Jump to content
Sign in to follow this  
palmiall

Värsked-kuivatatud puuviljad-marjad, mahlad, nende süsivesikud, fruktoos

Recommended Posts

mis arvate kas peaks päevas puuviljade söömist piirama ja kuidas pean silmas just kõige syytumaid ( õun, mandariin) ja kuidas lood kui enne magamaninekut tunnike nosin paar mandariini v õuna??

mis on teie arvamus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Et kaalus juurde võtta.

BS

See sõltub peamiselt ikkagi muust söögist peale puuviljade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BS

See sõltub peamiselt ikkagi muust söögist peale puuviljade.

e-ee ...

minusuguste puhul piisab täeisti ka puuviljadest, :blink:

Kaal tõuseb ja kiiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
e-ee ...

minusuguste puhul piisab täeisti ka puuviljadest, :blink:

Kaal tõuseb ja kiiresti.

Ma peaks nägema sinu menüüd...et kommenteerida (ahjaa...sina kuulad meil ju ainult Antsonit ja Otterit) :huh:.

Mina võtan ka väga hästi juurde, kuid hooajalised marjad ja puuviljad toimivad küll pigem nn organismi läbiloputajatena. Oleneb mis, kuna ja millega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma peaks nägema sinu menüüd...et kommenteerida (ahjaa...sina kuulad meil ju ainult Antsonit ja Otterit) :blink:.

Mina võtan ka väga hästi juurde, kuid hooajalised marjad ja puuviljad toimivad küll pigem nn organismi läbiloputajatena. Oleneb mis, kuna ja millega.

FRUCTOSE CONTENT OF FRUITS & BERRIES

------------------------------------------------

Fruit /100 g /100 kcal

------------------------------------------------

Apples 5,90 g 11,35 g

Bananas 4,85 g 5,45 g

Blackberries 2,40 g 5,58 g

Blueberries 4,97 g 8,72 g

Cantaloupe 1,87 g 5,50 g

Grapes 8,13 g 11,78 g

Honeydew melon 2,96 g 8,22 g

Kiwi fruit 4,35 g 7,13 g

Pears 6,23 g 10,74 g

Pineapple 2,12 g 4,24 g

Raspberries 2,35 g 4,52 g

Strawberries 2,44 g 7,63 g

Tangerines 2,40 g 4,53 g

Watermelon 3,36 g 11,20 g

The first number after the fruit's name is fructose per 100 g of fruit, and the second number is fructose per 100 kcal.

Glükoos läheb lihastesse ja kasutatakse energiaks, fruktoos läheb maksa ja suured kogused põhjustavad maksa rasvumist ja kehakaalu tõusu.

http://lowcarbdiets.about.com/od/nutrition...tosedangers.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Fructose_malabsorption

Share this post


Link to post
Share on other sites
FRUCTOSE CONTENT OF FRUITS & BERRIES

------------------------------------------------

Fruit /100 g /100 kcal

------------------------------------------------

Apples 5,90 g 11,35 g

Bananas 4,85 g 5,45 g

Blackberries 2,40 g 5,58 g

Blueberries 4,97 g 8,72 g

Cantaloupe 1,87 g 5,50 g

Grapes 8,13 g 11,78 g

Honeydew melon 2,96 g 8,22 g

Kiwi fruit 4,35 g 7,13 g

Pears 6,23 g 10,74 g

Pineapple 2,12 g 4,24 g

Raspberries 2,35 g 4,52 g

Strawberries 2,44 g 7,63 g

Tangerines 2,40 g 4,53 g

Watermelon 3,36 g 11,20 g

The first number after the fruit's name is fructose per 100 g of fruit, and the second number is fructose per 100 kcal.

Glükoos läheb lihastesse ja kasutatakse energiaks, fruktoos läheb maksa ja suured kogused põhjustavad maksa rasvumist ja kehakaalu tõusu.

http://lowcarbdiets.about.com/od/nutrition...tosedangers.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Fructose_malabsorption

Asjad ei toimi nii lihtsustatul kujul. Ma saan aru, et see oleks teile meelepärane. Inimene ega loodus üldisemalt ei ole nagu mehhaaniline kellamehhanism, et hammasrattad jooksevad hammasrataste sisse. :blink:

Fruktoos kui inimeste ekstraheeritud valge pulber või fruktoos oma loomulikus keskkonnas - mõjuvad organismile erinevalt ja ka võimalikud manustatavad kogused on erinevad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asjad ei toimi nii lihtsustatul kujul. Ma saan aru, et see oleks teile meelepärane. Inimene ega loodus üldisemalt ei ole nagu mehhaaniline kellamehhanism, et hammasrattad jooksevad hammasrataste sisse. :blink:

Fruktoos kui inimeste ekstraheeritud valge pulber või fruktoos oma loomulikus keskkonnas - mõjuvad organismile erinevalt ja ka võimalikud manustatavad kogused on erinevad.

