Jump to content
ristokru

Uni kadunud:(

Recommended Posts

Selline mure siis et lähen u.22.00 magama ja selline uni peal kuna magamatus juba tekkind.Aga niikui voodisse siis uni läinud ja tuhanded mõtted peas. Ok,oleks savi kui hommikul kell 06.00 ärkama ei peaks :D

Kas on midagi mis aitaks uinuda? Ei taha une tablette ka kasutama hakkata.

risto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on tavaliselt nii, et pole vapshee und enne voodisseminekut, aga kui siis seal naisele massaazhi tegema hakkan (rutiinne tegevus juba), siis vajuvad litaki silmad kinni.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul on tavaliselt nii, et pole vapshee und enne voodisseminekut, aga kui siis seal naisele massaazhi tegema hakkan (rutiinne tegevus juba), siis vajuvad litaki silmad kinni.. :D

sama siin:D muidu und pole aga kui hakkan massaazi tegema, mida eriti ei viitsi pikalt, tuleb uni, samas tuleb ka temakesel selle peale uni:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

KONKREETSELT:

Heida magama igal õhtul samal kellaajal,ära söö vahetult enne magama minekut,ära tarbi õhtul kohvi,teed,alkohoolseid jooke;ära tee õhtul hilja trenni,jaluta enne magama minekut.

NATUKE PIKEMALT:

Natuke lugemist sellel teemal. :D

Uni teeb targaks

Kui on kiired ajad, käsil palju olulist-põnevat-vajalikku, kipub sageli päevast väheks jääma. Tahaks aega öö arvelt pikendada.

Ometi pole see just eriti hea mõte, sest võta või jäta, su keha ja vaim vajavad und! Ja lausa 9 tundi öö jooksul, sest värskendav ja jõudu taastav mõju on kõige suurem just sügaval unel, mitte kergel ja pealiskaudsel. Kui sa ei taha hommikul ärgates väsinud olla, tuleks õhtul hiljemalt kell 22.30 voodisse minna.

Uni on aju taastumise viis. Uni nö. läkitab infot lühimälust pikaaegsesse mällu.

Ühe uuringu järgi kaotasid briti tudengid, kes end korralikult välja ei maganud, nädalas keskmiselt 15 IQ punkti. Nii et maga end targaks!

Unepuudus

• nõrgestab immuunsüsteemi,

• vähendab õppimisvõimet ja stressitalumist,

• halvendab keskendumist, otsustusvõimet, loogikat, reaktsioone, koordinatsiooni, mälutegevust. Uni aitab ajus infot kinnistada ja olulisi seoseid säilitada.

• võib tekitada ainevahetusprobleeme (kaalutõusu või siis ei anna dieet mingeid tulemusi), näonahk läheb käest. Sügava une ajal taastuvad keharakud,

• võib lisada riski haigestuda sellistesse haigustesse nagu suhkruhaigus ja kõrgvererõhutõbi.

Soome koolitervise uuringute põhjal läheb 43% 14-16-aastastest magama kell 23 või hiljem. (Kui näiteks 1979. aastal oli see arv vaid 15 %.)

Sama küsitluse põhjal uuriti, kuidas mõjutab hiline magamaminek üldist enesetunnet (väsimus, peavalu, ärrituvus, masendus jms.).

Selgus, et neil, kes läksid magama kl. 22.00-22.30, oli kaebusi kõige vähem.

Juba kaks korda rohkem tunnistasid masendust, ärrituvust ja õppimisraskusi need, kes läksid magama vaid tund aega hiljem. Ja neli korda rohkem oli samasid hädasid neil, kes läksid voodisse peale südaööd.

Koolis ilmneb unepuudus ja väsimus rahutuses, üliaktiivsuses, väheses huvis õppimise vastu, vigades, tunni ajal tukastamises ja meeleolude vaheldumises.

Samas, ega ka liiga pikk põõnamine kasulik ole - kui pidevalt oma unevajadusest kauem magada, muutudki uniseks ja loiuks. Lisaks väheneb võime taluda emotsionaalset pinget ja valitseda end erandlikes olukordades...

Unehäired pole üldsegi haruldased - 22-27% 11-15-aastastest lastest kannatab selle all.

Tegu on unetusega, kui juba pikemat aega

• on raskusi magama jäämisega (uinumiseks läheb üle poole tunni),

• on uni rahutu ja/või katkendlik (ärkad öö jooksul korduvalt üles ja jääd iga kord pikemalt ärkvele),

• ärkad hommikul liiga vara (näiteks kell neli ja ei suuda enam uinuda).

