Jump to content
Sign in to follow this  
Apelsin

Toitumine

Recommended Posts

Tervitused!

Sooviks oleks kaalu langetada.Oma 6 kg.

Käin 2x nädalas bp-s ja 3x nädalas teen aeroobset(jooksmine,suusatamine jne).Kui ei ole trennipäev siis 30-45 min hoogsat jalutamist.

Toitumine oleks siis selline:

Hommik(06.55): 200g biojogurtit,1 viil timmu täisteraleiba sulatatud juustu(light),kalkunisingi,salatilehtede ja kurgiga,klaas 2,5% piima või 46g kohuke.

Oode(09.45): Puuviljad(mandariine,õunu),

Lõuna(11.45):Makaronid,riis või kartul kastme ja salati või juurviljadega.

Oode(15.00): jogurit,kohupiima või kodujuustu.

Õhtusöök(17.30):Kala,juurviljad,riis,kartul vms ja kohupiim.Vahel ka supp.(kartul,riis vahelduvad)

õhtupoole seitsme-kaheksa ajal vahepalaks apelsin või juurviljad(porgand,kurk,tomat jms)

No küsiks nüüd siis nõu,et kas seda on palju või piisavalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

arvan, et tutvu kõigepealt selle lingiga: http://adsl2153.estpak.ee/dieet.php

kui konkreetsete toiduainete toiteväärtust tahad arvutada, siis sobib hästi ülevalt -tööriistad- kaloriarvuti. siin foorumis on sellel teemal palju kasulikku infot ning loe ka vastavaid artikleid. saad kindlasti ka oma vastuse.

Edited by karulane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen päris palju kirjutanud muudesse teemadesse.

Soovitan tarbida rohkem valku. Kui kardad, et kaloraazh läheb liiga suureks, siis alla tõmmata süsivesikuid aga mitte valku. Joo rohelist teed. Ka hilja õhtul võid süüa mingit väherasvast aeglaseltimenduvat valku (lahja kohupiim, kodujuust, munavalge). Kui rhakott lubab, tarbi ka kalaõlikapsleid.

Ja kohuke on kurjast:) Ega ta hommikul ja üksikuna häda ei tee, aga kui sa koostist vaatad, siis ega see hea ei ole. Ise olen praegu loobunud kuigi hullupööra maitsevad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh tänan..

Sain vähemalt natukenegi targemaks..

Et neid puuvilju siis ka ei tohi meeletult sisse lahmida ;)

Rohelist teed saab ikka päris tihti joodud..lausa mitu karpi on kapis!!

Kohukesed tõesti kurjast :D Need on ju suhteliselt head!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Õhtusöök(17.30):Kala,juurviljad,riis,kartul vms ja kohupiim.Vahel ka supp.(kartul,riis vahelduvad)

Mida õhtu poole, seda enam peaksid loobuma tärklistsisaldavatest toitianetest nagu kartul, riis, makaronid jms. Ja piira ka süsivesikute hulka väga hilja õhtul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline küsimus et kas õhtuks selline toidukord sobib:

4-5 muna valget koos 4-5 võisaiaga

o,5l mahla( circa 50g süsivesikuid mahlast )

Sobib see õhtuks või ööseks jääb liiga palju ? 2h enne magamaminekut söön ära selle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selline küsimus et kas õhtuks selline toidukord sobib:

4-5 muna valget koos 4-5 võisaiaga

o,5l mahla( circa 50g süsivesikuid mahlast )

Sobib see õhtuks või ööseks jääb liiga palju ? 2h enne magamaminekut söön ära selle

võisai? millest ma siis ennem rääkisin küll??? :unsure: Ja 3 tundi oleks selline optimaalne aeg, millal tuleks söömine lõpetada. Organism nimelt hakkab ennast häälestama juba ööre?iimile, ning magades läheb eneergiat vaja vaid südametööks, teise külje pööramiseks jms. Seega on söömine enne magamaminekut üks allavõtmise alustalaisid!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mõtled ikka mittesöömist enne magamaminekut?

