Jump to content

elfriide

Kasutajad
  • Content count

    142
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by elfriide

  1. Fred Vunk blogi

    saaksid sa neist rööbaspuudest veidi parema pildi panna + äkki mõned mõõdud (kõrgus, pikkus) lisada? millest "kangi" osa tehtud on?
  2. Martinkink blogi

    huvi pärast küsin, miks liha-kala nii vähe süüakse ja piimatooteid seevastu palju. liha-kala oleks ju palju kasulikumad päris mitmes mõttes..
  3. SKG transformation journey

    jah, olen sama kogenud. siiski olen ka seda kogenud, et ka need "mina ja maailm" tüübid võivad muutuda ja oma arusaamu muuta ... (kusjuures mingites küsimustes kuulume me kõik sinnasamasse kategooriasse, sealh nii mina kui ka sina ). iseasi muidugi, kas peaks oma aega ja energiat kulutama igaühe arusaamade muutmiseks. ilmselt mitte... küll aga olen korduvalt mõelnud Sind tänada sisuka ja süsteemse blogi eest (ka Archangeli ja Martin Kink viitsivad kirjutada veidi süsteemsemalt, nii, et teistel ka midagi õppida on. mõned kommentaatorid ka muidugi). ühtlasi olen tahtndu küsida veidi täpsemalt selle kohta, millele oled paaris postituses vihjanud - et keha saab teatud määral nö "ära petta" kalorite hulgaga. kas ma olen õigesti aru saanud, et kui kaloraazhi vähehaaval langetada-tõsta, siis keha teatud mõttes "ei pane seda tähele"? s.t. kusagil sa viitasid, et kui kaloraazhi tõsta 50 kcal haaval, siis ei teki sellist kaalutõusu nagu siis, kui tõsta korraga 500kcal (minu suunaks küll pigem kaalu langetamine)? olen ka mõned Layne Nortoni videod vaadanud, kuid ei ole tegelikult päris täpselt aru saanud.
  4. SKG transformation journey

    nojah... aga kui keegi ei võta vaevaks selgitada, siis ei saagi see arvamus ju mitte kuidagi muutuda
  5. 7 km jooksu. Keskmine pulss 192.

    mine tee koormustest.
  6. 7 km jooksu. Keskmine pulss 192.

    koormustesti oled teinud? kõrgevõitu jah.... aga osadel inimestel on see ka loomulik.
  7. täiesti nõus! kuigi magamine ja söömine on ka muidugi tähtsad meie kahene saab kole vihaseks, kui ta ei jaksa 20kg hantlit liigutada... seevastu 5kg sangpommi lohistab küll ähkides natuke maad edasi
  8. tallinnas 1 maadlusklubi (äkki oli nimeks korrus 3 vmt?) korraldab väikelastele müramis"tunde", kunagi netist leidsin. võib ju proovida.
  9. 2-aastasele kergejõustik? khmm... ma parem edasi ei kommenteeriks nii pururumalat väidet. aga nii vanad tahavd kõigest väest matkida küll ja ka liikumisvajadus on suur. minu kahene samamoodi, ka tahab ta raskeid kaste tõsta jne. eks peab laskma möllata, aga vaatama, et endale liiga ei teeks. näiteks me vaatame, et kui ta kasti asju täis laob ja tahab seda üles võtta, siis kui see ilmselgelt liig on, võtame osa asju kiirelt ära. enamasti toob see küll hiiglama kõva kisa kaasa, aga ega ei saa lasta tal ennast paigast ära tõsta. üritame siis muul moel lasta tal piisavalt liikuda - joosta, ronida, jooksurattaga sõita, talle jõukohaseid asju tõsta, lükata jne. ja kahesel ei ole vaja veel mingeid sotsiaalseid oskusi teiste laste abil arendada. esiteks alla kolmestel ei arene eakaaslastega suheldes suurt mingid oskused, sest nende arengus on muu olulisem. teiseks ei koosne ühiskond vaid eakaaslastest, s.t. sotsiaalseid oskusi arendab laps sama hästi ka täiskasvanutega suheldes - eeldusel muidugi, et täiskasvanud lapsega suhtlevad, mitte ei vahi telekat v arvutit
  10. Kuidas sööd kiivit?

