Jump to content
dubster

kalaõli, kalamaksaõli, omega -3

Recommended Posts

OK, märkus on omal kohal, aga kui vere trombotsüütide sisaldusega kõik korras ja mingit veritsemist pole täheldanud pärast 1 pudeli (250 ml) Mölleri kalamaksaõli ära tarvitamist doosiga ca 6-7 ml päevas, siis kuidas oleks ikkagi vastustega mu küsimustele? Senini olen tagajärgedest täheldanud vaid kõõma tekke olulist vähenemist ja vererõhu mõningast langust, mille võib vist suurel määral just kalamaksaõli arvele panna, sest midagi muud toitumises ja vitamiinide-mineraalide tarvitamises muutnud pole. Loomulikult pole mul kavatsust võtta 10 ml kalaõli päevas, kui see mu tervisele halvasti hakkab mõjuma. Samas erinevate teemade alt olen lugenud, et inimesed (ka Fred ise) tarvitavad kala(maksa)õli lonksudena ja ma usun küll, et niimoodi võttes on kogused küll vähemalt 10 ml päevas, kui arvestada seda, kui vähe see 5 milliliitrine teelusikatäis ikkagi on. Kas kellelgi neist on olnud probleeme vere hüübivusega? Ma ei tea seda... Ja olen lugenud ühe teema alt ka, et sul, Rotteril, on olnud tõesti probleeme haavanditega juba norm. doosi kalaõli tarvitamise puhul. Äkki on see sinu individuaalne eripära? Igatahes tänud märkuse eest, üritan olla ettevaatlik ega torma kohe liitrite kaupa kalaõli jooma :rolleyes: Ja ma arvan, et 30 mg Q10 koensüümi päevas vähendab ka natuke võimaliku veritsemise probleemi, kas pole?

Ja muide, Rotter, avastasin su hingelt ühe patu :D- nimelt sirvisin sinu rubriigis "küsi Oldmanilt" (miks see pole juba ümber nimetatud "küsi Rotterilt" rubriigiks?) sarnase küsimuse teema alt "Mölleri kalamaksaõli", kus küll inimesed arutlevad selle teema ümber, aga mitte sina, kuigi küsitud on ju Sinult??? Kas sa ei oska või ei taha vastata?

Edited by tony

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui võtta aga Möllerit 10 ml päevas, kas siis vitamiine liiga palju ei või saada? Teiste vitamiinidega ilmselt muret poleks, aga D- vitamiini tuleks mingi 20 mikrogrammi, mida peaks olema 4x päevanorm? Kas selle pärast peaks muretsema?

Need D päevanormid on naerukoht. Või vähiravimitootjate lobby või midagi muud.

D-hüpervitaminoosi on esinenud ainult tööstuslike koguste sissesöömisel.

Mina soovitaks päevas süüa 50 mikrogrammi. Organism toodab suvepäeval kuni 5 korda rohkem.

Muretse A pärast, kui üldse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK, märkus on omal kohal, aga kui vere trombotsüütide sisaldusega kõik korras ja mingit veritsemist pole täheldanud pärast 1 pudeli (250 ml) Mölleri kalamaksaõli ära tarvitamist doosiga ca 6-7 ml päevas, siis kuidas oleks ikkagi vastustega mu küsimustele? Senini olen tagajärgedest täheldanud vaid kõõma tekke olulist vähenemist ja vererõhu mõningast langust, mille võib vist suurel määral just kalamaksaõli arvele panna, sest midagi muud toitumises ja vitamiinide-mineraalide tarvitamises muutnud pole. Loomulikult pole mul kavatsust võtta 10 ml kalaõli päevas, kui see mu tervisele halvasti hakkab mõjuma. Samas erinevate teemade alt olen lugenud, et inimesed (ka Fred ise) tarvitavad kala(maksa)õli lonksudena ja ma usun küll, et niimoodi võttes on kogused küll vähemalt 10 ml päevas, kui arvestada seda, kui vähe see 5 milliliitrine teelusikatäis ikkagi on. Kas kellelgi neist on olnud probleeme vere hüübivusega? Ma ei tea seda... Ja olen lugenud ühe teema alt ka, et sul, Rotteril, on olnud tõesti probleeme haavanditega juba norm. doosi kalaõli tarvitamise puhul. Äkki on see sinu individuaalne eripära? Igatahes tänud märkuse eest, üritan olla ettevaatlik ega torma kohe liitrite kaupa kalaõli jooma :rolleyes: Ja ma arvan, et 30 mg Q10 koensüümi päevas vähendab ka natuke võimaliku veritsemise probleemi, kas pole?

Ja muide, Rotter, avastasin su hingelt ühe patu :D- nimelt sirvisin sinu rubriigis "küsi Oldmanilt" (miks see pole juba ümber nimetatud "küsi Rotterilt" rubriigiks?) sarnase küsimuse teema alt "Mölleri kalamaksaõli", kus küll inimesed arutlevad selle teema ümber, aga mitte sina, kuigi küsitud on ju Sinult??? Kas sa ei oska või ei taha vastata?

