Jump to content
Neiu321

Kaal ei lange kuidagi, pigem tõuseb.

Recommended Posts

Tere!

Olen 16-aastane neiu, kaalun 58kg ning olen 170cm pikk. Olen viimase poole aasta jooksul võtnud juurde 4-5kg, enda arust ka nähtavalt. Soovin alla võtta 3-4kg. Trennis käin vähemalt kolm korda nädalas, käiks heameelega rohkem ja käingi kui võimalik, kuid enamjaolt ei jõua, sest aega napib. Trenn kus käin on aeroobne ja füüsiline mõlemat.

Olen üritanud viimane kuu-kaks kaalu jälgida ja tervislikumalt toituda. Tervislikuma toitumise all pean silmas, et ei söö saia ega pirukaid, krõpsu, kommi, kooki jne. Üritan tarbida rohkem valku ja hoiduda siis eelnevalt mainitud süsivesikutest. Söön igapäev vähemalt 300g-se kodujuustu. Hoian päevase kcal hulga enamjaolt alla soovitatud koguse. Proovin ka seda, et peale kella kuute ei söö, kuid mõni õhtu tekib ikka küll meeletu isu..

Minu probleem on selles, et kaal ei taha kuidagi langeda mis teeb tõsiselt kurvaks, olen endas pettunud ja ei tea mida teha. Ma lihtsalt ei ole endaga rahul ega tunne ennast hästi nagu varem. Mul on tunne, et kaal pigem tõuseb.. täna astusin kaalule ja vastu vaatas 58,4kg.. ma olen sõnatu. Mida peaksin teisiti tegema? Kuidas kaalust alla saada? Palun andke nõu..

Vastuseid oodates,
Gertu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii noorelt ongi loomulik, et kaal tõuseb, sest on alles kasvav organism.

Miks pärast kuute ei söö?

Kui suur on su kaloraaž?

300g kodujuustust sa küll päevast valguvajadust kätte ei saa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära stressa nii palju,pole mõtet ennast alatasa paaniliselt kaaluda,peegelpilt on asi mis loeb. :) Muidu toitumise taga sul asi paistab olevat,löö kaloraaz kokku,lausa huvitaks palju see on sul hetkel.Ja kust paganast kõik selle "peale kuut" müüdi üles korjavad....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuskil aasta tagasi sain laginal naerda kui kuulsin seda müüti AK-st. praegu on lood sellised, et 8/10 juhtu 10st kui massmeediat tarbin, tunnen pärast raisatud aja üle kurba meelt.

terve mõistuse säilitamisel võiks mingil määral süüa "keelatuid vilju".. lood oleksid teised, kui sul oleks 3 nädalat aega aasta tähtsaima võistlusele. oluline on toitained ja mineraalid toidust kätte saada.

nüüd peaks kasvuspurt aeglustama:

graafik.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii, päevane soovitatav kcal hulk näitab netist leitud kalkulaatoriga 2230 kcal.. minuarust on seda liiga palju, seda ma ei saa nagunii kokku tavaliselt.

Kirjutan oma eilsed söögikorrad üles:

Hommik

Praetud muna; leib juustu, kurgi ja tomatiga; kohv piimaga, suhkruta; mandariin

Vahepala

Emma kohupiimakreem 4%, 150g

Lôuna

Kodujuust 4%, 300g; tass rohelist teed

Vahepala

Hurmaa

Õhtu

Võileib singi, juustu ja kurgiga; jogurt; tass teed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii, päevane soovitatav kcal hulk näitab netist leitud kalkulaatoriga 2230 kcal.. minuarust on seda liiga palju, seda ma ei saa nagunii kokku tavaliselt.