    mde, ja ega see pole ju ka teada, kas üldse kõigele üheseid vastuseid on (või kas üldse peaks olema). ntx kas kirss/kõrvits/apelsin on oma seemnete ümber selleks, et mõni teine liik neist (peamiselt viljalihast) söönuks saaks või hoopis selleks, et tagada seemnetele niiske, soe ja toitaineterikas "kapsel", milles on hea idanema hakata.
  11. Kuidas sööd kiivit?

    iseenesest on see tavaline bioloogia. seemned on tavaliselt suhteliselt seedimatusse kesta "pakendatud" (ja siit palun ka mitte välja lugeda seda, justkui oleks keegi neid pakendanud ) justnimelt selleks, et keegi nad endale sisse sööks, kusagile kaugemale transpordiks (iseenda seedekulgla sees siis ikka, eksole) ja seal välja poetaks. ikka selleks, et see taim just seal saaks uuesti kasvama hakata ja sedasi endale evolutsiooniliselt võimalikult laia leviku saaks. ühest küljest taimede seemned kaitsevadki ennast (kas oma kesta või keemilise koostise läbi), selleks, et nad ikka alles jääks ja neid ära ei hävitataks (ka ntx maasikaseemned ei lagune seedimisprotsessi käigus, vaid väljutatakse kehast tervelt). teisalt osade taimed seemned ilma kellegi seedeprotsessi läbimata ei idane, s.t nad vajavad, et keegi nad ära sööks ja oma seedemahladega teatud kesta seemne ümbert ära lagundaks. ju see sel eesmärgil on nii seatud, et ärasööja tagaks taime leviku laiemale areaalile. iseenesest on bioloogia äärmiselt huvitav ja laiem, kui lihtsalt "apelsinil on koor, viljaliha ja seemned"
  12. Kuidas sööd kiivit?

    ja maheapelsini koort tarvitan ma ka toiduks, reeglina küll sukaadi ja moosi kujul. teades aga, kuidas ja millega tavaapelsine pritsitakse, ei sunni mind nende koort miski sööma.
  13. Kuidas sööd kiivit?

    hmh, samas tasub vahel ka lugeda, mida kirjutatakse / kuulata, mida räägitakse, mitte kogu aeg igaks juhuks nähtamatu vastasega poksida. see on ammu teada, et arbuusi ja apelsini koor pole mitte ainult söödavad, vaid ka kasulikud (no apelsini puhul peab silmas pidama, et ei oleks selle koores sisalduvate eeterlike õlidega probleeme). küll aga ei ole neid reeglina (sic!) väga mõnus järada ja sisu on hoopis maitsvam. samas võib igaüks valida, kuidas sööb. mõned söövad kartuleid ka koos koorega (ja palun siit nüüd mitte jälle välja lugeda, nagu see kuidagi vale oleks, eksole), maitse asi. ja ntx sülti keetes pannaksegi sibul ka koos koorega. igaüks teeb ja sööb nii, nagu talle sobib. mde, tõeline eestlane ei ole vait. s.t. vait on ta küll, kuid reaalelus. selja taga ja netis tavaliselt vaidleb ja poksib nagu takkus kana
  14. Kuidas sööd kiivit?

    põmst võib apelsini ja arbuusi ka koorega süüa - vabad kodanikud vabal maal ise söön kas lusiaga või siis koorin ära ja siis söön. ja enamasti söön hommikusalatis koos rohelise kraami ja liha v munaga.
  15. SKG transformation journey

    kui sellist masinat ei ole, siis kas põmst peaks saama sama liigutust teha sellise liikuva veneaegse ketta peal (sisuliselt 2 omavahel liikuvat metallketast üksteise peal)?
  16. L-Karnitiini valgu tarbimine

