Jump to content
Guest SöökVõrratuSöök

5 korda päevas süüa?

Recommended Posts

Guest SöökVõrratuSöök

Kuidas te saate nii palju kordi süüa päevas? 5-7 korda. Tean, et portsud on väiksemad ja seedimisele pidi parem olema kui sööd mitu korda aga väikeste portsudega, aga kas tüütu ei ole? Mis teete nt, kui olete sellises kohas kus ei saa süüa sellel kellaajal? Nt loengus,koolis,tööl (kui nt mõni on turvamees või poemüüja, siis pole võimalik iga 3 tunni tagant süüa, või võtad vetsu kaasa enda pähklid ja sööd seal salaja? :D )

Okei nali naljaks, aga kuidas teie saate enda toidukorrad ilusti jaotatud? Milline on nt teie ühepäeva menüü? Mis kell on viimane söögiaeg?

Ma ise söön 1-2 korda päevas ja suuremaid portse. Täna olen nt ühe korra lõunal söönud ja kõht pole meeletult tühi. Kui teeksin süüa praegu, siis mitte näljast vaid igavusest, et tahaks midagi ajaviitseks teleka ees süüa.

Kui suured on teie toidukogused ja kuidas saate aru, kas saite kõik vajaliku kätte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Endal on 3 suurt toidukorda ja 2 väikest toidukorda. Kuidas asjad kätte saan - loen pakendilt, mida sisaldab. Kui ei ole kirjas, otsin internetist. Lihtne. :) Kõik panen arvutisse kirja, mida sõin, siis on silmade ees ka olemas.

Loengus saab vabalt süüa, koolis samuti, tööl on ettenähtud lõunapaus ja iga tunni aja tagant vähemalt 5-minutiline paus. Mõned ettevõtted teevad iga kahe tunni tagant 2x5min ehk 10 minutilisi pause.

Kui ei saa süüa töö ajal, siis tuleb see söök enne ära süüa või hiljem "järgi" süüa. Kellaaeg ei mängi olulist rolli, vaid loeb ikkagi kogu päevane sisse söödud toit. 3-4 tunnised vahed on lihtsalt puhas mugavus, kus ei teki ebameeldivat täiskõhutunnet.

Minul on viimane söögikord tavaliselt umbes tund enne magama minekut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul isiklikult on nii, et kui ma üle 2 tunni süüa ei saa, siis muutub kõht juba kohutavalt tühjaks. Ehk siis iga loengu vahel üritan korralikumalt näksata/süüa, ehk rohkemat kui ühe võileiva. Tihtilugu on ka juhtunud, et olen toiduta võõras kohas, siis tuleb juba ~4-5 tunniga kerge, kuid süvenev nõrkus peale.

Jaotan enda toiduajad nii, kuis nälga tunnen ja kui esimene söögiaeg on ~15 minutit pärast ärkamist, siis viimane on ~tund aega enne magama minekut.

Ning minu "tagavara" toiduks, mida saab kõikjal, ka vajadusel märkamata süüa on taskusse pandud mandlid. Lisaks sellele on ka piisavalt suure kaloraažiga ning täitvad, kui tõesti muule toidule ligi ei pääse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas te saate nii palju kordi süüa päevas? 5-7 korda. Tean, et portsud on väiksemad ja seedimisele pidi parem olema kui sööd mitu korda aga väikeste portsudega, aga kas tüütu ei ole? Mis teete nt, kui olete sellises kohas kus ei saa süüa sellel kellaajal? Nt loengus,koolis,tööl (kui nt mõni on turvamees või poemüüja, siis pole võimalik iga 3 tunni tagant süüa, või võtad vetsu kaasa enda pähklid ja sööd seal salaja? :D )

Okei nali naljaks, aga kuidas teie saate enda toidukorrad ilusti jaotatud? Milline on nt teie ühepäeva menüü? Mis kell on viimane söögiaeg?

Ma ise söön 1-2 korda päevas ja suuremaid portse. Täna olen nt ühe korra lõunal söönud ja kõht pole meeletult tühi. Kui teeksin süüa praegu, siis mitte näljast vaid igavusest, et tahaks midagi ajaviitseks teleka ees süüa.

Kui suured on teie toidukogused ja kuidas saate aru, kas saite kõik vajaliku kätte?

Aga kes käsib nii tihti süüa? Söö siis 3x päevas ja sama päevane kogus. 3h vahed? Noh, reaalsuses tihti võimatu ja vajalikkuski väga küsitav. Sööd siis kui saad. Ei maksa lolliks minna ja lasta menüül oma elu dikteerida. Asi peaks ikka paindlik olema. Kui sa hetkel kuldmedalite tagaajamiseks ei valmistu, siis ei näe mõtet keskenduda toidukordade arvule ja aegadele. Näiteks valkude, süsivesikute ja rasvade kogused ning vahekorrad on olulisemad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagu eelkommenteerijad on öelnud, ära ole pinges toidukordade arvu ja aegade suhtes.

