Jump to content
HelenaPro

BCAA ja valk ning muud toitained

Recommended Posts

Juba mõnda aega keerleb peas küsimus, ehk saan siit vastuse :)
Saan aru, et BCAA peaks võtma puhkepäeval hommikuti tühja kõhuga ja peale seda võiks olla mingi aeg söömata.
Kas kohvi piimaga võib kohe juua või segab see imendumist?

Teine asi, et trennipäeval joon BCAA üldiselt trenni esimses pooles aga vahel jätkub ka pudelist peaaegu trenni lõpuni, peale trenni aga kohe valgujooki.
Kas nad siis üksteist ei sega?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

BCAA-sid ei pea üldse võtma, eriti siis, kui menüüs on piisavalt valke. Ja, kui kasutate ka vadakuvalgu pulbreid, on see veel vähem põhjendatud - st. vadakuvalk on oma tervikprofiililit nagunii üle - kui tunnete, et just teil on tarvis midagi lisaks tavatoidule, lisagegi lihtsalt seda. Lisaks on leitud ka, et kui üldse - tõesti suhteliselt erilistel juhtudel - kasutatagu leutsiini eraldi lisandina.

 

Valgu koostisosadeks on aminohapped. BCAA - branch chain amino acids -  leucine, isoleucine, valine

 

St., vastates küsimusele "segamise" kohta:  valk ja aminohapped ei sega teineteist vaid mõneti ongi üks ja seesama - lihtsustatult öeldes.

 

Proovisin kiirelt googeldada lisaks ja ..

 

Leidsin juhuslikult üllatavalt hea ülevaatliku artikli (koos mõningate viidetega), mis alguses jätab mulje, et mu seniste sõnade toeks hästi ei sobi, aga 

 

http://muscleevo.net/branched-chain-amino-acids/

 

A couple of scoops of whey protein would have bumped up their protein intake by around 50 grams per day, as well as providing around 50% more leucine than they were getting from the supplement [2]. While leucine may have proven effective, it did so only against a background of an insufficient protein intake.

 

(Vaatamata selle, et leutsiin on leitud kasu andvat, aga seda siiski juhul, kui valku ei ole päeva lõikes piisavalt olnud - seega - kui valk on normis/üle - ei pruugi enam olla)

 

In summary, there’s plenty of research out there to show that BCAAs have a number of benefits as far as muscle growth is concerned.

But there’s little evidence to suggest that it matters where those BCAAs come from – a chicken breast, a scoop of whey protein or a BCAA supplement. Once they’ve made it to the bloodstream, they’re going to do exactly the same thing.
 
(on rohkelt uuringuid, mis näitavad, et BCAA-dest on lihasmassi kasvatamisel kasu, AGA ei ole vahet, kust see tuleb, sest enamik valguallikaid sisaldavad neid ja sattudes vereringesse ei ole vahet, kust need tulid - kas kanarinnast või valgupulbrist)

 

 

It’s true that taking BCAAs before and after training can reduce markers of muscle damage and soreness, as well as accelerating the recovery of muscle function.

But if you compare large doses of BCAAs with large doses of nothing, particularly in someone on a low protein intake, this shouldn’t come as any great surprise.

If you want to get some BCAAs in your system before and after a workout, a scoop of whey protein will do the job just fine.

Despite the hype, there’s little solid evidence to show that BCAA supplements offer any significant advantage over and above an adequate intake of high-quality protein from food and/or milk protein supplements.

 

(vastab tõele, et BCAA-d vähendavad lihaskahjustuse markereid, kiirendavad taastumist, jne.. aga - kui sa võrdled suurt kogust BCA-sid ja suurt kogust mitte midagi, siis on loomulik, et peab vahe olema. Kui soovid, et su vereringes oleks BCAA-d esindatud, võta lihtsalt üks valgusheik, näiteks, ja sa oled just fine.. on piisavalt tõendeid, et tõdeda, kuni su päevased kvaliteetse valgu kogused on adekvaatsed, ei ole BCAA-de kasutamisel eelist)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

BCAA -d ei pea eraldi juurde võtma, kui sa saad toiduga 1,0 - 1,5 g valku kehakaalu kg kohta või  rohkem.

  • Upvote 1

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Okei.. sellega on muidugi see lugu, et trenni ajal läheb bcaa-ga jook väga hästi alla, aga vett hästi juua ei suuda (ka puhkepäeval jääb vee joomisest kõvasti puudu kahjuks).

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

 

See jook ei lähe alla hästi mitte tänu BCAA-dele, vaid maitse- ja magusainete tõttu. Sama hästi läheb ka maitsestatud vesi alla.

 

BCAA-d ise on ikka päris ebameeldiva maitsega, ei usu, et keegi seda segu isuga jooks, kui ei arvaks, et see jube "kasulik" on, ja sinna lisandeid maitse parandamiseks lisatud ei oleks.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×