Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Põlve-Pilvi

Stepper õues jooksmise asendajana

Recommended Posts

Guest Põlve-Pilvi

Mõned küsimused jõusaali treeningu kohta.

Nimelt harrastasin varem jooksmist õues, kuid põlved on haiged ja lisaks oli ka hüppeliigese vigastus, mistõttu õues jooksmine põrutab liialt jalgu ning jalad valutavad, ei ole mõnus joosta.

Otsustasin siis minna jõusaali, seal on need stepperid ning wave (uisumasin?), millega saaksin asendada edukalt (minu arvates vist) seda õues jooksmist.

Küsimused siis, kas ja mil viisil on see stepperiga jooksmine füüsiliselt erinev õues jooksmisest, kas see põletab vähem kaloreid? Kas mõjub vähematele lihasgruppidele (samas mõjub nt ju kätele ka selles mõttes, et tavajooksu tehes ma niimoodi käsi ei kaasa). ?

Teiseks, kas on normaalne kui teen tavalist jõusaali kava, aga selle 5-10 min soojenduse asemel jooksen lihtsalt tund aega stepperiga ning edasi jätkan nagu tavakavades? (nt selline kava: https://dspace.utlib.ee/dspace/bitstream/handle/10062/29415/treeningplaan1.pdf

)

Kas pikemas perspektiivis võiks sedalaadi treening kombineeritud rühmatreeningutega ning ujumisega kaalukaotusele ning keha trimmimisele (parem vorm, ei oota mingeid lihaseid) kaasaaitavalt mõjuda? Kui söömine on tavaline ning tasapisi pidevalt ka parandan seda. Selline vahelduv treening oleks siis 3-5 korda nädalas, keskmiselt neli korda. (Näiteks E=jõusaal, T=ujumine, K=vaba, N=BodyAttack, R=jõusaal, L=vaba, P=jõusaal).


Kuna ma ei ole selles maailmas väga sees just professionaalse info koha pealt, palun mitte pahandama hakata, vaid jagage oma tarkust, et ka mina targemaks saan!

Ette tänades
Teie Põlve-Pilvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui räägid käte tööst, siis ilmselt pead ikka silmas nn. treadmill masinaid. Mida odavam masin, seda erinevam on loomulikult liikumine tavalisest jooksmisest. Kuid kalorikulutamise kontekstis ei ole selle üle mõtet küll suurt pead vaevata.
Kalorikulu sõltub vahetult ja ainult sellest, kui palju sa lõppkokkuvõttes end liigutad. Üldistatult võib öelda, et kõigil sellistel jooksusarnastel aladel sõltub kalorikulu otseselt distantsi pikkusest, mitte läbimise kiirusest. Jooksu puhul on uuritud selle mehhaanikat ja jõutud tulemusteni, et energiakulu sõltub ainult maa pikkusest (sama inimese puhul). Mitte tempost - sest kiirema tempo puhul on kalorikulu tunni kohta suurem, kuid maa läbimise aeg kiirem. Aeglasema jooksu puhul on kalorikulu ajahetkes väiksem, kuid see-eest liigutakse kauem. Ehk siis pole vahet, kui kiiresti jooksed 10km. Energiakulu on (aeroobses pulsivahemikus) sama. Sättides masinale iga kord sama koormuse, kehtivad seal jämedalt samad põhimõtted. Hea indikaator on pulsikell. Jookse testiks korra läbi (ühe korra ikka veel saad ehk) oma tavaline distants. Ja siis vaata spordisaalis, kaua ja mis koormusega pead seda stepperit väntama, et saada ette sama number.
Mitte keegi ei oska foorumi kaudu seda sinu eest ennustada. Kõik sõltub kasvõi sellest, kas sa ka tegelikkuses selle masina peal käsi rakendad. Võib-olla teevad käed pool tööd, võib-olla mitte. Aga sellel pole ka suurt tähtsust jällegi - kalorikulu sõltub lihaste summaarsest tööst, see omakorda sellest, kuidas su süda ja veresoonkond ja hingamiselundid on arenenud.
Kui räägid pikast perspektiivist ja kalorite põletamisest, siis võiksid teadlikult pühendada mõned trennid sellele, et tõsta üldist füüsilise töö võimet.
Lõppkokkuvõttes aga toimib kaalulangetusele ikkagi oma toitumise kontrolli alla saamine. Sa võid end poolsurnuks treenida, kuid suu jõuab alati sisse süüa rohkem kui lihased jõuavad põletada. Ei ole mõtet keha karistada selle eest, et aju ei suuda pidureid peale panna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×