Jump to content

R.Tamm

Kasutajad
  • Content count

    482
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by R.Tamm

  1. ???

    Fruktoos on puuviljasuhkur. Kah kiire süsivesik, aga mitte nii kiire, kui glükoos. Ja glükoos on soodsam osta ka.
  2. Valu õlas

    Nii kaua, kui valu kadunud. Põhimõtteliselt on asi nii, et treenida tuleb liigese-kõõluse valu tundmata, olenemata sellest, kas ja kui suur on vigastus.
  3. põlved raksuvad

    Tee nii ja selliseid harjutusi, et liigestes ja kõõlustes valu ei oleks.
  4. Söömine

    Mis "aint 2500"?! Selle rahaga on võimalik nii mõndagi ära teha. Süsivesikute peale ei kulu kuigi palju (osta kauplus-ladudest riisi, makaroni, tatart, kaerahelbeid...).Rasvadega põhimõtteliselt sama lugu:soovitatakse küll külmpressitud linaseemne ja oliiviõli, aga kombinatsioon rapsi- ja päevalilleseemneõlist (sega ise kokku)ajab kah asja ära (küllastunud, monoküllastumata ja polüküllastumata rasvhapete suhe hea, kuid ei oska kindlalt väita, kas tegu on külmpressiga või mitte-ilmselt siiski mitte). Valguvajaduse rahuldamiseks hangi samuti soodsamate hindadega müügikohtadest (kauplus-laod, turud) kanaliha, kala, muna, kohupiima/kodujuustu. Kalkuleeri, kuidas tuleb soodsam:kas nt. ise fileerida ja kananahk ja luud minema visata või fileed osta jne. Kui vastavalt talitad, peaksid toime tulema.
  5. põlved raksuvad

    See, kuidas jalapress põlvedele mõjub, on loomulikult vaieldav ja sõltub paljuski sellest, kuidas seda harjutust sooritada. Põhjus, miks ma jalapressi seoses P.Cottrell-ga mainisin, seisneb vajaduses vältida mõnes inimeses tekkida võivaid väärarvamusi nimetatud härrasmehe harjutustevalikus nelipeade arendamisel.
  6. l-karnitiini omastamine

    Vaevalt, et selles kindlaid piire eksisteerib, aga üldiselt on ikka nii: esmalt tarbib organism süsivesikud ja seejärel rasvasid, kuna süsivesikutest on energiat lihtsalt hõlpsam sünteesida. Ka kasutab organism energia tootmiseks äsja sissesöödud rasvu enne, kui keharasvasid. Kui oleks nii, et glükogeenivarud on sissesöödud toidust täis, kuid samal ajal tarbib organism keharasvasid, siis oleks hõlbus samaaegselt lihast kasvatada ja rasva põletada. See aga ei ole enamike kulturismimõtlejate hinnangul võimalik, kuigi on vastuargumenteerijaid. Seega:kas tarbid l-karnitiini ja seda sisaldavaid tooteid või mitte, keharasvad põlevad ikkagi alles peale seda, kui lihastel kusagilt mujalt enam võtta ei ole.
  7. põlved raksuvad

    Küll aga teeb/tegi ta jalapressi.
  8. l-karnitiini omastamine

    See rasv, mida l-karnitiin põletada aitab, kaob ikkagi energiakulu teel. Ei ole nii, et keharasv, muundumata energiaks, kehast väljub. Sisuliselt on asi seega nii, et kaotamaks keharasva, on vaja see muuta energiaks. Ja selleks on vaja hoida organism sissesöödava toidu arvelt energiadefitsiidis. L-karnitiin on abivahend, mis võimaldab sissesöödava toidu näol seda energiahulka veelgi madalamal hoida. Miks see on nii?Aga seepärast, et vaadeldav aine hõlbustab energiapuuduse korral keharasvade kasutamist energiaallikana.
  9. Kuidas vabaneda?

