Jump to content
mardus

Ragisevad liigesed

Recommended Posts

No erinevad rumatoloogid oleks võinud selle siis tuvastada. Palaviku pole, nahal mingeid kaebuseid ei ole.. Kui uuesti arsti lähen tüütama siis käin selle variandi ka välja.

Raskesti diagnoositav haigus. Eestis on ca 500 haiget, enamus arste ei ole elu jooksul sellist diagnoosi pannud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/magnesan-p-98.html

on mu kogemuse ( :D )põhjal hea valik müüakse meie apteekideski.

MSM 5 g on max 1 teeluskas, ehk vähemgi. Muide, kotikesed ilmselt tulevad palju kallimad, kui Bonsuna kilone purk.

Kalaõli ja d-vit, jääksin pigem mõõdukaks. Tarvitaks aga see 5000 iU (Ui :D))) igapäevaselt - ei ole kaine soovitus.

Mis puutub AD seosesse kehaliste vaevustega, nii ootamatu kui see ka ei tundu, ära seda päris maha mata, seda mõtet.

Might work better than the other shit.

D3 4000 IU on täiesti ohutu kogus.

http://ajcn.nutrition.org/content/73/2/288.full

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kas ka igapäevaselt põhjendatud? Lihtsalt *miks ka mitte* võtta.

Maailmas hinnatakse D-vitamiini defitsiidi all kannatajateks ca. 90+% inimestest, eriti suur protsent on veel põhjamaades, kus päikest aastaringselt kõige vähem. Ma arvan, et Eestis on jah, selline kogus põhjendatud, sest d-vitamiin osaleb nii paljudes elutähtsates ja elukvaliteeti mõjutavates protsessides. Kui inimesel ka defitsiiti ei ole, siis ma ei usu, et tase tõuseks ohtlikult kõrgeks. Kellel on kahtlusi, siis otseloomulikult võib veretestid teha d-vit taseme hindamiseks.

Arvestades, et Bonsunast saab Jokeri käest nii odavalt D-vitamiini, siis no vähemalt Talvel võiks küll selle 4000IU-d igaüks omale sisse keerata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://examine.com/supplements/Vitamin+D/

The RDA for vitamin D is currently set at 400-800IU/day, but this is likely too low for adults. The safe upper limit in the United States is currently defined as 2,000IU/day, and in Canada it's 4,000IU/day. However, research suggests that the true safe upper limit is 10,000IU/day[1]. Supplemental vitamin D is implicated in wide-ranging benefits, such as increasing Cognition, immune health, bone health, and well-being; reducing the risks of cancer, heart disease, diabetes, and multiple sclerosis; and increasing Testosterone levels in deficient populations.

For moderate supplementation, a dose of 1,000-2,000IU vitamin D3 is sufficient to meet the needs of 50-95% of the population and should be seen as the lowest effective dose range.

Higher doses based on body weight are in the range of 20-80IU/kg daily, with the lower half of the range being a dose taken during periods of high sun exposure and the higher range being taken during periods of little or no sun exposure.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur aitäh kõigile vastanutele!

MSM'i ei ole kunagi proovinud. Ostsin juba ära kotikese.

Kogused mida siin soovitatase on muidugi palju suuremad kui karbil lubatud. Senini olen võtnud D-pärleid päevas 2tk (karbil kirjas 1), siin aga soovitatakse 5000UI-d mis teeks aga 6,5 päevas neid tablasid - sellega kuidagi üle ei ole ohtu pingutada?

tony - palju see 10grammi MSMi on - mul otseselt mõõtekulpi pole, kas 2x päevas 1 teelusikas kuhjaga on paras?

Sama on kalaõlikapslitega - olen võtnud 2-3tk päevas. Siinsete juhiste järgi peaks võtma 10tk kuna 1ml on per kapsel.

tony - magneesiumit olen võtnud ka tavalist meie apteeki oma Kelasin Mg, 4tk päevas. Magneesiumi tsitraadist ei ole mitte midagi kuulnud, kas meie apteekist saab, esimese hooga ei leidnud. See nahakaudu määrimine on väheke nii ja naa - siis peaks suht üle terve keha määrima :)

tony - arstid ei ole leidnud piltidelt ja MRT-ga mingeid moonutusi liigestes.

