Jump to content
Sarge

Taavi Merisalu Blogi

Recommended Posts

Tere

Minu nimi on Taavi Merisalu ja olen nüüd Team Fast liige. Kuna pole loomekirjanduses eriti osav, siis kajastan oma blogi konkreetsete lausetega.

Olen 25-aastane ja alustasin treeninguid 20-aastaselt. Elan Tartu külje all, 13km Valga poole, Nõos. Treenin põhiliselt Nõos ja esindan Tartu Ülikooli Akadeemilist Spordiklubi. Võistlusperioodil ja võistlustel aitab mind Silvar Rückenberg. Selle nimega meenub ka kohe teine nimi - Janar Rückenberg. Kui teistel on eeskujudeks võetud Mr. Olympia lavadelt suurte kõhtudega onud, kes tarbivad söögiga rohkem asju sisse, kui me leiame Mendelejevi tabelist, siis minu suureks (nüüd mitmesti mõistetav) eeskujuks on just meie oma kohalik mees Janar Rückenberg.

Alustan algusest. Olen elu aeg suhteliselt sportlik olnud ja tegelen ka hobikorras senimaani erinavate aladega – põhiliselt jalgpall ja korvpall. Kuid vahel võistlen ka võrkpallis. Pole võõrad ka teised pallimängud.

Põhiliseks alaks on raskejõustiku ala klassikaline kulturism. Ei ole selline „kulturist“, kes käib jõusaalis ja peab ennast kulturistiks, vaid ikka võistlev ehk siis teen ikka vormi ka (mis minu arust eristabki kulturisti ja jõusaaliharrastajat)!

Jõusaali treeningutega alustasin ülikooli teisel poolaastal ehk 23. Märts 2010 – paar päeva pärast LELKVi, mida kursavend (mr815 aka Kalev Arbus) mind vaatama viis. Temaga koos alustasin ka jõusaalitreeninguid. Valisin selle ala selle pärast, et Kehakultuuri õppima minnes pidi teiseks aastaks valima eriala. Mõtlesin alguses pallimängudele, kuid hiljem idee muutus raskejõustiku kasuks. Kuna olin ka gümnaasiumi ajal paar korda jõusaali eksinud, siis see raud oli juba natukene tuttav ja mulle meeldis.

Kaalusin alustades 67-69kg, kuid hetkel on off-season kaal (tühja kõhuga ja WCs käiduna) 83-84kg, pikkust 179-181cm. Tühja kõhuga ja WCs käiduna suurim lavakaal 77kg.

Hetkel töötan lasteaias liikumisõpetajana ja Nõo Spordihoones jõusaalis treenerina ja juhendajana. Olen treener ka võistlevatel sportlastel. Haridustee viimane etapp oli Tartu Ülikooli Kehakultuuriteaduskond.

Nimetan oma tulemused:

1. EMV 2010 juuniorid +75kg 2. koht

2. Reval Cup 2011 klassikaline kulturism absoluutne 4. koht

3. LEKV 2011 klassikaline kulturism absoluutne 3. Koht

4. LEKV 2011 kulturismi absoluutne 4. Koht

5. EKV 2011 klassikaline kulturism +180cm 2. koht

6. LEKV 2012 juuniorid kulturism -80kg 1. koht

7. LEKV 2012 absoluutne parim juunior

8. LEKV 2012 kulturismi absoluutne 3. koht

9. EKV 2012 absoluutne II koht juuniorites

10. Balti Matš 2012 absoluutne III koht juuniorites

11. EMV 2013 klassikaline kulturism absoluutne 3. Koht

12. EMV 2013 kulturismi absoluutne 4. Koht

13. Põhjamaade MV 2013 klassikaline kulturism +180cm 2. Koht

14. Maailmameistrivõistlused 2013 klassikaline kulturism -180cm 15. koht

· LEKV 2012 sain ka eripreemia parima vabakava eest.

Sarge78cb9ad7eea8f00e808a3627caa68d.pngpost-4814-0-37985400-1425385188_thumb.jp
2012 vs 2008-2009 (veebruar) vs 2013

Head jälgimist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis su tulevikuplaanid seoses kulturismiga on?