    Paneks küsijale siinkohal südamele, et omapäi EI OLE mõistlik dieedi- ja treeningplaani koostama hakata, kuna tegemist on igas mõttes (füüsilises ja psüühilises) õrna eaga. Seetõttu võib ebaadekvaatne toitumiskava ja treeningrežiim kehale ja ka vaimule lõppkokkuvõttes laastavalt mõjuda. Ja ma ei ütle seda mitte ainult ütlemise enda pärast.Võta ühendust mõne vastava ala spetsialistiga (toitumisspetsialist ja personaaltreener) ning samas loe ja uuri ka ise asja kohta (selleks sobib väga hästi antud weebilehekülg).Kannatust ja edu
  10. Aegunud ja parim enne läbi

    Aamen Kui ropprikas ei ole, pole mõtet kraami ära visata.Kuivained, nagu eelpool mainitud, ei ole nii kapriissed, et neid ka peale PARIM ENNE lõppu tarbida ei tohiks. Kui arutluse all oleva pulbri näol on tegemist igati legaalse kaubaga, siis võib kindel olla, et selle "parim enne" tähtaeg on pakendile märgitud tubli varuga, mis on kindlasti enam kui pelgalt üks kuu. Varu on tõenäoliselt selleks, et kauba ladustamine müüja ja ka ostja poolt ei ole alati sama (erinevad temperatuurid ja õhuniiskus erinevate müüjate ja tarbijate ladustamispaikades). Seega, kui käesolev proteiinipulber pole vahepeal palju niiskust saanud või lausa märjaks saanud (mis iganes võiks seda põhjustada) ja samas palju päikesekuumuses (nt.aknalaual)viibinud, siis tarbi julgesti. Minul isiklikult ei oleks ka eelpool mainitud ekstreemsetel juhtudel "südant" toodet, mille eest olen maksnud, mitte tarbida ja ära visata.
  11. Kuidas kaalust alla võtta?

    Kui tahad abi ja teada, kuidas kaalu langetada, siis loe käesolevalt weebilehelt asja kohta (vihje:kasuta otsingut). Tegelikult on nii, et kui otsustad treeneri-toitumisspetsialisti kasuks, siis ära anna hinnangut tema soovitustele, treeningplaanile ja toitumiskavale.Kui Sa ise asjast suurt midagi ei jaga, siis iga treeneri soovitust kahtluse alla seades ja eirates ei saavuta Sa tõenäoliselt oma eesmärke. Ja kui Sul on kahtlusi oma juhendaja kompetentsuses, siis on alati võimalus küsida ka kellegi teise või kolmanda arvamust olukorra kohta. Soovitan kontsulteerida oma ala asjatundjatega (toitumisspetsialistid ja nt.jõusaalitreenerid), kes pakuvad eeldatavalt Sulle välja tervislikuma kaalulangetamisviisi, kui seda on ekstreemne "vee ja kapsalehe" dieet mõnest naisteajakirjast. PS!Olenemata sellest, kui tark ja abivalmis on Sinu juhendaja, ürita asja olemusest ka ise aru saada-nii on lihtsam oma treening-,toitumis- ja puhkereziimi eesmärkidega vastavuses hoida. Siis ei teki ka vale koha peal tunnet, et see või teine treeneri soovitus ei ole õige. Kui ise ei tea, ära hinnangut anna. Edu!
  12. hüdrolüüsitud proteiini kogus!

