Jump to content

Recommended Posts

Mul ka südamega jama. Tegelt ma ei tohiks jõutrenni tehagi, aga jällegi, mis teha,olen sõltuvusest rauast ;)

Aga mul töö on selline mis lubab üle nädala trennis käia - ühe nädala käin trennis, võtan nädala jooksul kõik lihased järjest läbi ja järgmine nädal on puhkus. Töö ise, võib öelda, on aktiivne, väheke füüsiline ja pean seda suht aeroobseks, sellele vaatama katsun vähemalt ühel korral nädalas aeroobset teha, kas siis jooksmine või ujumine, rohkem eelistan ujumist. Aga kui süda haige, võib selline treeningsviis südant veel rohkem rivist välja viia? Kuigi arst on korduvalt öelnud, et pole üldse soovitav jõudu teha teen ikkagi. Olen ikka rumal küll, tean oma probleemi, saan sellest ja saan arstist aru, aga ei saa kangidest-hantlitest eemal olla. Suurim hirm ongi, et võib midagi hullu juhtuda ning siis on kõik võimalused trenniks kadunud... proovin lihtsalt mitte üle pingutada ja mitte väga suuri raskusi kasutada, aga kas see aitaks..

Edited by Xero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul ka südamega jama. Tegelt ma ei tohiks jõutrenni teha, aga jällegi, mis teha,olen sõltuvusest rauast ;)

Aga mul töö on selline mis lubab üle nädala trennis käia - ühel nädala käin trennis, võtan kõik lihaseid eri päevadel läbi ja järgmine nädal on puhkus. Töö ise ka suht füüsiline ja pean seda suht aeroobseks, sellele vaatama katsun vähemalt ühel korral nädalas aeroobset teha, kas siis jooksmine või ujumine, rohkem eelistan ujumist. Aga kui süda haige, ei tohiks ju selline treenimis viis südant veel rohkem rivist välja viia? Kuigi arst on korduvalt öelnud et pole üldse soovitav jõudu teha. Olen ikka rumal küll, tean ja saan arstist aru, aga ei saa kangidest-hantlitest eemal olla. Suurim hirm ongi et võib midagi hullu juhtuda, aga proovin lihtsalt mitte üle pingutada ja mitte väga suuri raskusi kasutada, aga kas see aitaks..

Soovitaks sul ja ka teema algatajal alternatiivmeditsiini poole pöörduda.

Kuigi paljud ei usu sellesse on ikkagi palju näiteid, kus isegi tava arstilt surma diagnoosi saanud inimene on ravitseja käe läbi tervenenud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur tänu vastamast, kuid ükski ei vastanud mu küsimustele ;)

Ehk kui pikk puhkus sama lihasgrupi treenimise vahe võib olla, et edasi, mitte tagasiminek toimuks ?

Mis puudutab igasugu posijaid, sensitiive või kuidas iganes nad end ei nimetaks, siis nendest soovitan soojalt kõigil eemale hoida. Enamus neist on lihtlabased soolapuhujad ehk inimeste hädade ärakasutajad endale elatise teenimiseks ning teine osa neist ei tea ise ka sageli, millega mängivad. St vaimumaailm on vägagi reaalne ning paraku ei ole häid deemoneid olemas B). Kui haigeks jäin, siis käisin suure osa nö eesti alternatiivtegijatest läbi ja sain hulga jamasid juurde ;).

Tõelise Jumaliku abi osaliseks sain, kui sain ristitud ja tegin otsuse Jumala kasuks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vahest sõnastasin tõesti küsimuse halvasti ;) aga point siis selles, et mis võiks max vahe olla?

Ei ole ju võimalik teha nädalas 3x jõutrenni, 3x aeroobset ja siis veel 3 päeva puhata B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suur tänu vastamast, kuid ükski ei vastanud mu küsimustele ;)

Ehk kui pikk puhkus sama lihasgrupi treenimise vahe võib olla, et edasi, mitte tagasiminek toimuks ?

Mis puudutab igasugu posijaid, sensitiive või kuidas iganes nad end ei nimetaks, siis nendest soovitan soojalt kõigil eemale hoida. Enamus neist on lihtlabased soolapuhujad ehk inimeste hädade ärakasutajad endale elatise teenimiseks ning teine osa neist ei tea ise ka sageli, millega mängivad. St vaimumaailm on vägagi reaalne ning paraku ei ole häid deemoneid olemas B). Kui haigeks jäin, siis käisin suure osa nö eesti alternatiivtegijatest läbi ja sain hulga jamasid juurde ;).

