Jump to content
Sign in to follow this  
Guest coco

Kõik kaalulangetamisest(küsimus)

Recommended Posts

Guest coco

Tere. Tahan teada natuke kaalulangetamise kohta. Olen lugenud sellest foorumist natuke siit ja sealt.

Kas selle jaoks, et kaalust alla võtta peab loobuma lemmik toitudest?

Et sööma ainult juurikaid, puuvilju, kana, muna, putrusi, kartul, riis, tatar jne..

Olen proovinud palju erinevaid dieete, nad on aidanud küll aga peale mõnda nädalat ranget dieeti tekkib mingi liigsöömine -kõike ja palju, siis on kaal jälle tagasi. Need mitu nädalat/kuud nähtud vaev on tagasi söödud väga väikese ajaga + veel lisakilodega( veel süümekad ja viha enda vastu).

Liigse kehakaalu põhjus on tavaliselt liigne söömine ja vähene liikumine. Olen kuulnud, selleks et alla saada võib süüa kõike aga mõõdukalt mitu korda päevas ja liikuma peab piisavalt.

Minu suur probleem on olnud see, et ma tahtsin(tahan) alla saada väga kiiresti, nt kuu ajaga 15 kg ja siis ma ei söögi midagi ja teen palju trenni. Paari nädala pärast mõtlen, et söön nt natuke kommi või krõpsu ja peale söömist tekivad kohe süümekad ja siis järgmine päev midagi ei tee, toitun endiselt nagu enne dieeti, ei liigu ja kaal on mõne aja pärast tagasi.

Olen kuulnud ja lugenud, et nädalas -1 kg on normaalne(0,5kg) oleneb kaalust. Oleneb kas vaja maha saada 30 kg või 5 kg.

Mul oleks vaja alla saada umbes 30 kg. Kui 1 kilo nädalas läheks alla siis peaks dieeti pidama 30 nädalat, ehk umbes 7 kuud.

See on nii pikk aeg ju. 7 kuud pidada dieeti, loobuda igasugusest maiustusest ja teha iga päev trenni( no ülepäeviti).

Ma saan aru, et dieediga võib väga kiiresti alla saada, aga veel kiiremini tuleb see kõik tagasi.

Mis elu see on kui terve päev mõtled vaid toidust ja oled tühja kõhuga, vihkad iga päev seda, et ei tohi süüa seda ja toda. Et sunnid ennast tegema rangelt trenni.

Tahan, et mu toitumine ei oleks liiga range ja tahan toituda tervislikult vahest lubades endale midagi paremat kaa.

Sain aru, et ranged DIEEDID, ei mõju.

Koguaeg olen arvanud, et kui tunda pidevalt nälga ja teha palju trenni siis kaal langeb ja kui kõht on täis ja liikuda mõõdukalt siis kaal ei lange. Ühesõnaga: väga vähe toitu- kaal langeb. Piisavalt toitu- kaal ei lange. Minu arvamus oli selline.

Milline peab olema nt nädala menüü, et kaal langeks? Olen vahel söönud kord päevas ja kaal ikka seisab.

Kui süüa tervislikult ja vahest lubada endale kooki, pizzat, shokolaadi, kas kaal langeb? Või tõesti selleks et kaal langeks ei tohi midagi süüa peale juurikate ja "kartuli".

Share this post


Link to post
Share on other sites

et ma tahtsin(tahan) alla saada väga kiiresti, nt kuu ajaga 15 kg

Segane peast või? Ainus viis, kuidas sa kuuga nii palju alla saad on ehk rasvaimu või kui mõne jäseme otsast ära lõikad.

See on nii pikk aeg ju. 7 kuud pidada dieeti, loobuda igasugusest maiustusest ja teha iga päev trenni( no ülepäeviti).

Ongi pikk aeg. See on aeglane protsess. Ja kui saaksid oma soovitud kaalu, hakkaksid jälle sööma nagu loom?

Ma saan aru, et dieediga võib väga kiiresti alla saada, aga veel kiiremini tuleb see kõik tagasi.

Tee omale selgeks, mis asi on üldse dieet. Hetkel mulle tundub, et sinu jaoks on see mitte-söömine.

Ühesõnaga: väga vähe toitu- kaal langeb. Piisavalt toitu- kaal ei lange. Minu arvamus oli selline.

Arvamusega pole siin midagi pistmist ja toidu kogusega ka mitte. Söö vähem kaloreid sisse kui päevas kulutad ja kaal kukub. Aga mitte päevas kilo....

Milline peab olema nt nädala menüü, et kaal langeks? Olen vahel söönud kord päevas ja kaal ikka seisab.

Kui süüa tervislikult ja vahest lubada endale kooki, pizzat, shokolaadi, kas kaal langeb? Või tõesti selleks et kaal langeks ei tohi midagi süüa peale juurikate ja "kartuli".

Pole vahet, mida sööd.

Olen lugenud sellest foorumist natuke siit ja sealt.

Ikka oled või? Loe veel ja põhjalikumalt, sest kõik see teema on siin ära leierdatud juba. Praegu põhinevad sinu "teadmised" naised-saunas-rääkisid tõdedel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieet = korrapärane toitumine.

