Jump to content

Recommended Posts

Sportlastel ja üldse füüsiliselt aktiivsematel inimestel on Vitamiinide vajadus kõvasti suurem kui nendel pakenditel näidatud.

kabe on ka sport

ja golf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähelepanu võiks pöörata ka tsingile. Zn vaegus võib viia ületreeningule. Zn on vajalik, kuna osaleb lihaste valgusünteesis. Vajadus sportlastel 30 mg päevas. Vaegusele viitab kuiv nahk, isutus. Kellel on probleeme kõõmaga, kasutagu Zn sisaldavaid šampoone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tähelepanu võiks pöörata ka tsingile. Zn vaegus võib viia ületreeningule. Zn on vajalik, kuna osaleb lihaste valgusünteesis. Vajadus sportlastel 30 mg päevas. Vaegusele viitab kuiv nahk, isutus. Kellel on probleeme kõõmaga, kasutagu Zn sisaldavaid šampoone.

Ja kui kellegi peas on täid või püksis satikad kasutage tsinksalvi

PALJU HÄID MÕTTEID!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ühe seemnepurskega kaotab mees 1/3 enda päevasest tsingivajadusest. Tomat, ketshup ja liha näiteks sisaldavad tsinki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsink on vajalik seksuaalarengu seisukohast. Zn vaegusest annab märku ka vähenenud seksuaalhuvi. Noorukid, keda vaevab akne, saavad abi tsingikoguse suurendamisest toidus. Kõige rohkem Zn sisaldub austrites, aga ka vasikamaksas ja kuivpärmis.

Tsinksalvi kasutatakse ka mädaste haavade ravimisel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneesium paistab olema ainus mineraalaine ,mille lisamine on igapäevaselt hädavajalik.

Kuni 500 mg tavaolukorras ja kuni 1000mg rohke stressi tingimustes ning unehäirete korral.

Ja kasutada mitte magneesiumoksiidi,vaid magneesiumaspartaati!

Aitäh, Fred! Väga mõistlikud soovitused on! Ise ka võtan magneesiumi lisaks ainsana mineraalidest. Tõsi, kasutan küll magneesiumoksiidi, sest apteeker ei suutnud mulle selgitada, kumb kasulikum, kas oksiid või aspartaat. Äkki selgitad, mis neil vahet on? Imenduvad erinevalt? Ja kas sinagi soovitad ka tsinki lisaks võtta, nagu Oldman mainis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magneesiumaspartaat on mg ühend aminohappega ja selle ühendi omastatavus on väga hea!

Magneesiumoksiid on magneesiumi odavaim vorm,mida kasutatakse minu teada isegi lahtistina! Saast!

Tsinki võib juurde võtta 15-30 mg.

Magneesium ja tsink on sportlastele mõlemad hädavajalikud mineraalid,lisamagneesiumi vajadust rõhutasin sellepärast,sest magneesiumipuudus paistab olema levinum (mittesportlasteni välja!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneesiumaspartaat on mg ühend aminohappega ja selle ühendi omastatavus on väga hea!

Magneesiumoksiid on magneesiumi odavaim vorm,mida kasutatakse minu teada isegi lahtistina! Saast!

Tsinki võib juurde võtta 15-30 mg.

Magneesium ja tsink on sportlastele mõlemad hädavajalikud mineraalid,lisamagneesiumi vajadust rõhutasin sellepärast,sest magneesiumipuudus paistab olema levinum (mittesportlasteni välja!).

Käisin täna apteegis uurimas, mis kujul nad magneesiumi pakuvad. Ja leidsin põhiliselt magneesiimoksiidi ja ühe preparaadi ka magneesimlaktaadi kujul. Aga aspartaadi kujul polnud küll ühtegi toidulisandit... Fred, kust sa soovitad seda aspartaati otsida? Ja mida Mg- laktaadist arvata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magneesiumaspartaati sisaldab ZMA,mida toodavad väga paljud toidulisandite firmad.Sisaldab 450 mg magneesiumaspartaati,30 mg tsinki monometioniini ja aspartaadina ning 10,5 mg vitamiini B-6.Kel testosteroonitase madal,sellele toimib testosteroonitaseme naturaalse kergitajana,une kvaliteeti tõstab aga vist küll kõigil.Kui on tarvidus suurema koguse magneesiumi järele,siis tasub tarbida või lisada Kelasin sarja magneesiumi,kus ta on seotud samuti aminohappega,kuid millisega nimelt (magneesiumaspartaat on magneesiumi ühend aminohappega,mille nimeks on asparagiinhape),seda tooteinfost välja ei loe.Selle omastatavus on ka väga hea ja tunduvalt parem kui magneesiumlaktaadil.

