Jump to content
Kodiak

Massi juurde?

Recommended Posts

Kehakaalu tõsta saab söömisega, siililegi selge. Aga kui pole päevast päeva sellist aega et pidevalt süüa vaaritada või siis puuduvad võimalused tööle kaasa võtta sellises hunnikus manti. Spordipoodides müüakse igasugu pulbreid, võta või tööle kaasa ja asenda mõnda toidukorda päevas, aga noh kui paljud nii kallist manti ikka osta jõuavad. Kas on veel mõtteid mida saab võtta näiteks tööle kaasa ja mis seisab ka soojas ruumis vähemalt päeva, enne kui kraadid juurde mulksuvad? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

See "kallis mant" tuleb isegi odavam kui poest ostetud toit.

Teed hommikul kogu päeva söögi valmis. Näiteks 300g tatart ja kilo liha ning sööd päev otsa seda. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kilose koti näiteks mass2 ostad siis saad mingi 10 korda jooki teha. Kuna ise 100 kg ja soov veelgi tõsta siis tuleks enne lõunat ja niiöelda peale lõunat ikka seda võtta, et midagigi kiiresti söödud saaks. Loomulikult terve päev tatart ei taha närida ja pausi aeg pole nii pikk ka et jõuaks. Kott maksab oma 20-30 euri kindlasti, selliseid kotte läheks kuus sitaks, sellise vahepalana juba rohkem kui palka saan :D Hakka või konservube ostma ja kuivatatud herneid leotama :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kilose koti näiteks mass2 ostad siis saad mingi 10 korda jooki teha. Kuna ise 100 kg ja soov veelgi tõsta siis tuleks enne lõunat ja niiöelda peale lõunat ikka seda võtta, et midagigi kiiresti söödud saaks. Loomulikult terve päev tatart ei taha närida ja pausi aeg pole nii pikk ka et jõuaks. Kott maksab oma 20-30 euri kindlasti, selliseid kotte läheks kuus sitaks, sellise vahepalana juba rohkem kui palka saan :D Hakka või konservube ostma ja kuivatatud herneid leotama :D :D

Ostes valgupulbrit, tuleb odavam kui kohupiima süüa, et oma valgud kätte saada. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletame et inimene ajab igapäevase kaloraazi parasjagu suureks et võtta kaalus juurde. Kui seda on tehtud mõned aastad ja soovitud kehakaal on kätte saadud siis tuleb leida kaloraaz, et seda kaalu säilitada. Küsimused tekivad aga sellisel kohal et kas on võimalik kaalu enamvähem soovitud tulemuse juures säilitada, kui naased tagasi normaalse elutempo juurde. Sest on ju kuidagi imelik vaadata mõnda paksu inimest kes tegelikult sööb päevas 2 korda vähem kui ma ise ja kulutab energjat samas 2 kord rohkem kui ma ise. Võimalik et päevane kulutamine oli hea ja sedasi jätkates võib paksust saada kõhn kuid paar kommi ja oleks hea kui langevarjud mida püksteks nimetas oleks alles :D Kas tõesti on lihstalt inimesed liiga erinevad ja sinna pole midagi parata kui looduse poolt lihtsalt ei kogune seda rasva ja ei jää püsima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paksud alahindavad oma toidukoguseid ja peenikesed ülehindavad. Olin ühes Rootsi lauas, kus oli ülekaalulisi ka minu lauas. Mina õgisin ennast juba segaseks, aga nemad sõid minust 3x rohkem. :blink:

Kui olen väljas käinud söömas, siis olen samuti jälginud inimeste koguseid. Ülekaalulised söövad ikka oluliselt rohkem - supp, praad, magustoit + veel suupisteid ja magus jook/õlu/vein ei ole probleem neile. Põhimõtteliselt süüakse minu päevane toit ühe korraga sisse ja siis ütlevad, et ma söön 2x päevas ainult (ehk 2x rohkem kui mina näiteks :D). Lisaks ka see, et nad ei arvesta näiteks limonaadi toidukorrana või siis paari kommi iga tunni aja tagant või siis muid näksimisi, mis külmkapist haaratakse selle asemel, et korralikult üks kord kõht täis süüa.

