Jump to content
Guest jeii

mis teeb paksuks

Recommended Posts

Guest jeii

On väga palju erinevaid teemasid toitumise kohta. Ühed ajavad kõike rasva süüks, teised süsivesikute. Kui räägitakse rasvadest siis jälle et ühed kasulikud ja teised kahjulikud, või üks teeb paksuks ja teine mitte? Süsivesikute jutt on veel keerulisem. Kui tõin omastarust ühele targale näiteks makaroni. Kirjade järgi selles igast möllu sees ja oletasin et no kui makarone ikka päevas paki sisse vitsutad siis midagi head sealt ei tule? Vastuseks sain et makaron on tühi tümps ja paksuks ei tee. Mis toidud siis üldse suurema riskiteguriga on, oskab keegi näiteks top5 mulle kokku kirjutada? :D

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Liigsed kalorid teevad paksuks, vahet pole kas see on komm või pruun riis ja brokkoli. Pruunist riisist ja brokkolist on raskel ennast üle süüa.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Küsimus on kogustes ja inimese tahtejõus. On küllalt heas vormis inimesi, kes mahutavad oma päeva jäätise või šokolaadi, kuid kulutavad sealt saadud energia ka ära.

Kui siiski midagi välja tuua, siis toidud, kuhu on lisatud ainet nimega E621. Kuskilt lugesin, et kui laboris tahetakse rotti paksuks sööta, antakse seda ainet.

 

Mis "möllu" seal makaronides sees on? Selle toidu ainus viga on minu arvates, et see puhas süsivesik.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Tahtejõuvaru on piiratud resurss ja individuaalselt väga erinev.
Söömiskalduvused on ka väga erinevad.

Ideaalmenüü ka eri inimestele erinev.

 

E621 tuli rottidele sööta grammides, et nad õgima panna.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
2 hours ago, 0ttt said:

Liigsed kalorid teevad paksuks, vahet pole kas see on komm või pruun riis ja brokkoli. Pruunist riisist ja brokkolist on raskel ennast üle süüa.

 


Kalorid tegelikult ei ole võrdsed, st nende algallika kvaliteet mõjutab kehaprotsesse erinevalt (hormoonid, põletikud jne). Ehk siis üle süües osade asjadega läheb kiiremini paksuks kui teistega, hoolimata võrdsest kaloraažist.

Muudetud kasutaja 47 poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Loomulikult tulevad mängu mikrotoitained ja tuhat muud tegurit aga tavainimene ei peaks oma pead nendega vaevama ning veel omakorda üle hakkama mõtlema.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
9 hours ago, 0ttt said:

Loomulikult tulevad mängu mikrotoitained ja tuhat muud tegurit aga tavainimene ei peaks oma pead nendega vaevama ning veel omakorda üle hakkama mõtlema.

 


Liigne dumb it down on vähemalt sama eksitav. Paksuks teeb ka liiga madal kaloraaž, kus energia tuleb peamiselt mitteoptimaalsetest allikatest. Selle kohta on väljend TOFI (thin outside - fat inside) ja see kirjeldab inimest, kes BMI järgi on normaal- või isegi alakaalus, kuid kelle siseorganeid ümbritseva rasva mass on liiga kõrge ja kel on seetõttu sisuliselt samad terviseriskid kui normaalmõistes rasvunud inimesel. 

Alkoholikalorid käituvad veel kolmandat moodi ja seda olenevalt sellest, kui palju inimene regulaarselt (ja mis mahus) alkoholi tarbib.

Teemaalgatajale - peale hüdrogeenitud taimsete rasvade (transrasvad) ei tee ükski toitaine paksuks. Paksuks teeb ebaoptimaalne, füüsilisele aktiivsusele ja füsioloogilistele eripäradele mittevastav toitumine.  Ja nagu AlanBStard kirjutas, kõikidele inimestele sobivat ideaalmenüüd pole olemas.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
59 minutes ago, 47 said:

Teemaalgatajale - peale hüdrogeenitud taimsete rasvade (transrasvad) ei tee ükski toitaine paksuks. Paksuks teeb ebaoptimaalne, füüsilisele aktiivsusele ja füsioloogilistele eripäradele mittevastav toitumine.  Ja nagu AlanBStard kirjutas, kõikidele inimestele sobivat ideaalmenüüd pole olemas.

 

Mõni toit paneb rohkem õgima või muudab (niigi paksusele kalduva inimese) unisemaks (loomupäraselt saledad kipuvad, vastupidi, söögi peale aktiivseks muutuma).

Nii et toitaine võib paksuks teha küll.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
1 minute ago, AlanBStard said:

 

Mõni toit paneb rohkem õgima või muudab (niigi paksusele kalduva inimese) unisemaks (loomupäraselt saledad kipuvad, vastupidi, söögi peale aktiivseks muutuma).

Nii et toitaine võib paksuks teha küll.

 

 

Jah, aga siis ei ole see toitaine lihtsalt konkreetsele indiviidile või inimeste rühmale sobiv, mida pidasingi silmas eripärade ja nendega mittearvestamise all. See ei tee aga veel toitu ennast ühemõtteliselt "paksendavaks". 

 

Transrasvad pole aga kellelegi sobivad ja võib universaalselt öelda, et hea tervise nimel võiks igaüks need oma menüüst välja jätta.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Külaline
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Vasta sellele teemale...

×   Pasted as rich text.   Eemalda formaat

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×