Sügisel tahan kindlasti EMV võistelda ja kui on piisavalt rahalisi vahendeid, siis tahaks ka Põhjamaade MV osaleda. Kui juba vormi teha ja MM tuuakse Euroopasse, siis tahaks sinna ka minna. Tuleb ainult loota, et tervis vastu peab ja kõik hakkab ülesmäge minema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esimene trenn Fasti liikmena tehtud. Tegin täna rinda, triitsepsit ja õla keskmist osa. Uus kava ongi jaotatud kolmeks. Iga nelja päeva tagant saab lihas uuesti tugeva koormuse. Ei tea, kunas see kokku jookseb, aga eks ma jätan kõvasti suurema varu ka harjutustesse, et ületreeningu ohtu ei tekiks. Eks endised raskused tundusid täna raskemad, kui muidu, aga eks pärast haigust ei saagi kohe lammutama hakata. Aga trennis öeldi, et kohe näha, et olen kõvasti motiveeritud. :)

Jõusaalis oli täna ka üks tuttav, kes tegeleb õhu mõõtmisega vms. Siis rääkisin oma murest, et pärast vuukide täitmist on tekkinud hallitus lakke. Siis ta ütles, et see võib olla üks põhjuseid, miks ma haigeks jään. Peab vist õhupuhasti ja niiskuse koguja sebima ja lootma jääda, et asi paraneb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas sa tiimi liikmeks said?

Ott Kiivikas tegi pakkumise ja loomulikult võtsin selle vastu. Miks mulle seda pakuti, siis seda võid küsida Otilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Täna tegin selga, õla tagaosa ja biitsepsit. Võtsin igal harjutusel raskust maha ja puhkepausid hoidsin lühikesed - põhimõtteliselt enamus trennist kergelt hingeldasin. :)

Õhtul tegin modifitseeritud Silvari retsepti järgi kanafileed. Tükeldasin kanafilee. Pool kogusest panin fooliumile ja maitsestasin soola, pipra ja broilerifilee maitseainega. Lisasin peale šampinjonid, juustu ja sulatatud juustu. Sellele omakorda ülejäänud kanafilee tükid, maitsestasin ja pakkisin kenasti fooliumisse. Samal ajal oli juba ahi 200'C ja panin ahju. Küpsetasin 60 minutit. Kõrvale tegin kodujuustuga salatit kuhu lisasin marineeritud kurki, natukene majoneesi ja tilk äädikat ning maitsestasin soola ja pipraga. Mõnus ja maitsev valgurikas õhtusöök.

post-4814-0-69609400-1425498891_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib-olla mulle ainult tundub, aga sa oled üpris väikese ajaga hästi arenenud, igal ühel asi päris nii hästi ei lähe. Palju õnne tiimi pääsemise puhul ja edu eesmärkide täitmisel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib-olla mulle ainult tundub, aga sa oled üpris väikese ajaga hästi arenenud, igal ühel asi päris nii hästi ei lähe. Palju õnne tiimi pääsemise puhul ja edu eesmärkide täitmisel.

Ma arvan, et sulle tundub. :) Endal on ikka selline tunne, et olen selline nagu esimeses postituses keskmisel pildil. :D Kui ma hakkasin trennis käima, hakkasin ennast ka kohe harima, et kiiremini jõuda tulemusteni ja muidugi ümbritsev keskkond oli sportlasi täis. Sain alati õppejõududelt ja kursakatelt küsida, raamatust ja internetist õppida. Mõned kuud hiljem oli mul paigas juba kaloraaž ja valgud (teistele asjadele tähelepanu ei pööranud). Kuna koormus oli suur, siis kaloraaž oli 5000-6000kcal kanti ja loomseid valke vähemalt 150g - mitte kunagi vähem. Mäletan, et pärast trenni söök oli mul 200g Alma kodujuustu, 800g Mamma makaroni/kartuli salatit ja hiljem jõin veel peale liiter jogurtit. Kiired kalkulatsioonid teha, siis kokku juba ~1500kcal + ~800kcal = 2300kcal. Ja muidugi praktikumide vahel veel 200g vanilliiniga kohupiima.