Olen toitumisnõustamist ka teinud ja palunud nädala toit üles kirjutada. Ütleme nii, et 95% mis sinna üles on märgitud, on puhas saast. Mõne jaoks on ka see üllatus, et toidu kõrvale ampsatud leivaviilud tuleb ka üles märkida.

Kaalu pole raske säilitada. Võtad natukene toitu vähemaks ja vaatad kunas kaal seisma jääb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis küsimus.

Kui ma võtan kaalus juurde puhtalt söömisega, ehk rasva arvelt siis mingi hetk lodevamalt sööma hakates kukub see jäätise kaal kolinal maha. Aga kui ma teen trenni, püüan kasvatada lihast mis kaalub, siis kas hiljem lodevamalt toitudes kaob ka lihas? Selles mõttes et teen näiteks jõusaalis korralikult musklitrenni. Panen enamvähem toitumise paika ja kiire elutempo tõttu asendan päevas mõne toidukorra ka toidulisanditega. Muskel kasvab, kaal kasvab, jõud kasvab ja endiselt pean ennast kiilakski ajama sest juuksed kasvavad samuti veel :D.

Kui nüüd lõpetan toidulisandi tarbimise kas siis kukun niiöelda ka redelil pulga allapoole, kuna muskel ei saa enam piisavalt toitu? Kui kiiresti inimene võtab just lihaste arvelt kehakaalu maha ja mis põhjustel veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jõud võib kaduda juba 2 nädalaga, kui pole ennast trenni vedanud :). Omast kogemusest võin öelda, et väikegi vahe teeb suure teo ja samas kuna endal nüüd 10 kuud vahele jäi umbes, siis oled tagasi nagu squer 1 . Ehk nagu ABC uuesti alustamine, nagu kooli minemine.

Kui trenni ei tee ja sööd palju siis ju kaal kasvab ?:D

Ja pole pointi koguaeg toidulisanditele raha raisata ju ? Korralik kirves on need, pigem ikka proovi kõik söögikorrad kaasa teha, tean tüütu on aga samas lõpuks harjud ära sellega :)

Inimene harjub ju kõigega, isegi poomisega natuke siputab ja siis on rahulik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paksud alahindavad oma toidukoguseid ja peenikesed ülehindavad. Olin ühes Rootsi lauas, kus oli ülekaalulisi ka minu lauas. Mina õgisin ennast juba segaseks, aga nemad sõid minust 3x rohkem. :blink:

Kui olen väljas käinud söömas, siis olen samuti jälginud inimeste koguseid. Ülekaalulised söövad ikka oluliselt rohkem - supp, praad, magustoit + veel suupisteid ja magus jook/õlu/vein ei ole probleem neile. Põhimõtteliselt süüakse minu päevane toit ühe korraga sisse ja siis ütlevad, et ma söön 2x päevas ainult (ehk 2x rohkem kui mina näiteks :D). Lisaks ka see, et nad ei arvesta näiteks limonaadi toidukorrana või siis paari kommi iga tunni aja tagant või siis muid näksimisi, mis külmkapist haaratakse selle asemel, et korralikult üks kord kõht täis süüa.

Olen toitumisnõustamist ka teinud ja palunud nädala toit üles kirjutada. Ütleme nii, et 95% mis sinna üles on märgitud, on puhas saast. Mõne jaoks on ka see üllatus, et toidu kõrvale ampsatud leivaviilud tuleb ka üles märkida.

Kaalu pole raske säilitada. Võtad natukene toitu vähemaks ja vaatad kunas kaal seisma jääb.

