Jump to content
Janis56

Küsimus massi tõstmise osas?

Recommended Posts

Tere!

Olen lugenud enamuse kaalu tõstmise teemadest läbi, aga siiski sõnastaksin lihtsa küsimuse, enne aga kerge sissejuhatus, miks selline küsimus tekkis. Olen 25. aastane 178 cm pikk ja ligikaudu 70 kg raske, ehk siis kehalt kiitsakas (ektomorf)! Jõusaalis ei ole ma kunagi käinud, kuid tegelen juba mõnda aega jooksmisega (norm. oludes 50 km nädalas) ja rattasõiduga (ligikaudu 200 km kuus)! Igapäevaselt tarbin kusagil 2500 kcal, olenemata sellest, kas on treeningperiood või ei ole ( talvel külmaga, nagu on olnud selle aasta esimesed 2 kuud, trenni ei tee)! Toitumises olen eeskuju võtnud päris palju fitness.ee artiklitest ja soovitustest, ehk siis vajalikud ained saan kätte! Olen proovinud paari kuu jooksul tarbida ka üle 3000 kcal, aga massi ei lisandunud, tundus et isegi rasva arvelt mitte! Rohkem süüa väga ei suuda, sest juba 3000 kcal oli paras ettevõtmine! Tundub, et ainevahetus on niivõrd kiire, et kehasse ei jää sellest toidust suurt midagi! Mõni aasta tagasi ühe kergejõustikutreeneriga rääkides küsisin, et kui ma alustaksin jõutreeningutega, kas oleks reaalne saada juurde 10 kg. Treener vastas, et minu kehatüübi puhul võiksin saada vast 2-3 kg juurde, mitte rohkem! Küsimus siis foorumikasutajatele, kas treeneri jutt õige või on kellelgi jagada vastupidiseid reaalseid kogemusi? Ausalt öeldes on raske uskuda, et sellised peenikesed lihased võiksid kasvada oluliselt suuremaks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 kcal sinu füüsilise aktiivsuse juures ei ole küll eriti suur kalorite hulk. Kui sa tahad massi kasvatada, siis pead ikka rohkem sööma, sellest ei saa üle ega ümbes. Ning ma arvan et see treener päris õiget juttu ei ajanud. Lihast ei saa küll lõputult kasvatada aga 2-3 kg juurde võtta on ikka tugev alahindamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ausalt öeldes kui vaadata sinu treeningmahtu siis peaksid juurdevõtmiseks sööma pigem 4500 :D

Seega ma ei usu, et sa vajalikud ained kätte saad kui kaloraaž madal koormuse kohta:)

ja 2-3kg on hea nali. Ise olen keskkooli lõpust juurde võtnud 17kg praeguse seisuga, mingi periood olin veel 4kg raskem. Samuti väga kiire ainevahetusega.

Usun et jõutreeninguga kasvataksid kaalu isegi kiiremini, kui niisama joostes ja õgides.

Sinu puhul ilmselt tuleks kõne alla juba massilisaja tüüpi shaked kas pulbrina või ise tehtuna - kohupiim, mahl, banaan, mesi, n jäätis. Kindlasti ka midagi sarnast peale trenni. Loomulikult peab kogu su toitumine eesmärgile alluma, esimesest viimase söögikorrani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treeningperioodil jääb tõesti sellest 2500 kcal väheks, aga sellise intensiivsusega trenni ei ole ma koguaeg teinud! Kuna põhitöö on kontoris ja veel paar aastat tagasi oli füüsiline koormus minimaalne, samas kui toitumises olen alati olnud suure söömaga, siis rasva oleks võinud ikka koguda, aga ei tulnud midagi juurde. Tavalise toiduga läheb raskeks seda 4000 kcal saavutada, et uurin siis infot erinevate lisandite kohta, hetkel võhik sellel alal. Eks siis peab samuti suure osa aeroobsest treeningust asendama jõusaaliga ja lihtsalt proovima! Tänud igatahes vastukaja eest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellise kaalu ja trenni juures ei näe tõepoolest et alla 3000kcal tuleks kõne alla, kui soov on kaalus juurde võtta. Võid proovida toidukordi 4 peale vähendada ja koguseid suuremaks. Kui söögikordade vahe jääb pikemaks, muutub ka isu paremaks ja keha hoiab natuke energiat varus kah. Ilmselt sinu puhul pole sellest lisa rasvast kuigi raske hiljem lahti saada. Nii palju kui ma enda toitumisega katsetanud olen, tean, et liha kasvatab lihast ja selleks, et valgust maksimaalset kasu saada, tuleb energiaks sinna kõrvale korralik ports süsikaid ka juurde panna.