Kuna tänapäeval on maailma tulnud rahateenimise eesmärgil nii palju sõltuvust tekitavaid toiduaineid, siis neist ei pea loobuma, aga peab nendega piiri pidama. Kõike võibki süüa, aga kõik need toidud peaksid sisaldama kõiki makrotoitaineid - valgud, rasvad ja süsivesikud ning neid ka õiges vahekorras. Vahekord sõltub sinu elustiilist ja treeningutest.

Mis sa tõesti loodad, et 7 kuuga võtad 30kg alla ja siis arvad, et need 30kg tagasi ei tule? Muidugi tulevad, kui sa hakkad jälle vanaviisi toituma! Sellepärast sul need 30 lisakilo tulidki, et sa olid terve selle aja jooksul valesti toitunud.

Iga päev ei pea trenni tegema. 3-4x nädalas on täiesti piisav. Kaalust alla saab ka ilma trennita võtta.

Imedieedid ja nälgimine ei tööta ja nende puhul tekib ka jo-jo efekt. Ehk kui sa võtad selle imedieediga 15kg alla, pöördud vana eluviisi juurde tagasi, tuleb 15kg tagasi +5 veel juurde. ;)

Loodan, et uurid veel või küsid küsimusi selleks, et targemaks saada ning muudad ka elustiili. Kõht täis saada ja kaalust alla võtmine ei ole mingi probleem. Tuleb teha toidulaual lihtsalt õiged valikud, muud midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et siis vahet pole mida süüa? Tähtis, et kalorid ei ületaks piire ja saaks enda makrod kätte ja piisav trenn 3 x nädalas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just, ei olegi vaja kohe endale asju ülikeeruliseks tegema. Peamine eesmärk peaks siiski esialgu olema stabiilsus ning suutlikus seda dieeti hoida, mitte kõigest varasemast loobuda ning elu radikaalselt muuta, et hiljem alla anda ja tagasi algusesse end süüa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin muidugi tulevad mängu muud tegurid. Kui sa saad oma päevased makrod ja kalorid kätte näiteks valgušeigist, halvaast ja suhkrust, siis sul jääb kõht ilmselgelt tühjaks. Sellepärast süüaksegi pigem kana, juurikaid jms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kuidas ma saan teada palju mul vaja süüa ja mida süüa, et ma saaks kõik vajaliku kätte. Et ei tekiks "näljareziimi" kehal(kui liiga vähe süüa) või et midagi üle ei sööks.

Kas vaja osta toidukaal ja igat grammi kaaluda?

Ja kui tahan alla saada kust kohast ma näen mida palju vajan- kalorid, valgud, süsivesikud jne. Ma olen näinud neid tabeleid mida vajab tavaline inimene, kes ei taha kaalust alla saada, aga kui tahan alandada kaalu palju ma siis vajan toitaineid?

Kui nt hommik puder(marjade või puuviljadega), lõunal kartul kalaga ja salatiga, õhtul ei tea mida, supp vms(see on lihtsalt näide). Siis kust kohast ma tean palju ma pean sööma seda toitu, et kaal alaneks.

Minu jaoks on muidugi natuke võõras, et 3 korda päevas süüa. Sest tavaliselt minu esimene söök on peale lõunat või õhtul. Hommikul mitte kunagi ei söö.

Imestama paneb, et paljud keda tean söövad 5-6 korda ja on ikka saledad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõigepealt oleks hea, kui sa teaksid oma päevast kaloraaži, mille juures kaal seisab ja siis võtad sealt u 20% vähemaks. Netis on kalkulaatorid ja puha. Alguses pead kindlasti mõnda aega oma toidud ja kogused kirja panema nt nutridata programmi, siis on vähemalt mingi siht silme ees ja kui see juba harjumuseks saab, siis pole enam vajadust keemiku täpsusega jälitada neid kaloreid. Mitu korda sa päevas sööd, pole nii oluline, peaasi, et oma vajadusi ei ületa ja enesetunne on hea. Edu! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ei pea asja isegi nii keeruliseks ajama ja igasuguseid kalkulaatoreid jms. tabeleid kasutama. See ei ole raketiteadus. Mida lähemale saad oma menüü naturaalsetele toiduainetele, seda tõenäolisemalt saad ka normaalkaalu. Teoreetiliselt on võimalik pizzast ja halvaast midagi kokku panna, kuid pikas perspektiivis ei ole see jätkusuutlik. Kuigi on erandeid, just Galileos näidati meest, kes on 25 aastat ainult pizzast toitunud ja suht ok ka arstide arvates. 
Üldiselt võid ju võtta suvalise keskmise tervislikuks peetava menüü, hakata pihta ja vaata mis juhtub. Vajadusel hakka siis korrigeerima. Lõppude lõpuks jõuavad kõik edukad kaalulangetajad üsna samade põhimõtete juurde välja - naturaalsed toiduained, piiri pidamine, mõistlikul hulgal trenni tegemist ja liikumist. 
Dieedipidaja kõige suurem vaenlane on tegelikult suhtumine "kõik või mitte midagi". Kui alustatakse, siis kohe karmilt. Ja kui korra lubatakse endale midagi, siis on tunne et nüüd on kõik läbi ja dieet lendab aknast välja. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mde, halvaa algses tähenduses on tegelikult täiesti naturaalne toiduaine - koosnedes algselt jahvatatud seesamiseemnetest (tahini) ja meest/suhkrust. teine versioon on jahu + õli + suhkur (mis on ka naturaalsed toiduained). mis tast tänaseks masstarbimises saanud on, on iseasi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Your content will need to be approved by a moderator

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×