Kohati ma tunnen nagu need sidemed või mis seal sees on luude ja liigeste ja lihaste vahel ühenduseks, et need nagu oleks ebastabiilsed, jäigad, kuivad ja mõned neist lõdvad hoopis. Selline täiega logisev tunne on. Vahel on sellist krudinat tunda isegi seal kus ei ole liigest, näiteks rinnas, nibu tagusel alal kätt tõstes krigiseb ja sahiseb, nagu tõmbaks kuivanud kala soomustest käega üle vastu"karva".

Tegelikult minu loogika ütleb, et seline jama on millegi tagajärg millest organism annab märku.

Aga mille tagajärg? Kunagine jõusaal ehk (sõudmine, ratas, jõud) mida ei olnud eriliselt palju. Ma söön korralikult, tervislikult, organism võiks ise nagu ennast aidata korrastuda.

Psühhiaater soovitas AD-d süüa, ma ei suuda uskuda et selline asi on peas kinni ja oma mõttejõul olen asjad nii lasknud minna nagu nad on. Arvan, et kui arstid lahendust ei suuda leida siis on lihtsalt kõige lihtsam patsient AD-ga vait keerata.

Päris põnev arutelu meil siin! :) Enne kui Nekele vastan, natuke teistest asjadest segamini. Rotteri pakutud luupus on täiesti mõeldav, minu arvates palju usutavam, kui psühhiaatri pakutud variant. Mina AD peale nii lihtsalt ei läheks. Marxengeli Magnesan on enam- vähem, ettevaatlikuks teeb see, et koostises on ka kehvasti imenduv Mg oksiid ja erinevate Mg ühendite osakaalu pole antud. Apteekides on tsitraadina Magnecit, ka Tervisepüramiidi oma on tsitraat, ainult et kallis ja mina isiklikult olen kahtleval seisukohal, et nende ühes tabletis on 375 mg toimeainet kui kõigil konkurentidel sama suur tablett 150 mg tsitraati. Ehk asi selles, et konkurentidel on märgitud pakendile, et tegu on veevaba tsitraadiga, tervisepüramiidil seda pole märgitud. Ka Bonsunas on Mannineni tsitraat hea hinnaga ja mina ei väsi soovitamast muidugi iHerbi :D Ise tellin sellist toodet, ülihea hinna ja kvaliteedi suhe: http://www.iherb.com/Now-Foods-Magnesium-Citrate-200-mg-250-Tablets/691#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=magnesium%20citrate&rc=1840&sr=null&ic=3

5000 IU D-vitamiini päevas on täiesti OK kogus, nagu ka Arch ja Rotter siin märkisid. Isiklikult korduvalt vereproovidega kontrollitud, ehkki Marxengeli jaoks pole see ehk argument :D Sorry, Marx! Ole lihtsalt vähem skeptiline! Ise tõstsin oma D taseme 47 pealt poole aastaga 160 peale, võttes ca 10000 IU päevas ja siis võtsin edasi 4000 IU päevas ja selle kogusega hakkas D- tase vaikselt kukkuma, siiski peaks see olema piisav, et taset püsivalt 100+ hoida. Aga kui kahtled, tee vereproove aeg- ajalt. Marxengelile: kui D- tase on madal, on ka 50000 IU D-d päevas mõne aja jooksul juurde võtta põhjendatud.

MSMi suhtes on aga Marxengelil õigus: ta on üsna raske ja 5 grammi on selline täiesti tavaline, võibolla hästi väikese kuhjaga teelusikatäis. Pole ka väga vahet, kas saad 4 või 5 grammi korraga.

Üks uitmõte veel- Neke, kontrolli igaks juhuks ka B12 taset, B12 puudus võib anda organismis vägagi erinevaid segaseid sümptome. Alumine norm on meil küll ca 159- 170 vist, aga kui sul alla 300, siis võta ka seda juurde ja soovitavalt metüülkobalamiinina, mitte tsüanokobalamiinina. http://www.tervisekool.ee/b-vitamiinid Seda sa jälle Eestist ei leia, Iherbis aga miljon erinevat varianti, näiteks http://www.iherb.com/Natural-Factors-B12-Methylcobalamin-High-Potency-5000-mcg-60-Chewable-Tablets/15729#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=methyl%20b12%205000&rc=430&sr=null&ic=3

