Jump to content
Guest Huviline

Kas ma olengi nõrk või milles on küsimus?

Recommended Posts

Guest Huviline

Tere!

Üks küsimus, mis on mind juba pikemat aega vaevanud.

Olen hiljuti vaadanud, kuidas inimesed Facebookis kätekõverdusi teevad. Mind pani imestama, et isegi need inimesed, keda ma tean, et ei tegele spordiga teevad probleemideta 40-50 kätekõverdust. Sama lugu on lamades surumisega. Mingi tüüp (lühemat kasvu), kes kaalub ca 75kg ja pole varem jõutõstmisega tegelenud lükkab 80-90kg ära. Mina ise olen eluaeg spordiga tegelenud. Nooremas eas tegelesin pallimängudega, aga nüüd viimased paar aastat tõsisemalt poksi/kickboxiga. Jõusaalis hakkasin käima 2-aastat tagasi. Esimeses trennis endale üllatuseks surusin lamades vaid 45kg. Tegin umbes pool aastat mõni kord nädalas jõusaalitrenni (lamades surumine ei olnud siis põhiline) ja siis sain 60kg kätte. Nüüd pole kaua aega käinud, sest olen võitlusspordialadele keskendunud. Kätekõverdusi suudan umbes kõigest 40 kanti teha. Aga minuga on selline lugu, et olen üsna pikka kasvu ja kaalun vähe, st käed on suhteliselt pikad ja peenikesed. Pikkust on mul 188cm, kaalu 74kg kandis ja vanust 21-aastat. Ilmselt kujutate ise ette. Minu point on see, et äkki sellised nigelad tulemused ongi põhjustatud mu pikkuse/kaalu suhtest. Lugege seda artiklit: http://www.livestrong.com/article/367849-are-push-ups-harder-for-a-tall-person-to-do/

The further the force must move the weight, the more difficult the movement. Taller people have longer arms than shorter people, so their body must travel a farther distance from the floor on every repetition, according to the U.S. Department of Energy. If two people of the same weight but different heights do pushups, the shorter one has it easier because of the shorter distance to the floor.

Seega, kas mitte lamades surumise puhul pole sama. Et pean tõstma raskust kõrgemale ja suurema nurga alt kui lühemate kätega inimene. Keeruline sõnastus, ei oskagi seda tavainimesele arusaadavasse keelde panna, aga ilmselt mõistate. Ilmselt on mul veel treenimisruumi, aga imelik, et nö baasjõud nii väike on. Poksitreenerid öelnud, et mul on hea kõva löök ning hea tehnika jne. (Ok, seal kasutatakse teisi lihaseid, aga siiski) Ja paljudele endast suurematele (ja kogenumatele) ei jää sparringus alla (niivõrd kuivõrd seal üldse jõudu vaja on). Seega ma ei arva, et ma ei ole atleetlik inimene ja täiesti andetu. Kas mu teoorial on pointi? Või on asi milleski muus? :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muidugi on pikemate kätega raskem suruda. Enamasti kompenseerib seda aga see, et pikemad kaaluvad tihti rohkem kui lühemad, lihasmass on suurem ja keha üldiselt tugevam. Kuid mitte alati muidugi. Vaata mehi nagu Margus Hunt, kes on meeletult pikad ja samas rämedalt tugevad härjad. Muidugi neil on pea alati kehakaal 100+ kg ka.

Kuni sa tegeled poksiga on kehakaal keeruline teema, eks sa pead ise välja mõtlema koos treeneritega, et mis kehakaaluni sul tasuks ronida kaaluklasside mõttes. Aga kui sa jõudu rohkem tahad, siis tuleb veidi söömisse panustada. Sinu pikkuse kohta on 74kg ikka päris madal ning sellise kehakaalu juures ongi raske mingit erilist jõudu omada.

Ehk - üldiselt on pikematel potentsiaal suurem, kuid samas seda ka raskem saavutada. Sinu keha energiavajadused on suuremad ning, et protsentuaalselt arendada sama jõudu nagu lühemad, pead sa oma kehakaalu oma pikkusega sobivusse viima. Sinu jaoks võiks selline igapäeva normaal-kaal olla ca. 90kg, kus saaksid olla ilusa six-packiga, kui tahad ja samas lihaseline, kui soovi. Siis on ka jõudu.