Hea vormini on palju teid. Mõned söövad 7x päevas, teised paastuvad enamuse aja ööpäevast ja söövad kogu päevase toidukoguse mingis kindlas ajavahemikus (nt 4 tunnises vahemikus). Samas mõlemad on väga heas vormis. Märksõnadeks on kaloraaž ja makrotoitainete vahekord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagu eelkommenteerijad on öelnud, ära ole pinges toidukordade arvu ja aegade suhtes.

Hea vormini on palju teid. Mõned söövad 7x päevas, teised paastuvad enamuse aja ööpäevast ja söövad kogu päevase toidukoguse mingis kindlas ajavahemikus (nt 4 tunnises vahemikus). Samas mõlemad on väga heas vormis. Märksõnadeks on kaloraaž ja makrotoitainete vahekord.

Inimesed on erinevad nii oma füüsiliselt võimekuselt, aju potentsiaalilt kui ka maomahla tootmiselt. Ööpäevas toodetakse mao limaskesta ja selle näärmete rakkude poolt 2 - 3 liitrit maomahla. Kui lühikese aja jooksul koormata magu toiduga üle, võib juhtuda, et näärmete poolt ei suudeta toota seedimiseks vajalikus koguses maomahla ja võivad tekkida seedimisel suured probleemid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas te saate nii palju kordi süüa päevas? 5-7 korda. Tean, et portsud on väiksemad ja seedimisele pidi parem olema kui sööd mitu korda aga väikeste portsudega, aga kas tüütu ei ole? Mis teete nt, kui olete sellises kohas kus ei saa süüa sellel kellaajal? Nt loengus,koolis,tööl (kui nt mõni on turvamees või poemüüja, siis pole võimalik iga 3 tunni tagant süüa, või võtad vetsu kaasa enda pähklid ja sööd seal salaja? :D )

Okei nali naljaks, aga kuidas teie saate enda toidukorrad ilusti jaotatud? Milline on nt teie ühepäeva menüü? Mis kell on viimane söögiaeg?

Ma ise söön 1-2 korda päevas ja suuremaid portse. Täna olen nt ühe korra lõunal söönud ja kõht pole meeletult tühi. Kui teeksin süüa praegu, siis mitte näljast vaid igavusest, et tahaks midagi ajaviitseks teleka ees süüa.

Kui suured on teie toidukogused ja kuidas saate aru, kas saite kõik vajaliku kätte?

Asi on selles et selline tihe toitumine lihtsalt muutub elustiiliks, ma võtan seda kui normi ja seega ei pea "pingutama". Su praegune toitumine kõlab küll mitte väga tervislikult kui vaid 1-2 korda päevas sööd.

Näiteks tüüpiline tööpäev (kontoritöö), kellaajad on umbakudsed:

7:00: Peekon ja muna ning müsli/corn flakes/krõbinad

9:30: Singi-juustu võileib (kodust kaasa võetud)

12:00: soe toit sööklas

15:00: Võileib 2

17:00: Võileib 3

18:00-18:30: Nüüd siis juba kodus ja oletades et on trenni päev- väike kauss müslit

Trenn

20:30-21:00- õhtusöök ehk et palju liha koos kartuli/makaroni/riisiga

22:00- Pähklivõi võileivad koos kakao või piima-marja smuutiga

Ma olen nii harjunud tiheda söömisega et vastupidist ei kujuta enam väga ette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi on selles et selline tihe toitumine lihtsalt muutub elustiiliks, ma võtan seda kui normi ja seega ei pea "pingutama". Su praegune toitumine kõlab küll mitte väga tervislikult kui vaid 1-2 korda päevas sööd.

Näiteks tüüpiline tööpäev (kontoritöö), kellaajad on umbakudsed:

7:00: Peekon ja muna ning müsli/corn flakes/krõbinad

9:30: Singi-juustu võileib (kodust kaasa võetud)

12:00: soe toit sööklas

15:00: Võileib 2

17:00: Võileib 3

18:00-18:30: Nüüd siis juba kodus ja oletades et on trenni päev- väike kauss müslit

Trenn

20:30-21:00- õhtusöök ehk et palju liha koos kartuli/makaroni/riisiga

22:00- Pähklivõi võileivad koos kakao või piima-marja smuutiga

Ma olen nii harjunud tiheda söömisega et vastupidist ei kujuta enam väga ette.

Kuidas see hammastele mõjub (mõtlen aastatega)? Hammaste ph ,kaitsekiht ei jõua taastuda kui juba tuleb uus laar peale,pikapeale kulutab hamba emaili vähemaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas see hammastele mõjub (mõtlen aastatega)? Hammaste ph ,kaitsekiht ei jõua taastuda kui juba tuleb uus laar peale,pikapeale kulutab hamba emaili vähemaks.

Ei ole absoluutselt sellistele asjadele mõelnud. Kuid samas ma arvan et mingil määral snäkitavad päeva jooksul suuremal või väiksemal määral suurem osa inimesi nii et juhul kui see probleem on, siis mõjutaks see pea kõiki.