Ja koguseid ära karda, B12 on vesilahustuv, organismis tase väga kõrgeks ei lähe, kui 1000 peale saad, on hästi :) 3-5 mg metüül B12 päevas on täiesti ohutu kogus. B12 teooria võib tunduda ulmeline, ometi on olemas sellest lausa Stuarti, Pacholoki raamat Could it be B12 An edidemic of Misdiagnoses. Kuna mul perekonnas on B12 aneemia juhtum, siis olen selle raamatu läbi lugenud ja tõesti võib teatud juhtudel B12 puudus anda sarnaseid sümptomeid nagu SM, Alzheimer, luupus, autism, jne. Lisaks tõstab B12 puudus kindlasti homotsüsteiini taset ja see pole ka kuigi hea. http://www.vianaturale.ee/homotsusteiin-ja-sudamehaigused

Magneesiumiõli võid pihustada lihtsalt jalgadele, 2- 3 ml korraga on piisav kogus.

Võtan oma jutu kokku: Neke, mina sinu asemel määraks ära verest D- vitamiini ja B12 taseme, vajadusel korrigeeriks siis nende taset. Arstil paluks kontrollida luupuse võimalikku diagnoosi ja ise võtaks juurde veel Omega 3 Mölleri kalamaksõli või Lysi kalaõlina 10 ml päevas. Sidrunimaitselised on täitsa head. Magneesiumi võtaks ka suukaudu juurde, kaltsiumi jätaks ära. Lisaks räni, hüaluroonhape, MSM, boor, tsink, C-vitamiin, aeg- ajalt B- kompleksi kuur. Seda teeksin mina, kui oleksin sinu asemel :) Tegelikult võin öelda, et võtan neid kõiki asju peale hüaluroonhappe ka praegu :) Hoiavad mul alaselja ja õlad normaalses konditsioonis, nii et kannatab trenni teha, küll mitte kõiki asju, aga ikkagi. Ja seis on oluliselt parem kui 5 aastat tagasi, seda nii subjektiivselt kui objektiivselt, sest on asju igapäevaelus ja harjutusi trennis, m ida saan nüüd teha erinevalt varasemast. Edu!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle asemel, et 'sundida' kedagi, näiteks d-vit 5000 IU dayly - olekski lühidalt võinud:

"Võtan oma jutu kokku: Neke, mina sinu asemel määraks ära verest D- vitamiini ja B12 taseme, vajadusel korrigeeriks siis nende taset."

;)

Terve skepsis on igal juhul jätkusuutlikum kui eufooriline arutu optimism :D

Tony teeb head tööd muidu, kirjuta tihedamalt. Kui muuks mitte, siis mõtte- ja uurimismaterjaliks väga vajalikud alged.

Mis viimast lauset puudutab - mul on samamoodi alaselg-muu oluliselt stabiilsemaks läinud kui aastaid tagasi, AGA siiski, mitte kuidagi ei saa süüdistada selles räni, hhapet, boori, tsinki, c-vit, MSM (mida tarvitanud vast pool aastat). Pigem kas aega, regulaarsemat 'jõutrenni', või mine tea mida.

Imelikult raske on inimestel uskuda, et vahel me ei tee midagi tavapärasest tuntavalt teistmoodi aga tunneme end erinevalt. Müstifitseerimine on veres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don't confuse being "smart" with being a "good thinker." Put simply, being "smart" is about being good at memorizing information. On the other hand, being a "good (critical) thinker" is about being good at analyzing and utilizing information.

We all have unique talents. I can't sing or draw, and I've never been great at memorizing stuff from text books. Not to mention, I've never done well with "authority." That's why I 1) never did well in school 2) did not go to college and 3) why there are plenty of people in the professional fitness training field who are far "smarter" than I. But there's no one in this game who's better at analyzing information and simplifying it than I am.

That said, in the professional fitness training & conditioning fields, we have far too many "smart" people - many far smarter and more degreed than myself - who are confused by all of the conflicting information, and many who're unaware they've been given bad information, as they lack the ability to analyze information because this is something that's not taught in schools.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks Ca ära jätaks?