Ma olen ise 185cm ja 93kg praegu. Olen surunud 160kg, kui kaalusin 100kg kandis. Viimane mälestus nõrgemast surumisest oli 75kg juures, kus surusin mingi 70kg. Ühe-kahe aastaga võtsin juurde 25-30kg ning surusin juba 140kg. See annab meeletult jõudu juurde, kui oma pikkuse ja kehakaalu vastavusse viid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahad suruda, siis pead harjutama. Tahad palju lõuga tõmmata, pead harjutama. Kätekõverdustega sama. Kehakaal on kindlasti abiks, aga vaata tõstmise võistluseid. Seal 60+kg mehed suruvad 180 kg seistes ülesse. Kaalu neil nagu polegi, aga välimuselt on nad kõik väga tugevad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahad suruda, siis pead harjutama. Tahad palju lõuga tõmmata, pead harjutama. Kätekõverdustega sama. Kehakaal on kindlasti abiks, aga vaata tõstmise võistluseid. Seal 60+kg mehed suruvad 180 kg seistes ülesse. Kaalu neil nagu polegi, aga välimuselt on nad kõik väga tugevad.

Samas enamik on ikka pigem lühemat kasvu. Et suurema kehapikkusega jõudu omaga, peab üldjuhul kehakaal siiski veidi paremas suhtes olema. 70kg-sed võivad 200kg suruda, aga enamasti on nad ka 170-175cm pikad.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seal on pikki ka, aga tõesti jah seal esinevad rahvused, kes ongi lühemat kasvu. Mu mõte oli selles, et jõu kasv ei ole kindlasti seotud kaalutõusuga. Näiteks kui surusid 70 kg rinnalt ja nüüd suudad suruda 100 kg, siis kehakaal võib täiesti sama olla. Kehakaal ei pea tõusma 5 kg vms. Vähemalt endapealt ma näen kuidas ka 7 kg kergemana pole rinnalt surumise raskus muutunud. Raskus läheb siis alla kui ma pole harjutanud pikemat aega. Siis ei jõua tõesti, aga nädala või kahega jõuan ikkagi seda raskust liigutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seal on pikki ka, aga tõesti jah seal esinevad rahvused, kes ongi lühemat kasvu. Mu mõte oli selles, et jõu kasv ei ole kindlasti seotud kaalutõusuga. Näiteks kui surusid 70 kg rinnalt ja nüüd suudad suruda 100 kg, siis kehakaal võib täiesti sama olla. Kehakaal ei pea tõusma 5 kg vms. Vähemalt endapealt ma näen kuidas ka 7 kg kergemana pole rinnalt surumise raskus muutunud. Raskus läheb siis alla kui ma pole harjutanud pikemat aega. Siis ei jõua tõesti, aga nädala või kahega jõuan ikkagi seda raskust liigutada.

Jõu kasv on kaalutõusuga seotud aga muidugi mitte lineaarselt. Et võtad juurde ja jõud garanteeritult kindlas vahemikus tõuseb, seda küll mitte. Aga seda ma ütleks küll, et kui inimese kehakaal on pikkuse suhtes allapool mingit punkti, siis on jõud piiratud ning on piiratud ka jõu areng. Ning, kui alakaaluline (jõutõstmise kontekstis) kaalus juurde võtab, siis tõuseb sageli ka jõud, suht kindlalt jõu areng kiireneb.

Paljude jõutõstjate jaoks väga tähtis teema. Kas tõusta kaaluklassides kõrgemale, suruda suure tõenäosusega absoluutse raskuse osas rohkem või olla madalamas klassis ja suruda vähem, kuid suure tõenäosusega punktide suhtes rohkem.

Professionaalide puhul on kaalu tõus pea alati otseselt seotud tulemuste paranemisega. Niipea, kui kütust juurde anda hakkab keha kohe arenema ja maksimumi lihastest ja närvisüsteemist võtma. Aga jah - kui see kaalutõus kõrgemasse kaaluklassi surub, siis see suurenenud tulemus ei pruugi reaalselt midagi väärt olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jääks selle harjutamise juurde. Kindlasti tuleb kusagil lagi ette ja ehk siis oleks väike kaalutõus murde murdmiseks abiks, aga 188 cm ja 74 kg ju tegelikult hea kaal, vähemalt pole rasvumist. Lihaste arvelt 10kg juurde tõstmiseks kulub tal kõvasti aega.