Kelasin sarja magneesiumi saab osta igast apteegist ja soovitan osta ilmtingimata suure purgi (200 tbl.),sest 1 tablett sisaldab ainult 85 mg magneesiumi.

crawe:kui saad toiduga kindlasti kuni 30 g tsinki,siis pole ju 30 g vaja juurde lisada.

Edited by Fred Antson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur aitäh Fred!

Äkki kirjutad siia umbes samas mahus ka rauapreparaatidest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raud on kõige tähtsam biometall. Tal on organismis kaks ülesannet:1) hapniku transportimine ja salvestamine,2) redoksreaksioonides osalemine.

Selle teise ülesande tõttu pole rauast lisamanustamise seisukohast lähtudes põhjust head rääkida. Inimkehal on nimelt võime talletada endasse piisavalt rauda ning kõik,mis jääb üle,kiirendab oksüdatsiooniprotsesse,põhjustades enneaegset vananemist. Liigse rauatarbimise kraesse kirjutatavad teadlased ka selliseid hädasid kui südamehaigused,vähk,diabeet. Suurimad riskifaktorid liigse raua organismi sattumisel on rauapreparaadid,toidulisandid/multivitamiinid ja punane liha. Organismi rauavarude liigne näitaja saadakse meesterahvastel juba 12-30 mg raua pideval manustamisel ööpäevas - koguses,mis võib leiduda ainuüksi tugevas multivitamiinis!

Kellele on rauapuudus probleemiks? Umbes 15% maailma rahvastikust kannatab selle all (osa arengumaadest). Samuti on kõrgenenud rauavajadus lastel ja naisterahvastel (10 kuni 20 mg ööpäevas). Enamikel meestel (vajadus kuni 10 mg ööpäevas) kuhjub organismi liigset rauda,sest raud nimelt ei eritu organismist uriini ja higiga,vaid hoopis seedetrakti rakkude ja naharakkude hävimisel ja muidugi verega (sellega seoses meenub naiste pahade päevade vananenud nimetus - kuupuhastus,mis ongi ju sõna otseses mõttes igal kuul toimuv organismi iseeneseslik liigsest rauast puhastumine!).

Kokkuvõtvalt:

rauapreparaatide endaalgatusliku manustamisega teeme organismile väga suure tõenäosusega rohkem kahju kui saame kasu;neid võib soovitada ainult arst,kui rauavaegusele viitab vereseerumi ferritiini madal näit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere, tõstan teema veel korra üles.

Kui ma võtaks multivitamiini millest ma saan 30mg zinzi ja veel juurde ZMA doosi, kas läheb juba paljuks ?

Muidu plaan osta selliseid vitamiine, need ilma rauata. Mis te arvate, kas läheb paljuks ? ZMA tahaks ära proovida, tundub ka et vitamiine jääb puudu, tasub neid koos võtta ?

Jõudu teen 3x nädalas, 3x nädalas kükki ja compound harjutused ainult ... 2x nädalas ka anaeroobset. Koormus on suht suur.

Aith

Edited by Czar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina ei soovita ZMA-d tarbida, sest kui võtsin ettenähtud kogustes seda 3 kapslit tühja kõhu peale enne magamaminekut, siis oksendasin öö läbi ning süda peksis ja kõhu valud olid kohutavad! Algul mõtlesin et see on millestki muust (tarvitasin ka tribulust vahepeal), kuid ei, siiski tegin mitmeid katseid ja põhjus oli ZMAs! Võibolla minu mahu seda vastu ei võtnud aga siiski ei soovita! PS: konsulteerides ühe farmatseudiga ütles et aspartaat ühendina on toksiline organismile, nii et võta kuidas tahad, mina ei soovita :D Edu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juhul,kui lisada toidust saadavale tsingile veel 30 grammi,siis peaks selle üldkogus olema suure tõenäosusega küllaldane!

Kuulen esmakordselt,et ZMA-ga kaasneb selline ja kahjulik mõju üldse! (Ise kasutan Optimumi toodet,teisi pole kunagi proovinud.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
crawe:kui saad toiduga kindlasti kuni 30 g tsinki,siis pole ju 30 g vaja juurde lisada.