Kirjutan oma eilsed söögikorrad üles:

Hommik

Praetud muna; leib juustu, kurgi ja tomatiga; kohv piimaga, suhkruta; mandariin

Vahepala

Emma kohupiimakreem 4%, 150g

Lôuna

Kodujuust 4%, 300g; tass rohelist teed

Vahepala

Hurmaa

Õhtu

Võileib singi, juustu ja kurgiga; jogurt; tass teed

lol wut? Ma pole küll mingi ekspert aga sa ei söögi ju midagi.. :S pead rohkem sööma, et kaal langema hakkaks.. Hommiku puder kerre ja kaks normaalset toidukorda ka veel, pluss ehk mõned vahepalad. Mina soovitaks natu raha kulutada ja tellida omale spetsiaalne treening ja toitumis kava, eriti kui nii noor oled, best money ever spent! Võta facebookis näiteks Rene Poljakov-iga ühendust. Kui sa lõpuks reaalselt õigesti toitud siis sulavad sul kilod ära ning kõht on koguaeg täis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sööd tõepoolest õnnetult vähe. Teiseks tundub, et sa muretsed päris palju kaalutõusu, toitumise ja välimuse pärast - paradoksaalselt võib sellega esiteks viia keha kroonilisemasse stressiseisundisse, kus nt rasva% langus ongi keerulisem. Teiseks püsib mõte kogu aeg nendel "muredel", muud elu (rääkimata toidust) on võimalik vähem nautida ning paljudel inimestel selles olukorras tekivad ühel hetkel subjektiivselt kontrollimatud söömasööstud. Enamasti on algpõhjus ikka see, et muul ajal süüakse liiga vähe.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulme,1000 kalorit tuleb ikka kokku....kui sedagi. :blink: Ei,hakka sööma,sellise menüüga sa kaugele ei jõua.Taoline menüü korruta kahega,siis hakkab looma.Ma sinu asemel tiksukski teatud aja plusskaloraazil,siis vaikselt hakkaks langetama kui vajadust.Vaikselt,mitte et "1000 kalorit miinust ,siis äkki kaal langeb kiiremini".Ja nagu öeldud,siis vähem stressi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas oleks õige tegu osta nt. soija90, et saaksin piisavalt valke?

Söö rohkem lihtsalt, ei ole näljatunnet ka. Paned rohkem juustu või sinki leivale. Kohupiimakreemi asemel söö kohupiima. Jne.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ammu tahtnud mingit toidulisandit osta, pigem siis sellist mis valku annaks, aga ma ei oska ise kuidagi otsustada ega valida, oskab keegi selle kohapealt nõu anda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ammu tahtnud mingit toidulisandit osta, pigem siis sellist mis valku annaks, aga ma ei oska ise kuidagi otsustada ega valida, oskab keegi selle kohapealt nõu anda?

Ma soovitaks heaks vahepalaks puddingut. Jookidega on nii, et jood lihtsalt ära ja jääb ikka selline tühi tunne. Puddingut valmista peti või keefiriga, siis ei pea ootama, et tahkeks läheb ja saad seda filmi kõrvale nautida või seebikate kõrvale pärast tööd. Lisa veel mõned seemned, pähklid vms ka juurde :).

http://fitshop.fitness.ee/proteiinid/0/readmore/847/Protein-Pudding/

Share this post


Link to post
Share on other sites

pead rohkem sööma, et kaal langema hakkaks..

Kui organism saab toiduga rohkem energiat kui vähema söömisega , siis miks ta peab hakkama ladestunud rasvavarusid põletama, kui see on maksale lisa koormus?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas oleks õige tegu osta nt. soija90, et saaksin piisavalt valke?

Miks sa nn. harlikku toitu syya ei taha?

Naiteks korralik ahjukartul koos kanaga, pluss hunnik eri koogivilju voi kodujuust ja kohupiim jatavad taiskohutunde oluliselt pikemaks ajaks ja "maitset ka ajule", mitte mingi pulbrivee lyrpimine, mis erilist soomisnaudingut ei paku. Lisaks voiks tahelepanu poorata kiudainerikastele toitudele, mis jatavad ka taiskohutunde pikemaks ajaks.