Ja pika keha või pikkade käte taha toetumine võib tegelikult olla väga tugeva demoraliseeriva mõjuga. Süveneb teadmine enda kehalise suutmatuse suhtes ja tekib käega löömise tunne. Nii ei tohiks mõelda. Keha saab negatiivse alateadvusliku signaali ja tekibki jõuetus.

Edited by hipi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jääks selle harjutamise juurde. Kindlasti tuleb kusagil lagi ette ja ehk siis oleks väike kaalutõus murde murdmiseks abiks, aga 188 cm ja 74 kg ju tegelikult hea kaal, vähemalt pole rasvumist. Lihaste arvelt 10kg juurde tõstmiseks kulub tal kõvasti aega.

188 ja 74 kg pole hea kaal . Nõuka aegsete standartite järgi peaks kaaluma 88kg sellise pikkuse juures.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esiteks on ta 21. aastane kus paljud nooremehed on pilpapriidud ja teiseks tegeleb ta poksiga kus on palju liikumist. Ju tal siis asjad on tegelikult normis, muidu oleks talle ammu kaalutõusu treeneri poolt soovitatud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!

Üks küsimus, mis on mind juba pikemat aega vaevanud.

Kui sa pole varem üldse kangi puutunud,siis ei saagi eeldada,et kohe mõne suurema numbri üles surud.See,et mõni tegelane esimese korraga kohe 80 üles surub on pigem erand kui reegel ja oleneb rohkem inimesest.Kõik inimesed polegi ühe puuga löödud.Mäletan,kui kunagi 16 aastaste jumbudena kehalise tunnis suruma pandi.Paljude sarnase kaalu-pikkuse suhtega tegelaste esimeste surumiste numbrid erinesid ikka kohati 10-15 kilo.Palju oleneb ka millise tehnikaga surud.Esimest korda surumiskangi näed,siis tihti pole ka tehnika see,mis olla võiks.See,kui esimese korraga umbes 45 kilo surud on täiesti normaalne.Enda kallal tööd teed,siis on võimalik seda numbrit kordades suurendada,ükskõik kui pikad on su käed,või milline on sinu kaalu-pikkuse suhe.Täiesti võimalik on ka selle kaalu pealt surumise nr kordades paremaks saada.Muidugi tõsiasi on,et mingi hetk tuleb sein ette,kui rohkem kaloreid peale ei anna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esiteks on ta 21. aastane kus paljud nooremehed on pilpapriidud ja teiseks tegeleb ta poksiga kus on palju liikumist. Ju tal siis asjad on tegelikult normis, muidu oleks talle ammu kaalutõusu treeneri poolt soovitatud.

21 a küll enam mingi pilpapriit ei ole. mina olen 184 ja 21 a kaalusin 100kg kindlasti. Aga see selleks ... Igatahes enda kaalu võiks ta vaikselt 80 kg peale kasvatada. Ta peaks enda menüü üle vaatama ja natuke asju sinna juurde lisama ning küll see kaal ka tuleb. Kui ta poksis käib siis kangitrenni kohapealt peaks ta treeneriga rääkima, et mida teha jne . Kuskil oli kunagi isegi mingi poksi jõusaali kava siin foorumis liikumas. enam ei mäleta kus teemas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna tegemist on poksi harrastava isikuga ja tõenäoliselt ka võistlustest osa võtva inimesega, siis kaalu ja lihasmassi küsimus on väga kriitiline sellest vaatevinklist lähtudes. Kas on soov olla kõrgemas kaalukategoorias võistlemas? Kas see on vajalik? Hetkel on väga suureks eeliseks nägemata inimest pikad käed, mis suudavad vastast kaugemal hoida. Kõrgemas kaalukategoorias võib see eelis väheneda.
Kaalust veel - Klitshko väitis õhes intervjuus, et kui ta näeb vastaseks olevat lihastes jõmmi, siis ta teab, et kui ta suudab mõend raundid vastu pidada massi poolt tehtavale rünnakule, siis edaspidi on temal eelis - ehk hapnikuvajadus on temal väikse ja defitsiit tuleb hiljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära selle surumise pärast väga muretse ka, küll see ka tuleb. Igasugu suuri surumismeistreid on saalid täis, kes suure vaevaga parklast poodi jalutada jõuavad. Palju parem on see, et ilmselt omad head aeroobset baasi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnaltsurumisevõistlejaga, ojaaa, siis muidugi on see target no 1.

Jutt oli ikkagi sellest et ta tegeleb poksiga ja eeldatavalt ka käib seal võistlustel. Rahu ja ürita keskenduda härra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×