Jump to content
Sign in to follow this  
testuser3

Kuidas te toidukoguseid arvestate?

Recommended Posts

Tegin omale http://www.myfitnesspal.com konto, kõik on äge, saab isegi eesti toidukaupade triipkoode telefoniga skanneerides toidud sinna kenasti nimekirja, aga probleem ilmneb koguste märkmisel.

Kaalun ära taldriku, siis lisan nt kartulid, kaalun uuesti kõik üle, lisan liha, jälle kaalun, jne

Lisaks siis hapukoore pakk kaalumisele, siis sorts taldrikule ja jälle kaalumine :rolleyes:

Ühesõnaga toit jahtub enne ära kui ma oma kaalumistega lõpule jõuan, sisetamise jätan muidugi hiljemaks, aga lihtsalt kuidagi liialt vaeva on sellega.

Kuidas teie praktika on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalutakse ikka toorained enne toidu valmistamist ära. Valmis toidu puhul ma teen hommikul 3 toidukorda korraga ja siis jagan kolmeks ning söön päeva peale ära.

Võtan näiteks tatra lihaga, juurviljade ja hapukoorega.

1) Kaalun ära tatra ja viskan potti keema.
2) Võtan liha, kaalun ära ja viskan lõikelauale, kus hakkan seda tükeldama.
3) Võtan juurviljad, kaalun ära ja panen mikrolaineahju/pannile vms (oleneb, kuidas isu on)
4) Kui toit on valmis, kaalun ära hapukoore.

Esimese 3 punkti puhul läheb aega umbes 2 minutit ja hapukoore kaalumise peale paarkümmend sekundit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga nii sellega ongi, ma kaalun võistlusteks valmistudes kuude kaupa järjest sisuliselt iga suutäie ära. Kõik mis sisse läheb, käib kaalult läbi. Ega muidu ei olegi võimalik maksimaalselt täpset ülevaadet saada, kui palju kaloreid päevas sisse läheb. Siin ongi minu arvates suur paradoks, nõu anname kalorites, arvet peame kalorites, kulutusi ja defitsiiti mõõdame kalorites, aga tegelikult on praktikas vähe neid, kes umbkaudugi teavad palju nad kulutavad või sisse söövad. Kulutuste täpse ülevaate saamise raskusest saan ma veel aru, kuid sissesöödav kogus on võimalik siiski suhteliselt täpselt kindlaks teha.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei väida, et nii peabki tegema (kõik ära kaaluma) ja et ainult nii saab tulemuse, kuid kui me räägime võimalikult TÄPSE ülevaate saamisest, palju sisse sööme, siis kaalumisest ei pääse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silma järgi.Ajapikku on teatud vilumus tekkinud palju üks või teine toidukord/toiduaine vms kaloreid sisaldab.Muidugi ei saa nii kalori pealt täpselt tulemust,aga isiklikult endal pole seda ka vaja. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silma järgi.Ajapikku on teatud vilumus tekkinud palju üks või teine toidukord/toiduaine vms kaloreid sisaldab.Muidugi ei saa nii kalori pealt täpselt tulemust,aga isiklikult endal pole seda ka vaja. :)

Off-seasoni ajal veel niimoodi, aga dieedi perioodil kindlasti silma järgi kõik asjad välistatud. Kui on vaja süüa 83g hapukoort, siis ka peab 83g olema. Vähemalt mina teen sellise piinliku täpsusega endale kavad dieedi ajal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kõik toit on ka kaalutud, saab süüa, mida hing ihaldab (muidugi peab ka vajadusi arvestama), sest niimoodi on kalorid kindlalt paigas. Kui päevas seal 2700KCal siis mahub sinna sisse nii mõnigi toiduaine ;) Mida "puhtamalt" süüa, seda rohkem toitu saab süüa, mida magusam ja rasvasem, seda vähem saab süüa. Planeerimise küsimus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks see pidev toidukaalumine ja ettevalmistamine üks suht masendav tegevus ole, aga samas ega ka muud varianti ei ole. Kindlasi peaks süüa tegema nö. ette ära, mis teeb elukese vähe mugavamaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuivained kaalud ikka nagu juba mainitud. Kõige lihtsam on enamvähem samu asju süüa iga päev või siis vahetada teatud toiduaineid teiste samaväärsete vastu.

Isiklikult ma enam nii hoolsalt kaloreid ei loe ning hoian ikka väga head ja kuiva vormi. Pole lihtsalt võimalik ega jätkusuutlik lähenemine, kui sa mingisugustki sotsiaalset elu endale soovid. Leian, et ei peagi väga täpselt lugema, sest kaloreid põleb ka igas päevas erinevas koguses. Mõni päev teed trenni, mõni päev ei tee midagi. Alati saab ka järgmisest päevast natuke kaloreid "laenata" vajadusel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-seasoni ajal veel niimoodi, aga dieedi perioodil kindlasti silma järgi kõik asjad välistatud. Kui on vaja süüa 83g hapukoort, siis ka peab 83g olema. Vähemalt mina teen sellise piinliku täpsusega endale kavad dieedi ajal.

Ma rääkisingi rohkem oma harrastaja vaatenurgast.Mul on ilmselt läbi aasta off-seasion. :D Muidugi see ei tähenda seda,et lasen vormil väga pehmeks minna,aga iga kalorit piinlikult ei jälgi.Eesmärgid on veidi teistsugused lihtsalt. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rääkisingi rohkem oma harrastaja vaatenurgast.Mul on ilmselt läbi aasta off-seasion. :D Muidugi see ei tähenda seda,et lasen vormil väga pehmeks minna,aga iga kalorit piinlikult ei jälgi.Eesmärgid on veidi teistsugused lihtsalt. :)

Off-seasoni ajal ma andestan, kui läheb 83g asemel 87g näiteks :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×