Ja ei pea tingimata taiesti ara keelama asju, mis sulle toesti vaga maitsevad, need saab aeg-ajalt oma kaloraazi mahutada kui limiit on teada. Samuti tasuks enda jaoks valja nuputada alternatiive, mis rahuldaks maitsemeeli, samas poleks nii kaloririkkad. Eriti just neil, kel ainevahetusmaht veel madal on.

Edited by SKG
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitaks heaks vahepalaks puddingut. Jookidega on nii, et jood lihtsalt ära ja jääb ikka selline tühi tunne. Puddingut valmista peti või keefiriga, siis ei pea ootama, et tahkeks läheb ja saad seda filmi kõrvale nautida või seebikate kõrvale pärast tööd. Lisa veel mõned seemned, pähklid vms ka juurde :).

http://fitshop.fitness.ee/proteiinid/0/readmore/847/Protein-Pudding/

Puddingut proovind igast erinevate piima kogustega. Eks proovin keefiriga, aga head pole siiani saanud. Loodan, et keefiriga parem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui organism saab toiduga rohkem energiat kui vähema söömisega , siis miks ta peab hakkama ladestunud rasvavarusid põletama, kui see on maksale lisa koormus?

Sama olen ma ka püüdnud küsida.

Vastuseks saanud mingit segast häma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama olen ma ka püüdnud küsida.

Vastuseks saanud mingit segast häma.

Kui organism saab toiduga rohkem energiat kui vähema söömisega , siis miks ta peab hakkama ladestunud rasvavarusid põletama, kui see on maksale lisa koormus?

Noo ma olen nii aru saanud, et kui liiga räigelt kaloreid piirad siis langeb kaal vaid hetkeks ning siis läheb keha nõndaöelda säästureziimile kuna ta ei tea kunas uus toidukord niiviisi tulla võib, keha hakkab rasvavarusi pigem koguma ja hävitama ka lihaseid ületreeningust ja liiga väikesest toidukogusest. Keha lihtsalt üritab inimest elus hoida. Kui aga kaloraaz viia mõistuse piirdes alla siis ladestab ta otseselt rasvasi.. Meh ma pole ekspert aga nii tundub loogiline :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo ma olen nii aru saanud, et kui liiga räigelt kaloreid piirad siis langeb kaal vaid hetkeks ning siis läheb keha nõndaöelda säästureziimile kuna ta ei tea kunas uus toidukord niiviisi tulla võib, keha hakkab rasvavarusi pigem koguma ja hävitama ka lihaseid ületreeningust ja liiga väikesest toidukogusest. Keha lihtsalt üritab inimest elus hoida. Kui aga kaloraaz viia mõistuse piirdes alla siis ladestab ta otseselt rasvasi.. Meh ma pole ekspert aga nii tundub loogiline :)

Vaata sõjaaja pilte Leningradi blokaadist või koonduslaagritest, näed sa kusagil rasvunud inimesi?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otter on jätkuvalt musta huumori lainel.

Aga oma suure elukogemuse jagamine kuhu jääb ;)

Mis siis tegelikult toimub, millest need vasturääkivad teooriad ja kus on see universaalne tõde, mis kõigile kehtib.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otter on jätkuvalt musta huumori lainel.

Aga oma suure elukogemuse jagamine kuhu jääb ;)

Mis siis tegelikult toimub, millest need vasturääkivad teooriad ja kus on see universaalne tõde, mis kõigile kehtib.

See on reaalsus.

Kui mina olen suurendanud oma päevakaloraaži, siis hakkab mul küll kehakaal tasapisi tõusma ja olen ka paljudel pidanud kaalulangetamise toitumiskavu samal põhjusel korrigeerima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaata sõjaaja pilte Leningradi blokaadist või koonduslaagritest, näed sa kusagil rasvunud inimesi?

See tuleneb pikast ajast ekstreem tingimustest.. Väga jabur näide. Pm sa ütled, et tahad kaalu langetada siis söö vett ja leiba kord päevas ja nii mitmeid kuid järjest.. Wtf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×