• Unetust võib põhjustada stress ja mure. Kui unetus kestab aga juba üle kuu, võib selle taga olla depressioon ning tasuks pöörduda tohtri poole.

Mida teha, kui und ei tule?

• Mine voodisse siis, kui tunned, et oled väsinud. Ära püüa end vägisi magama sundida - uni ei tule siis nagunii.

• Tõuse alati samal ajal üles, ka nädalavahetusel.

• Ärgates ära jää voodisse vedelema, vaid tõuse, riietu ja alusta päeva (ehkki võid veel väsinud olla). Nii teed oma organismile ja alateadvusele selgeks öö ja päeva vahe.

• Ära joo kohvi kuus tundi enne magamaminekut. (Kui sa just ei kuulu nende hulka, keda kohv hoopis uinutab.)

• Liigu palju, nii et tunned mõnusat väsimust. Eriti õhtupoolikuti, kuid mitte enam peale kella 18.00, sest organism vajab rahunemiseks aega.

• Enne magamaminekut tee midagi rahustavat - mis see iganes ka sinu puhul ei oleks. Võib-olla rahustab sind muusika, võib-olla lugemine, joonistamine, käsitöö, soe dušš vms.

• Ka tühi kõht teeb uinumise raskeks, seepärast võid millegi kergega keha kinnitada. Joo sooja piima või piparmünditeed.

• Vaadake vanematega su magamispaik koos üle - et voodi oleks ikka mugav, tänavavalgustus ei häiriks (selle vastu aitavad kardinad.)

Ehk mõni nendest nippidest aitab kuid kindlasti on vaja järjepidevust, et reziimi paika panna peab minema iga päev kindlal ajal magama isegi kui uni kohe ei tule siis keha tunneb puhkust kuna sa ei tee ju midagi ning pikapeale harjub keha ja organism ära ning asi peakski olema paigas aga seda tuleb jälgida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mul ka unehäired. lisaks on tulnud öösel higistamine. ja mitte väike. ärkan kell 3 öösel üles nagu oleks basseinist välja astunud? on sel seost trenniga või mitte ma ei tea.

ilgelt närvi ajab. toa temperatuur on koguaeg normis ja öösel keegi keskküttele hagu ei anna. on kellegil veel midagi sellist kommenteerida?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mul ka unehäired. lisaks on tulnud öösel higistamine. ja mitte väike. ärkan kell 3 öösel üles nagu oleks basseinist välja astunud? on sel seost trenniga või mitte ma ei tea.

ilgelt närvi ajab. toa temperatuur on koguaeg normis ja öösel keegi keskküttele hagu ei anna. on kellegil veel midagi sellist kommenteerida?

Menopaus :D

Tegelikult mul on ka öösel saun. Õhuke tekk natuke aitab.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mul ka unehäired. lisaks on tulnud öösel higistamine. ja mitte väike. ärkan kell 3 öösel üles nagu oleks basseinist välja astunud? on sel seost trenniga või mitte ma ei tea.

ilgelt närvi ajab. toa temperatuur on koguaeg normis ja öösel keegi keskküttele hagu ei anna. on kellegil veel midagi sellist kommenteerida?

Oleneb mis vanuses ja soost oled!

Üldiselt öised higistamis hood võivad viitada tõsistele haigustele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selline mure siis et lähen u.22.00 magama ja selline uni peal kuna magamatus juba tekkind.Aga niikui voodisse siis uni läinud ja tuhanded mõtted peas. Ok,oleks savi kui hommikul kell 06.00 ärkama ei peaks :D

Kas on midagi mis aitaks uinuda? Ei taha une tablette ka kasutama hakkata.

risto

Mul oli ka selline jama päris pikka aega. Ajas ikka hinge mustaks, kui vaatad, et kell juba 3 ja ikka veel pole magama jäänud. Ja nii kestis see ikka kuskil üle kahe nädala. Mul oli see vist sellest, et tugev trenn oli seljataga( vb isegi liiga tugev). Ja süda klopsis öösel, nii, et magada ei saanud.