Tõelise Jumaliku abi osaliseks sain, kui sain ristitud ja tegin otsuse Jumala kasuks!

Ei ole v6imalik vastata... Oleneb sinu treeningu intensiivsusest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vahest sõnastasin tõesti küsimuse halvasti ;) aga point siis selles, et mis võiks max vahe olla?

Ei ole ju võimalik teha nädalas 3x jõutrenni, 3x aeroobset ja siis veel 3 päeva puhata B)

[/quote/]

Nagu sa tead, kõik inimesed on erinevad ja väga suurt rolli omavad geenid. Kõikidest inimestest ei saa tippsportlasi, kasutagu nad mistahes laborite teenuseid ja parimaid treenereid.

Sinu puhul on tegemist läbipõetud südame reumaga. Südamereuma on väga salakaval haigus, kuna võib esineda nii üldist laadi haigusnähte (palavik, jõuetus) kui ka südamehäireid (südame pekslemine, rütmihäired). Ja reumatismil on kalduvus taaspuhkeda. Südamereuma kahjustab südame lihasekiude, s.t. osa neist on asendunud sidekoeliste naastudega. Kui suures osas see toimunud on, ei tea ilma uuringuteta keegi. Selle tagajärjel väheneb südame jõudlus. See kõik seab teatud piirid nii treeningkoormustele, mis vähenevad kui ka taastumisprotsessidele, mis aeglustuvad.

Kuna puudub võimalus ennast pidevalt testida ja teha med.uuringuid, siis tuleks treenida vastavalt enesetundele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oskab mõni tegija öelda, et kui pikk puhkus sama lihasgrupi treenimise vahe maksimaalselt (mitu päeva?) võib olla, et edasi, mitte tagasiminek toimuks ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oskab mõni tegija öelda, et kui pikk puhkus sama lihasgrupi treenimise vahe maksimaalselt (mitu päeva?) võib olla, et edasi, mitte tagasiminek toimuks ?

Ma pakun välja, et optimaalne oleks ühte lihasgruppi treenida 3 korda kahe nädala jooksul, ehk siis 4-5 päeva tagant. Algajad max 2 korda nädalas. Kuid samas 1 kord nädalas on vähe, sellist jaotust võivad kasutada keelatud ainete kasutajad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oskab mõni tegija öelda, et kui pikk puhkus sama lihasgrupi treenimise vahe maksimaalselt (mitu päeva?) võib olla, et edasi, mitte tagasiminek toimuks ?

Tippsportlastel on see ajavahemik 7-10 päeva max koormusega harjutamisel ja tippvormi on võimalik säilitada 10-14 päeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähene aeroobne treening võib seda südame reuma teket soodustada? Igal juhul pean ennast aeroobse trenni suhtes rohkem käsile võtma. Käisin veloergomeetril koormustesti tegemas, seal oli nii, et vererõhk taastus normaalsele tasemele ilusti: 4 minutit peale testi oli 140/80, mis oli ka algrõhk enne testi. Maksimumrõhk testi lõpus (u. 10 min kestis) oli 215/95 Pulsiga oli nii, et enne testi rahulikult pikali olles oli 90 (olin testile minemiseks kõndinud u. 1-1,5 km), test lõpetati kui pulss oli 166 (vererõhk oli siis 215/95), sest saavutati submaksimaalne pulsisagedus. Muidu oleks jõudnud veel edasi vändata küll, jalad polnud küll eriti väsinud aga ei tea mida näitajad siis oleksid teinud. ;) Max. koormus oli testi lõpus 200W Pulsi taastumisega oli lugu nii, et 1 minut peale testi oli 128, 4 minutit peale testi (rahulikult pikali olles) oli 113 ja 6 minutit peale testi oli 107. Et nagu taastus väga aeglaselt.

Koormustaluvus oli 8,3 MET-i, mis pidi hea olema. Aga mida see MET õieti näitab ja palju see näiteks kulturistidel on?

