Jump to content
Sign in to follow this  
-TANK-

Ära lase kükkides põlvi varvastest mööda. Müüt või tegelikkus? II osa

Recommended Posts

Tagasi artikli juurde

[h2]Tegelikult pean tunnistama, et olen ka ise kükkimist õpetades usin propageerija, et ?üritame põlvesid varvaste vertikaaltasapinnast mitte väga palju mööda lasta?.[/h2]Käesolevas artiklis annan omapoolse kommentaari sellest, millised mõtted mind seoses nende kükkide, varvaste ja põlvedega valdavad. Ja ehkki tõepoolest, praktikas ei teostata kükkides asju alati kaugeltki nii must-valgelt, kui meile teoorias õpetada püütakse, usun, et jään ka edaspidi esmast kükitehnikat tutvustades selle pooltõe juurde, et ?kükki minnes üritagem põlvi varvastest mitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Räägin veidi omadest kogemustest: Olen ka teinud kükki (ja teisi selliseid harjutusi nagu kükk) igat moodi.

Parema (suurima raskuse ja sügavuse) ja põlvedele turvalisema tulemuse sain laialt ja enamasti kandadele toetudes kükkides ja tõepoolest ei läinud põlved varvastest kaugemale. Samuti arenes jõutõmme väga hästi. Lõpuks hakkas põlvedele veidi see, et 4pea jäi maha. JA mulle tundus, et reie 4pead ei saagi kuidagi koormata, sest iga harjutusega jäi ainult tagaosa (ja veidi katagumik) valusaks. Lõpuks leidsin lahenduse - poolkükid, jalad koos ja kõrgendused kandade alla. Nii saab ka 4pea oma koormuse kätte. Kuna poolküki nurk ei lähe väga "teravaks" siis võivad ka põlved ettepoole reisida ilma, et midagi hullu (valu) oleks. Hoopis hullem on põlvedele ebaühtlane lihastoonus.

Seega minu kogemused näitasid, et ideaalse lihastasakaalu saavutamiseks tuleb teha kükkki mõlemat moodi.

1. laialt seistes, kandadele toetudes ja max sügavale.

2. jalad koos, kõrgendus kandadel poolkükk ja põlved varvastest ettepoole.

Edited by -TANK-
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×