Vere hüübivuse probleemi me võime märgata väliselt, aga sellega võivad kaasneda ka sisemised verejooksud, k.a. ka ajus, mis on fataalsete tagajärgedega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See käib siiski nende kohta, kellel on verega probleeme. On mingi statistika kusagil, mis räägib, et hordid inimesi on surnud o3 rasvhapetest tingitud verejooksude tagajärjel?

Lisaks on jutt siiski ülemäärasest tarbimisest. Kui soovitatav määr on 2-4g o3 rasvhappeid päevas ja gramm kalaõli sisaldab alla veerandi o3'me, siis peaks võtma 15grammi kalaõli päevas, et soovitatud kogus ületatud saaks. Seega probleemid verega ja 15 ja rohkem grammi kalaõli päevas võib olla ohtlik. Mulle tundub, et sa tähtsustad tugevalt seda teemat üle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulle tundub, et sa tähtsustad tugevalt seda teemat üle.

Milles sõnumitooja süüdi on?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere Fred!

Leidsin su postitustest kala- ja kalamaksaõlide kohta mõndagi õpetlikku, aga tekkis ka üks küsimus:

nimelt takistab neis õlides sisalduvate kasulike rasvade oksüdeerumist D- vitamiin, mida on lisatud ja mille sisaldus on antud nii Mölleri kui Lysi kalamaksaõlide puhul. Aga kuidas on D- vitamiini sisaldusega Lysi kalaõli puhul?- ei maaletooja kodulehel ega toote etiketil pole sellest sõnagi. Ise arvasin, et leidsin endale optimaalse õlide tarvitamise mudeli- päevas 5ml nii Mölleri kalamaksaõli kui ka Lysi kalaõli- esimesest saan A, E ja D- vitamiini lisaks Omega- 3 rasvhapetele, teisest jälle suurema koguse Omega- 3e. Mida sellest arvad? Ja kas oleks mõistlik tarvitada neid korraga, et saada ka D- vitamiin samal ajal kätte?

Kui võtta aga Möllerit 10 ml päevas, kas siis vitamiine liiga palju ei või saada? Teiste vitamiinidega ilmselt muret poleks, aga D- vitamiini tuleks mingi 20 mikrogrammi, mida peaks olema 4x päevanorm? Kas selle pärast peaks muretsema?

Muretse D- vitamiini vähesuse, mitte rohkuse pärast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hakkasin umbes 2 nädalat tagasi kalaõli kapsleid tarvitama( hommikul ja õhtul peale sööki), alates sellest ajast on kuidagi kahtlaselt uimane ja nõrk olla. Vahepeal on selline tunne et viskab pildi tasku. Kas nendel kapslitel võib olla organismile ka negatiivne mõju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ja kui 2-3 kuud aastas päikest on näha, siis meedias muust ei räägitagi, et kui mürgine ikka uv kiirgus on ja mida kõike peale peab määrima kaitseks... (kahjulik on siis kui lumivalge põhjamaa inimene end munadeni paljaks koorib ja siis ära põletab) Tänapäeva teadlaste arvates peaks inimene elama pimedas koopas ja saia sööma - see on aga vastuolus inimese olemuse ja evolutsiooniga. Kes kuulab teadlasi, kes loodust...

M22rima jah... Yleyldse syvenemata, mida see "m22re" meiega teha v6ib...

Suured t2nud, kena lugeda :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui määrida ennast hapukoorega, kas siis keha omastab seal sisalduvat valku?

kofeiini pidi keha omastama küll kui kohviga määrida.

Hapukoor on nahale v2ga hea, kergelt pleegitava toimega, kuid pigem m6jub sealt kyll piimarasv. Pehmendav jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahan küsida selle kalamaksaõli maitse kohta. Mul ema rääkis, et kui ta väike oli siis ikka kästi seda juua ning oli väga rõveda maitsega. Kui ütlesin et tahan ka siis kohe lausus et pole mõtet, et üle ühe korra ma seda juu ei taha kuna seda pidi ikka väga vastik olema. Kuda siis on, millega seda maitset võrralda annab?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tahan küsida selle kalamaksaõli maitse kohta. Mul ema rääkis, et kui ta väike oli siis ikka kästi seda juua ning oli väga rõveda maitsega. Kui ütlesin et tahan ka siis kohe lausus et pole mõtet, et üle ühe korra ma seda juu ei taha kuna seda pidi ikka väga vastik olema. Kuda siis on, millega seda maitset võrralda annab?

Maitset annab v6rrelda kalamaksa6li maitsega B)

Hetkel tehakse ka maitsestatud kalamaksa6li. Sidrunimaitsega n2iteks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimelt võtan ülesse taas õlide teema. Otsingu abil leidsin ühe teema kus taoline küsimus juba esines, kuid vastust minu jaoks mitte.