Nendes kahes lingis ongi see kõik põhjalikumalt kirjas. :huh:

Kogus oli 25 - 45 g ööpäevas. Pärast otsin lingi ka. :huh:

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kolmveerand inimpopulatsioonist on süsivesikutundlikud (sedasama on väitnud Charles Glass ning sellest räägivad ka edumeelsemad ameerika arstid!),nemad peavad püsivate tulemuste nimel tarbima ka edaspidi vähese süsivesikutesisaldusega toitu (umbes 50 grammi päevasest toiduratsioonist juur- ja puuviljadest)." - Effective & Permanent Fat Loss Symposium

100 grammis õunas on 13 süsikaid millest 10g suhkruid, 2g sukroosi, 2,5g glükoosi ja 5,9g fruktoosi.

100 grammis mandariinis on 13 süsikaid millest 10g suhkruid, 6g sukroosi, 2g glükoosi ja 2,4g fruktoosi.

Midagi hullu sellistes kogustes õuna ja mandariini kindlasti ei tee kui neid õigel ajal süüa - peale-enne trenni.

Edited by jõuents

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Kolmveerand inimpopulatsioonist on süsivesikutundlikud (sedasama on väitnud Charles Glass ning sellest räägivad ka edumeelsemad ameerika arstid!),nemad peavad püsivate tulemuste nimel tarbima ka edaspidi vähese süsivesikutesisaldusega toitu (umbes 50 grammi päevasest toiduratsioonist juur- ja puuviljadest)." - Effective & Permanent Fat Loss Symposium

100 grammis õunas on 13 süsikaid millest 10g suhkruid, 2g sukroosi, 2,5g glükoosi ja 5,9g fruktoosi.

100 grammis mandariinis on 13 süsikaid millest 10g suhkruid, 6g sukroosi, 2g glükoosi ja 2,4g fruktoosi.

Midagi hullu sellistes kogustes õuna ja mandariini kindlasti ei tee kui neid õigel ajal süüa - peale-enne trenni.

Jah...erandiks on kui inimene on oma ainevahetuse juba nii peesse keeranud (diabeet või diabeedi eelik), siis peab tõesti lugema hakkama, mitu ampsu tuleb...

Samas...mina arvasin ka, et ma ei saagi oma ainevahetust normaalselt tööle...aga näh. Võttis aega, mis võttis, kuid taastub ikka pikapeale. Nii, et lootus jääb :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nendes kahes lingis ongi see kõik põhjalikumalt kirjas. :huh:

Kogus oli 25 - 45 g ööpäevas. Pärast otsin lingi ka. :blink:

Ma usun, et sellest lingist oleks kasu küll. Ma kogun allikaid lihtsuhkrute normide kohta.

Ette tänades.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BS

See sõltub peamiselt ikkagi muust söögist peale puuviljade.

Arvan et kui puuviljadest tulevad need kalorikulutust ületavad kalorid siis võib kaal tõusta küll. Ise kasutasin küll sellel eesmärgil.

Aga teemaalgatajale soovitaks puuvilju ja salatit ikka kasutada, aga öösel võiks vast veidi piirata jah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mis arvate kas peaks päevas puuviljade söömist piirama ja kuidas pean silmas just kõige syytumaid ( õun, mandariin) ja kuidas lood kui enne magamaninekut tunnike nosin paar mandariini v õuna??

mis on teie arvamus?

Mina võtaks selle asja niiviisi kokku, et ikka parem nosida tunnikepaar enne magamaminekut paar puuvilja kui paar purksi. Aga ma ei ole kahtlemata ka nii haritud sellel teemal, kui teised sõnavõtjad.

Muidugi olen ka seda meelt et ühegi asjaga ei maksa liiale minna :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% mahlal on koht ainult peale trenni või trenni ajal. Vahepealsel ajal pole märkimisväärselt parem kui suhkruvee joomine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
100% mahlal on koht ainult peale trenni või trenni ajal. Vahepealsel ajal pole märkimisväärselt parem kui suhkruvee joomine.

Kodutehtud õuna/porgnandi vms mahl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kodutehtud õuna/porgnandi vms mahl?

Okei, see on hea - sisaldab mingeid vitamiine ja võimalik, et muid fütotoitaineid. Aga menüüd SELLEGIPOOLEST peaks tema koht olema kas treeningu ajal või treeningujärgselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
100% mahlal on koht ainult peale trenni või trenni ajal. Vahepealsel ajal pole märkimisväärselt parem kui suhkruvee joomine.

Kehtib puuviljamahlade kohta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kehtib puuviljamahlade kohta.

Õige tähelepanek. Köögiviljamahlad on natuke teine teema (nt. tomat). Aga sellegipoolest tasub pigem süüa köögivilja ennest ja nt. peedimahlal ja peedil on väga suur vahe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

aga tegelikult, kui see pisiasi vahele jätta

Pisiasjadest saavadki alguse suured asjad. :P

Nüüd mõtle seedimise ja imendumise peale - tahke vs vedel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×