Aga ma vaidleksin vastu igal juhul! Metabolismi pidev kõrgel hoidmine on üks allavõtmise alustalasid. See tähendab, et KINDLASTI tuleks enne magamaminekut süüa. Kui 3 tundi enne magamaminekut mitte süüa, siis see tähendab kokku pea 12 tunnist paastu organismile, mis tähendab ainevahetuse aeglustumist ja see ei päästa, kui sa ülejäänud 12 tunni ajal 4-5 korda sööd.

Ainevahetuse kiires käigushoidmiseks peaks sööma iga kahe-kolme maksimum nelja tunni tagant. Kuna öösel üles tõusmise kahju oleks ilmselt suurem kui söömise kasu, siis tuleks enne magamaminekut süüa midagi, mis lõhustuks võimalikult aeglaselt ning annaks võimalikult vähe kaloreid. Ehk siis... näiteks rasvatut kodujuustu ja tükk kaalikat/broccolit vms.

Nii arvan ja olen aru saanud mina. Hea meelega ootan dispuuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa mõtled ikka mittesöömist enne magamaminekut?

Aga ma vaidleksin vastu igal juhul! Metabolismi pidev kõrgel hoidmine on üks allavõtmise alustalasid. See tähendab, et KINDLASTI tuleks enne magamaminekut süüa. Kui 3 tundi enne magamaminekut mitte süüa, siis see tähendab kokku pea 12 tunnist paastu organismile, mis tähendab ainevahetuse aeglustumist ja see ei päästa, kui sa ülejäänud 12 tunni ajal 4-5 korda sööd.

Ainevahetuse kiires käigushoidmiseks peaks sööma iga kahe-kolme maksimum nelja tunni tagant. Kuna öösel üles tõusmise kahju oleks ilmselt suurem kui söömise kasu, siis tuleks enne magamaminekut süüa midagi, mis lõhustuks võimalikult aeglaselt ning annaks võimalikult vähe kaloreid. Ehk siis... näiteks rasvatut kodujuustu ja tükk kaalikat/broccolit vms.

Nii arvan ja olen aru saanud mina. Hea meelega ootan dispuuti.

Sellele ma ei vaidle vastu jah, et tuleb süüa selliseid asju enne magamaminekut, mis annavad vähe kaloreid. Mul jäi see märkimata. Nimelt juhiksin tähelepanu süsivesikute piiramisele enne magamaminekut, need mis sa välja pakkusid on ka hea variant. Minu jutu point oli selles, et kui süüa kõht õhtul täis, siis pole hommikul isu ja kogu re?iim on sassis ja kilod jäävadki tulema. Süües vahetult enne magamaminekut kõrge glükeemilise indeksiga süsivesikuid (pasta, kartulid, riis jne.), soodustab see kiiret ja plahvatuslikku insuliini eritumist, mis omakorda pärsib uneajal erituva kasvuhormooni eritumist. Kasvuhormooni produktsioon on halb, kuna kuskil 80% sellest hormoonist (soodustab nii rasvade põletamist kui ka lihaste kasvu) eritubki just une ajal. Viimane toidukord võiks koosneda valdavalt kvaliteetsetest valkusisaldavatest toitudest (nt. kanafilee) ja madalakaloraazilistest kiudaineterikastest süsivesikulistest toitudest (juurviljad, ka pudrud). Mida aeg edasi peale lõunat ja eriti õhtusel ajal, vältima peaks tärkliselisi süsivesikuid (sai, pasta, riis, kartulid jne.).

Mina aran sedasi ja loodan et sina ka!

Aitäh tähelepaneku eest :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

theOne:

Jajah... me oleme ikka asjast ühtemoodi aru saanud :unsure:

Czar, mis pagana pärast sa üldse seda saia ja veel võiga sööma pead?

