid, maasikad, kirsid jnejne...

olen üritanud netist korralikku, AMMENDAVAT vastust saada, kui pole õnnestunud:

millised kuivatatud marjad/puuviljad on head kiirete ja millised head aeglaste süsivesikute allikad?

http://wellness-tervis.blogspot.com/2010/0...tevaartuse.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

tänud selle tabeli eest, oli väga põhjalik ja umbes see mida otsisin. päris üllatavaid asju lugesin välja - nt et viinamari on pigem aeglane ning ka teada-tuntud rosin ja banaan pole just teab mis kiired... ja dattel on siis selline asi mida süüa kui tahad kohe karmi "suhkrulaksu"?

igatahes huvitavad mind jätkuvalt, millised kuivatatud marjad-puuviljad on aeglase imendumisega ning kui kellegi lon veel miskeid linke-tabeleid, postitagu julgeslt, ootan huviga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nendel mil indeks 100 ja üle on kiired ja alla aeglased?

Mis muidu banaani ~~ indeks olla võiks ?

GI banaanil on 60....koormus 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×