Jah, see on vaieldav, pikemas perspektiivis tuleks ehk võtta, aga esialgu ma ei välistaks siiski ka kudede ja liigeste kaltsifikatsiooni, kus siis mingil põhjusel kaltsium ladestub kohtadesse, kuhu ei peaks, näiteks madala D- vitamiini taseme või räni puuduse tõttu. Ja seetõttu mina isiklikult väldiks mõnda aega lisakaltsiumi manustamist. Kas probleem võib olla seotud ka kaltsiumipuudusega? Mina ausalt öeldes ei usu, aga ma ei tea tegelikult. Muidugi, Neke, sa ehk tead, et, magneesium soodustab kaltsiumi imendumist ja kaltsium omakorda takistab magneesiumi imendumist, seetõttu kui tahad likvideerida mõlema puudust, peaksid võtma hommikul näiteks kaltsiumi koos magneesiumiga, et saada kätte kaltsiumi ja õhtul siis ainult magneesiumi, näiteks koos tsingiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle asemel, et 'sundida' kedagi, näiteks d-vit 5000 IU dayly - olekski lühidalt võinud:

"Võtan oma jutu kokku: Neke, mina sinu asemel määraks ära verest D- vitamiini ja B12 taseme, vajadusel korrigeeriks siis nende taset."

D-vitamiini tase on ka Eestis inimestel madal.

http://www.kliinikum.ee/arhiiv/244-15-juunil-kaitseb-filosoofiadoktori-kraadi-phd-arstiteadus-dr-mart-kull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoreetliselt nõus, ja see võib nii olla.

Aga, kas on mõttekas ilma testimata öelda: " võta aga "mega"doos lisaks." Iga päev-kuude kaupa?

Ma ei tea, mul ei ole alust sellega niisama nõustuda. Kas te ei tea juhuslikult kedagi, kelle näitajad üle normi oleks?

Mind ei köida asjatu vaidlus, või alati vastu olla. Kõik, mida eeldan, et inimestel võiks säilida asjadesse rahulik suhtumine. Mitte enne hüppa, siis mõtle.

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoreetliselt nõus, ja see võib nii olla.

Aga, kas on mõttekas ilma testimata öelda: " võta aga "mega"doos lisaks." Iga päev-kuude kaupa?

Ma ei tea, mul ei ole alust sellega niisama nõustuda. Kas te ei tea juhuslikult kedagi, kelle näitajad üle normi oleks?

Mind ei köida asjatu vaidlus, või alati vastu olla. Kõik, mida eeldan, et inimestel võiks säilida asjadesse rahulik suhtumine. Mitte enne hüppa, siis mõtle.

http://www.ebn.fi/ebn-extra-strong-vitamin-100-mcg-300-kaps-p-907.html

Aastajagu kapsleid maksab 14.90 € , see teeb kuus 1,49 € (suvel ei ole vaja võtta), kusjuures D3 kõrgem tase tervislikkusele on tõestatud. Ei näe põhjust mitte soovitada.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga, kas on mõttekas ilma testimata öelda: " võta aga "mega"doos lisaks." Iga päev-kuude kaupa?

Ma ei tea, mul ei ole alust sellega niisama nõustuda. Kas te ei tea juhuslikult kedagi, kelle näitajad üle normi oleks?

Mulle öeldi enda uuringu põhjal, et mul liiga kõrge kuigi nagu üle maximumi ei küündinud arvuliste näitajate vahemiku puhul.kui ise vaatasin.

Soovitas mõni aeg D vitamiini hoopis menüüst välja jätta. 168.83 nmol/l kohta näitas,aga piir on 50-250, nagu mul seda ruumi veel oleks.

http://forum.bonsuna.com/index.php?action=dlattach;topic=4319.0;attach=32881;image

Edited by eliviielo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Läheb väga hästi :