Seni pole hammastega mingeid probleeme olnud, kuid eks näe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi on selles et selline tihe toitumine lihtsalt muutub elustiiliks, ma võtan seda kui normi ja seega ei pea "pingutama". Su praegune toitumine kõlab küll mitte väga tervislikult kui vaid 1-2 korda päevas sööd.

Näiteks tüüpiline tööpäev (kontoritöö), kellaajad on umbakudsed:

7:00: Peekon ja muna ning müsli/corn flakes/krõbinad

9:30: Singi-juustu võileib (kodust kaasa võetud)

12:00: soe toit sööklas

15:00: Võileib 2

17:00: Võileib 3

18:00-18:30: Nüüd siis juba kodus ja oletades et on trenni päev- väike kauss müslit

Trenn

20:30-21:00- õhtusöök ehk et palju liha koos kartuli/makaroni/riisiga

22:00- Pähklivõi võileivad koos kakao või piima-marja smuutiga

Ma olen nii harjunud tiheda söömisega et vastupidist ei kujuta enam väga ette.

Kas oleks väga ebatervislik, kui paneks 7:00 ja 9:30 kokku hommikusöögiks, 12.00, 15:00 ja 17:00 kokku lõunaks ja ülejäänud õhtuks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas oleks väga ebatervislik, kui paneks 7:00 ja 9:30 kokku hommikusöögiks, 12.00, 15:00 ja 17:00 kokku lõunaks ja ülejäänud õhtuks?

Ei saa öelda et üks asi on nüüd nii väga tervislik ja teine ei ole, pole mustvalgeid vastuseid.

Miks sa nii kangesti seda hommik-lõuna-õhtu söögi formaati tahad järgida? Põhimõtteliselt sa siis lähed ikkagi kolmele söögikorrale päevas üle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lugesin pikalt veganite kogemustest, need kes 80:10:10 söövad (SV:V:R), need kirjeldasid, kuidas tänu suurele süsikate hulgale püsib kõht max 2 tundi täis, niiet 5-6 toidukorda pävas. Neil hambad lagunesid nagu Tallinna tänavad.

Ise kui 2x päevas sõin, siis käisin nr.2 tegemas u 2 korda nädalas, niiet jälle halb.

Tahakski leida mingit optimaalset tõde, mitte nii, et kui kaal langeb, siis ülejäänud tervis on kõrvaline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toidukordade arv sõltub eesmärkidest ja eelistustest.

Minu viimane toidukord päevas on vahel kell 16.00 ja vahel kell 23.00.

Minu esimene toidukord päevas on vahel kell 07.00 ja vahel kell 12.00.

Toidukordade arv jääb kahe ja viie vahele.

Olen oma käitumises vaba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minule sobib 5-6 korda päevas väikeste nö "linnuportsjonite" söömine imehästi ja selle tulemusena langeb kaal väga kiiresti. Minu puhul toimib see nii, et kuna päeva jooksul söön nii mitu korda, siis õhtul enam suurt isu ei olegi. Õnneks on minu töökoht selline, et mul on ka võimalik seda teha, kuna ma ei pea kindlal postil mitmeid tunde järjest istuma.
Samas kooli võtan kaasa valmis tehtud väikesed portsud, mida loengutevahelisel ajal saan süüa.

Usun, et alati on võimalik midagi välja mõelda ja oma kogemusele tuginedes soovitan küll seda proovida. Alguses on võib-olla tõesti harjumatu, aga tegelikult harjub organism sellega üsna ruttu ära ja kõht hakkabki tihedamini tühjaks minema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lugesin pikalt veganite kogemustest, need kes 80:10:10 söövad (SV:V:R), need kirjeldasid, kuidas tänu suurele süsikate hulgale püsib kõht max 2 tundi täis, niiet 5-6 toidukorda pävas. Neil hambad lagunesid nagu Tallinna tänavad.

Ise kui 2x päevas sõin, siis käisin nr.2 tegemas u 2 korda nädalas, niiet jälle halb.

Tahakski leida mingit optimaalset tõde, mitte nii, et kui kaal langeb, siis ülejäänud tervis on kõrvaline.

Ei üldistaks. Palju sõltub harjumustest. Söön samuti nii ja ei ütleks, et kõht püsiks täis vaid 2 tundi. Võin vabalt ka 24t söömata olla või jagada aegu nii nagu vaja. Kõik ikka harjumustes ja enese treenimises kinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleneb ka mida süüa, makarone jõuab rohkem süüa kui riisi. Seega tulebki valida sellised toidud mida sul lihtsam süüa on, et saavutada oma eesmärgiks seatud kalorsus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina ei saa näiteks aru enam, kuidas ma kunagi nii vähe sain süüa(vahel vaid 1-2 korda päevas). Söön koolipäeval kella 7me paiku kodus müsli ja väikse kohupiimakreemi, koolis esimese pausi ajal juba kõht annab tunda umbes 10ne paiku, siis sööklast läheb näiteks mitmeviljapuder. Ja siis kannatab lõunasöögini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Janek

Kõige parem on süüa ära toidukordade vahele üks halvaa. See tekitab täiskõhutunde. Ja on lihtne kaasa võtta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×