Jump to content
depol

30 päeva challenge

Recommended Posts

Tere! Olen siin täiesti uus, kuid tahtmist täis end liigutada vähemalt toaski, kuna ilmad on külmad ja oma tavalist pikka rattasõitu teha ei saa. Olen Internetis vaadanud neid 30-päeva challengeid (nt leheküljelt http://30dayfitnesschallenges.com/ ) ning sooviksingi mõne asjatundja arvamust nende kohta. Mida nendest arvata?

Olen 168 cm pikk, kaalun umbes 86 kg ning sooviks end kätte võtta ja teha midagi, mis mu enesetundele ja kehale hästi mõjuks. Nagu enamikel neidudel ja naistel, kogunevad ka minul üleliigsed kilod puusadele ja reitele, oletangi et peaksin just rõhku panema harjutustele, mis annaks jalgadele ''valu'', nt jalatõsted, mountain climber jne?

Ma ei aja taga mingit maagilist numbrit (veel! :D ), kuid kui kaalunumber algaks seitsmega oleks see juba minu jaoks päris tore pisike võit. Ja ilmselt annaks ka motivatsiooni edasi tegutseda.

Loodan Teie mõistvale ja abistavale suhtumisele! Aitäh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahtlustan nende challengite puhul, et areng ei toimu tegelikult nii kiiresti, st algaja treenija ei suuda nendega sammu pidada. Lisaks nt plangu puhul on ülioluline ka see, et asend korrektne oleks, mida algaja, kes üritab elu eest võimalikult pikalt planku hoida, ei suuda ilmselt jälgida. Lokaalset rasvapõletust pole teatavasti olemas, seega tuleb ikka kogu keha treenida ja seejuures kulutada rohkem kaloreid kui sisse sööd, et üleliigsed kilod kaoks.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere! Olen siin täiesti uus, kuid tahtmist täis end liigutada vähemalt toaski, kuna ilmad on külmad ja oma tavalist pikka rattasõitu teha ei saa. Olen Internetis vaadanud neid 30-päeva challengeid (nt leheküljelt http://30dayfitnesschallenges.com/ ) ning sooviksingi mõne asjatundja arvamust nende kohta. Mida nendest arvata?

Olen 168 cm pikk, kaalun umbes 86 kg ning sooviks end kätte võtta ja teha midagi, mis mu enesetundele ja kehale hästi mõjuks. Nagu enamikel neidudel ja naistel, kogunevad ka minul üleliigsed kilod puusadele ja reitele, oletangi et peaksin just rõhku panema harjutustele, mis annaks jalgadele ''valu'', nt jalatõsted, mountain climber jne?

Ma ei aja taga mingit maagilist numbrit (veel! :D ), kuid kui kaalunumber algaks seitsmega oleks see juba minu jaoks päris tore pisike võit. Ja ilmselt annaks ka motivatsiooni edasi tegutseda.

Loodan Teie mõistvale ja abistavale suhtumisele! Aitäh :)

Ainult trennist on vähe kasu, eriti kui proovida korraga liiga suurt tükki hammustada. Parem, kui mitte midagi, absoluutselt - aga targem plaan oleks järgida just sinu jaoks sobivaks loodud kavasid. Soovitan teha väikene investeering ning saad lisaks kodusele treeningkavale ka toitumisjuhised ning personaalse vastukaja mitme treeneri poolt + teiste samas olukorras olevate inimeste toetuse kinnises FB grupis. http://www.kaalustalla.ee/tooted/

Ühekordne investeering ning garanteeritud tulemused.

Muidugi saab tasuta, saab kodus üksi punnides. Aga tean omast käest, kui raske on "nullist" alustada, kulutada kuid, vbl aastaid, et teadmisi ja kogemusi omandada, et lõpuks teada kuidas käituda. Paari päeva toiduraha eest saad aga kõigile küsimustele vastused ning teadmised kogu eluks. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuttavad teevad neid mõnikord seltskonnas vahelduseks. Aga ikka muule treeningule lisaks, vürtsiks. Mingit erilist head mõtet kuu aja jooksul ühteainsat harjutust teha? Ma ei näe erilist mõtet.

Vormist väljas inimesele on need liiga kiire progressiooniga - kui challenge algus on täpselt jõukohane, siis 30 päevaga kahekordset arengut kindlasti ei maksa oodata.

Heas vormis inimesele on need absoluutnumbrid aga väikesed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur aitäh Teile vastukaja eest! :)

Üks minu tuttav kunagi jälgis ka mingit harjutuste kava kuus nädalat (vist oli tegemist Insane'iga), kuid tema kaal ja välimus ei muutunud raasugi.

Ma ei ütleks enda kohta, et vormist väljas. Pigem olen laisk, et oma toimetuste kõrvalt seda aega ei leia, et rohkemgi aeroobikat jms teha, kui õues rattaga vurada ei saa :D Kui ilm vähegi normaalne on olnud, siis olen ikka üritanud 20-30 km tiire rattaga teha ja nii juba palju aastaid :) Võhma mul kaalunumbrist hoolimata jagub palju-palju.

168 cm pikkuse kohta on mul siiski üsna sihvakas keha (teiste sõnade järgi), pole ümmargune nagu murumuna. Mul on peenike piht, kõht üle vöö ei ole, aga probleemsed kohad just reied-puusad.

Lugesin eile õhtul just kuskilt teemast, et kaalulangus algab köögist. Absoluutselt nõus!!! Kui ma vähegi jälgin, mida söön ja et kaloreid üle ei tarbiks, hakkab mu kaalunumber kolinal langema. Suvel, täpsemalt augustis, konkreetsetel kellaaegadel süües ja hommikul-õhtul 1 km kõndides, kaotasin u 2-3 nädalaga 10 kilogrammi (kadus just puusadelt, reitelt ja tagumikult). Kusjuures magusast ega saiast ei loobunud!! Natuke segaseks jääbki, et millest selline kaalulangus tuli? Tervisega oli kõik korras, sõin tavapäraseid asju, mis koduses menüüs olid aga alati kindlatel aegadel. Kui mu kaal langebki tegelikult nii kergelt kuluks mulle küll vits ära :D

Kuna aga elan peres, kus nö 'täielik erimenüü' on keelatud, teeb see igasuguse katse veelgi paremini toituda keeruliseks ning võib-olla ka seepärast tiksusid kilod ikkagi sügiseks tagasi... Ja sama hirm on mul ka praegu.

Proovin nüüd jälle süüa samadel aegadel, vaatan mida ja kui palju suhu pistan ning katsun (kasvõi salaja) tervislikke valikuid teha. Motivatsiooniks ongi parem enesetunne ja võitlus iseendaga, et kas ikka suudan või ei oma augustikuu tulemust üle trumbata.

Toitumise- ja treeningkavade soetamise peale olen mõelnud juba pikalt, kuid üliõpilasena on raske end kokku võtta, et see kulutus teha, kui iga euro on arvel :D. Ootan suve, kui sissetulekut on ja valin kindlasti midagi välja, sest see on ju investeering iseendasse, mille väärtus ei kao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Archangelsil on õigus, et kaalu langus arvab köögist. Lihtsamalt öeldes sa pead põletama rohkem kui kütet peale saad ja siis hakkab ka kaal langema.

Mina ei soovitaks küll mingit kava kus sa ainult ühte harjutust teed , soovitaks ikka teha tervet keha. Siis saab ka kogu keha koormust ja ka energia kulu on suurem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×