Guest SportlikNaine21

Kas jälgida kcal või mitte?(ülesöömine, toitumishäired eelnevalt)

5 postitust selles teemas

Tere!

 

Kas keegi teadjam oskaks nõu anda. Nimelt võin alles praegu öelda(5 aastat pärast toitumishäirete algust, mis olid 15-16 aastaselt, kestis ca aasta), et mu mõtlemine on saanud terveks. Sealt väljatulek on ikka väga pikalt kestnud, sest pärast nälgimist õppisin umbes aasta kui palju peab üldse inimene sööma ning sõin väga tervislikult 3x päevas, aasta hiljem tekkisid ülesöömishood, sest ikka veel ei lubanud endal magusat tarbida ja kui sõin, hakkasin üle treenima, sealt edasi olen siis võidelnudki tervislike perioodidega, kus jälgin erinevaid toitumiskavasid ja sellega kaasnevate ülesöömishoogudega. Nüüd viimased 2 aastat on asi läinud selgemaks ning eriti viimane aasta olen suutnud panna prioriteetideks muud asjad elus kui toidu, trenni ja kehasuuruse. 

Olen 3 aastat ka jõusaalis käinud kuid seal on raskused toppama jäänud, sest ma ei leia toitumisega tasakaalu. Absoluutselt ei suuda toituda toitumiskavade järgi või üldse jälgida oma toitumist, sest see tekitab nii meeletu kinnisidee ja stressi. Tunnen, et ei tohi öelda endale "ei" kui tahan magusat, sest siis tekib jälle kinnisidee ja kõik see asi muutub kurnavaks. Alates igasuguste toitumiskava jälgimisete (fitnesstreenerite, Fitlap) ja enda toitumise pidevat jälgimist on maha läinud 3kg. Alguses sõin kõike üle kuid siis see stabiliseerus ning sain aru, et võin rahulikult süüa ka tihedamalt magusat. Hetkel ongi endaga diil, et kui on isu, siis söön aga mitte 2 päeva järjest vaid vahele jääb vähemalt 1 päev kuid üldiselt 2 päeva. Nii sain kontrollialla oma magusaisud(söön väiksemaid koguseid), suudan keskenduda muudele asjadele elus, olen stressivabam, keha muutus peenemaks KUID raskused jõusaalis veidi vähenesid või osadel harjutustel jäid samaks, suuremaks ei lähe miskit. Enam ei toimu ülesöömist vaid kuulan oma keha ja söön koguaeg täpselt nii palju ja seda mida tahan, ükskõik kuna tahan. Samas on mu keha ülalt väiksem ja alt lai, mis tähendab seda, et peaksin väga hoolikalt jälgima toitumist kui tahan saada alumist osa vormi, milles oleksin veel rahulolevam ja enesekindlam ehk siis liivakehafiguur või tagumik ilusti vormis. Nagu teada siis võib trennis käia ja teha kükke ning väljaasteid ja palju muid asju raskete raskustega kuid väikse toitumise kaldega ei muutu ikka miski välimuses väga paremaks, eriti kui see koht on niigi nõrk lüli.

Loodan, et väga segane tekst ei tulnud. Sooviksin teada, kas keegi oskaks nõu anda, mida võiks sellisel juhul teha kui tahaksin veel paremat vormi, samas tunnen, et kui hakkan jälle jälgima toitumist, läheb asi hoopis käest ära ja muutub kinnisideeks. Kaalun ca 57-60, 168cm, 21a... lisan igaksjuhuks juurde.

 

0

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Üks lause on segadusttekitav.  Alates sellest kui otsustasin kõik kavad ja toitumise jälgimise grammiliselt lõpetada, on läinud 3kg maha... 

 

0

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Ei soovita kindlasti mingit täppisteadust ehk kalorite lugemist või kindla kava jälgimist, minu kogemus ülesöömiste puhul seda ei poolda. On ka palju lihtsamaid variante, mida jälgida ja meeles pidada. Kui käid PERHs psühhiaatri juures võid lasta toitumisnõustaja juurde suunata, tegelen korra nädalas selliste probleemidega polikliinikus, tasuta. Pärnus ja Tartus on ka sellised võimalused olemas. 

Vb on ka trennis vaja mingeid muudatusi teha, tihti tahetakse "prinki tagumikku" ja vuhitakse kogu aeg alakeha teha, aga paraku liivakella kuju sellest ei tule.

 

0

 

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Kui kaaluga vormi saamisega tahad tegeleda, siis soovitaks aeglasti tegeleda.

Kui liiga palju korraga teha, siis võib lappama minna.

 

Näiteks, et esimesel kuul loobud täielikult rämpstoidust ja magusast. Vaatad, kuidas kaal langeb.

Jõusaalis või rühmatrennis käid üks või kaks korda kuus.

 

Kui sellega hakka saad, siis järgmisel kuul külastab jõusaali kaks või kolm korda. Internetist leiad või tellid kellegilt treeningkava. Soovitan sul ise katsetada, mis kava sulle sobib. Paljud kavad on monotoonsed ja nendest tüdined kiiresti ära. 

 

Toitumise kohapealt soovitan sul süsteem luua, millest suudad kinni pidada.

 

Lugemist:

https://www.reddit.com/r/Fitness/wiki/getting_started

 

 

 

0

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Mul täpselt see probleem, et toitumine ja trenn on kinnisideed. Neid naisi on praegu tegelikult päris palju. Kindlasti ei ole minu mõtlemine enam selle koha pealt eluterve, kuid nii saavutasin oma elu parima vormi ja sain lahti ülesöömishoogudest. 

Ma olen mõelnud, et kui tahaks sellisest elustiilist vabaneda, peaks leidma endale mõne teise hobi, mis mõtted toitumiselt ära ajaks..

 

Väikeste raskustega olen trenne teinud ja mõjub, kui seeriad on pikad, korduseid palju ning puhkepausid lühikesed..

 

0

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Külaline
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Vasta sellele teemale...

×   You have pasted content with formatting.   Eemalda formaat

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor


  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    No registered users viewing this page.