  • Voucher hõlmab ühte karpi toidulisandit Greenice Magnesium + Vitamin B6 (60 tabletti)
  • Päevane annus 1 tablett sisaldab 500mg Magneesiumlaktaati ja 6mg vitamiin B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, magneesiumlaktaadil on suht hea imendumine, tsitraadiga võrreldav vist. Seetõttu pole hullu, et just arstidele meeldib miskipärast soovitada kas Magne B6 või Magvit B6 tablette, mis suht sarnase koostisega. Siin on aga üks AGA, samuti ka Marxengeli toodud sooduskupongi magneesiumi juures. See AGA on hind, mis esmapilgul tundub soodne, aga tegelikult polegi nii soodne, sest toimeaineks on täpsemalt MAGNEESIUMLAKTAADIHÜDRAAT, kus Mg seotud veega ja seega puhast toimeainet oluliselt vähem kui esmapilgul tundub ja pakendile suurelt märgitud. Näiteks Magne B6 puhul on 470 milligrammis tabletis puhast magneesiumi vaid 48 mg, seega peaks võtma päevas vähemalt 6-8 tabletti, mis enam polegi soodne ju tegelikult. Nii ongi osad tootjad märkinud pakendile näiteks tsitraadi puhul veevaba magneesiumi koguse, teised kirjutavad lihtsalt suurelt 500 mg magneesiumi ja kõik. Mõneti on see tarbija petmine. Ilmselt ka siin sooduskupongi Mg puhul on tegelik vajalik päevane tablettide kogus 6-8, mitte 1, nagu seal reklaamitakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See Greenice vist Läti toode ja isegi Läti saitidelt ei leia täpsemat informatsiooni täpse koostise kohta ega pakendi infolehte. Siiski tundub loogiline, et nende tablett pole 6x toimeainerohkem kui konkurentidel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!

Olen 18-aastane noormees. Tegelen hetkel hobikorras maadluse ning jõusaaliga, lisaks veel erinevad pallimängud(peamiselt korv- ning jalgpall).

Mureks siis meeletult ragisevad põlved, hüppeliigesed ning parem õlg.

Põlved lõhkusin suure tõenäosusega ära umbes 5 aastat tagasi. Juhtus nii, et tahtsin garaasi katuselt alla tulla, räästa ääre all tundus olevat suur lumehang(õues oli üsna pime juba) ning sinna ma siis hüppasingi. Maandudes selgus aga tõsiasi, et ega selles "hanges" lund palju üle 10 cm ei olnudki ning siis oli küll selline tunne et kannad käisid ära seal kohas, kus päike ei paista. Järgnes meeletu valu ning järgnevad ca 2 nädalat käisin ringi poolkükis st. jalgu sirgu ei saanud. Arsti diagnoosiks olid venitatud põlvesidemed. Pikapeale tundus asi normaliseeruvat ning jalad hakkasid jälle normaalselt tööle. Mingi aeg aga hakkasid liigutades valu tegema ja oli aegu, kus ei suutnud 100m ka joosta, nii meeletu valu lõi sisse. Käisin siis Tartus arstil nendega, seal ragistati mind ja öeldi, et on tegemist luustumishäire vms-ga, soovitati glükoosamiini kondroitiiniga ning öeldi, et kui kasvueast väljas olen, siis peaks asi normaliseeruma. Mõne aja pärast läks asi enam-vähem normaalseks, igapäevast valu enam ei olnud, sain liikuda jms, aeg-ajalt külmemate ja niiskemate ilmadega jäid põlved vähe kangeks aga selle kannatasin ära.

Nüüd, olles 18, siis põlved iseenesest valu enam ei tee, väga harva ja see ka siis kui mingi vale liigutuse teen, aga meeletu ragin käib sees. Näiteks isegi ilma raskuseta kükki tehes hakkab ca 5cm enne põhja põlvedes kõva ragin ja kestab seni kuni umbes poolkükki uuesti tõusnud. Selline ragin umbes nagu liivaterad oleks kuskil laagrivahel. Valu kui sellist iseenesest ei tunne. On kellelgi olnud kogemusi sellise asjaga?

Õla lõhkusin ära mõne kuu tagasi, kui trennis maadeldes jäi käsi väga pahasti vahele, nimelt kaitsesin halvasti ning siis pandi mind selili, niiet parem käsi jäi selja alla. Ei oska seda hästi seletada, aga no oli enamvähem nii, et parem käsi oli küljepeale välja sirutatud ja siis väänati mind paremale poole selili ja nii see käsi alla jäigi. Käis kõva raks ja sellest ajast peale on neid liikumisi, mis kaasavad õlga, valus teha. Mis seal katki võis minna?

Arsti juurde lähen ennast niikuinii näitama, lihtsalt mõtlesin et äkki oskab keegi siit ka mingit nõu anda või on kellelgi olnud sarnaseid hädasid.

Kristjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×