Mina ei kujuta ette, kuidas keskmisest restorani toidust on võimalik 1 korraga ühe kulturisti päevanorm ära süüa. Ka enam kui kolmekäigulise abil. Portsud on mõõdukad, kui mitte öelda väiksed, ei liialdata ei rasva ega ka süsivesikutega. Valgust ei ole üldse mõtet rääkida. Või on nende näol tegemist mingite eriti peente kohtadega kuhu ma satun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pole korralikult trenni teinud aastaid juba kümne alla isegi. Jõudsin trennis sada tõsta ja suudan seda siiani kui mööda minnes proovisin. Maast peakohale siis, rinnale ja surumine edasi. Ma ei tea kuidas aga jõud minul küll ära pole kadunud, pigem keha on ajaga muutuma hakanud :)

Edited by AlanBStard
vigane

Share this post


Link to post
Share on other sites

nii et toidulisandid on siiski mõtetud ja tuleks leida kõik vajalik toidust?

Kui sa oled tavaline harrastaja siis nagu ei näe pointi, muidugi oleneb mis sul siin eesmärgid on jms. Mina kasutan ainukesena seda puddingu toodet, pärast trenni hea kähku teha ja sisse süüa:). Aga kõik teised toidud vaaritan / meistardan endale ikka :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

puuduvad võimalused tööle kaasa võtta sellises hunnikus manti.

Kosmonaut? Tuuker? Teiste erialade puhul on raske ette kujutada, et süüa ei saa kaasa võtta ja pole aega süüa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuukritel on päris lühikesed tööpäevad, muide! Vee all ei saa/või palju üle tunni vast olla järjest. Ja kosmonautidelegi saab kaasa - tuubides. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesburger/McDonalds head massilisajad ju. Isegi Sarge saax seal kaloraazi täis ja ülegi :D

Haha... :D Aga muidu täitsa õigus :P.

Ise joon iga söögikorra kõrvale piima ja kaloraaž kasvab nii, et mühiseb. :)

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teemasse lisatud pilt pakub suuresti hämmingut. :D Kui see ports nelja või viiega korrutada siis tuleb minu üks ports. Enda porsusid söön päevas neli. Töötan metalli tehases kolmes vahetuses. Sealt tuleneb ka puudus leida aega süüa vaaritada. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teemasse lisatud pilt pakub suuresti hämmingut. :D Kui see ports nelja või viiega korrutada siis tuleb minu üks ports. Enda porsusid söön päevas neli. Töötan metalli tehases kolmes vahetuses. Sealt tuleneb ka puudus leida aega süüa vaaritada. :)

Sa saad alati kaasa vaaritada, sa ei pea tööl seda tegema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sa tõesti ei saa oma ise süüa vaaritada siis võta omale see massilisaja. See ei ole mõttetu vaid sinna ta ongi mõeldud, nendele, kes ei saa/taha/oska tavatoitu süüa. Midagi erilist neis ei ole, saad vähemalt oma kalorid täis või niipalju kui vaja. Igal toidulisandil on oma koht ja kasutus. Tavaliselt ei ole vaja neid kasutada, aga nagu ütlesin, et igal lisandil on oma aeg ja koht.

Lihtsalt mugavuse/rahakoti/elamuse küsimus. Kellele meeldib tavatoit, kellele massilisajad. Ja kui massilisaja joomine (lisaks kaloritele) tekitab hea tunde siis on ka juba hästi ;)

Massilisajatest on osad sojavalguga odavaks tehtud. Vali sisu, mitte pakendi ja hinna järgi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liiter jogurtit - 810 Kcal, 37g valku, 131g SV, 15g rasva

Kui soovin lihtsalt kaalu tõsta. Kas võin lihtsalt neid Kcal jälgida või peaks hullult valkude, süsivesikute ja rasvade osakaalu ka jälgima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui soovin lihtsalt kaalu tõsta. Kas võin lihtsalt neid Kcal jälgida või peaks hullult valkude, süsivesikute ja rasvade osakaalu ka jälgima?

Valku 2g keha kilo kohta, rasva 1g keha kilo kohta, SV söö palju vaja. Kõike võib ka üle alla süüa, midagi ei juhtu (maitse ja rahakott). Nädala lõikes ehk pikema perioodi jooksul võiksid nad enamvähem korras olla. 1 päev siia sinna ei määra midagi. Mitte ka nii, et 1 päev sööd 20g valku ja teine 560g valku. Mõistusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×