Jump to content
Sign in to follow this  
Guest fittt

100 kilone jooksma?

Recommended Posts

Guest fittt

Kaalun natuke üle 100 kg. Soovin kaalust alla võtta, mul kodus olemas ratas..ei tule hetkel nimi meelde, no see et kohapeal sõidad rattaga.

Olen teinud sellega trenni vahest, aga kaal ei lange. Kaal seisab pikemat aega juba. Olen alla saanud kokku 8 kilo. See on aasta peale kokku. Muidu koguaeg kaal langes ja tõusis. Mingi aeg ei söönud eriti midagi, siis kaal langes 3 -4 kilo. Kaalusin umbes 96 kg. Olin väga õnnelik, et kaal langes lõpuks natukenegi. Kui hakkasin normaalselt sööma tuli kõik tagasi.

Nüüd ongi pikemat aega kaal 100 kilo. Pluss miinus 1-2 kg. Kaal seisab, ei tõuse ega ei lange. Kui ma oleks ideaalkaalus, siis oleks rahul sellega, et kaal seisab, aga kuna liigset kaalu on vähemalt 30 kilo siis võiks ikka alla minna see kaal.

No kaal polegi minu jaoks nii tähtis, tähtis on see mis peeglist vastu vaatab. Kui käisin keskkoolis kaalusin 80 kilo ja ei olnud mega paks(pikkust 174) Riietega sai ilusti ära varjatud. Piltide pealt vaadates üldse ei ütle et seda kaalu meeletult palju oleks olnud.

Aga nüüd olegi hädas sellega, et kaal seisab. Toitumine on korras, sest kui poleks korras kaal tõuseks.

Toitumine on umbes selline : Hommik 9:00- riisipuder piimaga Lõuna 12:00- midagi kerget( salat, 2 leivaviilu sulatatud juustuga) 15:00- riis juurviljade ja salatiga 18:00- sama mis lõunal või nt kartul, tatar, supp jne. Portsud ei ole suured vaid normaalsed. Ja viimane sõõgikord on kell 21:00 siis on ainult mingi puuvili nt pirn, õun, banaan. Mu toitumine ei ole selline koguaeg olnud, varem ma ei söönud üldse hommikuti. Nüüd hommik on kõige tähtsam. Proovin süüa väikseid portse iga 3 tunni tagant, kuna lugesin et nii on parem, seedimine töötab ja ei teki näljareziimi? Varem sõin maksimum 2 korda päevas ja siis sõin väga palju. Kuna kõht oli väga tühi tänu sellele, et hommikul ei söönud.

See oli näide mida söön. Vahest luban endale midagi head ka, nt kohukest, (tumedat) sokolaadi, jäätist. Aga ma alati pean piiri. Ma ei söö kunagi 5 kohukest järjest ära nagu varem vaid söön 1 ja mulle piisab. Sokolaadiga samamoodi, paar tükki ja magusaisu läinud. (Kindlasti söön ka loomset midagi nt kala või kana. Loomaliha ei meeldi üldse).

Kas tõesti peaks loobuma kohukestest ja nt saiast? Ma pean nendega piiri ju. 2-3 viilu saia päevas ei peaks ju liiga tegema?

Dieedile kindlasti ei tahaks minna, kuna olen 5 aasta jooksul võidelnud kehakaaluga ja keelanud ennast koguaeg, et seda ei tohi ja seda ka ei tohi. See tekitas stressi. Pigem söön aga pean piiri.

Minu suur probleem on vb selles, et ma ei liiguta eriti ennast. Väljas ei jaluta nii väga, ei ole eriti aktiivne. Võin terve päev arvuti taga istuda või natuke maja ees jalutada( jalutada nagu kilpkonn aeglaselt).

Sellepärast tahangi muuta ennast täielikult ja hakata jooksmas käia, kuna lugesin et jooksmine langetab hästi kaalu. Rattaga kodus teen vahepeal trenni, aga tahaks just mindagi muud mis treenib tõhusamalt.

Küsimus ongi selles 1. Kas mu toitumine võib samaks jääda, et luban endale midagi head ka aeg ajalt, aga lihtsalt teen trenni rohkem?

2. Kas ma võin nt iga päev jooksmas käia? Et alustan sellega et jooksen alguses niikaua kui jõuan ja siis hiljem hakkan rohkem jooksma?

Mõtlesin veel hüppenööri osta ja hüpata sellega väljas. 3. Kas hüppenööriga hüppamine on tõhus rasvapõletaja?

Ja kui kaua peab trenni tegema, et rasv põlema hakkaks? Ma ei arva et piisab ainult sellest kui ma 10 minutit hüppan hüppenööriga.

Peab ju mingi teatud aeg läbima, et see rasv põleks?

Ma teen iga õhtu veel muid harjutusi kaa: kõhulihased, jalaharjutused erinevad.

Kui oskate midagi head soovitada, mis põletaks tõhusalt rasva oleksin tänulik teile.

ja kui ma jookmas hakkan käima, kas parem oleks tühja kõhuga jooksma minna? Et kui iga hommik jooksen, siis peale jooksmist söön?

Mõtlesin veel iga õhtu hakata rohelist teed jooma enne magamaminekut(mee ja sidruniga) ei tea miks selline mõte. Praegu külm ka väljas, mõnus soojendav :D Kas rohelise tee joomine enne magamaminekut ka mõjutab kaalualandamist?

Nii nii segane tekst tuli, kiiruga kirjutatud. Aga loodan et saate aru mida kirjutan :)

(soovin veel teada kui kiiresti saaks alla umbes 20 kilo, sest kui ma saaks 20 kilo alla oleks väga õnnelik).