Seda veel ka, et treeningpulsiks soovitati 130-145 (max. 155)

Edited by Capricorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

miks siinsed foorumlaed nii väga splitingus kinni on

tee ühe trenni jooksul kõik suuremad lihased läbi, igale lihasele üks või kaks baasharjutust 3-4 seeriat ja kõik

skeletilihas ei peagi täielikult taastunud olema järgmiseks trenniks, süda aga võiks

kükk

rinnalt surumine

seljatõmme

seistes surumine

lõuatõmme

rõõbaspuudel surumine

biitsepsitõste

jõutõmme

selliselt treenides ja vahepeal 2-3 päeva puhates taastub su süda ning massi tuleb mühinal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere.

Olen tegelenud jõusaaliga juba 2 aastat.

Teinud trenni 4-6korda nädalas(Toitusin väga valgurikastest toitudest).Viimasel ajal hakkasin tegema 6 korda nädalas(Ringtreeningut)

3 neist olid lihastreeningud 3 füüsilist treeningut.

Lõpus lõid valud südamepiirkonnda läksin,siis arsti juurede(Pereasrti) ja sealt suunati edasi südamearsti juurde,ehk siis Koormustestile ja sain teada täna mõnusa uudise milleks oli see,et

pidin treeningud lõpetama kuna arvatavasti on mul südame lihaspõletik.

Mure siis selline,et tahaksin teada mida nüüd süüa võiks ja mida teha?Ei taha eriti rasva juurde saada.Kuna seda kogunes niigi natukene liiast kui ootasin arsti järjekordades kuna perearst enne suunamist juba käksis treeningu lõpetada ja tegin seda.Asi vist siiski suht tõsine kuna arst ütles,et kui olen suitsetaja naudin alkohooli uimasteid siis neist pean loobuma.(NB:Ei harrasta neid asju vahest ainult alkohooli millest nüüd pean lõplikult loobuma)Paluks siis abi mida sellises olukorras teha.

Olen mõelnud koostööd profi treeneriga.Tahaks lihtsalt asja korda saada,kuna ei taha

oma kulturismi karjääri unistusest loobuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere.

Olen tegelenud jõusaaliga juba 2 aastat.

Teinud trenni 4-6korda nädalas(Toitusin väga valgurikastest toitudest).Viimasel ajal hakkasin tegema 6 korda nädalas(Ringtreeningut)

3 neist olid lihastreeningud 3 füüsilist treeningut.

Lõpus lõid valud südamepiirkonnda läksin,siis arsti juurede(Pereasrti) ja sealt suunati edasi südamearsti juurde,ehk siis Koormustestile ja sain teada täna mõnusa uudise milleks oli see,et

pidin treeningud lõpetama kuna arvatavasti on mul südame lihaspõletik.

Mure siis selline,et tahaksin teada mida nüüd süüa võiks ja mida teha?Ei taha eriti rasva juurde saada.Kuna seda kogunes niigi natukene liiast kui ootasin arsti järjekordades kuna perearst enne suunamist juba käksis treeningu lõpetada ja tegin seda.Asi vist siiski suht tõsine kuna arst ütles,et kui olen suitsetaja naudin alkohooli uimasteid siis neist pean loobuma.(NB:Ei harrasta neid asju vahest ainult alkohooli millest nüüd pean lõplikult loobuma)Paluks siis abi mida sellises olukorras teha.

Olen mõelnud koostööd profi treeneriga.Tahaks lihtsalt asja korda saada,kuna ei taha

oma kulturismi karjääri unistusest loobuda.

Kas sa ikka aeroobset trenni ka tegid,et südame ja veresoonkonda tervena hoida? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainult jõutreeninguga võib tõesti paari aastaga ühekülgse koormuse tõttu tekkida südamerikked. Regulaarne aeroobne treening on seetõttu hädavajalik.

Südamelihase põletiku põhjused võivad olla aga tunduvalt laiemad, kaasaarvatud mingi viirus jms. Taastuseks peab rangelt kuulama arsti soovitusi ning jõu treening tuleb mõneks ajaks katkestada. Ravina määratakse tihti Panangini kuur, mille teen profülaktika mõttes isegi aeg-ajalt läbi.

Toitumise seisukohast pead jälgima oma tasakaalu kaloraasi, mis treeningu puudumise tõttu nähtavasti langeb ja vanast harjumusest nüüd üle süües võib rasv tõesti kogunema hakata.

