Jump to content
Shox72

Sprindi lisamine jõusaali kavasse

Recommended Posts

Tere!

Plaanis hakata ka arendama sprinti. Olen netist otsinud ja mingeid erilisi normaalseid kavasid ei leia. Plaan oleks algul teha 2-3 korda nädalas sprinti ja osadel teistel päevadel jõusaalis. Kergem on siin küsida kergejõustiklaste käest, kuna nemad on teinud ja teavad, kuidas miski töötab. Äkki on mõnel soovitusi, et kuidas alustada ja millised oleks need igapäevased lõikude pikkused?

Tänan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitan pöörduda mõne treeneri või sportlase poole kes oskaks juhendada.

põhimõtteliselt võib ju teile kava ka teha kuid teie võimed,treenitust jne teadmata pole see eriti mõtekas.

Selgeks tuleks teha eelkõige tehniline pool ja sealt edasi siis vastavalt vajadusele kas üldvastupidavust,kiirust või muud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole vaja asja keeruliseks ajada :lol:

Kui sa oled algaja/lihtsalt huviline ja meeldib sprintida, siis sprindi ,mil tahad , nii palju kui tahad, nii pikka maad kui tahad ja nii kiirelt kui tahad.

Kui tunne ja tuju tuleb, siis mees peab sprintima.

Lisan ainult nii palju , et mäkke sprintides on tunduvalt väiksem võimalus reie tagumine lihas ära tõmmata.

Ja iga kord tuleb teha korralik soojendus.

Edited by martin1333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reie taguosa ja tuhar peab olema sprinteril eriti tugev sest just tippkiirusel kasutataske neid enim.otsi eri harjutusi kuidas neid tugevdada kuid väldi masinaid mis reie taguosa treenimiseks on paljudes saalides.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulneed reie taguosad on kunagi ammu ära tõmmatud. Nüüd kui teen korraliku soojenduse saan joosta. 60-100 m täis võimsusel ei julge, kuid 200-400 juba saab. Samuti saan soojana ilusti mäkke joosta ja ka korvpallis ilusti hüpata/joosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui reietaguosa ära tõmmatud kunagi siis just nendega ettevaatlik olegi.soovitan neile tugevdavaid harjutusi teha ning parandada lihaste venivust.

kui oled juba praeguseks omalkäel treeninud siis käi võimaluse korral ka spordimassööri juures ära kes lihased pingetest vabastab.samuti oskab ta su lihaste hetkesisu näha ning vajadusel nõu anda.

Edited by matroxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära tõmbamine on kerge rebestus. Rebestusega kaasneb ka eri lihaskihtide üksteise külge armistumist.

Krt lugesin ühest ideaalsest dopinguainest/ravimist selliste asjade vältimiseks või parandamiseks kohe pärast vigastust.... aga Eestis elades näen ma seda jee oma eluajal :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krt ma tõmbasin ükspäev kergelt parema reie ära, ilmselt väga hull see asi pole, sest sel nädalal saan täitsa normaalselt sprintida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arvesta, et korralik sprindi treening võrdub jalatrenniga, nii et neid samale päevale või järjestikku panna pole eriti kasulik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arvesta, et korralik sprindi treening võrdub jalatrenniga, nii et neid samale päevale või järjestikku panna pole eriti kasulik.

Sprinte mõtlesingi teha jala päeva asemel, kuna jõusaalis tegemine tõmbab jalad, eriti jala taguosad nii sodiks, et need on tavaliselt 4-5 päeva valusad. Sprint treenib ka hästi, kuid nii valusaks ei tee, seega ei lõhu nii palju lihast ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 jõutreening jalgadele võiks ikka nädalas olla ja siis ntx 2x sprinti: ühel pikemad lõigud 100...200m ja teisel keskendud jällegi kiirendusele 10....40m. Siit tulebki see probleem jõutõmbega, et miks spirnterid väldivad seda- lihtsalt tõmbab keha nii läbi, et sprinti ei saa kuni jägmised 5 päeva teha. Aga arvesta, et ükskõik kui kiiresti su jalad ka ei liiguks, kui jõudu ikka taga pole, siis sa seda keha ei tõuka võimsalt edasi. Jõud on üks põhiosa- kükk ja ntx rainnalevõtt/rebimine peaksid eelisarendatud olema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprint on liiga tehniline ala, et lihtsalt jõu arvelt kõik paraneks. Selleks, et kiiremini edasi liikuda on vaja rohkem jõudu jooksu suunata. Oskus suunata jõudu ja kiirust on kõige tähtsam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kükkidest ja muus kaarega kohe mööda vaadata esialgu.tehniliselt asi enamvähem korda alles siis.erialane treenitus on oluline.

tean väga hästi endapealt,et kui tehniline pool ei parane siis ei parane ka kiirus.enamus sprinteritel on tegelikult piisavalt jõudu et näiteks 10 sekundi aegu joosta kuid just tehnika ei lase.

jõudu teha alles siis kui sellest puudust vaikselt olema hakkab.

Edited by matroxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alusta tehnika õppimisega. Kui oled hea õppija ja loomulik talent, siis sellega kaua ei lähe. Mõni inimene ei saa poole aastaga ka õiget põlvetõste tehnikat selgeks :lol:.

Endal kusjuures sama idee, et asendan jalatrenni sprinditrenniga kuna põlveliigesed ei luba lihtsalt kükkida hetkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuigi sprindis on oluline jõu rakendamine enda alla mitte põlvetõstimine,seda küll tehakse näiteks 200 või 400m lõpus kus jõuvarud on otsas ning põlvetõstmisega suudetakse olemasolevat kiirus edasi kanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talenti just ei ole, aga endale meeldib teha. Hea vaheldus neljale-viiele päevale jõusaalis. Ei viska koppa ette. Sprindi päevadel mõtlesin lõppu teha ka kergeid hüppe harjutusi, nt. Burpee hüppeid jms. Veel häid soovitusi mis sobiks, et natsa hüpet ka arendaks?

Tänud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×