Kui kiiresti nt langeksid esimesed 5 kilo? 8 kilo sain alla aastaga, aga ma väga ei näinud väga vaeva selleks).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei soovitaks kohe jooksma minna. Lõhud põlved ära. Alusta rahulikult kõndimistega või kerge sörgiga. Aegajalt tõsta distantse.

Seda mida sööd on ok aga, ei näe kavas eriti valku (liha, muna, kodujuust, kohupiim jne) Neid võiksid ikka süüa. Kui ei tea mida süüa ja kahtled palju süüa, võid lasta endale toitumiskava teha.

Tavaliselt ma ise teen trenni tund peale söömist. Täis kõhuga raske trenni teha ja tühja kõhuga pole jõudu ja jaksu teha trenni. Igapäev ei ole soovituslik trenni teha, kurnad lihased ära, lase puhata ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda mida sööd on ok aga, ei näe kavas eriti valku (liha, muna, kodujuust, kohupiim jne) Neid võiksid ikka süüa.

Ei tea....5 korda päevas süskarirohked eined,pluss vahest mõned kohukesed etc.See päris hea hulk kaloreid tegelikult inimese kohta kelle aktiivsus ei anna sportlase mõõtu välja. :) Valku on küll jah vähe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise vastad omale. Kui su liikumine päevas on nii vähene nagu kirjutad, siis tulebki su kirjeldatud toidust piisav kogus täis, et kaal enam ei muutuks. Nii vähese liikumise puhul pole suurt pointi enam toitu vähendada (muidugi, ilmselt hakkaks midagi juhtuma kui sa need kohukesed, saia ja jäätised täielikult välistaks - aga seda sa ei taha). Pead siis selle energia ära kulutama.

Sellise kehakaaluga jooksmise puhul sõltub palju sellest, milline on su geneetiline baas ehk mis seisukorras ja millisena kaasa antud luud-liigesed, sidemed ja lihased. Mõnel on baas nii hea, et peavad vastu. Sa ei tea enne, kui ei proovi. Kilomeeter-paar alustamiseks ei tohiks küll midagi halba teha. Sinu kaalu puhul aga lubab 2km jooksu isegi juba ühe kohukese ära süüa. Või väiksema pulgajäätise.

Kõndida võid ka, kuid siis pead kohukese eest juba ca 2x pikema maaga maksma.

Aga kui elad oma töökohast õnnelikult 5-10km raadiuses, siis jäta auto koju ja ära bussi peale roni. Saadki oma kohukest süüa ja kaal võiks ka langeda, kui liigud selle maa jala. Või rattaga.

Ja ei ole õige, et pead 10min vähemalt liikuma korraga, muidu pole mõtet. Igal sammul on mõtet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kang08- Need 5 korda päeva toidu kogused ei ole suured tegelt.

Kui varem sõin 2 korda päevas, siis sõin päris palju. Nt, kui esimene toidukord oli lõunal kell 15:00, siis võisin pool potti toitu ära süüa, ikka oli tunne, et kõht tühi. Kõht oli täis aga samal ajal ka tühi( ei oska kirjeldada, on olnud nii).

Olen proovinud erinevat moodi toituda. Süüa väga vähe, nt hommik 1 võileib ja teine toidukord oli õhtul ja toidukogus väga väike, ega üle 3 päeva ma vastu ei pidanud.

Olen lugenud, et paljud treenerid soovitavad süüa tihti aga vähe. Proovingi süüa iga 3 tunni tagant väikestes kogustes. Ja nüüd tunnen et palju parem on, sest nt hommikusöök on kell 9:00 puder, siis kell 12:00 polegi kõht tühi tegelt, aga ikka söön. Kasvõi 2 leivaviilu kodujuustuga või sulatatud juustuga.

Ma arvangi, et see kaal seisab sest pole füüsilist aktiivsust.

Teen nüüd iga päev trenni. Hommikul ja õhtul sõidan toas rattaga (see ratta masin vms) 15-30 minutit ja õhtul teen 50 kõhulihast ja jalaharjutusi( lesin maas küljega ja liigutan jalga üles alla). Ma muidugi pole kindel, kas sellest trennist piisab( Iga päev jalutan ka, vähemalt tund) Spordisaalis pole hetkel võimalust käia.

Mul ratta küljes kalori lugeja kaa. Ja suht raske on tegelt ühe kohukese kalorid ära põletada. Eile tegin üle pika aja rattaga trenni ja põletasin ainult mingi 55 kalorit :D

Edited by fitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kang08- Need 5 korda päeva toidu kogused ei ole suured tegelt.

Kui varem sõin 2 korda päevas, siis sõin päris palju. Nt, kui esimene toidukord oli lõunal kell 15:00, siis võisin pool potti toitu ära süüa, ikka oli tunne, et kõht tühi. Kõht oli täis aga samal ajal ka tühi( ei oska kirjeldada, on olnud nii).

Olen proovinud erinevat moodi toituda. Süüa väga vähe, nt hommik 1 võileib ja teine toidukord oli õhtul ja toidukogus väga väike, ega üle 3 päeva ma vastu ei pidanud.

Vähe on suhteline.Näiteks üks kohuke on koguseliselt ka jube vähe,aga kui hakata lähemalt uurima palju kaloreid see sisaldab,siis polegi enam nii vähe. Võiksid lähemalt uurida palju kaloreid üldse päevas toidulauale paned,saaksid palju selgema pildi.Kaloraaz ongi kõige alus.Saa oma kaloraaz stabiilselt kergelt miinusesse ja asi hakkab liikuma ma usun. :)

Edited by Kang08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×