Mõtteid on endalgi palju ,aga kui tõesti üldse kohe magama ei jää võta mõni raamat. Mulle mõjus nii, et mul sai juba teisel leheküljel siiber ja jäin magama :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on üldse vastupidi viimasel ajal- päeval võin magada iga kell, kui naaber oma tümakaga ei terroriseeri, öösel aga enne 1-2 suhteliselt unetu. Kui olen pidanud vara tõusma, mida juhtub õnneks, nii 3-4 korda kuus, siis tuleb peale päevast trenni ka uni peale. Võtan asja nii, et magan siis kui saan ja kui uni on. Mõni aega tagasi oli periood, kus vaatamata ärkamisajale tuli väss peale juba 9-10 ajal õhtul. Ju miski kehakella värk vms. Aga magamine on lihaskasvule hea, ja magada tuleb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melatoniinitabletid pidid hästi aitama unetuse vastu. Sama efekt nagu unetablettidel, aga puudub järgmise päeva uimasus, kuna mõju on lühiajaline. Mul pole magamatusega probleeme olnud, nii et pole väga süvenenud, aga ehk on uurimist väärt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on unehäired ca pea aasta olnud, aga nüüd viimasel kuul eriti hulluks asi läinud,

täna käisingi arstil sellega ja homsest hakkan lahjasi rahusteid võtma... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline mure siis et lähen u.22.00 magama ja selline uni peal kuna magamatus juba tekkind.Aga niikui voodisse siis uni läinud ja tuhanded mõtted peas. Ok,oleks savi kui hommikul kell 06.00 ärkama ei peaks :D

Kas on midagi mis aitaks uinuda? Ei taha une tablette ka kasutama hakkata.

risto

[/quote

Xanax pidavat selline mõnus rahusiti olema mis ajab kohe une peale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xanax aitab tõepoolest, ma võtsin üks õhtu prooviks 1g vist ja magasin nagu kott järgmine päev 10ni, niiet see ei ole vist hea variant, kui 6.30 vaja üles tulla :D Mul endal selline probleem, et õhtupoole tuleb elu sisse ja uni läheb ära, mida rohkem kell saab. Pean üles tõusma 6.30, magama ei suuda kuidagi jääda enne 00-01, niiet väsimus kuhjub. Kui magaks peale tööd, siis ei saaks öösel üldse magada ja teeks sama välja. Olen proovinud kuuma piima meega ja igasuguseid muid trikke, mis siin soovitatud on juba, ei midagi. Olen siiski tähele pannud, et asi on vist seotud närvipingega. Kui probleeme on vähem,tuleb ka uni paremini ja varem. Ma ei pruugigi endale teadvustada närvitsemist mingi asja üle, piisab kui see alateadvuses närib ja kui ongi unehäired käes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kõige looduslikum ja odavam peaks vist palderjani ekstrakti võtta, alla 10 eegu peaks pudel olema, rahustab, aitab paremini uinuda. Aga selle magamisega on jah raske, isegi kui tahaksid normaalsel ajal magama minna ei saa voodis üldse und enam. Selle vastu polegi muud midagi teha kui lihtsalt sundida end magama, lamada voodis, lõpuks ärkad lihtsalt lampi hommikul üles vms...

Share this post


Link to post
Share on other sites

menopaus - hea nali aga puht füüsiliselt võimatu

xanax - on pakutud kuid viimased 27 aastat puhas olnud

see öö siis ei olnud seda kesköist higisena ärkamist. tarbisin siin Muscle+ -i aga sai otsa. Proovin tänasest uuesti siis. Et ehk on just see selle põhjustajaks.

uni on lühike. magama sain kell 2 ja äratus juba 7.30. väsimus hakkab koitma peale lõunat. uni uneks, puhkan välja kuid just see öösel higisena ärkamine.

justkui oleks teinud 2 Fervexit enne magamaminekut tõbisena:s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul ka sama jama, kui käeopilt tulin. Trenni ei teinud ja harjumus kell 2 magama minna. Nüüd, kui jälle trennis, on kõik super, pigem isegi vastupidi- kehva natuke. Alustan trenniga umbes kell 18, kodus olen umbes kell 20. Söön korraliku eine kell 21 koos korraliku koguse süsivesikutega ja nagu nõiaväel, kell 22 on selline uni silmas, et annab olla. Ja seda isegi trennivabal päeval. Seega on minu jaoks olla kusagil hilja väljas üsna piin. Ärkan tavaliselt suure põieka peale kell 8 kusgail, sest tarbin üsna palju vedelikku. Äratuskella ka pole vaja.

Proovi ka suurendada natuke süsivesikute hulka õhtuti. Arginiin minul isiklikult unehäireid ei põhjustanud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Unetuse võibki põhjustada see Muscle+ või muu taoline möga mida tarbid. Arginiin põhjustab väga hulle unehäireid ntx. Kindlasti ka muu keemia, mida ka siinsamast saidil pakutakse. Ei tasu igast solki omale suus sisse ajada!

huvitav kuidas. palun anna mõningaid uuringute linke oma väite tõestuseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×