Ei taha küll siin halba nõu anda ja toitumist ära rikkuda, aga ilmselt kaal on sellepärast 70 ringis, et oledki korralikult toitunud :) tuleb siis vaadata, mis kõik paksukesed teisiti on teinud :rolleyes: Kõige parem lahendus siin oleks ikkagi jõutrenn ja suurtes kogustes mitmekesist toitumist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis siin ikka, võtame väikse õlle ja kalkuleerime:

BAV ~ 1745Kcal (25a m/178/70). Jagan 0,8ga ehk sellest 10% oleks seedimine ja 10% niisama istumine. ~ 2200Kcal oleks kehakaalu hoidmiseks kui sa istud kontoris, sporti ei tee.

Sport: no umbes jooksed 10km/h ja nädalas siis ca 5 tundi. See on ~3733Kcal ning ratas 100km nädalas, ütleme keskmine 20-25km/h, mis teeks nii 4,5h ~2688Kcal. Kokku 6421/7 ~920 lisakalorit päevas vajaka. Sellise koormuse juures on kehakaalu hoidmiseks vaja 2200 + 920 = 3120Kcal!

Et kehakaal tõuseks, oleks vaja +300-500kcal. Seega 3400-3700Kcal!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis siin ikka, võtame väikse õlle ja kalkuleerime:

BAV ~ 1745Kcal (25a m/178/70). Jagan 0,8ga ehk sellest 10% oleks seedimine ja 10% niisama istumine. ~ 2200Kcal oleks kehakaalu hoidmiseks kui sa istud kontoris, sporti ei tee.

Sport: no umbes jooksed 10km/h ja nädalas siis ca 5 tundi. See on ~3733Kcal ning ratas 100km nädalas, ütleme keskmine 20-25km/h, mis teeks nii 4,5h ~2688Kcal. Kokku 6421/7 ~920 lisakalorit päevas vajaka. Sellise koormuse juures on kehakaalu hoidmiseks vaja 2200 + 920 = 3120Kcal!

Et kehakaal tõuseks, oleks vaja +300-500kcal. Seega 3400-3700Kcal!

Tark mees taskus :D

BTW, ise ka samade kriteeriumitega ektomorf, kuigu kui alustasin treeninguid olin 177 pikk ja kaalusin 64kg, 7 kuud on möödas, olen juurde võtnud 8 kg, rasva pole eriti juurde ka tekkinud, kuid ei sa öelda, et üldse mitte pole.. esimesed 3 kuud ei pööranud toitumisele absoluutselt tähelepanu... aga jaanuarist hakkasin korralikult sööma 5x päevas + Märtsis ostsin Hera80+Dextro... sain sellega kuu aega läbi... aga pmst tundub et mu Jõusaali kava on end ammendanud ja areng on aeglasemaks muutunud.. Muidu jah u. 1KG kuus juurde võetud...

Ja mitte mingi treener ei sa öelda, et sinu puhul saab juurde võtta 3-4kg, treeneril vist sinu näost tekkinud eelarvamus, et see vend küll ei suuda. Aga tõesta talle , endale ja kogu maailmale vastupidist:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×