Jump to content
tereummikust

Intermittent fasting

Recommended Posts

Tere,

Mida arvavad Eesti fitnessi asjatundjad uuest ja palju jutuainet tekitavast meetodist: Intermittent fasting (vabandan, ei tea veel pädevat Eesti keelset tõlget)

Rohkem informatsiooni:

http://www.collective-evolution.com/2015/02/05/why-restricting-your-eating-time-period-to-8-hours-will-transform-your-health-fitness/

For builders:

http://www.leangains.com/

Vabandan, kui teema on juba kuskilt läbi käinud, või on kuskil rubriigis aktuaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rootslasel Kristian Sewenil oli mingi aken, mida ta Fit.campis jälgis, st ärkas veel hiljem, et ei peaks passima, kui teised sõid.. :D Ma väga hetkel ei süvenenud sellesse artiklisse, aga seal esimeses näites ta juba enne 12 hommikul sööb valgupulbrit, et see peaks ka toidu alla minema.

Ma isiklikult mingisse ''aknasse'' ei usu, pigem on asja taga ikkagi regulaarne toitumine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise tegin 2 nädalat enne jõule seda. Töötas erakordselt hästi. Jätsin oma söömisfaasi 4-6h sisse ja fastisin enamik päevad 20-24h.

Rasv põles megalt. Kaotasin praktiliselt 3kg selle ajaga. Käisin trennis ~ lõuna ajal tühja kõhuga ja trennid olid väga viljakad ja tugevad. Jõudu kaduma ei läinud.

Täheldasin seda, et iga 2-3 päeva tagant oli vaja nö suuremat laadimist, sest muidu tõmbas oleku väga tühjaks.

Tähelepanek oli ka kooli suhtes - hommikul näljasena oli vaim teravam ja keskendumisvõime parem.

Kokkuvõttes minu arvamus, et sobib lühikeseks perioodiks kaalu langetamiseks, aga pikemaks ajaks kui nt kuu ise ei kasutaks seda.

Intermittent fasting - google järgi sis vahelduv paastumine ja eks ta suht nii on ka.

Edit:

Üheks suuremaks boonuseks selle süsteemi puhul oli see, et söömisfaasi ajal sai ikka väga korralikult kõhu täis söödud ja ei pidanud muretsema kalorite jms pärast. Kui muidu dieedi ajal a´la 2000kcal, siis sellega võis vabalt 3500kcal süüa ja isegi rohkem.

Edited by Kask

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mugavuse ja elustiili küsimus. Kuidas kellelegi on parem/mugavam süüa. Mingi metsikut lisaefekti sellest ei saa. Massiperioodil võib selline vahelduv paastumine asja raskemaks teha aga dieedi ajal kindlasti lihtsamaks. Kõht on rohkem täis. Ise olen enam-vähem nii talitlenud veidi üle 3 aasta. Mingeid aknaid paaniliselt taga ei aja aga lihtsalt eelistan hommikul mitte süüa. Ülikoolis oli see eriti mugav, sest hommikusöök tegi mind isiklikult uimaseks ja 1 tunni pärast näljaseks. Vahet ei ole kas palju valku ja rasva või rohkem süsivesikuid. Igatahes on see teema põnev. Kirjutasin antud teemal ka bakatöö. Ei tea kas see on veebis juba saadaval.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimib küll. Katsetasin ka kuni 48 tunniseid nälgimisi. Kuid 48 tunniste puhul hakkas küll juba lihast kaduma. Avaldus nii mõõtmiste tulemusena kui ka jõunäitajates. Kuid 24 tunnine on ok. Samas, nagu eelpool öeldud, maitse asi. Mingit erilist eelist ei anna. Ja kui pikalt teha, siis võib tekkida tüdimus sellest kõhu lõhki söömisest. Alguses on tore mõnusalt süüa nii palju kui jaksab (kuid mitte sodi muidugi), kuid lõpuks tüütab ära, et pärast kõht väga täis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui just mitte teha seda lühiajaliselt, vaid katsetada eluviisina? Lihtsalt mitte nii hard on kohe, vaid näiteks paastuda (mulle ei meeldi tegelt kasutada selles kontekstis sõna paastumine), seega jätta kogu oma 24h kalorite tarbimise hulk 8-10h sisse? Ülejäänud ajast lasta lihtsalt ainevahetusel oma loomulikku protsessi teha. Siin tekibki väike paradoks minu teadmistes. Minu jaoks on siuke optimaalne lahendus olnud alati, et kui toidad keha 3-4h tagant regulaarselt ja hoiad ainevahetuse käimas, kvaliteetse kütusega ofkoors. Ja annad ainevahetusele puhkust võib olla 8h (kui magad ja ei tarbi toitu).