Salat oli alati hea valik, sest Konsumis müüdi -50% neid. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täna tegin kergelt jalgu ja natuke jõutõmmet. Kuna laupäeval on korvpalliturniir, siis tegin 80kg mõned kiiruslikud kükid 5x6, jõutõmme kuni 200kg ja 4 seeriat kõverdusi. Tõmmet tegin sel põhjusel, et kunagi ütlesin Mariusele vist, et 200kg tuleb mul une pealt ka ära. Ega ei eksinudki. :)

Riietusruumis tegin ühe kehva selfie ka. Kuna ei tahtnud vahele jääda enda pildistamisega, siis tegin ainult ühe pildi ja selle ka välguga :P. Aga samas on hea, sest ei peegelda vormi nii nagu on.

post-4814-0-24871600-1425581341_thumb.jp

Pean ikka mingi artikli läbi lugema, kuidas teha head selfiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kõige pealt soovin ilusat naistepäeva kõikidele naistele!

Eilsest Silvari pool käigust väsimus sees, sest sai kõvasti juttu räägitud ja lauamänge mängitud. Täna trenni ei lähe, aga homme küll. Homsest lülitan ka lisandid sisse.

post-4814-0-26608600-1425829529_thumb.jp

Proovin Joint+ ära ja loodetavasti saan leevendust põlvede valule. Võib-olla isegi korda need. :) Silvar ütles, et Janaril aitas ja Ott on sama öelnud.

Alati on mu trenne toetanud Workout Intra või siis BCAA Fast Pro seeriast. Ei teki trennis väsimust ja isegi trenni lõpus on veel tunne, et võiks ühe trenni veel otsa teha! :D Võistlusdieedi ajal kindlasti asendamatu asi.

Kuna seeriatevaheline paus on lühike, siis kindlasti käiku läheb ka Beta-Alanine. See on asi, mida võivad põhimõtteliselt kõik sportlased tarbida ja saavad sellest kasu. Kõige rohkem kasu saavad vast jõuvastupidavussportlased või sprinterid, kes lõpus annavad endast viimast. Beta-Alanine'i efekt tulebki just esile viimaste raskete korduste juures või jooksjate puhul lõpuspurdi ajal.

Ja muidugi hea ja maitsev viis täita oma päevast valguvajadust on kasutusele võtta üks Protein Pudding. Hea kasutada vahepaladena. Juurde lisada veel marju ja pähkleid, siis saab ka süsivesikuid ja rasvu. Kuna ise magusa sõber ei ole, siis see ei ole ka ohtralt magus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lükkad kreatiini ja beeta-alaniini sisse, ja rasva protsent hakkab langema! ^_^ Mis nii viga vormi ja trenni teha...

Kõrvalefektina täheldati nende kasutajatel veel ka rasvaprotsendi vähenemist! (Hoffmann, 2006).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lükkad kreatiini ja beeta-alaniini sisse, ja rasva protsent hakkab langema! ^_^ Mis nii viga vormi ja trenni teha...

Nojah, ega kõik me ei luba endale paraku võimsamat kraami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Täna algas uus treeningnädal. Jätsin vähe pikema pausi sisse treeningutesse, sest eile olid veel lihased valusad eelmisest treeningnädalast. :D

Täna oli rind, triitseps ja õla keskmine osa. Lisasin natukene raskust ja tegin ka rohkem korduseid sellega, millega eelmine trenn väga teha ei jõudnud. Samuti esimest korda elus mõõtsin ennast ja panin mõõdud kirja, et jälgida ka niipidi arengut. Internetis on selline lehekülg, kus on kirjas mõõdud, milline näeb välja sümmeetriline keha. Mul jääb rinnaümbermõõdust puudu, et olla perfektsete mõõtudega :P. Lehekülg on siin: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson207.htm