    Loomulikult tuleb ohtudest teavitada, eriti, kui ignorantsus nii laialt levinud ja silmnähtav on. Ja NSAID'idega kaasnevad riskid, sealh võimalik mao- või kaksteistsõrmiksoolekahjustus (eriti nn aspiriini rea omadel) küll mingi uudis ei ole. Ibuprofenil lisandub ka võimalik maksakahjustuse oht, mis on suurem, kui enamasti arvatakse (käärid lubatava max koguse ja toksilise koguse vahel on väga väikesed).
  17. Õlg, kael

    mine korraliku füsio juurde! kui seal miskit paigast on, võid küll kangiga endale kahju teha.
  18. Silvar Rückenberg

    kui see viimane loosung oli mulle, siis see ei tööta ja ei ole nõus, ei ole alati venitused vigastuste taastusravis teretulnud. ma olen enne asja tõesti süvitsi jagava füsioterapeudi juurde sattumist endale just selle tavapäraste "vigastuste taastusravis kasutatavate venitustega" palju kahju teinud. kahjuks. muidugi ma tean, mis arvamusel enamik on, kuid ma olen kursis ka teistsuguste lähenemiste ja uuringutega. aga seda muidugi ainult seetõttu, et ma oma isikliku kerega selle tõttu kannatasin, muidu ei oleks küll süveneda viitsinud ja oleks ka ilmselt samal levinumal seisukohal. ja eks sellised tagasilöögid ei saabugi noorest peast, kui lihased elastsemad, lihaskäävid kiiremini reageerivad jne . vahel on SRS (short range stretching) küll kasulik, kuid ka ainult teatud tingimustel.
  19. Silvar Rückenberg

    Rotter mul ei ole probleeme alaseljaga, vaid ülaseljaga - sama, millest Sarge kirjutas - romblihased, trapets + kael teiseks - füsioterapeudid on venitamise suhtes üsna eri meelt ja mõned neist väidavad, et venitamine, eriti staatiline suhteliselt pikk venitus teeb kasu asemel palju kahju.
  20. Silvar Rückenberg

    link ei avane kahjuks: You don't have permission to access /opiobjektid/voimlemine/ on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
  21. Silvar Rückenberg

    Sarge, kirjutasid, et pinged tekivad istumisest ja et peale pikaajalist istumist on trapets pinges. Kas ja kuidas saaks sellega paremini toime tulla? S.t. mida soovitavad spordiga tegelevad inimesed kontoriinimestele, kes iga päev minimaalselt 8h istuvad. Kui sageli ja mida teha - kas iga tunni aja tagant mõned minutid lihtsalt niisama võimelda või aeg-ajalt intensiivselt mistahes viisil liikuda kümmekond minutit või pigem mõned spetsiifilised asjad/harjutused, millele tähelepanu pöörata? Ise olen kontoriinimene ja sealt on mu hädad ka alguse saanud. Kui asi jamaks läheb, siis ma muidugi püüan ennast parandada, aga kui enesetunne läheb paremaks, siis unub ennetamine jälle meelest. Samas ei ole mul ka mingit kindlat tööaja liigutamisrutiini ja olen mõelnud, et võiks tegelikult olla, kuid ei ole päris kindel, mis kõige mõistlikum oleks.
  22. Martinkink blogi

    nüüd ma sain aru aga kas sobib... mulle sobib teisipidi . seepärast tahtsingi teada. inimesed on tegelikult erinevad, kuigi üritatakse väita, et ei ole.
  23. Martinkink blogi

    ehh, kirjutasid, et ". Ühega on enesetunne hea, teisega haigutad terve päeva ja tahad ainult magada. Kaal langeb mõlemaga samamoodi. Ühega on kõht korras, teisega on raskusi" kumb on kumb? kummaga on enesetunne hea ja kummaga on kõht korras?
  24. Martinkink blogi

    Ketodieet VS IIFYM dieet. Kaal langeb samamoodi. Ühega on enesetunne hea, teisega haigutad terve päeva ja tahad ainult magada. Kaal langeb mõlemaga samamoodi. Ühega on kõht korras, teisega on raskusi. Üks kaalub ikka räigelt teise alla --- kumb on kumb, s.t. kummaga enesetunne parem ja kummaga kõht korras?
  25. Martinkink blogi

    see on ju hea , kõikse hullem ongi see, kui hakata ennast kole targaks pidama, kes kõike teab a miks sa laadid ikkagi? et väsimus kaoks? huvi pärast küsin. ja huvitav, kas see, et kehatemperatuur tõuseb, on ka see nn carb-flu? samas osadel on see pigem vastupidise protsessi ajal - liiga järsku ketoosi minnes.
×