Sest paljud selle elustiili või protsessi hüved, näiteks lihtsalt fit olemine (näiteks fitness foorumis), viies enda ainevahetuse regulaarselt faasi, kus ta saab energiat teatud aja ja ülejäänud aja peab seda oma rasvavarudest tarbima. Lisaks, kui on seatud toitumise aeg ja toiduvaba aeg, on võib olla lihtsam hoida kinni korralikust toitumisest. Peab vähem aega ööpäevast selle peale mõtlema ka.

Ei kujuta küll ette hommikut ilma korraliku hommikusöögita, though

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehtagu alustuseks selgeks, mis asi on " ainevahetus".

Täitsa huvitav, kuidas sellele "puhkust" saad anda. Magamise ajal, pakun, on see protsess piisavalt tegus.

See, kui hetkel toitaineid juurde ei tule, ei tähenda, et ainevahetus lakkaks. Ainevahetus ei = toit sisse & wcs käimine.

Elustiilina - miks peaks ennast pikemalt koormama. Vahele - miks mitte.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.hungerfitness.com/

Holger, kes on isegi seda saiti täiendamast kadunud.. oli/on fanatt.

Edited by MaPo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui millegi kohta mõistlikku teavet saada on soov, võiks igaks juhuks collective-evolution punkt comist eemale hoida. Mõni asi satub sinna ka adekvaatsena, aga tee pärast selgeks endale, mis on ja mis mitte, kui uskumused juured alla võtnud on.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui just mitte teha seda lühiajaliselt, vaid katsetada eluviisina? Lihtsalt mitte nii hard on kohe, vaid näiteks paastuda (mulle ei meeldi tegelt kasutada selles kontekstis sõna paastumine), seega jätta kogu oma 24h kalorite tarbimise hulk 8-10h sisse? Ülejäänud ajast lasta lihtsalt ainevahetusel oma loomulikku protsessi teha. Siin tekibki väike paradoks minu teadmistes. Minu jaoks on siuke optimaalne lahendus olnud alati, et kui toidad keha 3-4h tagant regulaarselt ja hoiad ainevahetuse käimas, kvaliteetse kütusega ofkoors. Ja annad ainevahetusele puhkust võib olla 8h (kui magad ja ei tarbi toitu).

Sest paljud selle elustiili või protsessi hüved, näiteks lihtsalt fit olemine (näiteks fitness foorumis), viies enda ainevahetuse regulaarselt faasi, kus ta saab energiat teatud aja ja ülejäänud aja peab seda oma rasvavarudest tarbima. Lisaks, kui on seatud toitumise aeg ja toiduvaba aeg, on võib olla lihtsam hoida kinni korralikust toitumisest. Peab vähem aega ööpäevast selle peale mõtlema ka.

