Jump to content
Sign in to follow this  
katk

Kaalust alla jõusaalis

Recommended Posts

Tervist!

Teen ka mina oma esimesi arglike samme elukvaliteedi parandamise suunas. 21aastane noormees, kaalu 113kg. Olukord ei ole meeldiv, sest miskipärast on erinevalt klassikalisest jämmemast kutist minu kõhul, kaenlaalustes, põlvede kandis ka venitusarmid. Varasema kokkupuute füüsilisest koormusest võib kokku võtta kunagise kooli kehalise tunniga (sisuliselt). Puberteedieas, 5.-6. klassis lõi kaal piitspeenikese poisi levelilt kõrgele ja seal ta on tänaseni, ainult keskas oli pisike periood, kus natuke coolim välja nägin. Häbi on, noh. Alustanud korduvalt ja suurte plaanidega, sel korral võtan sõna pärast paari esimest nädalat tegutsemist. Loodan mõistvale suhtumisele, usun endasse rohkem kui kunagi varem ja ehk saan pisukese abikäega sel korral ka asjad õigesti jooksma. Kui olen otsapidi foorumi valesse osasse sattunud, siis võib märku anda.

Miks siia kirjutan, kui internet juhendamist täis? Sest segadusse ajab, päris tõega. Meeletult õpetusi ühtpidi ja teistpidi talitamiseks on meeletult ja leidsin, et parem on siin asju selgitada ja otse küsida.

Mis siiamaani toimunud on? - Toitumise koha pealt olen inimene, kes kehvapoolse tervislikkusega toidust väga lugu peab ja otsustasin, et päris kardinaalsel esialgu peale ei lenda. Siiani on toitumise osas muutunud järgmised asjad:

1) Suhkrujookide tarbimine lõppes - inimesena, kellele meeldis coca-colat juua vahel isegi 2 liitrit päevas, on see päris kõva värk. Nüüd võin juua vaid vett, toormahla, mineraalvett (igasuguste maitseteta), piima. Alkoholist päris loobuda ei suuda, aga õlut enam ei joo ja püüan asendada veiniga, kangemat võin soovi korral rüübata, pealejoogiks miskit eelpoolnimetatust. Ahjaa, zero sugar joogid on ka hetkel okeid, sest see võõrutus cocast polt nii lihtne midagi. Siiani olen päris kenasti toime tulnud.

2) Saia kodus ei tarbi - varem olin kõva saiasõber, nüüd on musta leiva kord. Mõni saiake tihedama graafikuga päeva lõunaks läheb ikka, aga üldine saiahullus on möödanik.

3) Võid ei tarbi - asendasin sulajuustu ja toorjuustuga.

4) Toitude juures õli ei kasuta - katsetasin selle imeviguri, kookoserasva, ära. Hetkel kärab küll, vaatame, kuidas rahakott vastu peab.

Laias laastus vist on kõik. Ahjaa, teen läbi ka detox tee kuuri, ehk aitab mõnest mürgist lahti saada. Kes teab. Ka koguseid olen vähendanud, lõunasöögiks võtan suure prae asemel pooliku. Aga sellega on nigel lugu, et kui õhtusöögiks ennast täis ei vorbi, siis on ühel hetkel veel kõht tühi ja siis ei oska miskit pihta hakata kui et midagi juurde näksida. Tihtipeale kipuvad need tiba valed asjad olema. Püüan võimalikult palju süüa salateid ja kana, aga võrreldes varasemaga on tühja kõhu tunne kiirem tekkima ja söömiskorra lõpuski ei ole tavapärast ägisemist, et rohkem tõesti ei jaksa. jaksaks küll.

Söömise osas- kuidas seniseid tegutsemisi hinnatakse? Mida soovitatakse probleemsete kohtade osas? Kust juurde panna?

Trennivärk:

Tegin fääntsisse jõusaali liikmekaardi ja võtsin kuupaketi. Tuttav küll ütles, et kõlbaks ka parki jooksma minna, aga mulle kuidagi sümpatiseerib see, kuidas jõusaali minnes olen teises maailmas ja välja tulles tagasi algses maailmas. Pluss ilmaküsimus, pluss see, et nüüd, kui hingehind on välja käidud, on motivatsioon kordades suurem.