Kas tohib aasta ringi koos tarbida nii kalaõli kui kalamaksaõli. Oletan et halba see ju ei teeks, kuid pean vajalikuks küsida. Kuidas võiks neid koos tarbida, kas päeva normi korraga või pool normist kalaõli näol päeva alguses ja pool kalamaksaõli näol päeva lõpus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna kalamaksaõlis leidub suurtes kogustes rasvlahustuvat A- ja D-vitamiini, on loomulikult olemas oht neid liiga palju tarvitada (vt A-hüpervitaminoos ja D-hüpervitaminoos). Antud riski tõttu soovitatakse mõnikord tarvitada sügise- ja talveperioodil pigema kalamaksaõli ja kevad- ning suveperioodil pigem kalaõli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fact, people who eat more than three grams of omega-3 fatty acids per day (equivalent to 3 servings of fish per day) may be at an increased risk for hemorrhagic stroke, a potentially fatal condition in which an artery in the brain leaks or ruptures.

Fish oil can cause flatulence, bloating, belching, and diarrhea. Time-release preparations may reduce these side effects, however.

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< Pole eriti aru saanud, et mis nende vahe on?

Täpselt sama küsimus on linaseemne õlil ja linaõlil.

Mida kumb annab?

Nii kalaõli, kalamaksaõli kui ka rasvase kala tarvitamise terviseplussid põhinevad tegelikult samadel neis sisalduvatel komponentidel - oomega-3 rasvhapetel (EPA ja DHA) ning A- ja D-vitamiinil. Kalaõlis on lihtsalt mainitud vitamiine võrrelduna kalamaksaõliga oluliselt vähem ning loomulikult on kalas kui tervisetoodete tooraines kordades vähem kõiki kolme ühendit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leidsin midagi sellist :

" Rasva ja õli tarbi 6-8 teelusikat päevas, eelista küllastamata taimeõlisid(oliiviõli, teraviljaõli jt), dieetmajoneesi. Väldi võid, kookospähkliõli, palmiõli, pekki, margariini jt. "

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leidsin midagi sellist :

" Rasva ja õli tarbi 6-8 teelusikat päevas, eelista küllastamata taimeõlisid(oliiviõli, teraviljaõli jt), dieetmajoneesi. Väldi võid, kookospähkliõli, palmiõli, pekki, margariini jt. "

:P

Või ja kookospähkliõli peaksid minu andmete kohaselt küll head rasvad olema. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervislikud rasvad, mida on kasutatud tuhandeid aastaid:

* Või

* Veise- ja lambarasv

* Searasv

* Kana-, hane- ja pardirasv

* Kookose-, palmi- ja seesamiõli

* Külmpressitud oliivõli

* Külmpressitud linaseemneõli

* Merelise päritoluga õlid (Marine oils)

"Uued" rasvad, mis võivad põhjustada vähki, südamehaigusi, immuunsüsteemi väärtalitlust, steriilsust, õpiraskusi, kasvuprobleeme ja osteporoosi:

* Kõik hüdrogeenitud õlid

* Soja-, maisi- ja saflooriõli

* Puuvillaseemneõli

* Rapsiõli

* Kõik rasvad, mida on kuumutatud väga kõrgetel temperatuuridel

(Andmed võetud lehelt http://www.westonaprice.org/knowyourfats/ )

Leidsin midagi sellist :

" Rasva ja õli tarbi 6-8 teelusikat päevas, eelista küllastamata taimeõlisid(oliiviõli, teraviljaõli jt), dieetmajoneesi. Väldi võid, kookospähkliõli, palmiõli, pekki, margariini jt. "

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna kalamaksaõlis leidub suurtes kogustes rasvlahustuvat A- ja D-vitamiini, on loomulikult olemas oht neid liiga palju tarvitada (vt A-hüpervitaminoos ja D-hüpervitaminoos). Antud riski tõttu soovitatakse mõnikord tarvitada sügise- ja talveperioodil pigema kalamaksaõli ja kevad- ning suveperioodil pigem kalaõli.

Tegelikult oli A ja D-vitamiini ületarbimine üks põhjus miks ma tulin mõtte peale mõlemaid tarbida. Tegelikult on siis kogu lugu selline:

Plaanisin menüüse lisada kalamaksaõli. Ostsingi pudeli ja tarbisin mõned korrad, kuid siis sain teada et suvekuudel ei soovitada kalamaksaõli tarbida, kuna on oht A ja D-vitamiini ületarbimiseks. Siis mõtlesin et võiksin ju osta ka kalaõli ja tarbida 5ml kalamaksaõli asemel nt ca 3ml kalamaksaõli ja 3ml kalaõli. Selline variant peaks kindlustama ju piisava A ja D vitamiini kättesaadavuse kuid piirab nende mõlema ületarbimist, või kuidas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×