Jump to content
Guest morfa

Lihasmassi hoidmine

Recommended Posts

Guest morfa

Tere!

 

Nimelt tekkis küsimus lihasmassi hoidmises. Olen lugenud palju erinevaid arvamusi/artikleid selle kohta, aga ei ole ikka selgusele jõudnud, mis siis lõpuks õige on.

Loodan, et oskate ka minu seisukohalt lähtuvalt head nõu anda.

Täpsemalt siis - Olen 21 aastane noormees, 177cm pikk ja kaalun u 70kg. Olen tegelenud järjepidevalt jõusaali treeninguga pisut üle aasta (eesmärgiks lihasmassi suurendamine, et jalgpalli jaoks tagasi vormi saada- [tervise tõttu oli tugev kaalu langus]). Jõusaalis käisin enamjaolt 3 korda nädalas ja vahele tegin ka cardiot (jooks, suusatamine, ujumine jne- sõltuvalt aastaajast). Jõusaalis toimisin enamjaolt selle kava järgi : http://www.muscleandfitness.com/workouts/workout-routines/gain-10-pounds-muscle-4-weeks-1. Treeningute kestvus ligikaudu 1.5-2h. Toitumist jälgisin ka ise (tarbisin rohkem proteiini jne). Enda arvates olen nüüd soovitud lihasmassi suutnud saavutada ja alustan jälle jalgpalli karjääriga. Jalgpalli treeningud toimuvad 3x nädalas. Mure seisneb aga selles, et ei tahaks raske vaevaga kogutud lihasmassi mitte kuidagi kaotada ja tean, et ainult cardiot (jalgpalli) tehes see paraku nii võib minna. Kuna jalgpalli ja kooli kõrvalt jõusaalis enam nii tihti ja järjepidevalt käia ei saaks, siis oskab ehk mõni targem nõu anda, kuidas effektiivselt lihasmassi hoida.

Kas piisaks näiteks 1-2 korrast jõusaalis käimisest?

Millist kava järgides oleks hea lihasmassi hoida (max 2x nädalas) ? 

Kas ka tänavatreening (street workout) ajaks asja ära ? näide : https://www.street-workouts.com/advanced-street-workout-program/

ARVESTADES MUIDUGI ET KÄIN JÄRJEPIDEVALT JALGPALLI TRENNIS (kestvus 1.5-2h)

Loodan, et keegi oskab nõu anda! Oleksin väga tänulik!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest morfa

Suur tänu zxcvb !

Kas sellist kava tehes on piisav lihasmassi hoidmiseks ? Või peaks ise kordusi, harjutsi vms lisama, sest vaatasin, et tegemist on siiski algajate kavadega.

Ette tänades! 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest morfa

Tänan jällegi zxcvb vastuse eest!

Kas on mõistlik need kavad järjest kõik läbi teha? Mõtlen sellesmõttes, et tavaliselt soovitatakse kava paari kuu möödudes muuta. Muidu ei ole tulemus enam nii hea vms. Näiteks paar kuud teha esimest, siis võtta teine jne. Või ei mängi see nii tähtsat rolli ja võib ka ühe kindla kavaga rahulikult toimetada?

Vabandan ette, kui küsimus tundub tobe, aga ma ei tahaks trennis teha lihtsalt tühja tööd.

Lugupidamisega!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Tee ühte kava nii kaua kuni ära tüdined, tahad vaheldust. Ei ole nii et kui üle 2 kuu ühte kava teha siis enam ei arene vms. Mõne aja tagant harjutuste muutmine aga on hea, seega võid vabalt neid kavasi vaheldumisi teha paari kuu kaupa.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Kui sa just ei nälgi, ja end üleliia ei kurna, ei juhtu su lihasmassiga midagi, eriti, kui tegemist on noore aktiivse mehega. See stressamine teeb sulle kokkuvõttes suuremat liiga. Teed jõutreeningut oma põhiala kõrvale, nii kuidas taastumine ja aeg võimaldavad, you'll be fine.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest morfa

Suured tänud mehed!

Võib-olla minu suureks probleemiks ongi just see, et mõtlen liialt üle. Üritan liialt rangelt (põhimõtteliselt 100%) mingit kindlat kava järgida. Olen lugenud, et liigne kavas kinni olemine võibki palju hullem olla (tekib stress vms, mis mul kindlasti ka juba on), aga tahan, et tulemused oleksid lihtsalt maksimaalsed. Arvate tõesti, et ei juhtu midagi kui kindlalt 2 korda nädalas jõusaalis ei käi ? Kuna olen tohutult vaeva näinud, et mingeidki tulemusi saada, siis ei tahaks neid kuidagi kaotada. Minu jõusaali treeningud on enamjaolt sinna 2h kanti jäänud, mis kurnavad mind ikka päris kõvasti ära. Tunnen pidevad väsimust ja energiapuudust. Kahjuks ei ole saanud aga kellegi professionaalsema poolt nõu, et kuidas oleks mõistlik toimida. Kas oleks mõistlik siis jõusaaliga kergemalt võtta või ehk oskate mingit head nõu veel anda, kuidas edasi võiksin toimida.

Lugupidamisega!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Järjepidevus on tulemuste võti, ei juhtu su gainsidega midagi kui 2x nädalas käid. Kui tahad maksimaalseid tulemusi, siis pead jõusaali omale esikohale seadma ja vähemalt 3-4x nädalas käima ja nt paar korda nädalas siis jalkat vms kergelt (aeroobne). 2x nädalas sobib lihasmassi säilitamiseks. Kui tunned energiapuudust, siis on 2 võimalust: ületrenn või sööd liiga vähe.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest morfa

Tänud zxcvb!

Hetkel on minu põhialaks siiski jalgpall, mitte kulturism vms ja soovin lihtsalt füüsist (lihasmassi) hoida/kasvatada. Kuna enamus jalgpalliga tegelevaid mehi on üsna nääpsukesed, siis ise seda ei sooviks ja tahaks ikka tugevamat joont hoida/saavutada. Nagu aru sain, siis peaksin selleks vähemalt 2x nädalas jalgpalli kõrvale ka jõusaalis (kogu keha) treenima? Energiapuuduse põhjuse üritan siis samuti välja uurida, et paremini edasi minna.

Lugupidamisega!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest morfa

Tere taas! 

Üritasin leida endale siiski parimat varianti ja leidsin ka bodybuilding lehelt ühe full body kava ( https://www.bodybuilding.com/fun/iovate5.htm ) , mis tundub ka üsna asjalik. Ehk leiab keegi aega ja saab sellele pilgu peale visata ja öelda, kas see tasub ennast ära.

Teie zxcvb pakkusite eelnevalt välja küll 3 full body kava, aga nendega lähemalt tutvudes, nägin, et igale lihasgrupile tehakse enamasti vaid 1 harjutus, kas sellest siis tõesti piisab ? Ise olen varasemalt aga keskmiselt 3-5 harjutust lihasgrupi kohta teinud. Mis teeb keskeltläbi siis 16 seeriat. 

Loodan väga, et keegi oskab nõu anda!

Lugupidamisega!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Külaline
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Vasta sellele teemale...

×   Pasted as rich text.   Eemalda formaat

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×