Jump to content
Kristel Koitla

Kolm lihtsat põhjust, miks valgurikkad toidud on kaalulangetuseks hea valik

Recommended Posts

  • Valgu seedimine on energeetiliselt kulukas tegevus. Jah, nii gramm süsivesikuid kui valke annavad meile võrdselt 4 kcal, kuid valgu edasiseks protsessimiseks läheb vaja umbes 25% rohkem energiat.
  • Valk on makrotoitainetest kõige toitvam. Kui kõht on täis, siis sööme vähem.
  • Kaalulangetamise käigus kaotatakse tihtipeale lihasmassi, mis on aga omakorda oluline kalorite põletaja. Kui ülekaaluline inimene kontrollib toidu kalorsusust ning kasutab valgurikast dieeti, väheneb pigem rasvkude kui lihasmass.

7925883.jpg

Liigne valgutarbimine ei tee tervetele inimestele enamasti kurja, kuid siiski tasub meeles pidada, et valk ei ole imetegija ning tarbima peab võimalikult erinevaid toite.

Valke moodustavad 20 erinevat aminohapet, millest 9 neist ei suuda keha ise sünteesida ning mida peame seetõttu saama toiduga. Jõutreening suurendab lihasmassi, kui kõik need 9 aminohapet on kehale kättesaadavad 24-48 tunni jooksul pärast treeningut. Nagu juba mainitud, siis suurem lihasmass aitab kulutada rohkem kaloreid ning vähendada seega keha rasva massi.
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

1kg lihast ja 1kg rasvkudet iseenesest ei tarbi iseenesest märkimisväärselt erinevalt energiat. Selle peale ei ole kaalulangetajatel üldiselt mõtet loota. Märgatava erinevuse saavutamiseks peaks lihasmassi kasvatama ca 10kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1kg lihast ja 1kg rasvkudet iseenesest ei tarbi iseenesest märkimisväärselt erinevalt energiat. Selle peale ei ole kaalulangetajatel üldiselt mõtet loota. Märgatava erinevuse saavutamiseks peaks lihasmassi kasvatama ca 10kg.

Täiesti mõtetu postitus! Seda ka hiluti archi poolt siin arutatud, palju kumbki kulutab. Sama moodi ei ole vahet kas sõita 100ga või 150ga. Väike kütusekulu vahe. Kui aga aastas sõidad 100 tkm siis sealt tuleb juba korralik summa. Samamoodi kui juua väike limonaad ja süüa väike koogike ei tee see midagi, kui toitumine paigas. Kui nüüd aga igapäev 3-4 mõlemat , siis suht raske vormis püsida...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitaval kombel kirjutasin ise ka sellest samast teemast täna. Puhas kokkusattumus. Mõni aeg tagasi kattusid paari päevaste vahedega talvine dieet ja kaalutõus... ju siis mõte liigub samas suunas kuidagipidi... ^_^

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teise punkti kohta ytleks, et sysivesik on soodsam. Kartuli naol naiteks ja tekitab taiskohutunde vaga hasti.

Edited by SKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teise punkti kohta ytleks, et sysivesik on soodsam. Kartuli naol naiteks ja tekitab taiskohutunde vaga hasti.

Täiskõhutunde kestvuses on vahe, vähemalt minu puhul küll on väga suur vahe, kui kaua seisab kõht täis olenevalt millega seda täidan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teise punkti kohta ytleks, et sysivesik on soodsam. Kartuli naol naiteks ja tekitab taiskohutunde vaga hasti.

Kartuli puhul sõltub täiskõhu tunne sellest, kuidas kartuli struktuuri töötlemisel on muudetud - kartulipuder annab kiiresti täiskõhu tunde ja tühja kõhu tunde ka kiiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kartuli optimaalseim kasutusviis olevat küpsetamine. Kui baking seda tähendab.

Ja koorega. Arvanud, et kui seda teha pannil, mitte väga kõrvetades, ehk on sama kokkuvõttes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×