Ei kujuta küll ette hommikut ilma korraliku hommikusöögita, though

Paastumine on definitsiooni järgi vabatahtlik toidust loobumine aga tavainimene võtab paastumist kui nälgimist ja mitte midagi söömist. Kui tarbidki 8-10h jooksul oma toidu ära ning seda pikaajaliselt siis sellest saabki sinu enda ainevahetuse "loomulik" protsess. Toidu täielik seedimine/imendumine/utiliseerimine võtab kõvasti rohkem aega kui 4h ning ainevahetus töötab pidevalt. Vastavalt vajadusele energiat kasutatakse või talletatakse hilisemaks. Vahelduv paastudes lihtsalt mingi periood on rohkem talletamine suurest ülekaalus ning mingi periood talletatud energia kasutamine ülekaalus. Oma uurimistööga sain esialgseid andmeid selle kohta, et vahelduv paastumine võib säilitada lihasmassi paremini dieedi ajal. Antud teemal on aga väga vähe uuringuid tehtud ning enamalt jaolt vaid ühe grupi teadlaste poolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nagu peaaegu hakkasid vastama mu küsimusele, aga siis otsustasid tuima edasi panna. Miks see siis täpsemalt koormav on organismile, kui kaloraaz siiski paigas on? Mind tõesti huvitab.

Kus on kirjas et " hakkab organismi koormama" ? Kui sõna koormamine oli kasutatud, siis seda eelkõige psühholoogilisest aspektist. Ei taha, ära võta kuulda.

Ja mis tähendab " tuima edasi panna". Kui arutelu, mis ei lähe sinu etteantud trajektooril on tuima panemine, ookeeei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma enamuse ajast hoian söömise "akna" circa 7h peal, söön hommikust 11-12 aeg ja õhtust 6-7 aeg ja kõik.. peamiselt mugavuse pärast, tööl on kiire koguaeg ja pole aega iga 2-3h tagant käia nosimas..

Kask- täheldan sama, hommikul keskendumisvõime palju parem tööl ja trennid on ka paremad, oled nagu rohkem kohal ja fokusseeritud. mingit nälga hommikul ei ole. aga must kohv läheb küll mul sinna fastingu sisse:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paastumine on definitsiooni järgi vabatahtlik toidust loobumine aga tavainimene võtab paastumist kui nälgimist ja mitte midagi söömist. Kui tarbidki 8-10h jooksul oma toidu ära ning seda pikaajaliselt siis sellest saabki sinu enda ainevahetuse "loomulik" protsess. Toidu täielik seedimine/imendumine/utiliseerimine võtab kõvasti rohkem aega kui 4h ning ainevahetus töötab pidevalt. Vastavalt vajadusele energiat kasutatakse või talletatakse hilisemaks. Vahelduv paastudes lihtsalt mingi periood on rohkem talletamine suurest ülekaalus ning mingi periood talletatud energia kasutamine ülekaalus. Oma uurimistööga sain esialgseid andmeid selle kohta, et vahelduv paastumine võib säilitada lihasmassi paremini dieedi ajal. Antud teemal on aga väga vähe uuringuid tehtud ning enamalt jaolt vaid ühe grupi teadlaste poolt.

Aga kas ei tundu lihtsalt intuitsiooni pealt loogiline, et kui keha pidevalt kostitada toitainetega, regulaarselt iga 3-4h tagant praktiliselt kogu ööpäeva vältel, siis keha justkui tarbibki neid kaloreid ja justkui kaob ära vajadus juba olemasolevaid rasvu põletada? Samas, kui tekitada enda ainevahetuse loomulikuks osaks igas ööpäevas 12-16h aken, kus toitu ei tarbita, siis justkui võiks kehal olla rohkem põhjust võtta sealt, kus juba on olemas? Need küsimused põhinevad vaid minu pisikestel arusaamadel ja loogikal.

Ja kasutajale MaPo, aitäh. Mõned inimesed lausa oskavad panustada 3 postitust teemasse (kus kokku on 11 postitust) ilma mitte midagi asjalikku panustamata. Minu poolest võid Delfi kommentaariumisse inimeste postitustest tähti närima minna, ehk seal keegi viitsib sinuga kõvatada. Ning jah, sõna "kooramama" oli kasutatud ja mis psühholoogilisest vaatenurgast me räägime, võib olla sina koormad enda psühholoogiat, kui vahepeal toitu järada ei saa, paljudel teistel inimestel toiuvad sel tasandil tunduvalt tõsisemad protsessid, kui ainevahetus või toiduisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kas ei tundu lihtsalt intuitsiooni pealt loogiline, et kui keha pidevalt kostitada toitainetega, regulaarselt iga 3-4h tagant praktiliselt kogu ööpäeva vältel, siis keha justkui tarbibki neid kaloreid ja justkui kaob ära vajadus juba olemasolevaid rasvu põletada? Samas, kui tekitada enda ainevahetuse loomulikuks osaks igas ööpäevas 12-16h aken, kus toitu ei tarbita, siis justkui võiks kehal olla rohkem põhjust võtta sealt, kus juba on olemas? Need küsimused põhinevad vaid minu pisikestel arusaamadel ja loogikal.