Praegu olen jõusaaliplaane teinud nii, et käiks 2-3 korda nädalas vastavalt elutempole. Jooksulint, ratas, ergomeeter. Minu suurepärasest toonusest saab aimu selle järgi, et 700 meetrit 3 prossase tõusuga kiirusega 8 km/h sörkides oli surm silme ees ja aparaat ütles, et pulss on ohtlikult kõrge. Lõpetasin ära, puhkasin veidi ja tegin 10 minti ergomeetrit. Tunnen, et seda on vähe, aga kuidagi ei pea rohkem vastu. Moe pärast lõpetuseks näppisin hantleid kah mõne korra, noh, et ikka jõusaali värk ja nii. Millise pulsisagedusega, kui palju korraga, mis kiirusel tegema peaks, kuidas võimalikult mitmekülgne olla...no ei tea. Aga jubedalt tahaks edusamme teha.

Jalutamas käin kah. Selliseid poolest tunnist kuni pooleteise tunnini. Paar korda nädalas ehk ikka. See küll ilmselt väga abiks ei ole, aga varem ei käinud, mõtlen, et asi seegi.

Ahjaa, et mis on eesmärgid? Minu pikkuse (189) juures võiks kehamassiindeksi järgi kaal olla alla 90. Et olen üldiselt kah suure kondiga tüüp, ei hakka lolliks unistama ja praegune eesmärk on kahekohaline kaalunumber, mis annaks elule oioi kui palju juurde. Ja kui see kahekohaline on käes, siis võiks ju natuke jõudu kah rohkem tulema hakata. Otseselt musklis kere ei ole kuidagi oluline, pigem see, et kolmandalt korruselt uude korterisse kolides jõuaks kah käe külge panna, probleemideta.

Üks põhjus veel, miks selle kirjatöö siin ette võtsin- poolteist nädalat on möödas ja kaal kõigub ca 1,5kg raames, aga pigem jääb mulje, nagu liiguks üles või seisaks paigal, allaminekut ei tähelda. Mõistan, et ei saagi nii kiiresti, aga tahes tahtmata tekib küsimus, mida valesti teen.

Kõik kommentaarid, mõtted, hinnangud, soovitused on teretulnud. Kuulan ära ja katsetan järgi. Võtaks treeneri, kes selgitab, aga siis ei oleks söögiraha enam, vaese tudengi värk. Samas see vähe söömine tuleks ka kasuks ilmselt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud hea sõna eest! Kookoserasv sai ühekordse katsetusena allahindluse aegu ostetud, ei ole siin jutumärke midagi :D

Edited by katk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitan sul toitumise ka kirja panna näiteks Myfitnesspal'i, siis on parem ülevaade toitumisest ning kalorid kontrolli all. Jõusaali koha pealt mina soovitaksin sul proovida HIIT'i ratta peal, esialgu vaid 5-10min. Sellest täiesti piisab, usu mind. Antud juhul on kõige tähtsam asja rahulikult võtta ja järk-järgult, sest et alustades tundubki kõik väge segane ja teadmatusest lõpetad hoopiski treeninimise. Pea meeles, et kõik mis sa netist loed võta pigem soovitustena, mitte reeglitena. Muudatusi tee toitumises ja treenimises enesetunde järgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui tahad jõusaalis midagi teha, siis soovitaks sulle Starting strength või stronglifts-i, alguses alustad tühja kangiga harjutusi ja vaikselt liigud sealt edasi. Ei tohiks midagi hirmuäratavat olla. Kuna praegu algaja, siis lihast tuleb isegi siis juurde, kui kaloritega kergelt miinustes. Lisaks suurem lihasmass põletab pikali olles ka rohkem kaloreid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui vähegi võimalust, tuleks siiski nõu pidada treeneriga. Käisin mõned aastad iseseisvalt jõusaalis, tulemus hakkas välja paistma alles siis, kui tellisin toitumis- ja treeningkava. Ja tulemus tuli väga kiiresti, andis lisamotivatsiooni jne..

Kui seda võimalust pole, siis ehk mõni tuttav, kes treenib ja keda võiks sellel alal usaldada? Kutsu ta endaga trenni kaasa..

Kaal on paigal vale toitumise pärast. Kasuta tap.nutridata.ee lehte ja pane toidud kirja. Kui kõht tühi, siis äkki vähe kiudaineid?