Võibolla loll küsimus, aga siiski, tahaks teada... et see 30g on päevane vajadus ja need antakse 2000 kcal kohta. Tavaline treeniv inimene (mees) tarbib keskmiselt ca 4000 kcal. Kas siis ta organismile piisab ikka sellest 30g, või tekib defitsiit ja mingid häired (et oleks vaja 2*30=60g). Sama asi kõikide teiste vitamiinide ja mineraalide kohta, kõigil vajadused ju 2000 kcal kohta. Sel juhul oleks kasutajal "crawe" 30g vähe (eeldades et ta tarbib u 4000 kcal).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võibolla loll küsimus, aga siiski, tahaks teada... et see 30g on päevane vajadus ja need antakse 2000 kcal kohta. Tavaline treeniv inimene (mees) tarbib keskmiselt ca 4000 kcal. Kas siis ta organismile piisab ikka sellest 30g, või tekib defitsiit ja mingid häired (et oleks vaja 2*30=60g). Sama asi kõikide teiste vitamiinide ja mineraalide kohta, kõigil vajadused ju 2000 kcal kohta. Sel juhul oleks kasutajal "crawe" 30g vähe (eeldades et ta tarbib u 4000 kcal).

See on hea küsimus, aga kahjuks teadlased pole käesoleval ajal veel võimelised määrama optimaalseid ööpäevaseid koguseid iga inimese jaoks ning ei soovita regulaarselt tarvitada suuri vitamiinide ja mineraalainete koguseid.

Paljude mineraalainete omastatavus ja toime on omavahel seoses, seega võib ühe vaegus või liigsus mõjutada teise imendumist ja mõju. Nt. Tsingi omastamist soodustab valk, pärsib aga rohke kiudainerikka toidu söömine, alkohol, ülemäärane Ca.

Edited by OldMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain siis oma Optimum Zma kätte ja tekkis kahtlus doosi suhtes.

Söön ka multi vitakaid, millest saan 14g tsinki, 100mg magnessiumi ja 2mg b6 vitamiini.

Zma näeb ette 3 kapslit, 1s kapslis on 10g tsinki, 150g magneesiumi ja 3,5g b6 vitakat. Kuna ma söön multisi kas ma peaks ühe kapsli vähemaks võtma ja sööma ainult 2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ei jää ju ZMA-d alaliselt võtma! Juhul, kui saadki selle paari kuu jooksul tsinki veidikene rohkem kui vaja,ei juhtu sellest midagi.

P.S. Aspartaat ei tohiks küll kuidagi toksiline olla! Ehk annab farmatseut meile viite konkreetsetele teaduslikule uuringule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vabandan, kui valele kohale postitan.

Võtan zma-d ja kas olen asjast õieti aru saanud, et toodet süüakse samamoodi nagu multi vitamiini-kuu söön ja kuu paus?

Purk peagi tühi, kas peaksin kohe uue ostma?

Mõtlen, et kas vahepeal vitamiini puudust ei tule, kui nüüd lõpetan zma söömise. Multi vitamiinide kuur algab taas kahe nädala pärast alles.

Trenni teen 6x nädalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P.S. Aspartaat ei tohiks küll kuidagi toksiline olla! Ehk annab farmatseut meile viite konkreetsetele teaduslikule uuringule.

Aspartaadid kaitsevad südamelihast ja aitavad ka infarktist taastuda ning on juba aastakümneid "südametugevdajana" kasutuses.

Juba kaugel vene ajal söödeti sportlastele vist aspartaati ja orotaati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oldman andis väga mõistlikud soovitused.

Vitamiinide megadoosid ei ole põhjendatud.

B-grupi megadoosid on väga populaarsed ja paljud kiidavad et mõjub hästi, pole ise teemat uurinud. Niipalju on mulje jäänud, et parem üledoos kui puudus.

D-vitamiini soovitavad mõned spetsialistid võtta 10000 IU igapäevaselt ja 50000 IU haigusnähtude ilmnemisel, praegune soovituslik päevaannus on 400 IU.

C ja E suurte annuste kasulikkusest on ka vihjamisi räägitud, pole uurinud. Halba ei tohiks küll teha.

Praegused soovituslikud päevaannused põhinevad sageli üsna vanadel andmetel ja mingi haiguse vältimisel (skorbuut, rahhiit), mitte sellel, kas suuremad annused mingit lisakasu võiks tuua.

Hea meelega võtaks D3 megaannuseid ise ka, aga Eestis ei ole need minu teada isegi saadaval, alati on millegi muuga koos ja väga väikestes annustes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×