Kui sulle kodujuust ja juurviljad ei maitse, siis söö enne magamaminekut lihtsalt 4-5 munavalget ja kõik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ühesõnaga minu õhtusöögi märksõna on rasvumine ?

Edaspidi söön siis 4-5 muna 2 võisaiaga ja teed

Siis hea :)

ja sama küsimus Czar, kas siis sellest jutust polnud midagi kasu mida rääkisime??? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mina sõin ainult 2 korda päevas ( hommikul ja päeval ), õhtul ei söönud midagi või siis värsket salatit 6 tundi enne magama minekut. Üldeiselt peale 16.00 ei söönud midagi. Lõpuks kaalusin 43 kg ( nüüd olen 54 kg kuna hakkasin magusat sööma ja palju ). Aga minu jutu point on selles, et kui õhtul ei söö, siis võtab küll alla ja kõvasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
no mina sõin ainult 2 korda päevas ( hommikul ja päeval ), õhtul ei söönud midagi või siis värsket salatit 6 tundi enne magama minekut. Üldeiselt peale 16.00 ei söönud midagi. Lõpuks kaalusin 43 kg ( nüüd olen 54 kg kuna hakkasin magusat sööma ja palju ). Aga minu jutu point on selles, et kui õhtul ei söö, siis võtab küll alla ja kõvasti.

Kas sa tegid enesele ka selgeks, mille arvelt see kaal langes? Kas selline enesetunne ning emotsionaalne seisund oli seda väärt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tervis oli korras, tegin 2 korda nädalas spinningut ka. Mulle on ka öelnud üks treener, et kui õhtul peale trenni sööd siis tulevad lihased, aga kui eesmärk on kaalu langetada, on targem mitte süüa või siis ainult midagi värsket.

Ja see tihti söömine ka ei pea paika minu puhul. Mina söön harva, aga mul ei lähegi kõht tühjaks ja alla võtan kui söön tühja kõhu peale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei tea, kas nutta või naerda. Sellele treenerile võid hakata oma arstiarveid tulevikus saatma.

Et ühesõnaga kaks võimalust on, ma saan aru? Kui õhtul sööd, lähed "kapiks" ja kui ei söö, siis kaal ilusti langeb rasva arvelt?

Kulla neiu, Fitnessi naised elavad selle ala nimel, kuid lihased praktiliselt ei kasva. Miks sa arvad, et sinu üks õhtune söögikord sind meheks muudab?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulle on ka öelnud üks treener, et kui õhtul peale trenni sööd siis tulevad lihased, aga kui eesmärk on kaalu langetada, on targem mitte süüa või siis ainult midagi värsket.

huh mis treenereid ikka leidub :unsure: Tavaliselt kardetakse, et jõusaalis saavad naised endale lihased, aga et söömisega võib saada lihaseid, see on ikka väga huvitav lähenemine! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Õhtuks võid mingit valgurikast toitu süüa, mis sisaldab ka rasva mõõdukalt.

Selle lihaste jutu peale tuleb meelde üks jutt, mida lugesin ühest "Atleedist". Seal keegi kirjutas kuidas üks naine ei julgenud mööda varbseina üles ronida, et kõhtu teha. Et see väike ronimine kasvatab jalalihased suureks :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sobi! :unsure:

Vaata oma toidukorrad üle ilusti. Esialgu lisa paar toidukorda ning organiseeri igasse ühte neist loomset valku! Ah üldiselt ega see su kaalu asjust suurt midagi ei muuda. Lihtsalt pidurdab katabolismi. Üldiselt tuleks ikka kogu krempel ringi teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

: )

Katabolism on lihaste lagundamine (lihasvalkude koostises olevad aminohapped muudetakse glükoosiks).

Krempli all pidasin silmas su hetke toitumist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äkki oskate mulle mingi näidismenüü koostada. Asi selles et tööl olen kümnest üheksani ja tõesti pole aega 6 korda süüa. mingi õuna jõuab vaevu vahepalaks nahka pista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×