Detox on jama. Tahad kaalust alla võtta, pead olema kaloridefitsiidis, Nii lihtne see ongi.

Kui sa tahad midagi enda välimuse juures muuta, pead midagi ka ohverdama. Ja see ohverdus oleks alkohol, rämpstoit ja aeg, mille kulutad toidu ülesmärkimisele, söögikordade planeerimisele, treeningutele...

Üks mõnus artikkel:

http://www.fitness.ee/artikkel/1650/filosoofiline-motisklus-tahtest

ja veel..

http://www.fitness.ee/artikkel/1698/toiduportsjoni-energiatihedus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh, algaja, kes ei erista müra tõest. Ka mina olen sealkohas olnud.

Selgitan nii lühidalt ja efektiivselt kui võimalik, ehk on abiks siis:

Kõik mis kõlab, tundub, näeb välja nagu fäänsi teadus = lühiajaline mott = -raha = prügikast

1.) Loodus on kinkinud sulle teadvuse, su pea ja alateadvuse, su keha. Kui üks ei salli teist, kaob side, järjepidevus, usk. Motivatsioon peab tulema iseendast ja mitte kuskilt mujalt kuna sinu erinevusi ei tea keegi peale sinu enda.

2.) Loodus on andnud sulle ühegi masinaga asendamatud loomad ja taimed, ta on hoolitsenud sinu keha ja sinu vaimu üle tuhandeid aastaid, ta teab mida teeb. Ära tarbi mehaaniliselt töödeldud toitu. Otsi ja veel kord otsi maksimaalselt looduslikke allikaid. Mine loodusesse, tee lõkkel liha, küpseta juurvilju, naudi loodust keha ja vaimuga, sest ainult tema suudab sind toita nii nagu peab.

3.) Mida suurem lihas seda võimsam energiakulu, seda kiirem rasvapõletus. Arenda lihast enda jaoks raskete kuid talutavate kaaludega tehes 20-30 kordust. Kuluta rasva minnes jalutama 2-3 km kiiremas tempos ja nii üle päeva = 6 päeva liikumist, 1 puhkust.

4.) Trenni jooksul joo kergemalt suhkrustatud jooke (aura fruit). Kui kõht undab ja on vaja suhkrut vabal ajal söö puuvilju = naturaalne fruktoos + kiud

5.) Õpi harjutused selgeks ja ära kordagi pedantiseeri oma ajusid mingite kavadega, tee nii nagu tunned, et keha tahab, harju raskustega, improviseeri, tee huvitavaks.

6.) Sa teed oma keha kallal tööd. Ja tööl tuleb käia, muidu oled vallandatud. Järjepidevus tuleb arusaamisest, et kolleege pole põhjust karta kuna oled katseajal ja varsti sama edukas. Järjepidevus kordustes tähendab seda, et sa tunned oma lihast, keskendud temale, raskuse liikumisele, lihase harjumisele. Sa teed kordusi nii, et oled võimeline tegema kahte lihasgruppi kordamööda ja järjest. Ühesõnaga ära puhka, tee tööd.

7.) Elu muutub ja saabuvad uued kogemused, tundmatud ja hirmsad. Aga ära karda vaid ole armastav ja vastutulev kõige suhtes, kuna lõppkokkuvõttes on su eesmärk on õppida ja muuta midagi.

8.) Usalda ennast ja neid, kes on sulle truud. Ülejäänud jäta auku ja roni sealt välja.

Häid edusamme sel imelisel teekonnal ja tule jälgi vahepeal mu postitust kus kirjeldan oma jooksvat "comebacki"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui oled kahtlev sulle antavate nõuannete osas, on kohalik foorum enam-vähem viimane koht kuhu tulla.

Kui peaksin valima hetkel kiiresti 1 allika, mis on piisavalt kindel, et saad toitumise / treeningu osas adekvaatset teavet , ja seda kohati suhteliselt lihtsas keeles, ning tead ka, et seal vaid viimaste uuringute põhjal antav on ( hetkel on see nii - asjad võivad muutuda, kui mingit valdkonda jätkuvalt uuritakse:

http://alanaragon.com/

seal näiteks võid alustuseks läbi lugeda

http://wannabebig.com/diet-and-nutrition/the-dirt-on-clean-eating/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×