Õhtul või homme lisan ka tänased söögid. Kui teen seda täna, siis arvatavasti kella kümne paiku, sest siis on mul viimane toidukord. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Täna algas uus treeningnädal. Jätsin vähe pikema pausi sisse treeningutesse, sest eile olid veel lihased valusad eelmisest treeningnädalast. :D

Täna oli rind, triitseps ja õla keskmine osa. Lisasin natukene raskust ja tegin ka rohkem korduseid sellega, millega eelmine trenn väga teha ei jõudnud. Samuti esimest korda elus mõõtsin ennast ja panin mõõdud kirja, et jälgida ka niipidi arengut. Internetis on selline lehekülg, kus on kirjas mõõdud, milline näeb välja sümmeetriline keha. Mul jääb rinnaümbermõõdust puudu, et olla perfektsete mõõtudega :P. Lehekülg on siin: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson207.htm.

Õhtul või homme lisan ka tänased söögid. Kui teen seda täna, siis arvatavasti kella kümne paiku, sest siis on mul viimane toidukord. :)

Pane oma mõõdud ka. Oleks huvitav vaadata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panen üles tänased toidud. Pilte ei ole lisanud enne trenni tarbitud Workout Shockist, trenni ajal tarbitud BCAAst ja pärast trenni taastusjoogist Whey3.

Paljud arvavad, et ma söön eritoitu ja ka sünnipäeva laudades küsitakse, et kas ma ikka seda söön või seda jne. Tahangi näidata, et söön täiesti tavalist toitu nagu iga inimene. Ainuke erinevus on see, et minu toit on paika pandud kogustelt vastavalt eesmärgile. Võistlusvälisel perioodil ma ei piira ennast ühegi toiduga ja söön kõike, mida tahan. Asi on lihtsalt kogustes ja vahekordades. Kuigi püüan ikkagi võimalikult nn "puhtalt" süüa.

Hommikut alustasin müsli piimaga ja valgušeik. Igapäevane abimees toitumise jälgimisel on ka pildile jäädvustatud. :)

post-4814-0-96538500-1425935195_thumb.jp

Vahepalaks ühelt poolt praetud munad apelsinimahlaga.

post-4814-0-77730400-1425935223_thumb.jp

Pärast trenni šeik ja kui koju jõudsin, siis valmistasin täisterapasta kanafilee-küüslaugu-šampinjoni-koorekastmes.

post-4814-0-33494400-1425935273_thumb.jp

Enne magamaminekut grill-liha riisiga ja kõrvale tomati-kurgi-sibulasalat, kuhu lisasin natukene tilli, äädikat ja oliiviõli.

post-4814-0-56928900-1425935337_thumb.jp

Kokku täna 3700kcal, 200g valke, 400g süsivesikuid ja 140g rasvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3700 kcal - see vähene, mis neil fotodel? Shockis ja BCAA ei ole suurt vist midagi .. whey 3 natuke tuleb juurde. Tundub nagu pilt / teave ei lähe kokku või siis fotodel kujutatud riisi/pasta kogused petlikud ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3700 kcal - see vähene, mis neil fotodel? Shockis ja BCAA ei ole suurt vist midagi .. whey 3 natuke tuleb juurde. Tundub nagu pilt / teave ei lähe kokku või siis fotodel kujutatud riisi/pasta kogused petlikud ?

Šeik on 50g Whey3 ja 50g suhkruid ehk juba 400+ kcal. No, nurk petab ära jah - eesolevad asjad suuremad ja taga olevad asjad väiksemad. Ma ühe pildi klõpsin ja sellest piisab - ei näe tohutult vaeva, et mingi kunstiline pilt teha vms. :D See ei ole midagi vähe, hommikul oli veel kõht täis ja pressisin kuidagi müsli alla täna :P. Nüüd tuleb alles teine toidukord.

PS! See sinine taldrik on ~30cm diameetriga ja väiksem ~25cm.

Pasta on nkn vahukoorega tehtud:D

Vahukoore ja hapukoorega tehtud. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×