    Hüdrolüüsitud vadakuvalku peale treeningut soovitan 20-30g (olenevalt kehakaalust ja treenija tasemest;suurte meeste puhul rohkem võib olla). Algajal ja väikest kasvu inimesel piisab ehk isegi 10-15g. Kui tegemist on 70% valgupulbriga, jaga enda vajadustele vastav valgukogus 0,7-ga ja saadud kogus valgupulbrit sisaldabki vajalikus koguses valku. Tundub vähe, aga hüdrolüüsitud valk imendub kiiresti (0,5-1h-ga) ja organism ei jõua selle ajaga nagunii suurt kogust omastada. Viimasele väitele saab kindlasti vastu vaielda, kuna hüdrolüüsitud vadakuvalgu puhul on osa seedetööst organismi eest juba tehtud ja omastamine sellevõrra lihtsam ja kiirem; järelikult on võimalik lühema ajaga suurem kogus aminohappeid lihastesse viia. Vaatamata sellele on siinkirjutaja enam kohanud seisukohti, mis toetavad esimest väidet. Suurt rõhku valgupulbri kõrval soovitaks panna ka süsivesikutele (post workout sobib hästi dextroos e. glükoos e. viinamarjasuhkur). Kui trennijärgne šheik joodud, söö u. poole tunni pärast. Enne magamaminekut ei soovita vadakut, kuna on samuti kiiresti imenduv. Kuna aga öö on pikk, siis võivad lihased nälga jääda. Enne magamaminekut soovitan kaseiinvalku sisaldavaid eineid, nt. kodujuust/kohupiim koos külmpressitud linaseemneõli ja kaerahelvestega. Et see kõik kurku kinni ei jääks, lisa nt. maitsestamata jogurtit, kus on toiduainetest kõige enam glutamiini (välja arvatud toidulisad).
  13. Perekool - tõde peitub siin!

    Ja spordiala nimetus muutub kulturism->kulturiist
  14. Võida Fasti T-särk

    1."Totaalne muutumine-prominendi eri" 2.Müüdimurdjad purustasid müüdi, et "kulturistid olid trennis, kui mõistust jagati". 3.Metaan 4.Dr. Peep Preel on käed tööd täis olnud.
  15. Suhkruvabad pastillid jne

    Selliseid vigu on peale eelpool nimetatud tootegruppide ka teistel pakenditel ja üsnagi paljudel ja sagedasti. Enamasti on pakendi etiketil märgitud toote kaloraash madalam, kui see tegelikkuses on. Eks see ole üks reklaamitrikk, mis muud:"söö palju tahad-paksuks ikkagi ei lähe"
  16. Sheik

    ära nüüd maitse pärast küll midagi ära või vähemaks võtma hakka-nii võib kaloreid väheks jääda peale trenni, kuid siis on kriitilise tähtsusega energiavarud taastada.Sheik tee selline, et ta ikka oma eesmärki täidaks, milleks ei ole mitte maitseelamust saada.
  17. Rulluisud

    Need Sinu poolt nimetatud harrastajad võivad ju ka olla kulturistid:harrastuskulturistid.
  18. Mulle siiralt meeldib M.M.-i mõttekäik. Kuna mu õpitav eriala haakub osaliselt antud filosoofiaga, siis olen ka ise mõtet analoogses suunas veeretanud. Asja tuum on selles (arvatavasti seda pidasid silmas, M.M.), et kellegi heaolu parandamine ja heateo tegemine ei ole omakasupüüdmatu tegu. Olgugi, et nt.vabatahtlikele ei ole ette nähtud tasu tehtud töö eest, saavad nad oma palga positiivse emotsionaalse impulsina, et nad on midagi head teinud, ja saavad sellest rahulduse. Seega on ka nemad omakasupüüdlikud, nagu needki, kes palgaks raha või miskit loonuselist saavad. Erinevus on vaid stiimulites. Ja usun, et ei eksi, kui väidan, et enamasti on heategija (antud juhul vabatahtliku töö tegija) ja majanduslike hüvede taotleja ühes isikus - inimene vajab heaolu saavutamiseks erinevate psüühiliste ja kehaliste nõuete rahuldamist.
  19. vajan abi!

    Sellegi poolest võib tegu olla ületreeninguga-ega ületreening ju sõltu vaid treeningmahust ja -raskusest. Ületreeningusse sattumist mõjutavad ka justnimelt, nagu mainisid isegi, ebaregulaarne uni, samuti stress tööl ja eraelus.
  20. vajan abi!

    Isupuudus võib olla üks ületreeningu sümptomitest. Samas, kui ei ole üldist väsimust ja tüdimust, siis ei ole kindel. Kas unehäireid (raske uinuda, rahutu uni, ärkamine öösiti) on? Loomulikult on soovitatav arsti külastada.
  21. Kuidas peab seeria lõppema?