Vastus lihtne: vahet ei ole, kas sööd 10x päevas või 1x päevas ning oled 500 kcal defitsiidis, on kehal sama vajadus võtta see 500 kcal oma varudest. Jah, nn vahelduv paastumist praktiseerides sa võid lühiajaliselt varude kasutamist suurendada aga vastukaaluks kui sööd siis suureneb ka talletamine edaspidiseks. Küik on kinni ikkagi kaloraažis. Paastumise ainukene reaalne kasu võib peituda selles, et paastumine on hea algus üldisele elustiili muutusele. Kiire kaalukaotus innustab edasi tegutsema. Loomulikult juba räägitud produktiivsus tööl ja mugavus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastus lihtne: vahet ei ole, kas sööd 10x päevas või 1x päevas ning oled 500 kcal defitsiidis, on kehal sama vajadus võtta see 500 kcal oma varudest. Jah, nn vahelduv paastumist praktiseerides sa võid lühiajaliselt varude kasutamist suurendada aga vastukaaluks kui sööd siis suureneb ka talletamine edaspidiseks. Küik on kinni ikkagi kaloraažis. Paastumise ainukene reaalne kasu võib peituda selles, et paastumine on hea algus üldisele elustiili muutusele. Kiire kaalukaotus innustab edasi tegutsema. Loomulikult juba räägitud produktiivsus tööl ja mugavus.

Selged pildid, tänud silmapiiri avardamisel. Mul on tegelikult endal rasvaprotsent väga madal lihtsureliku jaoks ja olen suutnud seda stabiilselt madalal hoida juba mõnda aega, ilma kavade või otsese kaloraazi arvutamiseta. Muidugi olen enda umbmäärase toitumise läbi kaloriarvuti lasknud. "Edu" võtmeks pean lihtsalt kvaliteeti kvantiteedile ja süsivesikuid eelkõige tarbin vaid kvaliteetsetest ja võimalikult vähe töödeldud ainetest. Tundub töötavat, aga mind huvitaski rohkem see, kas sellist laadi eluviis võib olla tervisele ülejoontes kasulikum, või mitte. Sain oma vastuse, thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii et, sulle meeldib kui inimesed kirjutavad, mida nad asjast arvavad, mitte seda, mida maailmas asjaga rohkem kursis olevad asjast teavad.

Said lingi, http://www.hungerfitness.com/

kus peaks olema sinusguse jaoks piisavalt palju teavet, ja siis ütled, et vaesekesele ei ole antud vastuseid, mis tema maailmapildiga kokku läheks.

Või see, et collectiveevo on koht lollikestele, seda ei seedi kuidagi ära. Kahju. Sinust. Jäädki uitama.

Tee omale algtõed selgeks, ja siis, aruta ainevahetuse, toiduisu ja siis nende "tunduvalt tõsisemate PROTSESSIDE" üle. Juba ainuüksi selline vastandamine, nägemata, et kõik on seotud, näitab, et võiksid IF asemel proovida lihtsalt kuulata/lugeda laiemalt mõtlevaid inimesi.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvaliteeti kvantiteedile ja süsivesikuid eelkõige tarbin vaid kvaliteetsetest

Sellist asja ei ole olemas.

" Mul on tegelikult endal rasvaprotsent väga madal lihtsureliku jaoks ja olen suutnud seda stabiilselt madalal hoida juba mõnda aega, ilma kavade või otsese kaloraazi arvutamiseta. Muidugi olen enda umbmäärase toitumise läbi kaloriarvuti lasknud. "Edu" võtmeks pean lihtsalt .."