Samas ei tohiks aga kaloraasi ka liiga madalaks lasta, sest siis kaotaksid lihasmassi kiiremini, mis jällegi omakorda südame seisukohast oleks parem, sest suure lihasmassi "elus hoidmine" nõuab südamelt jällegi lisapingutust.

Südamelihase põletik iseenesest ei ole maailmalõpp, aga kui jääb korralikult välja ravimata, siis võivad tüsistused sind veel pikaks ajaks kimbutama jääda.

Edu paranemisel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ainult jõutreeninguga võib tõesti paari aastaga ühekülgse koormuse tõttu tekkida südamerikked. Regulaarne aeroobne treening on seetõttu hädavajalik.

Südamelihase põletiku põhjused võivad olla aga tunduvalt laiemad, kaasaarvatud mingi viirus jms. Taastuseks peab rangelt kuulama arsti soovitusi ning jõu treening tuleb mõneks ajaks katkestada. Ravina määratakse tihti Panangini kuur, mille teen profülaktika mõttes isegi aeg-ajalt läbi.

Toitumise seisukohast pead jälgima oma tasakaalu kaloraasi, mis treeningu puudumise tõttu nähtavasti langeb ja vanast harjumusest nüüd üle süües võib rasv tõesti kogunema hakata.

Samas ei tohiks aga kaloraasi ka liiga madalaks lasta, sest siis kaotaksid lihasmassi kiiremini, mis jällegi omakorda südame seisukohast oleks parem, sest suure lihasmassi "elus hoidmine" nõuab südamelt jällegi lisapingutust.

Südamelihase põletik iseenesest ei ole maailmalõpp, aga kui jääb korralikult välja ravimata, siis võivad tüsistused sind veel pikaks ajaks kimbutama jääda.

Edu paranemisel.

Tänan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas sa ikka aeroobset trenni ka tegid,et südame ja veresoonkonda tervena hoida? :D

Algul ei teinud kuskil nii 1 aasta ja siis teine aasta tegi aga tundub,et sellest jäi siiski väheseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ükskord koormustesti käisin tegemas, siis arst ütles, et anaeroobne ja aeroobne treening peaks tasakaalus olema, ajaliselt sama palju kui anaeroobset, peaks tegema ka aeroobset. Et näiteks nädalas 3 tundi teed anaeroobset, siis peaks tegema ka 3 tundi aeroobset. Tundub küll natuke paljuvõitu, ei ole kunagi nii palju teinud, aga võibolla südame seisukohalt vaadates tõesti peaks nii tegema. Koormustaluvus oli mul ok, vererõhk taastus, aga pulss ei taastunud vajaliku ajaga. :D

Edited by Capricorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegelen 6korda nädalas spordiga. Nendest 4 päeva teen aeroobset trenni, 2 korda jõusaal. Jõusaalis on personaalne juhendaja . Treeningud on rasked ja koormavad.

Siis hakkasid jamad, Kuna olen kasvueas poiss 16a., 198cm pikk, hakkasid mul vererõhu probleemid, peale jõusaali hakkas, paha , vererõhk läks kõrgeks, siis käisin spordiarsti juures, tegin EKG, saadeti mind ka südamefilmile., kõik oli korras!.

Nüüd kui vererõhuga on korras, siis juba mitmendat nädalat tunnen ma vahetevahel et nagu südamepiirkonnas pistab või valutab natuke... (valu ei ole tugev).

Nüüd olen jätnud ära 1jõusaali treeningu ja seal mis alles on seal teen kergelt, liigesed jne.

Aeroobse treeningu olen alles jätnud, söömist olen parandanud. aga ei ole ikka valu ära kadunud.

Tunnen muret, äkki on midagi väga valesti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ületrennist tekkinud stress? Proovi teha trennist nädal pausi. Kui ikka pole jaksu trenni minna, siis ei ole ka mõtet end sundida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ületrennist tekkinud stress? Proovi teha trennist nädal pausi. Kui ikka pole jaksu trenni minna, siis ei ole ka mõtet end sundida.

Jaksu on ja tahan teha, aga lihtsalt väike valu kui trenni ei tee, treeningu ajal kõik korras, madalal pulsil on tunda südamepiirkonnas valu.

Arst on öelnud et süda korras, aga valutab, ja teen trenni ka edasi, äkki juhtub midagi tõsisemat?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×