    Barbelliga nõus. Lisaks veel reie nelipea treeningu,eriti veel sääresirutused masinal. Seal kipub küll mõnikord lausa nutt kurku ja pärast seeria lõpetamist on selline abitu-jalutu tunne.Aga samas see tunne on hea ja usun, et ka vajalik.
  22. Allavõtmine

    Hakkasin siin ise ka praegu meenutama ja arvutama ja tuleb välja, et nii see oli. Ega see tark tegu ei olnud. Eks ta oli rohkem eksperiment, kuigi, nagu ma juba kirjutanud olen, oleks veelgi kiiremini saanud. See oli umbes aasta tagasi. Kui õigesti mäletan, alustasin maikuus ja juuni lõpuks oli tulemus selline. Mis ma siis ikka erilist tegin:jõusaal, liivastel metsaradadel jooksmine,jalgrattasõit, hooajatöö saeveskis ja loomulikult madal kaloraash. Tõenäoliselt aitas asjale tublisti kaasa l-karnitiini sisaldav Fat Burner 3000.See aitas keharasvast energiat piisavalt toota ja nii ei tundnudki ma selle aja jooksul (enese mäletamist mööa) kordagi nõrkustunnet. Loomulikult läks ka lihast ülemäära palju kaotsi, aga pisut vähem kui aastaga oli rasvakiht piisavalt suur, et tekkis tahtmine see maha visata. Ei mäleta, et asi oleks väga raske olnud.
  23. Kulturism Telekas

    Kui küsitlus teha meie, foorumlaste seas, siis ilmselt küll mitte. Kuid kui küsitleda inimesi tänavalt ja kui küsitleja ise tuntud tipptasemel kulturist ei ole, siis tulevad inimestele esmalt pähe arvatavasti kergejõustik, suusatamine, jalgpall jm.,kuid mitte kulturism. Ja tavainimene ei seosta enamasti teisi spordialasid (peale kulturismi) steroididega. Stamparusaam on ikka see, et kulturismis on keelatud ained igapäevane nähe ja kõik tarvitavad, kergejõustikus ja mujal tarvitavad neid aga vähesed. Pealegi olen päris veendunud, et tavainimese mõistes puudub seos kulturismi- ja muude spordialade ringkondades levinud keelatud ainete keemiliste konsistentside ning eelpool nimetatud ainete kasutamise taunitavuse vahel. Kõik on kinni inimeste kalduvuses teha asjatundmatuid järeldusi. Samas kipuvad inimesed olema ka kadedad ja laisad: kui näevad, et keegi erinevalt neist endist enesega vaeva näha viitsib, lööb välja kadedus ja soov teise püüdlusi maha teha. Seoses steroididega olen täheldanud ka inimeste arusaama, et "süües steroide pole vaja midagi teha ja kaua ei ole oodata".
  24. Toitumine tööl

    Minul alati sama mõttekäik olnud. Aga kahjuks ei ole sama mõttekäik nendel suitsumeestel, kes sagedaste söömiste peale arvatavasti ikka "valge silmaga" vaatavad. Suitsetamine on nende käsitluses töö lahutamatu osa, kõik muu (k.a. söömine) tööluus. Muudan postitust, kuna ununes kirjutamata: ei ole mina teiste valede arusaamade tõttu eineid ära jätnud ja soovitan sarnaselt toimida kõigil.
  25. Raskejõustik?

    Omadest kogemustest võin öelda, et rasvapõletusdieedil olles kaotan küll rasva, aga paratamatult ka pisut lihast ja jõudu.Olgugi, et muutun kergemaks ja loogiliselt peaks ka liigestel kergem olema, aga lihas- ja jõukaost tingitult hakkavad mõnikord need luud-liikmed valu tegema, mis kunagi motokrossi sõites viga on saanud- järelikult lihas on oluline toetaja, säästmaks meie liigeseid. Siinjuures on oluline lisada, et minu puhul ei oma eriti tähtsust, kas teen aeroobset jalgrattal või jooksen asfaldil (mis mulle küll meeldib, kuid mida väldin ja kellelegi ei soovita). Kokkuvõte: palju jõusaali eneses kätkevad alad, kui neid õigesti teha, on liigestele head.
×