Jump to content
naksitrall

glükolüütiline vs. oksüdatiivne lihaskude

Recommended Posts

Tere.

Kas inimese lihaskoe tüüpi on võimalik eelisarendada? natukene arusaamatuks on jäänud see.

Võtame näite: Mees oma parimas eas ning tegeleb jõutõstmisega. Aga talle on looduse poolt antud pigem vastupidav lihas st. oksüdatiivne. kas jõutreening muudab lihast rohkem glükolüütilisemaks või lihaskude jääb oma olemuselt selliseks nagu ta on ning suureneb vaid üldine treenitus (närviimpulsside tugevus ning lihaste ristlõikepindala)?

Sõnastan küsimuse ka teisiti: Kas füsioloogiliselt toimub mitokondrite hulga ning hapnikku siduvate retseptorite hulga muutus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna mul see materjal just ees lahti, siis võin ka samahästi copypasteda siia:

Lihaskompositsioon muutub;

Toimub adaptatsioon müosiini raskete ahelate isovormides.

Lihaskiu fenotüübilise transformeerumise suund inimesel jõutreeninguga: IIa MHC isovormide osakaalu suurenemine ja IIx/d MHC isovormide langus

IIX/D -> IIA <- I

I - aeglased

II kiired

hope this helps

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna mul see materjal just ees lahti, siis võin ka samahästi copypasteda siia:

Lihaskompositsioon muutub;

Toimub adaptatsioon müosiini raskete ahelate isovormides.

Lihaskiu fenotüübilise transformeerumise suund inimesel jõutreeninguga: IIa MHC isovormide osakaalu suurenemine ja IIx/d MHC isovormide langus

IIX/D -> IIA <- I

I - aeglased

II kiired

hope this helps

see on tark materjal, ühtlasi vastas ka küsimusele täitsa hästi ;) kust selle materjaliga lähemalt tutvuda saaks?

Share this post


Link to post
Share on other sites
see on tark materjal, ühtlasi vastas ka küsimusele täitsa hästi ;) kust selle materjaliga lähemalt tutvuda saaks?

See mul konspektist, üldiselt leiad sarnast materjali targematest raamatukogudes Kinesioloogia (Kinesiology) alt.

Kui väga suur huvi on ja inglise keel käpas siis võin sulle mõned uurimused maili panna, võid aadressi mulle PMida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huvitav, Kirp on jõutrenni teinud rohkem kui paljud meie seast, miks tal test ikka näitab et maratoonari lihased :D

sest fenotüübi muutus 10-15% ulatuses?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis muid võtteid sina tead, peale jõutreeningu? Ma tean et raukadel on mõnede lisanditega kiudude iseloomu muudetud.

Aeroobne ja kosmoses käik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saadame siis Kirbu kosmosesse.

Teeme Eestist kosmoseriigi! Tõravere tegelased kalkuleerivad trajektoori välja, Ergma konsulteerib, kuidas Ameerikas need asjad käivad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...pluss viimases praksis mõõdeti hemoglobiinitasemeks 154, mis on minu 0 aeroobse treeningu juures kõrgem kui kahel sama testi teinud suusatajal :D

EPO. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
...pluss viimases praksis mõõdeti hemoglobiinitasemeks 154, mis on minu 0 aeroobse treeningu juures kõrgem kui kahel sama testi teinud suusatajal :D

Võibolla olid nad veetustatud olekus, peale trenni või sauna.

Ehk siis kuidas kissellverelised suusatajad normi piires näite käivad andmas. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saadame siis Kirbu kosmosesse.

Teeme Eestist kosmoseriigi! Tõravere tegelased kalkuleerivad trajektoori välja, Ergma konsulteerib, kuidas Ameerikas need asjad käivad.

Kirp, teine kulturist kosmoses :D

015281.jpg

Aga kahjuks pole need kosmoses toimuvad muutused positiivsed:D

Ilmselt peaks peale seda kirpu 3 meest püsti hoidma. Aga mõtle, milline comeback see oleks! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis muid võtteid sina tead, peale jõutreeningu? Ma tean et raukadel on mõnede lisanditega kiudude iseloomu muudetud.

Pika voodislebamisega... ma ei tee nalja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pika voodislebamisega... ma ei tee nalja.

Jah, voodislebamine või kosmoseskäik peaks suurendama IIx/d isovormide hulka, mis peaks teoreetililiselt olema kõige kiiremad lihaskiud, aga jõutreeninguga muutub nende isovorm ju ikkagi IIa-ks?

õppematerjalist- jõutreening: IIx/d -> IIa <- I

Ühtlasi vist tekitab voodislamamine ka lihasesisese rasva kogunemist? Vanus ja kosmoseskäik peaks seda tekitama küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võibolla olid nad veetustatud olekus, peale trenni või sauna.

Ehk siis kuidas kissellverelised suusatajad normi piires näite käivad andmas. :(

Praks oli hommikul kell 10, vaevalt neist keegi enne trenni tegi. Veestatud olekus... ei saa muidugi garanteerida, et nad eelmine õhtu mõlemad juhuslikult alkoholi diureetikumina ei kasutanud. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kinseioloogia, biomehhaanika, füsioloogia, morfoloogia

Kõigil on nendest juttu.

Kuidas kommenteerid - Tüüp 1 erinevus tüüp 2-st rasvapõletuse aktiivsuse poolest? Tunduks nagu oleks siis tüüp 1 siis selleks rohkem kohandatud?

Distinguishing type 1 and type 2 myofibers is often possible based on their ultrastructural appearances. The ultrastructural specializations are correlated with their functional roles. Type 1 fibers (see first image below), the highly oxidative myofibers, contain abundant, fairly large, prominent mitochondria and abundant lipid. The mitochondria are the ovoid structures, and the fat is contained in pale homogeneous round structures. Type 2 fibers (see second image below) relying heavily on anaerobic metabolism contain smaller, less abundant, less prominent mitochondria. Glycogen is abundant, and lipid is more difficult to find in these myofibers than in type 1 myofibers.

79926-1412901-1923188-1924294tn.jpg

Artikkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×