Kui sul on edu saavutatud, ja BF nii madal, miks siis üldse "muretseda", Päris ilmne, et midagi on "pööningul" lahti,, või et suuremad protsessid käimas hahahahha kui toidumõtted.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja siis sa tänad kedagi, kes kirjutas küll oluliselt pikemalt lahti täpselt sama asja

" Elustiilina - miks peaks ennast pikemalt koormama. Vahele - miks mitte. " öeldes, et sulle ei ole antud midagi. Miks peab vaevlema, kui on teada, et füsioloogiliselt EI OLE vahet, mis järjekorras, mitu korda päevas või mitu grammi korraga - kui on vahe, siis see ongi VAID personaalsetes eelistuste kinni. Kogu lugu.

http://www.lookgreatnaked.com/blog/are-frequent-meals-beneficial-for-body-composition/

The number of daily meals consumed does not appear to have much if any impact on changes in body fat, at least across a wide spectrum of feeding frequencies. Thus, the decision on how many meals to eat from this standpoint should come down to personal preference: if you find a benefit to having the structure of multiple meals throughout the day, then go for it; on the other hand, if you prefer to eat less frequently, that’s fine as well. The most important factor in this regard is achieving a negative energy balance, as well as ensuring that adequate dietary protein is consumed.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lühiajaliselt kehakaalule toidu kvaliteedi mõju on minimaalne nagu MaPo mõista andis. Minu informatsioon ei ole "lihtsalt puusalt ja subjektiivne". Jutt on põhineb ikka loetud teadusel ning koostatud uurimistöö põhjal. Muidugi hungerfitness.com on asjalik lehekülg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Layne: Well I don’t believe in generic meal plans. I think that just giving someone a cookie cutter meal plan doesn’t teach them anything and makes them dependent on that meal plan, promotes binging, and an unhealthy relationship with food. I think intermittent fasting has helped a lot of people with a diet they can stick to, however I also see many people use it as an excuse to binge, and that is never healthy. One of the other problems with it is my PhD thesis research demonstrated that if you eat low protein throughout the day, you cannot make up for that lack of anabolic stimulus earlier in the day by eating a huge protein meal later in the day because their is an ‘anabolic cap’ to each meal, so to stimulate muscle protein synthesis maximally it’s wise to consume multiple (probably 4-5) meals rich in high quality protein. You want to make sure you are getting enough protein to hit around 3-4g of leucine at a meal to ensure that you are maxing out anabolism, that is typically around 30-45g of protein for most sources. But as far as meal frequency and it’s impact on fat loss, it does not seem to matter, and if anything eating too frequently actually impedes fat loss. I believe however, that you could get many of the benefits, if not all of the benefits of intermittent fasting by simply intermittently eating carbs but still having multiple protein meals as eating protein with low/no carb would still maintain elevated insulin sensitivity.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikemalt süvenemata, tundub, et see viimane annab küllalt hea ja otse-näkku-keeles selgituse, miks IF mõne jaoks hea lahendus on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin tekibki küsimus, kas kehaehitajale on selline lähenemine parim. Tavainimesele kaalu langetamiseks ning järjepidevuse parandamiseks kindlasti aga võistlevale kulturistile vaevalt. Vahelduv paastumine "leangainsi protokolli" järgi soovitas hoida söömisakent 8h ning 16h mitte süüa. Kui nüüd reaalsesse ellu see panna siis tundub väga mõistlik. Õhtul sööd kell 20 viimase toidukorra ning järgmine söögikord kell 12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottt, on mõistlik jah, aga miks just paast 20 - 12, miks mitte 19 - 11, 18-10 ...jne?

Või miks just selline vahemik tunde söömata.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottt, on mõistlik jah, aga miks just paast 20 - 12, miks mitte 19 - 11, 18-10 ...jne?

Või miks just selline vahemik tunde söömata.

Jäi lisamata, et see on/oli minu isiklik eelistus, mis sobis. Pole kursis, miks www.leangains.com lehe autor eelistas sellist viisi. Ehk leiab vastuse sealt lehelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×